Permalänk
Medlem

Spelskärm, runt 2k.

Hej sweclockers!

Har just beställt en ny dator och planerar att snart också köpa en ny skärm och tänkte höra om ni har några tips. Använder den mest till att lira SC 2 och HoN men även lite andra spel (2 ms känns som ett måste).

Specifikationerna för datorn den skall användas till: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/--------Dator.jpg

Tack på förhand
Erik Agdur

Permalänk
Medlem

Viewsonics 120hzare.

Permalänk
Medlem

Är sugen på en 120hzare också, men jag har hört att de skärmar med 120hz har olika kompabilitetsproblem med flera grafikkort? Och hur bra är bilden egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heknu:

Är sugen på en 120hzare också, men jag har hört att de skärmar med 120hz har olika kompabilitetsproblem med flera grafikkort? Och hur bra är bilden egentligen?

Funkar prima med Nvidia. Bilden? Det är en TN-panel, så det är ju inget vidare jämfört med en IPS men duger gör den.

Permalänk
Medlem

Den ligger dock på 3 ms om jag inte misstar mig? Ser annars bra ut dock.

Permalänk

Ny skärm / lånar tråd!

Hej sweclockers, jag behöver också en ny skärm till spelande (spelar mycket counter-strike, och jag saknar 100hz lirandet, har 75 just nu, stor skillnad )

anyway, läst om "input lag", vad är detta? någon som kan förklara lite enkelt? ;p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agdur:

Den ligger dock på 3 ms om jag inte misstar mig? Ser annars bra ut dock.

Vadå dock på 3ms? Skulle ms säga något av värde? Nee, det gör det inte.

Det är totalt den snabbaste skärmen, tar man inputlag, ms och after images och lägger ihop på något halvknepigt vis så kommer viewsonicen ut som vinnare.

Skrivet av lagergren:

Hej sweclockers, jag behöver också en ny skärm till spelande (spelar mycket counter-strike, och jag saknar 100hz lirandet, har 75 just nu, stor skillnad )

anyway, läst om "input lag", vad är detta? någon som kan förklara lite enkelt? ;p

Hur långt efter skärmen är en CRT när det gäller att visa bilder.

En CRT uppdateras direkt, en TFT har en liten delay(input lag). Typ så.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Vadå dock på 3ms? Skulle ms säga något av värde? Nee, det gör det inte.

Det är totalt den snabbaste skärmen, tar man inputlag, ms och after images och lägger ihop på något halvknepigt vis så kommer viewsonicen ut som vinnare.

Hur långt efter skärmen är en CRT när det gäller att visa bilder.

En CRT uppdateras direkt, en TFT har en liten delay(input lag). Typ så.

Okej, tack (:
Så du rekommenderar Viewsonics 120hzare? är det en bra skärm till alla olika spel? ( speciellt counter-strike ) ;p

Permalänk
Medlem
Skrivet av lagergren:

Okej, tack (:
Så du rekommenderar Viewsonics 120hzare? är det en bra skärm till alla olika spel? ( speciellt counter-strike ) ;p

Ja, jag rekommenderar den. För 2000kr och spelskärm så är den valet. Samsungs version är liiite segare, lite sämre färger och lite längre tid på after images.

Permalänk
Medlem

Lite mer feedback på "Dreas skärm"/andra alternativ skulle vara trevligt, så har man något att jämföra med:)

Permalänk
Medlem

har du pengarna skulle jag slå till på acers nya 120hz skärm istället, slår veiwsonicen men annars är den ett bra köp

Permalänk
Medlem

Okej. Får man mer input lag på en 120 hz än på en 60 hz monitor? Och är det så stor skillnad i kvalitén mellan 60 & 120 hz att det är ovärt att köpa en 60 hz (även om man inte är intresserad av 3d)?