Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Infamous? Vart fick du det ifrån?

GaMeR2K5: Det förstås, men man lär väl känna sig lite ensam?

Det brukar ju vara ett av de spelen folk med PS3 lägger på såna listor! Personligen förstår jag inte varför.

Sedan så utgick jag från att största = Bästa. Inte det som typ har flest spelare eller störst karta.

Permalänk
Avstängd

Playstation 3. Xbox 360. Same shit, different name...

Minimala skillnader prestandamässigt.

Vill du ha en bra BD-läsare och gillar Sony's exklusiva titlar eller vill du ha Live och Microsoft's exklusiva titlar?

Det är nog mer så man får tänka när man gör sitt val.

Båda konsolerna låter ungefär lika mycket om man jämför de slimmade varianterna mot varandra.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag älskar min PS3. Har inte ägt några tvspel under min uppväxt och heller inte spelat speciellt mycket på datorn senaste 10 åren men köpte en PS3 förra sommaren för att ha nått o göra. Sen dess har det blivit ett antal timmar spelande och inköp av 10 spel till och 10 på PSN. Tecknade PSN Plus abbonemang samma dag det lanserades. Helt klart underbar maskin som även får agera mediaspelare här i hemmet. Kör all film och tv via den.

Vad gäller hårddiskstorlek och ljudnivå så kan jag säga att min konsoll inte hörs alls. Min förstärkare (inbyggd fläkt) låter säkert 10 gånger högre. Enda gången jag hört fläkten i konsollen har det varit helt tyst i lägenheten och jag haft huvudet bredvid maskinen. Sen var det det med hårddiskstorlek. Jag tror inte 250 GB modellen kostar några större pengar extra så lika bra att köpa den ifall du skall lägga in lite film o musik på maskinen också.

Idag gjorde jag beställning på Playstation Move Starter pack, extra move kontroller, extra navigation kontroller, move charge station, 2 extra DS3 kontroller och en 500 GB Momentus XT disk att ersätta min 120 GB disk med. Längtar till fredagen..

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Jag ångrar inte en sekund av mitt köp. Har däremot aldrig testat Xbox, men på grund av att ingen av mina kompisar jag brukar spela med äger en xbox, de kör PS3 allihop, så blev det den.

Om jag vore i tagen att köpa en xbox eller ps3 skulle jag välja utifrån vad mina kompisar har, eller om det är hugget som stucket när det gäller vänner, eventuellt båda konsoller om det skulle vara så att du har råd.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med min PS3 än och är väldigt nöjd än så länge. 250 gib versionen tycker jag känns väldigt onödigt för du kommer aldrig att använda så mycket om du inte matar in massvis med filmer (om det nu går) Laddar du ner demos och använder hårddisken till allmäna saker så är det inte värt att slösa sina pengar på 250 gib versionen av PS3.

Grafiken och spelen till PS3 är riktigt bra gjorda! Tips på spel om du gillar shooter spel i alla former så skulle jag rekommendera Killzone 2, Uncharted: Drakes Fortune och Uncharted 2: Among Thieves. Alla de tre spelen är extremt bra både på multiplayer fronten och grafik mässigt.

PS3 är också väldigt bra när det gäller multiplayer. Det kostar inget om man jämför med Xbox Live. Dock så skulle jag vilja säga att 360 har mer att välja på när det kommer till nerladdningsbart material så som Arcade spel t.ex.

Nu ska jag inte hålla på att jämföra den med Xbox 360 för då skulle det gå att diskuttera i flera dagar, sen löd ju faktiskt frågan om det var värt att köpa PS3 eller inte. Kort och gott så tycker jag PS3 är en bra konsol rent allmänt och jag säger som Asken, jag ångrar inte en sekund av mitt köp. PS3an innehåller också en blu-ray spelare om du är intresserade av högupplöst film så är det här ett väldigt stort plus för dig. Notera att en blu-ray spelare går på 1500kr såg jag när jag bara lite snabbt sökte på pricerunner.se
"Men de är mycket bättre än den som sitter i PS3an ju" Nae skulle inte tro det faktiskt. Det är ingen skit blu-ray spelare som sitter där i kan jag säga. Sen finns det blu-ray spelare för kanske 2500-3000kr som är bättre än den som sitter i PS3an, helt klart. Men frågan är om du behöver de extra funktionerna? Nog om mig!

Lycka till!

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk

Bakåtkompatibel?

Fråga: Kan man köra sina gamla PS2-spel på en PS3a?

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bondenpaavo:

Fråga: Kan man köra sina gamla PS2-spel på en PS3a?

Endast på 60GB-modellen som lanserades 2007.

Permalänk
Skrivet av hjonsson:

Endast på 60GB-modellen som lanserades 2007.

Alltså, whybecause? Är inte det lite surt utav sony att göra på det viset? Hade ju varit nice att kunna lira de gamla ibland även på nya konsolen.
Alltså när eller om jag köper, GT5 är ju på gång och jag har ett G25 som står och väntar. Och jag har väntat läääänge på GT5 nu....

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem

För att få PS2-bakåtkompatibilitet var de tvugna att i princip ha en extra PS2a installerad på moderkortet. Varför ha det kvar och kosta massa pengar? De 10% som vill spela PS2 kan behålla sin gamla PS2a eller köpa en ny om de ska spela gamla spel.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Som twinlight säger, det skapade en aning mer värme som gjorde att fläktarna lät mer - men i mitt fall så ville jag verkligen ha 60GB och jag inte ville ha en PS2 konsol när jag kan ha en PS3a med samma möjlighet.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Det var kanske det som gjorde så att mitt ps3 dog då... Har 60gb modellen och den dog för några månader sen. Enligt Gameshop i solna hade moderkortet brunnit alt. videokortet och dom kunde laga den för 2500 och då var det endast typ 20% chans att det skulle fungera...

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Har PS3 (slim), Xbox360 och Wii.
Mellan PS3 och Xbox360 gillar jag absolut PS3 bättre, och de absolut starkaste punkterna enligt mig är:
-PSN är gratis, Live är absolut inte värt de pengar som det kostar.
-Blu-ray, har du 1080p TV så är det underbart att kunna slå på en Blu-ray film.
-Kontrollerna, helt klart bättre i mina händer.
-TYST, PS3an är tyst, 360 låter som en industrifläkt.

Väntar spänt på att få testa Kinect, det är enda ljuset i tunneln för 360 i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bondenpaavo:

Och jag har väntat läääänge på GT5 nu....

Väntan är nog inte över än, de har ju skjutit upp release datumet typ 10 gånger. Men nu finns det ett officielllt releasedatum ialafall. 3 november

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Skrivet av simon10:

Väntan är nog inte över än, de har ju skjutit upp release datumet typ 10 gånger. Men nu finns det ett officielllt releasedatum ialafall. 3 november

hörredu, du som äger både xbox360 och ett ps3. Jag sitter på en gammal xbox360 som låter mer eller mindre som en damsugare. Hur är ljudnivån på ett ps3 slim i jämförelse? Går precis som TS i PS3-köpartankar

Permalänk
Medlem

Hur kan ni säga att 250 GB är för mycket? :0
Jag hade en 80 GB HDD men det blev full... så då jävlar slog jag på med en 320 GB HDD.
Köp hellre en för stor än en för liten säger jag. ^^

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk

Har en ps3 i dag som jag ska byta in för att införskaffa mig en xbox 360 igen.

Live är ljusår bättre än vad PSN är, bara en sådan simpel sak som röstkommunikation utanför spelen finns ju inte genom PSN. Vi användare har vart lovade detta ett bra tag nu men inget händer.
Att bjuda in polare i spel är även det en trögare upplevelse på PS3 än på xbox.
Att inte kunna skapa "grupp" med dina polare och enbart höra rösterna på dessa är oxå jobbigt som tusan.

Det enda jag kommer sakna med min ps3 är blue-ray, men sen kom jag på att jag aldrig köpt en enda film under de åren jag haft den. 200-250kr för en b-ray rulle är ack för dyrt för något som ger mig 1 tim och 30 min underhållning som man sen bara ställer på hyllan.

Jag brukar säga som såhär till folk som ställer frågan xbox eller ps3.
Vill du spela online? Om svaret är ja så väljer man xbox.

PS: Även multiplatforms spelen ser bra mycket bättre ut på xbox än ps3, som tex ghost buster och fallout.
Känns som ps3 användarna hamnar på andra plats i prioriterings listan.

Permalänk
Medlem

Nu har jag loggat in trots att jag egentligen inte borde då jag fortfarande är förbannad över att någon admin här bannade mig men skriver ändå.

har både xbox 360 och ps3, 1 xbox30 elite (som fått rrod och är försent att laga) 1 xbox 360 pro (som också är sönder men ligger i tyskland och väntar på att bli utbytt pga rrod) och ett ps3 80gb. har ägt 2st ps3 60gb som först släpptes men de gick sönder såklart också och tillslut vägrade sony ge mig ett nytt 60gb så fick nöja mig med ett 80gb som inte har några speciella funktioner (tack sony, tack.....) utöver att alla mina org konsol har gått sönder inom ett år så är jag nöjd med alla konsol. Ps3an är perfekt när du inte ska lira med kompisar utan bara sitta och spela någon timma på din fritid. Använder ps3't när jag ska kolla på film pga blueray som xbox360 idiotiskt inte har. På mitt 360 brukar jag ofta spela multiplayer spel som halo och andra fps som inte finns till datorer. har väl lagt lite mycket tid på forza motorsport också. Totalt sett tycker jag att du ska köpa 360 om du har tänkt att spela online och föredrar halo istället för killzone och forza istället för gt5. att kunna spela musik när man spelar saknar jag också på ps3, riktigt dåligt av sony enligt mig. Sen är jag ju inte precis hardcore spelaren, utan spelar ofta om någon kompis är hemma och vill lira. Notera också att jag inte är konsolernas största fan utan spelar när jag verkligen inte har nått att göra och datorn är sönder.

Permalänk
Citat:

PS: Även multiplatforms spelen ser bra mycket bättre ut på xbox än ps3

Sen kan man definiera "Bra mycket bättre".
Man köper väl en konsol främst för dom exklusiva spelen vad jag vet.
Sen om man klagar på att PS3:an har en kant mer här o där, javisst, men det finns anledningar till det.

2010 är skillnaden minimal vad gällande multiplattformspel grafikmässigt.
Ta NHL 10 t.ex, vilket jag anser att det ser bättre ut på PS3 än krysslådan.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Sen kan man definiera "Bra mycket bättre".
Man köper väl en konsol främst för dom exklusiva spelen vad jag vet.
Sen om man klagar på att PS3:an har en kant mer här o där, javisst, men det finns anledningar till det.

2010 är skillnaden minimal vad gällande multiplattformspel grafikmässigt.
Ta NHL 10 t.ex, vilket jag anser att det ser bättre ut på PS3 än krysslådan.

Man köper en konsol för att spela på, vare sig det är exklusiva spel eller inte spelar ingen roll. spelen ska inte sakna texturer eller vara fyllt med jaggies bara för att man köper det till ps3 i stället för xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

-Ofta sämre grafik än Xbox
-Ofta dyrare spel

Stämmer verkligen inte.

Kör på PS3!

Skrivet av CompassioN:

Att Live är bättre är bara vad många säger, jag har ingen egen åsikt i frågan. Dock är väl inte PSN gratis längre, nu när Sony lanserat PSN Plus? Visst finns det en gratisdel av PSN men det finns det ju på Xbox också. Live Gold kostar väl 69 kr i månaden och krävs för att man ska kunna spela online. Fördel PS3 rent ekonomiskt, det skalll tillstås.

Grejen är att PSN LIVE inte tar bort nått från det vanliga, alltså man kan fortfarande spela online gratis.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Skrivet av Morbid Angel:

Man köper en konsol för att spela på, vare sig det är exklusiva spel eller inte spelar ingen roll. spelen ska inte sakna texturer eller vara fyllt med jaggies bara för att man köper det till ps3 i stället för xbox.

Märklig kommentar, klart man köper en konsol för att dom exklusiva spelen lockar en viss publik.
Jag finner ingen spelglädje i Xbox, dom har inte dom exklusiva spelen som tilltalar mig och överväger att köpa deras produkt, för däremot finns allt jag behöver till PS3 och en viktig faktor är Bluray, och dom suveräna exklusiva spelen som finns till konsoler och komma skall, så varför köpa ett Xbox då?
Allt handlar ju som sagt vad som tilltalar personen i fråga.

Verkligheten med spelutveckling är en annan femma än den du vill ha.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB