Permalänk

Nu har jag visserligen lagt Empire på hyllan men för de som fortfarande spelar det så kan jag rekommendera att ni testar A Proper Empire: Terra Incognita (APE:TI) modden. För er som spelat Europa Universalis så kommer ni märka ett par likheter. De har lagt in ett script för en Manpower/Resources pool, så det går inte längre att pumpa ut enheter. Det ger åtminstone ett litet taktiskt tänkande till spelet. Sen måste ni självklart också ha Smokemod.

Leta runt lite på TWcenters forum så kan ni hitta en hel del sköna moddar för, mer eller mindre, hela Total War serien. Diggar ni Warhammer så kolla in M2TW modden Call of Warhammer (om jag minns rätt), utvecklat av ett gäng galna ryssar med alldeles för mycket fritid.

Permalänk
Medlem

Är det din dator som laggar eller är det filmen? va knappast något fel på grafiken iaf :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
*Edit* Föressten, inga här som är sugna på att lira lite online? Vad säger ni, ska vi skrapa ihop en 2on2?

Jag är sugen. Om du menar orginalet och utan moddar?
Eller kan jag köra det vanliga med folk som kör moddat?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Jag är sugen. Om du menar orginalet och utan moddar?
Eller kan jag köra det vanliga med folk som kör moddat?

nej båda måste ha samma mod för att kunna köra online

Visa signatur
Permalänk

Japp, men man kan fortfarande starta spelet i "vanilla-mode" så att säga, så allt vanligt. Ah, om någon vill köra med mig på steam så lägg till "pelle_elite@hotmail.com"(Jobbigt användarnamn, jag vet!) i friends.

Hursomhelst, jag slängde upp en film på Darthmod här för den nyfikne. Blir som ett helt nytt spel.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

La till dig på steam.

Blir spelet mer krävande utav datorn med moden?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
La till dig på steam.

Blir spelet mer krävande utav datorn med moden?

om du använder smoke and blood modden(som följer med i darth utimate commander som är den bästa) så blir spelet lite mer krävande

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
om du använder smoke and blood modden(som följer med i darth utimate commander som är den bästa) så blir spelet lite mer krävande

Presic, skulle nog vilja betona att det kan bli en extrem FPS-skillnad, särskilt om man "åker" in med kameran i rökmolnen som bildas ovanför infanteriet, det får nog vilken dator som helst på knä. Men det är helt klart värt det, kolla bara i slutet på filmen jag la upp och jämför det med vanliga röken spelet använder sig av. Inge snack om saken.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

:)

ser trevligt ut
sitter med ett gammalt imperial glory som jag spelar än .
ska bli kul med ett nytt spel i hyllan

o jo jag vet det är inte samma spel men bra är det

Permalänk

Re: :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Molor
ser trevligt ut
sitter med ett gammalt imperial glory som jag spelar än .
ska bli kul med ett nytt spel i hyllan

Ah, gamla Imperial Glory kommer man ihåg. Spelade mycket det förut för det var väl det enda spelet som kunde bjuda på denna sorts warfare, så att säga. Visst finns det fler, men jag menear i hyffsad 3D-grafik.

Om du gillar eran och tycker Empire: Total War ser bra ut så avråder jag dig från att köpa just E:TW, och istället vänta på Napoleon: Total War som släpps snart(?).

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

föresten kolla på denna gifen, ser riktigt snyggt ut(är ifrån darth)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Napoleon ska komma i februari men om de ska följa Totalwar seriens vanliga tradition så blir det spelbart lagom till december

Har nu ett problem med Empire. Väljer starta spel på steam. Det laddar osv ser muspekaren och hör när jag drar överknappar och trycker i spelet men har ingen bild. Tankat hem det snart 3 gånger och de hjälper ej

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

pull kan du lägga upp några fler filmer ifrån darthmod? och då några som visar de svenska nya texturerna ifrån modden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Napoleon ska komma i februari men om de ska följa Totalwar seriens vanliga tradition så blir det spelbart lagom till december

Har nu ett problem med Empire. Väljer starta spel på steam. Det laddar osv ser muspekaren och hör när jag drar överknappar och trycker i spelet men har ingen bild. Tankat hem det snart 3 gånger och de hjälper ej

jag ska förhandsboka spelet, antingen ifrån play.com eller ifrån spelbutiken, om det inte finns på nått annat ställe billigare, och då Imperial Edition såklart

anledningen till att jag ska förhandsboka det och inte vänta tills buggarna är fixade är för att jag inte kan vänta

Visa signatur
Permalänk
Medlem

finns ingen Napoleon: Total war tråd än(nån borde starta en) så jag postar denna info här:

i alla fall, en ny video har kommit upp på totalwars hemsida
http://www.totalwar.com/napoleon/gallery/videos.php

i den så får man för första gången se svenska soldater på ett klip(bild http://www.pici.se/pictures/sImXuJquh.png )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

dom ser fattiga ut ju

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Ingen som lirar Total War : Third Age? Är moddat till Sagan om Ringen, världskartan, armeérna osv.

Hemsidan: Third Age: Total War - Total War Center Forums

Video: YouTube - The Fall Of Harmindon ( Third Age Total War )

Permalänk
Medlem

Ta en titt på denna trailer. Första speltrailern: se de feodala krigen i Shogun 2! | Press2play.tv

Ska bli kul med ett nytt totalwar där inte gevären har lika stor betydelse igen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Fy helvete säger jag bara... Spelar hard campaign med Great Britain och försvarade mitt enda fäste på inlandet i europa Saxony. Blir anfallen med strax över 3000 mot mina 1100 i första borgen. Vinner och lyckas ta livet av strax över 2000 och förlorar ca 800. Nöjd som fan då alla taktik lyckades till 100%. Kommer i en annan enkel strid därefter på annan plats och spelet krashar när mina trupper anländer till kartan då de var reinforcements.

är ju inte har lika grymt flyt igen... Blir sjukt irriterad^^

Satte också de där anti häst pålarna framfr varje ingång på fortet också. Det slog skert ut 2-300 kavalerister^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Fy helvete säger jag bara... Spelar hard campaign med Great Britain och försvarade mitt enda fäste på inlandet i europa Saxony. Blir anfallen med strax över 3000 mot mina 1100 i första borgen. Vinner och lyckas ta livet av strax över 2000 och förlorar ca 800. Nöjd som fan då alla taktik lyckades till 100%. Kommer i en annan enkel strid därefter på annan plats och spelet krashar när mina trupper anländer till kartan då de var reinforcements.

är ju inte har lika grymt flyt igen... Blir sjukt irriterad^^

Satte också de där anti häst pålarna framfr varje ingång på fortet också. Det slog skert ut 2-300 kavalerister^^

Sparas inte spelet efter varje avslutat strid ? jag tror det .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Sparas inte spelet efter varje avslutat strid ? jag tror det .

Det autosparas varje gång man trycker på end turn. Misslyckades 2 gånger innan jag fick till en hyffsad strid. Dog med några fler men dödade lite fler infanterister men bara 20 hästar då de av någon anledning inte vågade komma fram denna gången. Så det bev bara ca 1800 dödade fiender medans jag dog med 900.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b