Citat:
Ursprungligen inskrivet av
RepZi
Efter att jag har provat senaste Microsoft Flight så blev jag snabbt ganska mättad. Provade demot för Microsoft® Flight Simulator X och det var genast mycket mer utmanande. Så min fråga är, vilka paket ska man börja med? Provade demot, man ser ju knappt landningsbanan. Jag som förmodligen är en rookie
Finns en drös med paket att ladda ner så jag undrar vilka ska man börja med?
För det första så ska du köpa den kompletta FSX utgåvan som heter "Gold Edition". Det har allt som MS har släppt.
Sen så tycker jag det är bra om du leker lite med freeware och installerar exempelvis Ruth A330 och (lite svårare att installera) Posky B777
Sen är det fritt fram att kolla på bilder och videoklipp på alla möjliga addons man kan köpa. Det är svårt att säga vilket som är bäst egentligen då man har lite alternativ. Det här är min personliga lista på addons, valda för att förbättra min FSX än att ändra den helt.
- Flight Environment X - För moln mestadels, jag använder inte dess himmel och vatten då jag tycker FSX originalen är bra nog för mig.
- Ultimate Traffic 2 - Underbart, det får verkligen spelvärlden att kännas verklig! Riktig trafik, riktiga flygbolag, riktiga schemor. Bäst av allt är att det är mycket mer effektivt med din dators resurser än FSX egna trafik!
- Ground Environment X - Uppdaterar alla texturer och städer då FSX originalen inte är världens bästa. Tyvärr kostsamt då man måste köpa per kontinent.
- Ultimate Terrain X - Uppdaterar all terräng, precis som ground environment så är det tyvärr per kontinent. Inte lika viktig som ground environment om du frågar mig.
Sen har du alternativ.
- Real Environment X - förändrar hela din visuella upplevelse och är mycket mer komplicerat och avancerat än Flight Environment X. Personligen tycker jag att det inte är bra och dess effekter är överdrivna och passar inte in med denna gamla spelmotors generalla "look". Det är som med repaints som ska verka "realistiska" och ser ut mer som man klistrat dit en bild av ett verkligt plan på planet. Lite som dålig photoshop, många gillar det och säger att det är bäst men jag tycker REX är rätt så skit faktiskt. Överkomplicerat och överdesignat, ser inte realistiskt ut egentligen utan mer som fantasimålningar man hittar på deviantart.
- Active Sky - väder och moln och jag skulle gärna vilja ha detta istället för Flight Environment X men det är dyrt och man måste abonnera för tjänsten.
När det gäller trafik så tycker jag inte något lever upp till Ultimate Traffic 2. När det gäller plan man kan köpa så är dessa för många att lista... MEN: köp aldrig något av Wilco. Det finns freeware plan som är bättre modellerade och har bättre fysik än Wilcos totala skitprodukter! Lyssna aldrig på någon som säger att Wilcos plan håller en acceptabel standard!