iMac för främst musikredigering 11k råd.

Permalänk

iMac för främst musikredigering 11k råd.

Hej, skulle verkligen behöva er hjälp här på SweClockers att hitta en iMac som jag behöver för musikredigering och eventuellt vissa spel. Min budget ligger på 11 000 kr och jag har hört att OP: Snow Geopard skall vara ett bra val.

Vilken dator tror ni skulle passa mig bäst?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Finns inte ens en iMac för 11k, billigast möjliga går på 12k.

Permalänk

Ok, mitt fel. Budget: 12k

Permalänk

Om din budget är strängt 12k skulle jag slagit till på en iMac 21,5 tum: 3,06GHz, den kommer klara det mesta för dig utav hårdvara. Annars skulle du kunna köpa en mac mini +skärm+tangentbord och mus som inte skulle landa så långt ifrån i pris men mycket sämre tyvärr :/

Mitt tips: Go for Mac 21,5 tum: 3,06GHz!

P.S Operativsystemet följer ALLTID med och är det senaste och Snow Leopard är det absolut inget fel på.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Kör på den billigaste iMac:en. Mac Mini är inte prisvärd i jämförelse.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

lol? Du har en budget på 12k och vill ha en iMac. Då finns det bara EN dator du kan köpa (ny) och du frågar SweC efter hjälp för att komma på att det är den datorn?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

tycker det låter dumt att investera i en mac för det. menar du musikredigering som i studio jobb, inspelning etc? det flesta grejerna som görs idag funkar lika bra på PC och då kan du ha kul med spel oxå vilket en mac ofta förhindrar.

Tycker du ska köra på en PC istället om du nu inte har feta cravings för en mac

Permalänk
Medlem

Jag har slutat upp med att rekommendera folk en annan dator än Mac i just det här forumet, men i det här fallet måste jag slå ett slag för att du inte köper en Mac. En dator för 8k med ett Xonar DX äger verkligen sönder en iMac för musikproduktion så himla hårt - there's no comparison.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Jag kan nog inte lägga till så mycket mer en vad dom andra redan har skrivit men jag blev lite nyfiken på om du bara ska redigera musik eller hade du tänkt att spela in också?

Permalänk
Medlem

Vilket program ska du använda? Är det tänkt med Logic pro så har du bara ett val.