Något fel på denna inköpslista?

Permalänk

Något fel på denna inköpslista?

Hejsan. Ska köpa en ny dator, så har slängt in lite artiklar som jag fått hjälp av andra att sätta ihop. Enligt dom så ska detta vara de optimalaste. Men nu frågar jag er, vad tycker/tror ni?

Permalänk

Det blir en dator av det där också ska du se.

De flesta "vad tycker ni om detta"-trådar innehåller samma grejer. Corsair måste rida på en inte oförtjänt jättevåg nu. "Ingen" sätter i nåt annat nätagg fast det finns en uppsjö med bättre pris. Fractal Design och Be Quiet är viktiga märken att spana in.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

diskar ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Har jag redan. Tror 1.5 TB räcker gott och väl, har dessutom CD/DVD läsare.

Jo jag vet peterholm. Men man är alltid små rädd när man inte är så värst haj på hårdvara att något är fel. Tror just därför många sådana här trådar dyker upp.

Permalänk
Medlem

ser bra ut, finns ett modulärt nätaggregat från ocz på 600watt för 9kr mer om du inte vill ha så mkt sladdar i burken.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Vad menar med de då Joelgbg, att ''Använd bara dom sladdarna du vill ha'' ?

Kan man bara kapa resten eller vad menar dom?

Permalänk
Skrivet av EliasPersson:

Vad menar med de då Joelgbg, att ''Använd bara dom sladdarna du vill ha'' ?

Kan man bara kapa resten eller vad menar dom?

Det innebär att sladdarna inte sitter fast i näragget utan du kopplar bara in de sladdar du vill använda. Titta på bilder på ett modulärt, vilket märke som helst så förstår du

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliasPersson:

Vad menar med de då Joelgbg, att ''Använd bara dom sladdarna du vill ha'' ?

Kan man bara kapa resten eller vad menar dom?

Permalänk

Okej men då ser detta bra ut. Då beställer jag detta paket och hoppas på det bästa

Kör nog på 600W i så fall.