FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PalmSE
Lite bilder från min dåliga Radeon X1600 burk med lite add-ons. Kommer att bygga ett nytt system den här månaden med 2x 9800GX2 (SLI) och Q9450.

Du får gärna byta ut bilderna till tumnaglar eftersom de är så många och gör att sidan laddas långsammare. Kom ihåg att detta inte är ett galleri, så är man intresserad av en bild får man väl klicka på tumnageln.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Härliga bilder PalmSE, många plan jag inte har sett förut överhuvudtaget. Vilket plan är det på bilderna åtta och nio?

Vilka vill flyga idag?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Lämnar man en intresseanmälan här då? ^^

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Lämnar man en intresseanmälan här då? ^^

Jag antar det, idag har jag tid att flyga.

EDIT: Lite från idag

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Fick med Zekehund också

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

hehe! Det där måste varit då jag kom i 700kts förbi er sen!
LOL

Permalänk
Medlem

Tja, går det bra att pröva på att flyga lite med er? Inte speciellt duktig är jag dock. Isf vad heter servern och när spelar ni? samt vilken version ? SP2/Acceleration?

Sen undrar jag också om ni brukar ha problem med Gamespy, för jag blir discad av gamespy hela tiden, står "your account may be used on another computer" nåt sånt :S har provat olika accounts, men funkar ej...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgl
Tja, går det bra att pröva på att flyga lite med er? Inte speciellt duktig är jag dock. Isf vad heter servern och när spelar ni? samt vilken version ? SP2/Acceleration?

Sen undrar jag också om ni brukar ha problem med Gamespy, för jag blir discad av gamespy hela tiden, står "your account may be used on another computer" nåt sånt :S har provat olika accounts, men funkar ej...

Rekommenderas att du har Acceleration. Om inte så måste du ha SP2.

Alla verkar ha samma problem med Gamespy.

Vi kommer nog att flyga ikväll eller något. Jag ska hjälpa farsan med att höja uterummet idag.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Acceleration, är det en uppdatering bara eller får man fler banor, fler flygplan, bättre optimeringar med mera?

Lillebrorsan har "FSX Deluxe Edition" här hemma, ska lära mig flyga med Joystick sen kan jag joina er server

Och en sak till, kan man flyga online med flygplan man själv lagt till? Eller är det bara standardplan som gäller?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Acceleration, är det en uppdatering bara eller får man fler banor, fler flygplan, bättre optimeringar med mera?

Lillebrorsan har "FSX Deluxe Edition" här hemma, ska lära mig flyga med Joystick sen kan jag joina er server

Och en sak till, kan man flyga online med flygplan man själv lagt till? Eller är det bara standardplan som gäller?

Acceleration är ett tilläggspaket, "expansion pack" Man kan flyga med tillläggsflygplan som man laddat ner själv, men vi kommer inte se flygplanet, om inte vi har samma flygplan på datorn.

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Acceleration, är det en uppdatering bara eller får man fler banor, fler flygplan, bättre optimeringar med mera?

Lillebrorsan har "FSX Deluxe Edition" här hemma, ska lära mig flyga med Joystick sen kan jag joina er server

Och en sak till, kan man flyga online med flygplan man själv lagt till? Eller är det bara standardplan som gäller?

Man får hangarfartyg, F-18, P51D och Augustlandhelikopter. Massa bonusmissions, lira missions online samt lite annat gött.

Ja man kan flyga online med plan man själv lagt till, det rekommenderas dock att andra har det planet på sin dator också, annars väljer FSX ut en liknande modell, exempelvis byts Gripen ut mot Extra eller att 737-600 byts ut mot 737-800.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Hedersmedlem

Har börjat installera. Får se om jag hoppar på ikväll ifall det liras.

Permalänk
Medlem

Som kommunikation kör vi Teamspeak 2 (v2.0.32.60)
Server: 217.73.105.16
Channel: swec fsx (eller nåt)
om det är password på så är det antingen swec eller bara s

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Acceleration är ett tilläggspaket, "expansion pack" Man kan flyga med tillläggsflygplan som man laddat ner själv, men vi kommer inte se flygplanet, om inte vi har samma flygplan på datorn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Ja man kan flyga online med plan man själv lagt till, det rekommenderas dock att andra har det planet på sin dator också, annars väljer FSX ut en liknande modell, exempelvis byts Gripen ut mot Extra eller att 737-600 byts ut mot 737-800.

ok, då ska jag träna med SAABen då ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Man får hangarfartyg, F-18, P51D och Augustlandhelikopter. Massa bonusmissions, lira missions online samt lite annat gött.

Det låter bra

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Vart hittar ni gripen planet som ni kör med? En länk dit skulle vara bra, hittar bara till flight sim 2004 när jag googlar. Tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Never mind

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

fick ju "värsta" snerycken nu ffs

måste installera spelet och börja lära mig asap!

Permalänk

Kul att intresset är så stort för FSX nu bland swecare!
Vi löjlade oss på TS igår och swecarn kom på ett bra namn för oss; Luftkraft
Vi har ju snart en hel flotta med gripen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mv920
Vart hittar ni gripen planet som ni kör med? En länk dit skulle vara bra, hittar bara till flight sim 2004 när jag googlar. Tack på förhand

Du har pm!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

kom på en sak, vilka inställningar har ni gällande fysiken?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Du får gärna byta ut bilderna till tumnaglar eftersom de är så många och gör att sidan laddas långsammare. Kom ihåg att detta inte är ett galleri, så är man intresserad av en bild får man väl klicka på tumnageln.

Ledsen men jag kör Photobucket, kan ta bort posten ioförsej.

Kommer att försöka vara med när jag har fått delarna till nya datorn. Jag har också samma Gripen btw.

Visa signatur

[Quad SLI (2x) EVGA 9800 GX2][Q9450(överklockad till 3,5GHz)][CPU kylare Noctua NH-U12P + extra fläkt][4094MB DDR3 Corsair @1333MHZ][EVGA nForce 790i Ultra SLI][Samsung Spinpoint F1 750GB][Corsair HX1000W][Samsung T220 22"][Antec P182][Vista Home Premium 64-bit]

Permalänk

Helvete vad jag stör mig på att Acceleration får Gripen att bugga! Palla att gasen sätter sig på 100% hela jävla tiden. Ska nog avinstallera Acceleration bara för det.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Kom på en till sak; om någon vill ha ett 'häftigt' flygplan så kolla på V-22 Osprey. Jag kan leta upp länken till den jag laddade ner

(man använder flapsen för att ändra vinkel på propellrarna)

Här hittar ni Ospreys

Edit: http://www.fsdownload.com/ Där finns det många fina plan.
Jag kan rekommendera detta plan; http://www.fsdownload.com/modules.php?name=Flight_Simulator_X...
Det kan flyga vertikalt och vågrätt.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Har ni nå tips på var man lär sig gps/ils/vor och sånt?

Permalänk
Hedersmedlem

Vill också lära mig det. Verkar smidigt under långa flygningar.

Vill ha draken!

mm, gasen på gripen var lite jobbig. Ska kanske försöka få till med med AP på F-18.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Vill också lära mig det. Verkar smidigt under långa flygningar.

Vill ha draken!

mm, gasen på gripen var lite jobbig. Ska kanske försöka få till med med AP på F-18.

Går ej att "få till" med AP på F-18. "The plane is designed for speed, not for comfort."

Om någon e online nu så vill jag lira P51-race vid hidden island (kräver Acceleration) som är ett multiplayer mission.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Hedersmedlem

Attans då.

Måste ta reda på varför jag får bluescreens!

Kul var det att flyga iaf!

Permalänk
Medlem

någon som är online i ottan?
Undrade ifall det var någon här som registrerat sig på IVAO nyss?
Drar igång en server om det inte redan finns!

Permalänk
Avstängd

Hmm, 4870x2 presterade dåligt i FSX. Ligger 7-8fps under i prestanda mot 280GTX. Låter lite men rätt avgörande då det handlar om antingen 22 eller 30fps.
Borde som Tom säger vara dåliga drivrutiner men är samma sak med 4850/4870, de underpresterar fortfarande i FSX så jag börjar tro ATI struntar i det spelet.

Jag beställde 280GTX istället för 4870x2 som det var tänkt men har öppet köp på det så kan alltid lämna tillbaka om det kommer fler tester där 4870x2 inte presterar fullt lika dåligt.
edit: öppet köp gällde inte på datorkomponenter men jag hann avbeställa innan den skickats så det blir ett 4870x2

Hoppas kunna få allt utom grafikkortet innan helgen.
"Flygburken:"
Q9550 @ gissningsvis 3.4-3.6GHz
4GB DDR2
4870x2
TrackIR 4 Pro

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Beställde mig en TrackIR 4 pro idag, väntar ivrigt

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

...Och jag håller på att knepa ihop en TrackIR kopia, FreeTrack!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10