FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk
Avstängd

Tips.

TrackIR 4 Pro kostar 1149kr+79kr frakt hos FlighSimShop.se
http://www.flightsimshop.se/product_info.php?&products_id=137

Jag kunde inte motstå frestelsen efter ha sett hur bra det funkar i FSX.

http://www.youtube.com/watch?v=_AO0F5sLdVM

http://www.youtube.com/watch?v=t2PQMFseUnU
Från cockpit. Ballt! Känns som man kan skippa 2d cockpit nu och köra endast 3d.

http://www.youtube.com/watch?v=KtnSgDuUHkY
Rätt ballt att vara passagerare med TrackIR

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Här kommer lite av kvällens godsaker som tumnaglar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver

Ballt. Riktigt användbart. Hade ju inte varit fel om den kostat hälften också.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt

Ballt. Riktigt användbart. Hade ju inte varit fel om den kostat hälften också.

Det finns billigare sätt men med sämre precision och 2 axlar (X/Y). Går ut på att använda en webkamera och en ljuspunkt fäst vid ansiktet.

Blir mer och mer sugen att flyga igen ju fler bilder jag ser joeghurt, väntar spänt på hur 4870x2 presterar för resten av burken vet jag vad det blir för delar.

Vad är den längsta flygningen ni gjort i realtid?

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

hur lägger man in bilder här?
5-6h har jag flygit.
Någon som är på ge nu att flyga?

Permalänk
Medlem

Jag anser att längsta flygtid inte spelar någon roll om det är 45 minuter eller 10 timmar eftersom det inte händer särskilt mycket under kryssningen. Mer intressant är väl kanske totalt antal flygtimmar med modell X.

Längsta tid jag flugit ligger väl runt 5-6 timmar här också, men det gör jag inte om... Hela dagen gick ju bort. Totalt har jag väl kört >100h med 737-800, ~15h Cessna/propellerkärror, ~20h jetfighter och ~5h sportpropellerkärror.

Har någon acceleration så ser jag fram emot ett Red Bull race

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekehund
hur lägger man in bilder här?
5-6h har jag flygit.
Någon som är på ge nu att flyga?

Beror väl på var du ska lägga in bilderna ifrån. Imageshack.com och bandwidth.com finns ju bland andra. För att lägga in från bandwidth.com upptäckte jag att man måste sudda .jpg i tumnagellänken, för den dubblerar filändelsen av någon konstig anledning (exempel.jpg.jpg).
In-game screenshot-knappen: V

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Har nu fixat acceleration och ska just till att installera Vi ses i luften!

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Aa, men jag jobbar -_-
så, Ses i luften [b]ikväll[/b]

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Aa, men jag jobbar -_-
så, Ses i luften [b]ikväll[/b]

Jobba? Fan ska det vara bra för, du får skynda dig hem, för jag behöver en kurs i F-18

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Jobba? Fan ska det vara bra för, du får skynda dig hem, för jag behöver en kurs i F-18

Vet inte vad man kan tänkas lära dig på F18.. Det skulle isåfall vara hangarflygningar, men det lär du dig bäst på mission. Panelerna är ju så röriga att jag inte orkar med dom... Ägnade en halvtimme åt panelerna igår kväll, men utan någe vidare resultat. Finns iofs lite multiplayer missions vi kan lira.

edit: fan, 1 minut för sent postat

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Vet inte vad man kan tänkas lära dig på F18.. Det skulle isåfall vara hangarflygningar, men det lär du dig bäst på mission. Panelerna är ju så röriga att jag inte orkar med dom... Ägnade en halvtimme åt panelerna igår kväll, men utan någe vidare resultat. Finns iofs lite multiplayer missions vi kan lira.

edit: fan, 1 minut för sent postat

Jo, vi tittar på det ikväll, har idag suttit och flygit LearJeten för att lära mig autopiloten på den, lyckades även landa den på GRÄS, eftersom hela runwayen var full i boeings.

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Jo, vi tittar på det ikväll, har idag suttit och flygit LearJeten för att lära mig autopiloten på den, lyckades även landa den på GRÄS, eftersom hela runwayen var full i boeings.

Därför begär man tillstånd att landa en bit innan, så har man banan för sig själv.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Ska fixa acceleration jak med!

BTW!!

POSKY's nya Boeing 772 e grym tycker jag...

Notera att jag kom in för snabbt och fel, hade inga instrument att se hastighet. Mest för bildernas skull.

http://ww3.beffo.se/c204jyykohpj.jpg

http://ww3.beffo.se/0z5ojnitzzqm.jpg

http://ww3.beffo.se/qhks7mqon7k0.jpg

http://ww3.beffo.se/0h2w1g99pvwi.jpg

http://ww3.beffo.se/vi2igv2faqgk.jpg

http://ww3.beffo.se/gfqdfjlkp5kf.jpg

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen

Grym modell! Riktig HD på den, du

Swecarn och jag testade gamla P-51D

Loopade samtidigt.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

OK lägger in lite bilder jag också! Har tusen tals men lägger in bilder på en flight med KLM Embraer 190 Shiphol-Hamburg eller Hannover.
(Bilderna är inte redigerade)

Så här ser cockpiten ut för dagensflight:

Kanske bland dom bästa jag har:

Runway in sight!

Det var allt för mig! Kommer upp bilder med en kortis mellan Puerto Rico och Princesse Julinana

Aja här kommer bilderna:

En bit efter Rotate:

VC:

En liten detalj bild:

En liten Tornbild

Tyvär inga under landning...

Lite svenskt också! Vi bor ju i sverige!
Skyways Fokker 50 lyfter från Borlänge på en resa mot Arlanda

ahh! Ännu fler bilder! En sista jag lovar! Fedex som landar på Manchester från New York

Tack det var den sista!

Permalänk

Kan ni verkligen bara ha sådana låga grafikinställningar med era grafikkort? :S Ni har ju nästan top-of-the-line. Är det CPUn som sätter käppar i hjulen så fort ni höjer grafikinställningarna?

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

För mig är det det! Woai och payware plan! Har bara ett Geforce 6600gt!
Det tolkar jag som fula bilder! Gut! bra att du sa vad du tyckte vill ha kritik och beröm om någon var bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Kan ni verkligen bara ha sådana låga grafikinställningar med era grafikkort? :S Ni har ju nästan top-of-the-line. Är det CPUn som sätter käppar i hjulen så fort ni höjer grafikinställningarna?

Problemet är väll att det går att maxa mer, men kör man online får man så dålig framerate, jag kan säkert ösa på med mer kantutjämning osv, men ser hellre att det flyter. Fina bilder allihopa

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekehund
För mig är det det! Woai och payware plan! Har bara ett Geforce 6600gt!
Det tolkar jag som fula bilder! Gut! bra att du sa vad du tyckte vill ha kritik och beröm om någon var bra!

Det var inte direkt någon kritik på dina bilder ;), reagera bara på att spelet såg ut som att det var från 2003.

Men om du vill ha lite respons på bilderna så tyckte jag den sista vid landningen var riktigt fin med himlen, röken från däcken och som det ser ut på bilden perfect landning.

Medan tornbilden var ganska tråkig och livlös, bara ett flygplan på en tom bakgrund.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

Tycker då inte de är nå fel på denna

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Lite bilder från min dåliga Radeon X1600 burk med lite add-ons. Kommer att bygga ett nytt system den här månaden med 2x 9800GX2 (SLI) och Q9450.

Visa signatur

[Quad SLI (2x) EVGA 9800 GX2][Q9450(överklockad till 3,5GHz)][CPU kylare Noctua NH-U12P + extra fläkt][4094MB DDR3 Corsair @1333MHZ][EVGA nForce 790i Ultra SLI][Samsung Spinpoint F1 750GB][Corsair HX1000W][Samsung T220 22"][Antec P182][Vista Home Premium 64-bit]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Problemet är väll att det går att maxa mer, men kör man online får man så dålig framerate, jag kan säkert ösa på med mer kantutjämning osv, men ser hellre att det flyter. Fina bilder allihopa

Jaså, är det så belastande nätverkskod? Man tycker att dagens quad och dual cores borde klara det här spelet galant, tydligen inte.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Tycker då inte de är nå fel på denna
http://www.bandwidth.se/imgs/nouser/beuty3ebd5317.jpg

Har du moddat röken? Isåfall får du gärna visa var man får tag på det. Btw, stavfel i bilden; stavas beauty

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PalmSE

Du kunde inte nöja dig med spelet som det var eller? ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Kan ni verkligen bara ha sådana låga grafikinställningar med era grafikkort? :S Ni har ju nästan top-of-the-line. Är det CPUn som sätter käppar i hjulen så fort ni höjer grafikinställningarna?

FSX kräver ju mer än Crysis. Vet inte hur mycket man skulle tjäna på att lägga till ett fysikkort. Jag kör iaf på en upplösning lägre än normalt och skippar onödiga detaljer som båttrafik och bilar men satsar på mycket lufttrafik samt ganska detaljrikt på flygplatserna (så att man får jetway osv).
Med dessa inställningar går det mellan 16 till 40 fps. Har kört på maximala inställningar en gång, och det blev ju rätt så fint, men lite jobbigt att flyga manuellt i 5 fps.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Jaså, är det så belastande nätverkskod? Man tycker att dagens quad och dual cores borde klara det här spelet galant, tydligen inte.

Tror inte det är optimerat för quad. Dual vet jag inte. Som sagt så är FSX äckligt krävande. FPS går före grafik.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Lasermannen
Såhär såg det ut när ditt plan fick spratt:

Verkar hända lite då och då med den modellen.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Jag har spelat demot men det hackar en del om man vänder sig åt sidorna, åker man nära vattnet eller stora städer så hackar det extremt mycket. Trots att min dator var nyköpt i oktober 2007 och då köpte jag följande: Geforce 8800 GTS, Core2 Duo Processor 3 ghz, 2 Gig ram, och ett moderkort vars namn jag inte kommer ihåg. Kan tillägga att Enbart Grafikkortet kostade 3400kr.

Minns att BattleField 1942 var väldigt hackigt och segt att spela utan patchen. Är det samma med FSX? Har läst att service Pack 1 skulle höja prestationen med 20-50%. Är det sant?

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nefus
Jag har spelat demot men det hackar en del om man vänder sig åt sidorna, åker man nära vattnet eller stora städer så hackar det extremt mycket. Trots att min dator var nyköpt i oktober 2007 och då köpte jag följande: Geforce 8800 GTS, Core2 Duo Processor 3 ghz, 2 Gig ram, och ett moderkort vars namn jag inte kommer ihåg. Kan tillägga att Enbart Grafikkortet kostade 3400kr.

Minns att BattleField 1942 var väldigt hackigt och segt att spela utan patchen. Är det samma med FSX? Har läst att service Pack 1 skulle höja prestationen med 20-50%. Är det sant?

SP1 hjälpte nog, ja, men inget jag minns. Ditt 8800GTS(640) är rätt gammalt. Vilka inställningar använde du? BF1942 hackade inte ett dugg för mig förr, trots 6600GT och högsta inställningarna. Ditt system kanske saknar optimerade drivrutiner eller något?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Från dagens övningar...

Swecarn luftar kabinen!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Från dagens övningar...

http://ww3.beffo.se/5ra7wblo22ue.jpg
Swecarn luftar kabinen!

Du glömde mig?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

någon som vill flyga?

Permalänk

Zeke, Swecarn jag och Joeghurt ska flyga lite ikväll. Vet inte riktigt när det blir. Du är välkommen!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB