Apple löser Iphone 4-problem med gratis skal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantheus:

Snick snack, om man nu vill ha en iphone4, är den rekommenderad att köpa eller ej? Kommer detta problem att bli ett riktigt problem? Vissa amerikanska medier säger så...

Nja om du får till skalet är det lugnt

Permalänk
Medlem

Haha, denna var ändå skön:

Nä, gonatt på riktigt.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Ett väldigt okvalificerat förslag, men kan man inte sätta den där glipan i toppen eller botten på telefonen där man inte har handen? Nog bara Apple som kan svara på den frågan.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Bättre ibland och sämre ibland alltså. Det är väl inte oförenligt med att den är helt fantastisk (eller hur han nu kan tänkas ha formulerat sig), förutsatt att man menar när man har dålig täckning eller så? Så livlig fantasi behövs väl inte för att hitta andra förklaringar än att apple ljuger hela tiden (vilket känns osannolikt)?.

Det är skillnad på att ljuga och att undanhålla sanningen. Om något är förbättrat ska det inte ha blivit konkret sämre på något tycker jag i varje fall.

Skrivet av Elgot:

De har säkert rätt i att ordentlig utrustning är dyr, men det är väl inte heller så många som gör anspråk på att ha gjort rigorösa studier? Anandtechs test verkar, i all sin oventenskaplighet, ändå tämligen omfattande och stämmer förmodligen, trots bristfällig utrustning, rätt väl med verkligheten.

Det stämmer antagligen väl med verkligheten i länder där det är ett problem med ordentlig mottagning, såsom USA. Här i Sverige däremot är masterna så pass täta och utvecklade att det inte är en lika big deal om en telefon är bättre på ställen med låg signalstyrka. Dock är det ganska viktigt att även vänsterhänta ska kunna använda telefonen på ett bra vis.

Har provat att hålla min Nokia 5800 i "dödsgreppet" förresten, och det resulterade i endast 3 av 7 förlorade bars. Då kramade jag även om mobilen fånigt hårt och ordentligt, håller jag den som jag normalt gör märker jag ingen skillnad. Så tydligen är problemet större hos vissa telefoner.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av penna_ha:

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/07/iphone-...

Rå data från AT&T. Visar PRECIS vad jag misstänkte, att HELA den här skiten är en jävla snöbollshype för att trasha Apple och få mer läsare på sin nyhetssida. Det finns ingen issue.

YouTube - iPhone 4 Left Hand Antenna Issue

Larvigt att ens tjafsa emot. Inse att ditt favoritföretag gjorde ett misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det han vill säga är väl snarare att folk beskyller iphone för att ha fel som andra telefoner kommer undan med; ingen hetsar upp sig över att min sonyericssontelefon förlorar täckning om man håller den konstigt, men det anses tydligen värre om detsamma händer en iphone.

fast nu verkar det ju som att vänsterhänta personer har en nackdel just ang antennplaceringen?

Permalänk
Skrivet av tjabo:

fast nu verkar det ju som att vänsterhänta personer har en nackdel just ang antennplaceringen?

Inte bara vänsterhänta.. Jag är själv högerhänt men när jag använder två händer håller jag i den med den vänstra handen medans jag "pekar" med den högra.

Gonatt kram

Permalänk
Medlem

Tvärtom, har man vetat om betydelsen detta kan göra, så bör man fråga varför fortsätta med samma taskiga system? Å när kunder klagar så visar man upp ryggen å skyller på andra för att sen säga "ops .. vi missade". Å det är en MOBILTELEFON så mottagningen är ALLT, utan den kan du inte bruka ens 50% av alla löjliga "finesser" som dom där leksakerna har.

Lär er å köpa en Mobil, Kamera, Laptop å inte nå tramsig alltiett lösning!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JonteP0nte:

Det är skillnad på att ljuga och att undanhålla sanningen. Om något är förbättrat ska det inte ha blivit konkret sämre på något tycker jag i varje fall.

Så borde det givetvis vara, men hur ofta är nya lösningar verkligen bättre än gamla på allt?

Skrivet av JonteP0nte:

Det stämmer antagligen väl med verkligheten i länder där det är ett problem med ordentlig mottagning, såsom USA. Här i Sverige däremot är masterna så pass täta och utvecklade att det inte är en lika big deal om en telefon är bättre på ställen med låg signalstyrka. Dock är det ganska viktigt att även vänsterhänta ska kunna använda telefonen på ett bra vis.

Samtidigt är sannolikt effekterna av problemen betydligt mindre om man har god täckning från början; varken 15 eller 25 dB dämpning borde vara något större problem.

Skrivet av JonteP0nte:

Har provat att hålla min Nokia 5800 i "dödsgreppet" förresten, och det resulterade i endast 3 av 7 förlorade bars. Då kramade jag även om mobilen fånigt hårt och ordentligt, håller jag den som jag normalt gör märker jag ingen skillnad. Så tydligen är problemet större hos vissa telefoner.

Här kommer ju också algoritmproblemen in. Tidigare kunde 25 dB dämpning (från till exempel från -90 dBm till -115 dBm) innebära ett hopp från fem staplar till ingen alls; numera går den istället från tre till en stapel.

Permalänk
Medlem

Varför inte allt i ett???

Skrivet av Bloopy:

Tvärtom, har man vetat om betydelsen detta kan göra, så bör man fråga varför fortsätta med samma taskiga system? Å när kunder klagar så visar man upp ryggen å skyller på andra för att sen säga "ops .. vi missade". Å det är en MOBILTELEFON så mottagningen är ALLT, utan den kan du inte bruka ens 50% av alla löjliga "finesser" som dom där leksakerna har.

Lär er å köpa en Mobil, Kamera, Laptop å inte nå tramsig alltiett lösning!

Alltså, många om inte dom flesta av dom där löjliga finesserna har du även tillgång till på en Mobil, Kamera, Laptop. Om andra än du sen väljer att köpa en produkt som kombinerar dessa funktioner är väl upp till dom. Själv äger jag/har ägt Mobil, Kamera, Laptop. Ibland blir kameran överflödig/laptopen för stor och klumpig. I fråga om mobilitet kan jag inte komma fram till ett mycket bättre alternativ till min iPhone 3GS. Visst, den är inte felfri och den saknar tillochmed viktiga funktioner. Å andra sidan har jag aldrig ägt någon felfri Mobil, Kamera eller Laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Här kommer ju också algoritmproblemen in. Tidigare kunde 25 dB dämpning (från till exempel från -90 dBm till -115 dBm) innebära ett hopp från fem staplar till ingen alls; numera går den istället från tre till en stapel.

dom har haft samma algoritm i alla tidigare telefon modeller men det är först nu det uppmärksammats som ett fel?

Permalänk
Avstängd

Slutsats av presskonferens:

1. Steve Jobs gör en pudel och ger bort gratis skal.

2. Om det vore fel på mjukvaran så som Steve Jobs sagt förut så hade han inte behövt ge bort skal. Så visst finns det ett fel på hårdvaran vilket han tyvärr aldrig erkänner direkt.

Allt bra så här långt. Men sen börjar lögnerna komma. (tyvärr)

3. Statistik på brutna samtal, av passade anledning så kan apple inte lämna ut dessa på grund av AT&T. Vilken tur för apple (varför ta upp detta över huvudtaget, då det inte går att verifiera sanning i detta)

4. Återlämnade Iphone4. Jag vet inte hur det är i USA, men i sverige får man inte lämna tillbaka en Iphone om man brutit förpackning (läs Telias med-skickad lapp). Så hur 1% lämnat tillbaka något som man inte får lämna tillbaka, är för mig ett mirakel. Telia säger att de inte kan sälja en iphone som blivit aktiverade via itunes, så en iphone måste lämnas tillbaka innan förpackning öppnats. Något för konsument verket att titta på ? (brott mot konsument lagen?)

5. Steve jobs säger att alla smartphone har detta problem. Detta är totalt falskt. Ingen annan smartphone har antenn så att användaren kan påverka impedansen av antennen. Så alla mac fanatiker som inte vet vad impedans är, snälla slut skriv inlägg på forumet om saker ni inte förstår. (ja jag har läst radio och mobil teknik i skolan)

6. Sen gammalt har apple lurat kundera att mottagning är bättre än den är (åtgärdat med uppdatering 4.0.1). Så när du förut frågat en iphone användare vilken mottagning han haft och han sagt fullt. Så kan det ha varit någonstans mellan 2 och 5 nivår enligt apple själva. Vi kan ju gissa att nivå 4 som är en från full mottagning motsvarat mindre än 2 och så då borde det var 1 så han knappt kunna ringa.

Så har du Iphone4 och v4.0.1 och mottagning under 2, prova inte ens och ringa, samtalet kommer brytas.

Jag har sett Iphone användare som sagt att även deras htc desire tappar mottagning. Jag har svårt att tänka mig att en iphone användare skulle ha en konkurrerade mobil. Ivarjefall de troende som på detta forum som försvar iphone. Jag har sen antenn problemet uppdagat försökt provocera fram antenn problem på min desire, jag har inte försiktigt pilat försiktigt i hörnet som man gör med iphone4 för att den ska droppa från 5 staplar till inget nätverk. Utan gömt telefon med båda händerna, och vid ett försök av 20 så tappade den mottagning från 4 till 3 alla andra gånger var den o-påverkad. Andra telefon kan jag inte svara för, men desire har ivarjefall inte samma problem som iphone4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Så borde det givetvis vara, men hur ofta är nya lösningar verkligen bättre än gamla på allt?

I just detta fall bör det inte ha varit alltför svårt att bara skydda antennen lite för att i princip eliminera problemet.

Skrivet av Elgot:

Samtidigt är sannolikt effekterna av problemen betydligt mindre om man har god täckning från början; varken 15 eller 25 dB dämpning borde vara något större problem.

Om man pratar i telefon, kanske. Surfar man med 3G vill man ha så liten prestandaförlust som möjligt.

Skrivet av Elgot:

Här kommer ju också algoritmproblemen in. Tidigare kunde 25 dB dämpning (från till exempel från -90 dBm till -115 dBm) innebära ett hopp från fem staplar till ingen alls; numera går den istället från tre till en stapel.

Skillnaden är dock att om jag skulle hålla en iPhone 4 som jag håller min 5800 idag så skulle jag brygga samman de två antenndelarna och således tappa samtal, få usel surfprestanda och så vidare. Det problemet existerar inte med min nuvarande mobil av någon anledning. Ja, jag är vänsterhänt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

2. Om det vore fel på mjukvaran så som Steve Jobs sagt förut så hade han inte behövt ge bort skal. Så visst finns det ett fel på hårdvaran vilket han tyvärr aldrig erkänner direkt.

Länka gärna till en säker källa där Steve påstår att problemet bara är ett mjukvarufel.

Skrivet av Flogger:

3. Statistik på brutna samtal, av passade anledning så kan apple inte lämna ut dessa på grund av AT&T. Vilken tur för apple (varför ta upp detta över huvudtaget, då det inte går att verifiera sanning i detta)

Känns troligt att de skulle de skulle ljuga om det men visst Apple är ju ett så fruktasvärt ont företag...

Skrivet av Flogger:

4. Återlämnade Iphone4. Jag vet inte hur det är i USA, men i sverige får man inte lämna tillbaka en Iphone om man brutit förpackning (läs Telias med-skickad lapp). Så hur 1% lämnat tillbaka något som man inte får lämna tillbaka, är för mig ett mirakel. Telia säger att de inte kan sälja en iphone som blivit aktiverade via itunes, så en iphone måste lämnas tillbaka innan förpackning öppnats. Något för konsument verket att titta på ? (brott mot konsument lagen?)

Du tror inte att det skulle bli ett ändå större liv ifall de ljög om att du får lämna tillbaks telefonen inom 30 dagar om du inte är nöjd? Dessutom så säljs den inte ens i Sverige än så ser inte vad det har med saken att göra här?

Skrivet av Flogger:

5. Steve jobs säger att alla smartphone har detta problem. Detta är totalt falskt. Ingen annan smartphone har antenn så att användaren kan påverka impedansen av antennen. Så alla mac fanatiker som inte vet vad impedans är, snälla slut skriv inlägg på forumet om saker ni inte förstår. (ja jag har läst radio och mobil teknik i skolan)

Sant. Designen är inte helt lyckad med antennen helt fri men i praktiken blir symtomen dem samma. Du får sämre motagning när du håller i telefonen, det även ifall inte antennen skulle vara i direkt kontakt med handen.

Skrivet av Flogger:

6. Sen gammalt har apple lurat kundera att mottagning är bättre än den är (åtgärdat med uppdatering 4.0.1). Så när du förut frågat en iphone användare vilken mottagning han haft och han sagt fullt. Så kan det ha varit någonstans mellan 2 och 5 nivår enligt apple själva. Vi kan ju gissa att nivå 4 som är en från full mottagning motsvarat mindre än 2 och så då borde det var 1 så han knappt kunna ringa.

Lurat och lurat. Det finns ingen standard för hur staplarna skall presenteras. Android "luras" nästintill lika mycket som Apple tidigare gjorde. Se: The iPhone 4 Redux: Analyzing Apple's iOS 4.0.1 Signal Fix & Antenna Issue - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Skrivet av Flogger:

Så har du Iphone4 och v4.0.1 och mottagning under 2, prova inte ens och ringa, samtalet kommer brytas.

Jaha, du har redan en iPhone 4 och vet detta med säkerhet...eller?

Skrivet av Flogger:

Jag har sett Iphone användare som sagt att även deras htc desire tappar mottagning. Jag har svårt att tänka mig att en iphone användare skulle ha en konkurrerade mobil. Ivarjefall de troende som på detta forum som försvar iphone. Jag har sen antenn problemet uppdagat försökt provocera fram antenn problem på min desire, jag har inte försiktigt pilat försiktigt i hörnet som man gör med iphone4 för att den ska droppa från 5 staplar till inget nätverk. Utan gömt telefon med båda händerna, och vid ett försök av 20 så tappade den mottagning från 4 till 3 alla andra gånger var den o-påverkad. Andra telefon kan jag inte svara för, men desire har ivarjefall inte samma problem som iphone4.

Vet personligen flera som har både iPhones och Android mobiler, inte ovanligt bland utvecklare t ex och vi är nog ett par såna på ett forum som detta. Vet inte hur det är med just desire men dess kusin, nexus one har haft en hel del problem. Bara söka på youtube så hittar man flera klipp.

Permalänk
Medlem

Antenn problemet existerar på min Galaxy S, kanske t.o.m värre än på Iphone, så dem är inte ensamma om problemet.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

För att sammanfatta det hela kan man alltså säga att denna så kallade "dundertabbe" egentligen är ett näst intill ickeproblem, i alla fall för oss i Sverige då vi har ett relativt starkt nät. iPhone 4 har dessutom på det stora hela en riktigt bra antenn, betydligt bättre än den som sitter i 3GS. Sen så dras andra mobiler med integrerad antenn med liknande problem om man håller för den.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

S_Z konstig komentar från dig, om du läser nyhetarna här och missat att apple har gåt ut med ett tidigare presmedelande. Tycke själv att det vore konstigt om steve själv skulle svara på mail, men som du kanske vet så svarar andra kolegor för de de representerar.

Men om Letter from Apple Regarding iPhone 4 duger för dig eller inte vet jag inte men det står då inte Steve i slutet.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Fråga:
Borde det inte gå att klarlacka skarven med t.ex. nagel hårdningsmedel. Innerhåller aluminium men så vitt jag vet leder det inte ström. Kört det på en del små metall ytor för att slippa Nikel problem.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scirocco:

Antenn problemet existerar på min Galaxy S, kanske t.o.m värre än på Iphone, så dem är inte ensamma om problemet.

Är det när du håller mobilen på ett speciellt sett? Frågar då jag är intresserad av just den mobilen.

Permalänk
Medlem

Det man ser här är proffsigt, retoriken- alltså konsten att övertala mottagaren är bra mer än godkänd. man går in med "vi kan alla göra fel" "alla har fel" "vi har lösningen"

att man sen inte reflekterar över att denna bumper kan vara i vägen för folk, det är en annan sak

helt plötsligt så ligger inte antennen utanför telefonen längre. så man kan säga vad man vill om lösningen men den är billig om man lyckas övertala köparen.

vilken Jobs nog har gjort i de flesta fall

Permalänk
Medlem

Apple är väldigt duktiga på PR, det märks.

De blandar skickligt in "generella" mottagningsproblem för smartphones, och menar att det är ett problem för branschen, vilket må vara sant.

Dock så finns det inte en chans i världen att det den generella lösningen är att sätta på en bumper så så är problemet för mottagningsproblem löst på smartphones.
Detta betyder att det INTE är samma fel på andra mobiler som på iphone 4 (då en bumper löser problemet på iphone).

Problemet på Iphone 4 handlar inte om att täcka antennen och blockera signalen som då är det "generella problemet", utan att man faktiskt kan kortsluta antennen via att bara hålla ett finger mellan "antenngapet".

Som jag tolkar deras pressmeddelande är: "Vi har inte gjort något fel, men för att tysta all negativ kritik så kommer vi ge ut gratis cases/bumpers".

Vad det gäller statistik av droppade samtal så tror jag nog att den kan stämma.
Då "brygga antenn problemet" vart känt ganska länge, så kommer ju folk såklart inte hålla sin nya telefon på ett sätt som kommer droppa ett samtal, ganska givet?
Det betyder ju fortfarande inte att det är ett designfel!

Hade jag vart apple, så hade jag lagt "antenn gapet" mellan antennerna på någon av kortsidorna eller ett hörn, felet är att de lagt den på en långsida.

Apple har rätt i att det kan ju finnas intresse för media att blåsa upp en sån här grej, då de får mycket uppmärksamhet, dock så kan jag inte se Consumer Reports drivs av samma motivation, de måste ju ge objektiva omdömen det är ju det de existerar för, jag gissar också det är därför apple tog beslutet att ge ut gratis cases/bumbers.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Nytt pressmedelande från RIM:
"Apple's attempt to draw RIM into Apple's self-made debacle is unacceptable. Apple's claims about RIM products appear to be deliberate attempts to distort the public's understanding of an antenna design issue and to deflect attention from Apple's difficult situation. RIM is a global leader in antenna design and has been successfully designing industry-leading wireless data products with efficient and effective radio performance for over 20 years. During that time, RIM has avoided designs like the one Apple used in the iPhone 4 and instead has used innovative designs which reduce the risk for dropped calls, especially in areas of lower coverage. One thing is for certain, RIM's customers don't need to use a case for their BlackBerry smartphone to maintain proper connectivity. Apple clearly made certain design decisions and it should take responsibility for these decisions rather than trying to draw RIM and others into a situation that relates specifically to Apple."

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Hade jag vart apple, så hade jag lagt "antenn gapet" mellan antennerna på någon av kortsidorna eller ett hörn, felet är att de lagt den på en långsida.

Problemet med detta är att längden på antennen ska vara anpassad efter våglängden på signalen, så då måste de antagligen göra en ganska stor omdesign av hela framen.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Så jävla B.

Köper jag en telefon för 7000kr (?) ska den fungera utan något fult (?) extra skal. EVO 4G eller Droid X, ses genast som väldigt intressanta.

Permalänk
Medlem

Trevligt att dom fick tummen ur tillslut.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Men.. det var ju ett mjukvaruproblem ju..? Jisses.. När andra företag gjort liknande tabbar har ramaskriet blivit totalt, folk har bojkottat deras produkter till höger och vänster osv osv. Men när Apple gör det är det plötsligt ok..? I don't get point..

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Men.. det var ju ett mjukvaruproblem ju..? Jisses.. När andra företag gjort liknande tabbar har ramaskriet blivit totalt, folk har bojkottat deras produkter till höger och vänster osv osv. Men när Apple gör det är det plötsligt ok..? I don't get point..

vilka andra företag har gjort det och det har blivit ett sådant ramaskri som det blivit om detta?
jag kan då inte komma på många fall, där det jagats så här mycket efter företaget.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Så jävla B.

Köper jag en telefon för 7000kr (?) ska den fungera utan något fult (?) extra skal. EVO 4G eller Droid X, ses genast som väldigt intressanta.

Telefoner som inte funnits om det inte var för Steve Jobs och hans Apple och mer specifikt iPhone som satte ribban.

Tycker det är löjligt whine om detta.
1. Håll inte fingret där!
2. Nu erbjuds det ändå en gratis lösning med skal, de hade kunnat gått ut och sagt: 1.

MEN jag håller med om att det är dåligt att de försökt dölja sin dåliga? testning?
Och det här med problemet i mjukvara är en dålig lögn.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Var inte deras linje att telefonen inte är (väsentligt) sämre än andra (3gs och även andra tillverkares) och att det därför inte finns några särskilda hårdvaruproblem att tala om? Sedan visar det sig att skal förbättrar upplevelsen (sannolikt gäller detta även andra telefonmodeller), så därför erbjuder sig apple att skänka sådana gratis till sina kunder.

Wow! Du missar verkligen hela poängen... Varför ska man jämföra med andra? Finns det ett fel: Ja/Nej? Att andra har problem betyder ju inte att problemen tar ut varandra så att alla problem bara försvinner. Och ett skal "förbättrar" inte alls upplevelsen. 1. Ett skal ger dig den funktionalitet som produkten borde haft från början. 2. Om man tycker att skalet är fult så _försämrar_ skalet upplevelsen: du tvingas använda något du inte tycker om för att få en fullt fungerande produkt.

Du har uppenbarligen svalt deras PR med hull och hår.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)