Permalänk

Köpa komponenter en efter en

Hej,
jag har en gammal dator som jag mest spelar GTA San Andreas Multiplayer, Counter Strike Source och Leugue of Legends på eftersom den inte pallar så mycket tyngre spel. Jag sitter nämnligen med nvidia 6600 och en ur-dålig processor och RAM. Jag har tänkt köpa komponenterna en för en, och sen lämna in dom tillsammans med datorn någonstans där de kan bygga om den. (Om någon vet ett företag i Eskilstuna eller Västerås som är pålitligt så säg gärna till) Hur som helst, jag vill inte köpa några jättebilliga komponenter eftersom att det blir som en investering för några år. Jag planerar att köra MW2, GTA IV, Black Ops och Bad Company 2.Det jag har tänkt mig är...

Grafikkort
Asus GeForce ENGTX465/2DI/1GD5 1GB
(Link till webbhallen: WEBHALLEN.com - Asus GeForce GTX 465 1GB (ENGTX465/2DI/1GD5) - PCI-E )
eller
GAINWARD GeForce GTX 460 GS - 1024 Mb GDDR5 - PCI-Express 2.0
(Link till Pixmania: GAINWARD GEFORCE GTX 460 GS - 1024 MB GDDR5 - PCI-EXPRESS 2.0 (N1040-1190) tjäna pengar hos Pixmania )

Gällande moderkort, RAM, processorer och kanske fläktar etc är jag inte riktigt säker på, så jag skulle gärna vilja veta om ni kan några riktigt bra ena emn som ändå inte är extremt dyra ena eftersom det enda jag får är 1050 varje månad (studiebidrag, weeha!), har dock 1500 kronor just nu. Grafikkorten hittade jag i en av recensionerna här på sweclockers. Måste jag stoppa in fler fläktar i systemet för att det inte ska bli som smält glass av allting? Mitt chassi är den typiska dell-lådan.

Tror den har 1 fläkt. Som ni märker så är jag ytterst dålig på saker som dehär, så alla förslag/idéer/förklaringar som ni ger är guld värt.

Har jag gjort något fel, så ber jag och ursäkt och ber att moderatorerna fixar till det.