Permalänk
Medlem

Laserskrivare med 2 fack?

Hej,

Behöver investera i en ny laserskrivare och är ute efter en kompakt laserskrivare med två fack där jag kan ha två olika sorters papper så att när jag väljer att skriva ut kan jag välja vilket papper det ska skrivas ut på.

Har ni några tips på vad jag bör inhandla?

MVH

Permalänk
Hedersmedlem

Alla laserskrivare jag har köpt genom alla år har haft 2 fack. Ett för manuell matning och ett för vanligt A4. Troligen enda alternativet om det ska vara kompakt och inte kosta multum.

Menar du två fullstora pappersmagasin är det inte många som har det i standardutförande. Alternativt köpa någon som stödjer extra pappersfack och separat matning från båda. Det kommer inte bli billigt. Bara lösa papperskassetter brukar kosta 1,5-3 tusen.

Ska det dessutom vara kompakt blir det ännu besvärligare. Var ska de dubbla pappersfacken bli av?

Jag vet ingen kompakt (skokartong?) med dubbla magasin. Vilken budget räknar du med? Jag har svårt att tänka mig under 5', troligen mellan 5-10' för en kapabel maskin med dubbla magasin.

Edit: Hittade denna: http://www.dustin.se/pd_5010196045.aspx plus magasin http://www.dustin.se/pd_5010199069.aspx = 3,6 PLUS MOMS!

Lägre pris hos Misco.se i vanlig ordning.

Leta vidare själv, priserna verkar ha gått ner något. Inte så ofta jag köper med extra magasin.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Japp det jag menar är två pappersfack, men när jag läser under beskrivningarna så står det ingenstans eller heter det något speciellt när det är två automat pappersfack?

Permalänk
Hedersmedlem

Läs min edit.

Två automatfack: Som jag skrev, inte många har det standard, därför står det inget.

Igen frågar jag vilken budget. Ska det vara billigt tror jag du kan sluta leta.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ja ca 3000kr max hade jag i åtanke.

Vill ha ett fack för A4 etiketter och ett fack för vanliga A4 papper. Just nu får jag byta hela tiden och det är lite smått jobbigt i längden.

Permalänk
Medlem

Vad är det för etiketter du skriver ut?

Kanske en etikettskrivare vore ett alternativ?

Har själv en Dymo sedan jag tröttnat på att kludda
med ark.

Cheapink har kampanjpriser på Brothers modeller.

http://www.cheapink.com/Default.lasso?-token.x=839921&d=6355&...

http://www.cheapink.com/default.lasso?-token.x=839921&cnt=102...

Permalänk
Medlem

Jag kör posten pacsoft 2xSTE på A4 samt DHL multishipping.

Vad rekomenderar ni man bör köra för maskin med etiketterna?

Permalänk
Medlem

Okey, stora etiketter.

Köp en laser till?
Komplett säljer Brother HL-2035 795:-.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag använder själv Pacsoft men matar manuellt på en HP 1320 men är det stora mängder etiketter blir det kanske lite bökigt. Manuella matningen är oftast gjord för tjocka ark, kuvert osv, en i taget och det fungerar perfekt.

Jag ställer mig tveksam till att alla magasin gillar så tjocka ark som etiketterna. Släpper etiketten från papperet pga för snäv pappersbana blir det inte roligt. Du bör iaf kolla upp att skrivaren matar dylika riktigt innan du handlar. Ju lägre pris desto större risk för problem enligt min erfarenhet (inte så konstigt).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Alla laserskrivare jag har köpt genom alla år har haft 2 fack. Ett för manuell matning och ett för vanligt A4. Troligen enda alternativet om det ska vara kompakt och inte kosta multum.

Menar du två fullstora pappersmagasin är det inte många som har det i standardutförande. Alternativt köpa någon som stödjer extra pappersfack och separat matning från båda. Det kommer inte bli billigt. Bara lösa papperskassetter brukar kosta 1,5-3 tusen.

Ska det dessutom vara kompakt blir det ännu besvärligare. Var ska de dubbla pappersfacken bli av?

Jag vet ingen kompakt (skokartong?) med dubbla magasin. Vilken budget räknar du med? Jag har svårt att tänka mig under 5', troligen mellan 5-10' för en kapabel maskin med dubbla magasin.

Edit: Hittade denna: http://www.dustin.se/pd_5010196045.aspx plus magasin http://www.dustin.se/pd_5010199069.aspx = 3,6 PLUS MOMS!

Lägre pris hos Misco.se i vanlig ordning.

Leta vidare själv, priserna verkar ha gått ner något. Inte så ofta jag köper med extra magasin.

Den du länkar till här med extra magasin funkar alldeles utmärkt. Vi har föregångaren till denna på jobbet för just Pacsoft utskrifter etz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Okey, stora etiketter.

Köp en laser till?
Komplett säljer Brother HL-2035 795:-.

Nja en laser till är inte så smidigt, har redan ont om plats.

Finns det ingen billigare som den där HP, typ en snikare variant?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camel-en
Den du länkar till här med extra magasin funkar alldeles utmärkt. Vi har föregångaren till denna på jobbet för just Pacsoft utskrifter etz.

Tack för upplysningen.:) Jag har fått ett ökat behov av just paketlappsutskrifter och gillar HP.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Behöver också en skrivare till Pacsoft etiketter och om ni har erfarenheter av skrivare som fungerar bra så är det välkommet, så billigt som möjligt och det spelar ingen roll om man måste sköta manuellt.