Prestanda: World in Conflict

Vi skall främst se närmare på Directx 10-spel denna gång och vi skall börja med World in Conflict som är ett realtidsstrategispel.

Vi förmodar att de relativt höga frekvenserna på 8800 GT gör att den presterar bättre än 8800 GTX i dessa inställningar. Övriga kort är rätt långt efter.

Ungefär samma fördelning denna gång men skillnaden mellan de som presterar bäst (8800 GT och 8800 GTX) och de andra korten är lite större.

Här verkar högre minnesmängd, fler texturenheter och shaderprocessorer göra att 8800 GTX hamnar lite före 8800 GT.

Med dessa inställningar har minnesmängden stor betydelse (Nvidia-kort) och detta märks främst på de båda 8800 GTS-modellerna.

I spelet World in Conflict kan 8800 GT prestera bättre än 8800 GTX (vid standardfrekvenser) men är sämre vid mer krävande inställningar. De övriga korten har däremot inte en chans. HD 2900 XT presterade till och med uselt.