Apple löser Iphone 4-problem med gratis skal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Jag vet inte vilken sten du sovit under de senaste veckorna. Macibanern har ALDRIG erkänt att det är fel på Iphone4 eller någon apple produkt över huvudtaget.

Macibaner börja med ihärdigt att föra vidare Steve jobs ord. Nej det är inget fel på Iphone4 antennen och dess mottagning. Några macibaner börja då föra fram olika konspirations teorier om detta, en rolig som jag hörde då var att aktie handlare hittade på detta med antenn problemet så att apples kurs skulle gå ner och de skulle kunna köpa aktier billigt.

Du får ursäkta men jag var rätt säker på att du menade mig eftersom du i ett citat av mig skriver att Steve är min gud. Om nu inte jag eller nån annan här är "mactaliban" kan vi väl undvika det orden i denna diskussion, tillför lixom inget.

So what ifall de finns ett par individer som anser att det absoult inte är något fel på antenndesignen av iphone 4. Kommer alltid finnas dom som försvarar företag till varje pris, inte unikt för Apple. Och de är inte speciellt många, inte ens på forum som macrumors där man skulle kunna gissa att "de" hänger.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Du får ursäkta men jag var rätt säker på att du menade mig eftersom du i ett citat av mig skriver att Steve är min gud. Om nu inte jag eller nån annan här är "mactaliban" kan vi väl undvika det orden i denna diskussion, tillför lixom inget.

So what ifall de finns ett par individer som anser att det absoult inte är något fel på antenndesignen av iphone 4. Kommer alltid finnas dom som försvarar företag till varje pris, inte unikt för Apple. Och de är inte speciellt många, inte ens på forum som macrumors där man skulle kunna gissa att "de" hänger.

Kolla inläggen på första sidan. Där har du ett stort antal macibaner. Misstänker dessa satt live och tittade på talet och därför den höga andelen fanatiker i början av tråden som senare minskade i tråden när "vanligt" folk trillade in.

Se de 3e första inläggen som berömmer apple, trots att de fortsätter sopa problemet det under mattan. Numer 5 citerar Steve själv och fortsätter med lögner att alla smartphone har samma problem. Så fortsätter det.

Permalänk
Medlem

Den här tråden börjar bli komisk.

Flogger -jag sade det tidigare, om du stigmatiserar folk så har det du säger inget värde. Det enda du vill åstadkomma är att andra ska ha samma uppfattning som du, annars är de inte värda att ta på allvar... Det är så fanatiker resonerar.

Vad gäller IceDread, Ant3 och ZalZeRoz -ni stirrar er lite blinda för att ni har någon motvilja till allt med ett äpple på. Jag kan ha fel, och då ber jag om ursäkt, men det är så det verkar. Faktum är att iPhone inte på något sätt måste vara bättre än valfri mobil från någon annan tillverkare och man måste framförallt inte vilja ha en själv! Att ni uppskattar den telefon ni valt innebär ju inte per automatik att andra modeller är sämre eller att ni anses ha gjort ett felaktigt val? Eller att folk som väljer vad de gillar, som inte råkar vara det ni valt, har fel i sitt val?

Bland det som verkar tilltala konsumenter är designen av den nya iPhone, många tycker att den är snygg, många uppskattar smidigheten och framförallt enkelheten i gränssnittet. De flesta vanliga konsumenter vill ha en produkt där det inte är så tekniskt att komma igång och där har nog iPhone ett försprång eftersom Apple satsar hårt på att det ska fungera så. Tekniknördar som vi kanske inte uppskattar det alla gånger, eftersom vi ofta vill ha större frihet eller göra som vi vill, inte som det är bestämt -därav har många iPhone-användare jailbreakat (svengelska!) sina telefoner, eller valt en Androidbaserad modell och de som gör det är mer tekniskt intresserade och insatta.

Att tro att de som väljer iPhone 4 gör det för att de tror att den är bättre än andra modeller på marknaden är nog att se på saken med ett bagage av fördomar och förutfattade meningar. För att inte tala om dravlet om sekter, hjärntvätt och dylikt trams.

<edit> stavfel

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Jag tycker oxå det är löjligt med allt det här med macibaner och fanboys osv. Problemet är att uppträdande från guden själv, steve jobs som inte erkänner att det är ett problem utan försöker sopa det under mattan. Sen kommer svansen av apple fans efter honom och för hans talan på forum och inlägg.

Om Steve jobs haft "ballar" och erkänna att det var fel från början så hade vi inte haft denna pajkastning.

Om man ska betygsätta brister i en telefon på en tio gradig skala där återkallelse av produkten är en 5a så är detta en 4'a. Men apple agerande av problemet är en 10a.

Sen är frågan om man ska släppa en produkt som har en 4'a om man vet om det.
'

Angående att skrufve inte tog bort filmen, jag misstänker det skulle se riktigt illa om han gjort det så han vågade nog inte. Men han såg nog till att få den fick en undanskymd tillvara gömd längst ner på sin blogg eller liknade.

men vad är en maciban?är jag? du gillar det inte själv, men ändå kan du inte låta bli att använda det. kollar vad du skrev i nyheten om att det kanske kommer en ny macbook air, så ser man ju att i ditt fall så ligger ju problemet med apple rotat längre in än med att iphone 4 har ett fel i konstruktionen. o det här om att erkänna fel, skrufv, var han maciban, eller blev han "antimacibanad" nu när det visade sig att du hade fel, att han inte alls hade tagit ner filmen?

för övrigt sa ju apple att de hade missat att detta kunde ske. det är väll ett erkännande, om än svagt. men om släpper SE en telefon, som har ett konstruktionsfel, inte produktionsfel, tror du SE ställer sig upp o säger, vi har konstruerat fel? inte så troligt.

när folk säger att andra mobiler har fel med samma symtom, verkar du ta det som att de säger att andra telefoner har samma fel.

ska jag vara ärlig, så förstår jag inte vad du gör i denna tråd, när du uppenbarligen inte gillar att använda ordet "maciban", inte gillar apple, inte gillar iphone. det är ju ingen som tvingar dig att köpa apple produkter, så egentligen förstår jag inte problemet. men det är kanske det, att det är kul me pajkastning.

[SvK]Rogue:Bra skrivet. Kan instämma på allt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Kolla inläggen på första sidan. Där har du ett stort antal macibaner. Misstänker dessa satt live och tittade på talet och därför den höga andelen fanatiker i början av tråden som senare minskade i tråden när "vanligt" folk trillade in.

Se de 3e första inläggen som berömmer apple, trots att de fortsätter sopa problemet det under mattan. Numer 5 citerar Steve själv och fortsätter med lögner att alla smartphone har samma problem. Så fortsätter det.

menar du "Bra jobbat, vad jag sagt hela tiden - ge alla gratis bumpers.", att det är ett tecken på "maciban"? :D:D vad är det som är så konstigt med det inlägget? förstår inte alls hur du tänkte där.

eller "Men snälla kolla på hela KEYNOTEN så hajjar ni att det är inte bara APPLE som har problemet utan hela branschen." , ja, många fler än apple har ju problem om det är sådär lätt att att skymma antennen, så att den tappar sådär mycket som syns på filmerna. MEN det är ju inte samma fel, vilken killen heller inte skriver. men uppenbarligen är det vad du ser. dessutom, vadå citerar steve?

nu vet jag inte om jag drar förhastade slutsatser, men övertolkar du inte inlägg nu? börjar bli lite orolig om det där kvalificerar folk som macibaner.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Tråden börjar spåra lite

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av gameresource:

Tråden börjar spåra lite

Det har den väll gjort för länge sen och kollar du tillbaka på alla nyheter som involverar apple, så ska du se att det inte finns en ända tråd där det inte kastas skit på apple grundat på att man inte gillar apple isig, inte pga. vad tråden egentligen handlar om men inte många andra nyhetstrådar som genererar så många inlägg på så kort tid o sen dör helt, när nyheten dalar på förstasidan

apple retar uppenbarligen upp en del väldigt mycket jag personligen förstår inte, gillar man inte, så köper man inget. Jag gillar inte windows, ja, då köper jag inte windows. Och jag orkar absolut inte gå in i massa trådar som handlar om Microsoft produkter bara för att kasta skit, dels för att det inte tillför nått, o dels för att jag inser att alla tycker inte lika och behöver inte tycka lika.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjabo:

skulle du i dagsläget välja att köpa ett nätaggregat av märket Ace of Sweden?

Det är viss skillnad på att bojkotta en tillverkare som bevisligen inte släppt något annat än skitprodukter som inte lever upp till vad de lovar och att bojkotta världens största och mest erkända hårddisktillverkare på grund av en dålig batch diskar i en serie. Jag försvarar inte sättet de hanterade situationen på, men folk skrek om bojkott långt innan det hade kommit dit. En ganska underlig jämförelse skulle jag säga..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Tror nog Apple ska hålla sig till datorer och iPod istället. Telefoner är väl inte riktigt deras essä jämfört med de andra tillverkarna inom telekombranschen.

Sammanfattar käre Jobs bra: YouTube - The Simpsons - Steve Mobs

Ok, så bara för att dom råkar göra en tabbe på deras senaste telefon så ska dom plötsligt inte alls göra telefoner?

Är ju en av dom bästa mobil telefonerna som finns just nu..

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jens:

apple retar uppenbarligen upp en del väldigt mycket jag personligen förstår inte, gillar man inte, så köper man inget. Jag gillar inte windows, ja, då köper jag inte windows. Och jag orkar absolut inte gå in i massa trådar som handlar om Microsoft produkter bara för att kasta skit, dels för att det inte tillför nått, o dels för att jag inser att alla tycker inte lika och behöver inte tycka lika.

Vi kan ta ett exempel från jobbet. Jag tog upp telefon o kolla hur mycket klockan var. Då sa en på jobbet,
- Jaså du har köpt ny telefon.
- Ja en HTC Desire, sa jag.
- jaså varför köpte du inte en iphone istället då?

Då vände jag mig om och gick. Inte fan ska jag behöva försvara mitt köp av telefon. Så patetiska, är otroligt många iphone ägare. De går runt som vandrade reklampelare i sin bekantskaps krets för apple.

Detta är ingen engångs företeelse, så är det ofta. Det är därför jag hatar macibaner.

Permalänk
Skrivet av Flogger:

Problemet är att uppträdande från guden själv, steve jobs som inte erkänner att det är ett problem utan försöker sopa det under mattan.

Under presskonferensen säger han: ”There is a problem, but it seems to be affecting a small percentage of users.”

Är det att sopa problemet under mattan?
Var ska karlen säga tycker du?
”Vi har gjort fel och iPhone är en jävla skitlur, köp en annan!"?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Jag är ännu nöjd med min Nokia N95 som jag köpte hösten -07, *host*Jag kan hålla den hur jag vill.*host*

ont:
Kan dom inte sätta skarvarna på lite mer lämpliga ställen?

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Skrivet av Flogger:

Vi kan ta ett exempel från jobbet. Jag tog upp telefon o kolla hur mycket klockan var. Då sa en på jobbet,
- Jaså du har köpt ny telefon.
- Ja en HTC Desire, sa jag.
- jaså varför köpte du inte en iphone istället då?

Då vände jag mig om och gick. Inte fan ska jag behöva försvara mitt köp av telefon. Så patetiska, är otroligt många iphone ägare. De går runt som vandrade reklampelare i sin bekantskaps krets för apple.

Detta är ingen engångs företeelse, så är det ofta. Det är därför jag hatar macibaner.

Nu vet ju jag inte hur isatt personen på ditt jobb är i mobilbranschen, men tycker inte du behöver vara så dömande i det läget. Det har under en tid varit rätt mycket iPhone-feber i Sverige –att över 500 000 har en i detta land är rätt mycket tycker jag. Ryktet har spridit sig och många verkar trivas med luren. Är det då så konstigt att man undrar varför du inte köpte en sådan? Det är väl bara för dig att berätta som det är – det finns goda alternativ till iPhone. Är det en person som generellt är lite väl pro Apple så kan jag kanske förstå dig, men det är väl bara att visa upp hur din Desire funkar så kanske han får upp ögonen?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av L4gG3r:

Det är annars apple fanboy stereotypen, när det inte finns argument kvar och för lite intelligens för att inse att man bara svalt all PR lägger man sig i fosterställning och skriker "apple är bäst!"

Sen kan jag hålla med om att det här problemet är uppblåst, samtalen bryts bara när man redan har medioker täckning på AT&T's dåliga nät.

Några skrattretande exmpel på hur Steve Jobs hela tiden hypar "revolutionerande" features som redan funnits länge på marknaden är "Face Time" WTF?! I Sverige har vi haft på nästan varje skräptelefon sedan 2003 och dessutom över telenätet. Videochatt över wifi endast mellan två identiska telefoner är revolutionärt och förändrar totalt alla våras liv? -LOL

högerklicka och visa bilden
http://pici.se/pictures/ZouIHearX.jpg

Varför länkar du en icke-revelant bild? Är snarare fel på kunderna är Steve Jobs. "Vi" som väljer att köpa en produkt som saknar features man vill ha. Fast det gör iphone inte nu mer men.

Skrivet av Flogger:

Vi kan ta ett exempel från jobbet. Jag tog upp telefon o kolla hur mycket klockan var. Då sa en på jobbet,
- Jaså du har köpt ny telefon.
- Ja en HTC Desire, sa jag.
- jaså varför köpte du inte en iphone istället då?

Då vände jag mig om och gick. Inte fan ska jag behöva försvara mitt köp av telefon. Så patetiska, är otroligt många iphone ägare. De går runt som vandrade reklampelare i sin bekantskaps krets för apple.

Detta är ingen engångs företeelse, så är det ofta. Det är därför jag hatar macibaner.

Jävligt omoget, att han observerade att du hade ny telefon betyder väll att han sett dig mycket förut eller haft kontakt. Varför inte bara säga att du inte gillar iphone? Om han sen skulle fortsätta säga saker som: Vadårå, vad är det för fel på iphone? Då tycker jag du kunde gått.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

Under presskonferensen säger han: ”There is a problem, but it seems to be affecting a small percentage of users.”

Är det att sopa problemet under mattan?
Var ska karlen säga tycker du?
”Vi har gjort fel och iPhone är en jävla skitlur, köp en annan!"?

Vad jag tycker han skulle ha sagt:

Jag ber om ursäkt för uttalandet jag tidigare gjort. Att det bara är att hålla i telefonen rätt.
Vi lyssnar på våra användare och tar åt oss av deras kritik och försöker alltid blir bättre.

Vi har ett problem som flera kunder har anmärkt på. Våra tekniker utreder och jobbar på detta, tillsvidare delar vi ut gratis skal till alla som så önskar.

Tyvärr är detta alla information jag har idag och vi kommer hålla er informerade hur det går.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

Nu vet ju jag inte hur isatt personen på ditt jobb är i mobilbranschen, men tycker inte du behöver vara så dömande i det läget. Det har under en tid varit rätt mycket iPhone-feber i Sverige –att över 500 000 har en i detta land är rätt mycket tycker jag. Ryktet har spridit sig och många verkar trivas med luren. Är det då så konstigt att man undrar varför du inte köpte en sådan? Det är väl bara för dig att berätta som det är – det finns goda alternativ till iPhone. Är det en person som generellt är lite väl pro Apple så kan jag kanske förstå dig, men det är väl bara att visa upp hur din Desire funkar så kanske han får upp ögonen?

Jag vet inte hur det är på din arbetsplats, men på våran är det ganska tydligt.

Iphone användare - tekniska, men inte speciellt kreativa personer.
HTC Desire användare - tekniskt och kreativa person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Vi kan ta ett exempel från jobbet. Jag tog upp telefon o kolla hur mycket klockan var. Då sa en på jobbet,
- Jaså du har köpt ny telefon.
- Ja en HTC Desire, sa jag.
- jaså varför köpte du inte en iphone istället då?

Då vände jag mig om och gick. Inte fan ska jag behöva försvara mitt köp av telefon. Så patetiska, är otroligt många iphone ägare. De går runt som vandrade reklampelare i sin bekantskaps krets för apple.

Detta är ingen engångs företeelse, så är det ofta. Det är därför jag hatar macibaner.

ungefär som du gör nu mot folk som gillar iphone? "jaså varför köpte du inte en desire istället då?"

jag förstår fortfarande inte vad en "maciban" är, som inte passar in i beskrivningen i det du gör. Du svarar ju fortfarande inte på frågan om skrufv är maciban och vad som gör honom till maciban. det är ju rätt uppenbart såhär i efterhand att det inte är pga. att han tog ner nån film, så som du påstod.

ja, iphone är vanligt, vilket även iphone 4 kommer bli. men sen kan man ju fråga sig, om man köper en mobil för att vara ovanlig eller för att man gillar den själv.
även om du får frågan flera gånger, så förstår jag inte hur man kan reta sig över nå så litet. om jag köper en mobil, mina kolegor ser den o säger "men vad ful den är", bryr jag mig? knappast, det är ju jag som ska ha den, inte de.

egentligen förstår jag inte vad nått av detta har med denna tråd o göra.

o sen måste jag hålla med om att det kanske snarare handlar om att dina kollegor inte är lika insatt i vad för alternativ det finns. eller så gillar de helt enkelt bara iphone. är det så konstigt?

sen tycker jag du är lite väl fördomsfull o drar alla över en kam, lite väl fort. som om iphone skulle ha nått o göra med hur kreativa folk är. många av de mest kreativa personerna jag känner, har iphone. Var de inte kreativa innan? jo, absolut. vad är då slutsatsen av det, att vad för mobil man har inte alls säger särskilt mycket om hur kreativ man är.

som det är nu så är man ju maciban för dig så fort man säger att man äger en apple produkt. jag vet inte ens om det är värt att kommentera. jag tycker det är så låg nivå.

sen är ju frågan om det är apple du ska klandra, o inte dina vänner, kollegor osv. som har iphone. Du verkar ju mest reta dig på att många gillar iphone. kan man verkligen klandra apple för det. är det volvos fel att de säljer bra i sverige?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flogger:

Jag vet inte hur det är på din arbetsplats, men på våran är det ganska tydligt.

Iphone användare - tekniska, men inte speciellt kreativa personer.
HTC Desire användare - tekniskt och kreativa person.

Haha, gå och lägg dig.

Permalänk
Skrivet av Flogger:

Vad jag tycker han skulle ha sagt:

Jag ber om ursäkt för uttalandet jag tidigare gjort. Att det bara är att hålla i telefonen rätt.
Vi lyssnar på våra användare och tar åt oss av deras kritik och försöker alltid blir bättre.

Vi har ett problem som flera kunder har anmärkt på. Våra tekniker utreder och jobbar på detta, tillsvidare delar vi ut gratis skal till alla som så önskar.

Tyvärr är detta alla information jag har idag och vi kommer hålla er informerade hur det går.

Han bad inte direkt om ursäkt för det där uttalandet (vilket man kan tycka skulle ha gjort) men resten av dina önskemål kan man väl säga infriades?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av penna_ha:

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/07/iphone-...

Rå data från AT&T. Visar PRECIS vad jag misstänkte, att HELA den här skiten är en jävla snöbollshype för att trasha Apple och få mer läsare på sin nyhetssida. Det finns ingen issue.

ser inklippt ut

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Skrivet av Flogger:

Jag vet inte hur det är på din arbetsplats, men på våran är det ganska tydligt.

Iphone användare - tekniska, men inte speciellt kreativa personer.
HTC Desire användare - tekniskt och kreativa person.

Väldigt många av de så kallade kreativa på mitt jobb kör iPhone. En del övriga också (finansfolk).
De som brukar kallas kreativa kör väl ofta Mac och då inte så konstigt att de gillar iPhone också?

Men att dra sådana slutsatser om personer baserade på vilken telefon de har känns rätt naivt.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av anton:

ser inklippt ut

Det är det inte.
Men man behöver inte spekulera – presskonferensen finn ute att kolla på!

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Den där Jens verkar ägna dag ut och in framför denna tråden Tror de flesta har förstått att du är på Apples sida så du behöver inte försvara dig ifrån varje kommentar. Låt folk tycka vad dom vill.

OnT: Bra av Apple efter deras ignoranta och dumma beteende. Kommer köpa en på releasen här i Sverige, men endast ifall den säljs olåst eller utan abbonnemang. Annars köper jag en olåst ifrån Belgien Sen så kommer jag självklart köpa ett skal till den, så jag kommer väl inte ha något problem med mottagningen. Kommer nog inte ha några större problem utan ett skal heller eftersom Telia har så pass bra nät. Ett skal till iPhone har alltid varit en självklarhet för mig, har man något dyrt ska man skydda de. Vill inte ha en massa onödiga repor och riskera att den går sönder ifall man tappar den. En bumper verka funka riktigt bra vid stötar, kommer köpa något liknande men vill att de ska täcka baksidan också.

Kolla bara på denna videon där en kille gör några drop-tests med en bumper på, blev förvånad över hur bra den skyddar mobilen! Lätt värt någon hundrig!

YouTube - iPhone 4 Drop Test: Apple Bumper Case

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Den där Jens verkar ägna dag ut och in framför denna tråden Tror de flesta har förstått att du är på Apples sida så du behöver inte försvara dig ifrån varje kommentar. Låt folk tycka vad dom vill.

OnT: Bra av Apple efter deras ignoranta och dumma beteende. Kommer köpa en på releasen här i Sverige, men endast ifall den säljs olåst eller utan abbonnemang. Annars köper jag en olåst ifrån Belgien Sen så kommer jag självklart köpa ett skal till den, så jag kommer väl inte ha något problem med mottagningen. Kommer nog inte ha några större problem utan ett skal heller eftersom Telia har så pass bra nät. Ett skal till iPhone har alltid varit en självklarhet för mig, har man något dyrt ska man skydda de. Vill inte ha en massa onödiga repor och riskera att den går sönder ifall man tappar den. En bumper verka funka riktigt bra vid stötar, kommer köpa något liknande men vill att de ska täcka baksidan också.

Kolla bara på denna videon där en kille gör några drop-tests med en bumper på, blev förvånad över hur bra den skyddar mobilen! Lätt värt någon hundrig!

YouTube - iPhone 4 Drop Test: Apple Bumper Case

du vet, semester o inget att göra handlar inte om att försvara apple. jag har ju ingen anledning att försvara apple isig. de överlever ändå dessutom så måste man inte köpa nått man inte vill ha.

däremot stör jag mig på folk som har förutfattade meningar och använder ord som fanboy, maciban, , mactaliban, fanatiker osv. tycker det är uttjatat och ofta kommer det från folk som är precis likadana som de som de säger det åt. Ännu mer irriterad blir jag när nån kritiserar andra, när det sen visar sig att man hade fel i en sak, så undviker man att svara o säga att "ja jag hade fel", eller när man inte har nån vettig motivering till att kalla nån vid skällsord, som jag anser det ä att kalla folk de ord jag nämnde ovan.

man ska stå för det man säger helt enkelt, inte slingra sig när nån ställer en mot fråga. i alla fall när man kritiserar andra för det. man ska ha ryggen fri så att säga.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Proffsmoddare

iOS vs Android börjar nästan blir lite som ATI vs Nvidia

Förstår inte riktigt varför man behöver klaga på den andra telefonen bara för att man själv har en annan. Man köper väl den telefonen som passar sig själv bäst. Jag har full förståelse varför man väljer en Iphone, HTC eller nu vilken tillverkare man väljer. Båda har sina för och nackdelar och man lär väga det mot sina behov.

Själv valde jag en HTC Desire över en Iphone. Det var helt enkelt för att desire/android hade mer saker som JAG anser viktiga. Bara för att jag valde en desire betyder inte det att du eller någon annan bör välja den. Utan man väljer helt och hållet vad som passar sig själv bäst. Och jag fattar inte varför folk försöker övertyga andra om att det är just en Desire eller en Iphone de ska köpa bara för att just den personen har en sådan.

Därför är det totalt ointressant och omöjligt att säga att den ena telefonen är "bättre" än den andra då det skiljer från person till person!
Det är ungefär som att säga att en Hummer är den bästa bilen man kan ha och alla bör köpa en sådan. När personen i fråga prioriterar miljö och bensinförbrukning. Det är helt enkelt ett val man själv måste göra och ingen annan, alla har olika behov!

Nu gick jag lite från topic men det är så jä**a mycket s**tsnack från båda håll så det är inte sant!

Lite mer ontopic nu då:
Visst tycker jag att Apple kunde ha skött detta lite smidigare än de gjorde men det ser ju ut att ordna sig nu i alla fall!
Gratis bumpers till de som har problem och förhoppningsvis en mjukvarufix senare. Sen får man väl hoppas på att de kan/hinner fixa det på hårdvarunivå tills de släpps i Sverige och andra länder. Om inte så får man ju göra en bedömning om man kan leva med det eller inte. Det är ju som sagt personligt. vissa kommer inte alls att ha problem med detta och andra kommer.
Sen att säga att man ska eller inte ska köpa telefonen för detta problemet är lite smålöjligt tycker jag. Det är ju upp till var och en att göra en bedömning. Nu vet troligen alla på denna jord att detta problemet finns då det blivit så hypat Så det lär väl inte vara någon som köper telefonen i "blindo" längre så att säga.

my 2 cents

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

iOS vs Android börjar nästan blir lite som ATI vs Nvidia

Förstår inte riktigt varför man behöver klaga på den andra telefonen bara för att man själv har en annan. Man köper väl den telefonen som passar sig själv bäst. Jag har full förståelse varför man väljer en Iphone, HTC eller nu vilken tillverkare man väljer. Båda har sina för och nackdelar och man lär väga det mot sina behov.

Själv valde jag en HTC Desire över en Iphone. Det var helt enkelt för att desire/android hade mer saker som JAG anser viktiga. Bara för att jag valde en desire betyder inte det att du eller någon annan bör välja den. Utan man väljer helt och hållet vad som passar sig själv bäst. Och jag fattar inte varför folk försöker övertyga andra om att det är just en Desire eller en Iphone de ska köpa bara för att just den personen har en sådan.

Därför är det totalt ointressant och omöjligt att säga att den ena telefonen är "bättre" än den andra då det skiljer från person till person!
Det är ungefär som att säga att en Hummer är den bästa bilen man kan ha och alla bör köpa en sådan. När personen i fråga prioriterar miljö och bensinförbrukning. Det är helt enkelt ett val man själv måste göra och ingen annan, alla har olika behov!

Nu gick jag lite från topic men det är så jä**a mycket s**tsnack från båda håll så det är inte sant!

Mycket klokt skrivet, håller med fullständigt! Väl värt lite offtopic i denna livliga disussion som det inte känns som vi kommer mycket längre med ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Du har fel.

De flesta mobiltelefoner lider inte av bristen apples telefon har.

Själv är jag mycket nöjd med min htc desire och kan inte förstå hur någon kan välja iphone över den.

Frågan är ju... Har du någonsin ägt en iPhone? Jag har en 3Gs som jag fick i present, samt en Desire som jag fick billigt via jobbet. Efter att ha testat båda telefonerna ett tag så gillar jag iPhone mer, och kommer inte titta på Androidlurar innan jag får dem med Pepparkaka.

Men visst, iPhone är överprisad och bumpers är ju bara ett skämt, det kan inte kosta mer än $0.10 att tillverka en. Men när man ser till telefonen så tycker jag inte att det är så farligt då jag brukar ha en telefon i två års, och då känns det inte som någon tusenlapp extra spritt över dessa år är så farligt.

Permalänk
Medlem

Har inga åsikter om Iphone för jag har aldrig ägt någon. Däremot hatar jag när Jobs står och säger att vad som driver förretaget är att göra kunder glada. Blir så jävla förbannad på sånt hyckleri och att folk faktiskt köper det. Om det nu vore fallet, varför inte sälja Iphone för tillverkningspris + säg 20%? Dom lär ju få en 500% vinst per Iphone idag. Hycklare, bara en sådan kommentar får mig att inte ens fundera på en Iphone när jag köper ny.

Visa signatur

Intel i7 950 -|- Asus P6T Deluxe V2 -|- Corsair 6GB 1333MHz -|- Gigabyte GeForce GTX 460 1GB -|- Corsair HX 650W -|- FD R3 -|- 1TB Samsung F3 -|- CM Hyper 212+ -|- Win7

Permalänk
Skrivet av brickN:

Har inga åsikter om Iphone för jag har aldrig ägt någon. Däremot hatar jag när Jobs står och säger att vad som driver förretaget är att göra kunder glada. Blir så jävla förbannad på sånt hyckleri och att folk faktiskt köper det. Om det nu vore fallet, varför inte sälja Iphone för tillverkningspris + säg 20%? Dom lär ju få en 500% vinst per Iphone idag. Hycklare, bara en sådan kommentar får mig att inte ens fundera på en Iphone när jag köper ny.

Varför måste det ena utesluta det andra?
Det kan väl vara så att det är det som är det mest drivande för dem (vilket jag inte alls tror är omöjligt) men att man också vill tjäna pengar?.

Sen kan du inte bara räkna in tillverkningskostnad i priset för varje telefon – utvecklingskostnaden lär inte varit helt billig.
Som vanligt görs en förenklad slutsats/sågning.

En sak som Steve sa som är riktigt sant: ”Everythning in life is more complicated than it seems on the surface”. Tänk om folk kunde lära sig och komma ihåg det när man diskuterar saker.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Det är viss skillnad på att bojkotta en tillverkare som bevisligen inte släppt något annat än skitprodukter som inte lever upp till vad de lovar och att bojkotta världens största och mest erkända hårddisktillverkare på grund av en dålig batch diskar i en serie. Jag försvarar inte sättet de hanterade situationen på, men folk skrek om bojkott långt innan det hade kommit dit. En ganska underlig jämförelse skulle jag säga..?

jo jag kan kan väl hålla med dej om att jämförelsen haltar en del, känns bara som man börjar bli ganska luttrad på hur stora "respektabla" företag bär sej åt vid det här laget.

http://www.sweclockers.com/nyhet/9348-eu-domer-intel-till-rek...

http://www.sweclockers.com/nyhet/9930-nvidia-fejkar-fermi