Permalänk
Medlem

DOm gjorde så att jag inte kan använda min build för att farma ectos i HM i ToPK. Någon som har någon bra build till övers? Jag har alltid kört med A/Me cry of pain shadow form deadly paradox osv.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

DOm gjorde så att jag inte kan använda min build för att farma ectos i HM i ToPK. Någon som har någon bra build till övers? Jag har alltid kört med A/Me cry of pain shadow form deadly paradox osv.

Farma UW med shadowform och massa sin enchants. Det är prima det med.

Permalänk

Lite nytt om Ranger och healing och death på deras hemsida nu. Kul läsning om ni inte redan läst det.

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot GW2, spelade GW i 2år.. Älskar PVE..
Men gav upp efter 2års spelande och gick över till wow.
Nu slutade med wow för att spela Aion.
Aion lessnade jag på efter ett tag så spelar förtillfället allt möjligt.
Blir nog lite mer wow när cataclysm släpps.
Men att köpa Guildwars2 känns som en självklarhet.
Även intersserad av SW the old republic.

GW2 blir nog intressant eftersom jag älskade gamla GW, det var ju det spelet som fick mig att fastna för den typen av spel.
Att man slipper månadskostnaden är ju även det ett stort plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av traeskapa:

Lite nytt om Ranger och healing och death på deras hemsida nu. Kul läsning om ni inte redan läst det.

Tackar för den! Riktigt hypad inför GW2 nu

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Snart är det onsdag! På onsdagar brukar ANet lägga ut nåt nytt på bloggen eller sajten, ett nytt profession eller en artikel.

Jag hoppas på ett nytt profession, Mesmers och Necromancers verkar återvända, Assassins också, men med ett ny namn(eftersom ett feat redan heter assassin), på GW2Guru spekuleras det vilt och ett Paragon/Paladin liknande profession verkar troligt, en defensiv soldier till skillnad från warrior som fokuserar på offensiven både när det gäller fajter och att supporta.

Har ni GW2 frågor så ska ni veta att jag insatt.

Permalänk
Medlem

Ska lätt va Paladin(om de kommer finnas)eller Warrior CHARR OFC!! CYA INGAME GUYS!! <33

Permalänk
Medlem

Åh, Guild Wars. Sprang och köpte det som 12-åring bara någon dag efter release på City Gross. Har spelat till och från, några veckor per år. Lite speciellt med Guild Wars, har liksom växt upp med det på något konstigt sätt. 17 nu, kan knappt vänta på Guild Wars 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heknu:

Åh, Guild Wars. Sprang och köpte det som 12-åring bara någon dag efter release på City Gross. Har spelat till och från, några veckor per år. Lite speciellt med Guild Wars, har liksom växt upp med det på något konstigt sätt. 17 nu, kan knappt vänta på Guild Wars 2

Precis som mig. Fast jag var 11 vid release. (Tror jag)

Permalänk
Medlem

Haha lustigt, själv var man också 12 när man började spela det fast nu var det riktigt länge sen man spelade det... Äh, måste installera det igen!

Permalänk
Medlem

Jag var också någonstans där 11-12 när jag började ;P

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag är inte så insatt i utvecklligen av Guild Wars 2 men jag kommer definitivt att skaffa det. Spenderade en hel del tid med orginalet och dess expansioner, vilka jag har många bra minnen ifrån. En grej som jag tyckte om var att man kunde "sno" förmågor av vissa unika fiender i spelvärlden. Jag spelade som dervish och tjuvade en förmåga av en fiende som gjorde så att jag kunde anta dess utseende, vilket gjorde mig mer effektiv i strid för en kort stund. Riktigt häftigt, hoppas dom har kvar den grejen i 2:an!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Rawis: Du menar Avatars. Jag har fixat Avatar of Balthazar med min derv och den är nice. Finns även fler, typ Lyssa, Dwayna, Grenth osv.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Wow, märkte att de nerfat armor-stacking... Warrior tanks blev precis helt meningslösa.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Någon som ska ner till Games come? Dom kommer va där och visa upp lite grejer och tror man kommer kunna provspela med. Var grymt sugen men har inte pengar just nu

Permalänk
Permalänk
Medlem

Satan va hypad man blev för GW2 efter att tittat på videon

Permalänk
Skrivet av joi93:

Satan va hypad man blev för GW2 efter att tittat på videon

you dont say... (now i really need to finish my hall of monuments)

Permalänk
Medlem

Gah! Jag kan knappt vänta! Jag hoppas verkligen dem lyckas med GW2. Älskade ettan och kommer säkerligen älska tvåan också.
Bara de inte kastar ut ett halvfärdigt spel, men det tror jag inte att det finns särskillt stor risk för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Gah! Jag kan knappt vänta! Jag hoppas verkligen dem lyckas med GW2. Älskade ettan och kommer säkerligen älska tvåan också.
Bara de inte kastar ut ett halvfärdigt spel, men det tror jag inte att det finns särskillt stor risk för.

Kan inte mer än att hålla med på varje punkt xD

Permalänk
Medlem

Damn! Det ser ju bara bättre och bättre ut! Får hoppas på en beta snart då A-Net kan visa upp en demo av spelet

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Taggad till hundra nu!

Permalänk
Medlem

19-22 så visar de upp spelbart demo för första gången på Gamescon! Hoppas på en del grymma videos gärna av arenanet själva så man slipper cam demo

Permalänk

NCsoft West Live From gamescom 2010! on USTREAM: Follow NCsoft live during gamescom 2010!. MMO
live feed from gamescom

Edit: Because nobody has posted this... I will
YouTube - Creating Guild Wars 2 Cinematics

and if you arn't like me and try to follow every bit of news as they come out.. you might appreciate this:
http://guildcast.wordpress.com/
a weekly podcast about Gw2.
(note that the last episode is from last week, this means that it was done before we saw any videos from gamescom and before the necromancer was revealed)

Permalänk
Medlem

Tycker det känns lite väl mycket som ett nytt MMO i mängden. Och vad hände med att gamla vanliga tråkiga quests skulle inte finnas? Kolla : YouTube - Guild Wars 2 Gameplay - GamesCom 2010 [HQ] runt 4:20. Ser precis ut som allt annat, "döda några harpies och ge mig deras drop". *suck*

Hoppas att jag har fel, men det där dödade en hel del av mina förväntningar

Permalänk
Skrivet av peo.b:

Tycker det känns lite väl mycket som ett nytt MMO i mängden. Och vad hände med att gamla vanliga tråkiga quests skulle inte finnas? Kolla : YouTube - Guild Wars 2 Gameplay - GamesCom 2010 [HQ] runt 4:20. Ser precis ut som allt annat, "döda några harpies och ge mig deras drop". *suck*

Hoppas att jag har fel, men det där dödade en hel del av mina förväntningar

well... correct me if I'm wrong, but i dont think that is a "quest" as in kill that x times and bring me y of their drops.

first of all if you look to the right of the screen you see that before he talks to the asura named Wark the quest/event is already displayed as active. the thing that popsup after he "accepted" the Warks request is either a bonusmission or an alternative route of some kind....
(you have to watch it in 720p to actually see what's written)

now i don't know if I'm right or wrong but when i hear from my friend or when he comes back to Sweden i will try to make him write a post explaining the demo, event, gameplay and everything that had to do with Gw2 at gamescom.

but we have seen that its possible to enter and help a event succeed/fail without getting a quest, and still get a reward.

in the meantime.. before we know for sure here is a little character creation vid for the demo showed at gamescom:
YouTube - Gamescom 2010: Tworzenie postaci w Guild Wars 2

Edit: here is a very good link with lots of information.
http://www.guildwars2guru.com/forum/this-gamescom-compilation...

Permalänk
Medlem

En bunt filmner har dykt upp nu från GamesCom. Såg dem i nyhet på FZ.

Del1
YouTube - GAMESCOM : GUILDWARS 2 Demo Part 1
Del2
YouTube - GAMESCOM : GUILDWARS 2 Demo Part 2

Och ytterligare en till med lite episk strid
Guild Wars 2 Epic Battle Off-Screen Footage Video from GameVideos

Är väldigt intresserad av GW2 nu. Gillar det som visas, inte bara grafiken är snygg men hela presentationen är det. Bland annat ser UI:t väldigt snyggt ut t.ex.

Edit:

Skrivet av Nightingale:

Edit: here is a very good link with a lot of information.
http://www.guildwars2guru.com/forum/this-gamescom-compilation...

Med den länken så behöver man inte posta nåt mer ju, där fanns typ, allt.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Är väldigt intresserad av GW2 nu. Gillar det som visas, inte bara grafiken är snygg men hela presentationen är det. Bland annat ser UI:t väldigt snyggt ut t.ex.

can't really agree on that point, or well sorta not agree. i think its the best looking UI ever EXCEPT the health "blob". i have never been able to cope with those round blobs. (especially not those in diablo2)

but everything else looks amazing. just wish that i had gone with my friend. (he's there and actually gets to see it irl)

Edit while writing: just saw that there is a skill called "rigor mortis".. now i have to play necro, damn you arenanet convincing me to play the only class that i have so far said that ill probably not play.

and for those of you who don't know, you can now preorder a/the collectors edition from webhallen:
WEBHALLEN.com - Guild Wars 2 - Collector's Edition
original/standard:
WEBHALLEN.com - Guild Wars 2
(note that the release date have not yet been released so any dates posted are speculations/hoaxes)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightingale:

can't really agree on that point, or well sorta not agree. i think its the best looking UI ever EXCEPT the health "blob". i have never been able to cope with those round blobs. (especially not those in diablo2)

Ok, personal preference then I guess. I just really like the overall presentation and UI too after watching a bunch of gameplay videos. The blob is indeed Diablo-"inspired", in fact Diablo 3's UI do look similar to GW2's UI (or vice versa).

Permalänk
Medlem

Tycker det mesta ser grymt ut faktiskt. Längtar!
Men jag vet inte, det ser ut som det är det här questandet, döda 20 sådana och sedan få en reward för det. Hoppas dock att det inte är så mycket sånt.