Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexxi123:

Snyggt!
Var har du fått tag på din
bakrunds bild ?
Den du har på Eyefinity systemet

Triple Monitor Backgrounds eller liknande sidor skulle jag gissa.

Visa signatur

CPU: Intel i7 4770K || KYLARE: Corsair H100i || MOBO: Asus Z87-PRO || GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X || RAM: Kingston HyperX 32GB 2400MHZ Savage XMP || PSU: Corsair 850W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10185320']Min rigg lite uppdaterad

Man blir inte lite avis när man ser din hörna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Beklagar dassig kvalitet. Ny stol och ett nytt skrivbord skall införskaffas snarast

http://i49.tinypic.com/14tsoky.jpg

Gilla, ser mysigt ut

Skrivet av daviden:

http://farm4.static.flickr.com/3374/3251790090_f9edbd85a3_b.j...

Gammal bild. Soffbord utbytt, juldekoration är inte uppe längre men annars är det pretty much så det ser ut.

Snyggt, vart köpte du den där tavlan?

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Här har ni mitt skrivbord iaf

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på Chilli de har likande med New York osv.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Datorrigg och datorrigg... Det får bli den man sitter med på dagarna. Hoppas att det är accepterad.* viss osäkerhet.
Har en stationär Pc som jag brukar sitta med. Men till den har jag inget bredband till, så där sitter man nästan aldrig. Man sitter där när man ska hämta matrial från maskin, annars så är det laptopen som gäller.

Ni får ta det som erbjuds.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Ledsen för den dåliga kvalitén

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Kanske skulle städa upp lite och visa hur nördigt det kan se ut om man bara anstränger sig lite...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Kanske skulle städa upp lite och visa hur nördigt det kan se ut om man bara anstränger sig lite...

Gör som min polare (Necrotwilly, minns du han?;))ska göra nu när han får ett nytt rum, han ska jumpra nätagget och sätta upp cold cathode som lysen iställed för lampor. Också har han målat rummet Razergrönt

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Gör som min polare (Necrotwilly, minns du han?;))ska göra nu när han får ett nytt rum, han ska jumpra nätagget och sätta upp cold cathode som lysen iställed för lampor. Också har han målat rummet Razergrönt

Om det är det du menar med häftigt nördigt tror jag att det är en viss ålderskillnad mellan oss...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Om det är det du menar med häftigt nördigt tror jag att det är en viss ålderskillnad mellan oss...

Det tror jag med. Dock var det bara på skämt, han kommer inte inreda sitt rum så, och det var inte heller menat att vara häftigt nördigt.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10185320']Min rigg lite uppdaterad

http://img52.imageshack.us/img52/481/riggen.jpg

Snyggt! Dock skulle jag föreslå lite kabeldragning samt lite ny färg på väggarna (ser dock att du är på god väg med dina L4D2 posters )

Kör du möjligen Eyefinity på de tre huvudskärmarna? Varför inte ha center-skärmen som just center och sedan fylla ut på sidorna med vardera skärm? Tycker det ser lite jobbigt ut att titta på den vänstra skärmen när man navigerar i Windows.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Tror jag har postat den här i nån annan tråd också... Hmm, jag har iaf utökat med en till skärm nu. Mycket nöjd med resultatet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Rigg + ett pano. Tillsammans blir det ungefär hela lägenheten

Permalänk
Medlem

Mitt mansrum är min rigg, rummet är vigt åt datorer och annat platskrävande jag gillar (t.ex. volvo-delar).

Till höger är min WS, till vänster är spelmaskinen min kompis ställt hit för små spelkvällar. Gästmaskinen vilar på två tråkiga proliants med tillhörande FC-anslutet diskrack och min gamla TV-bänk; en Sun Ultra Enterprise 450.

Sedan kommer långväggen...

Hylla ett och två i korthet; Sun sparcstations (2/4/5/10/20) och ultror (1/5/10/60), DEC microVAX:ar (4000-100 och 3100-98), lite hårddiskar, diverse SCSI-kabinett (CD-läsare, bandare, hårddiskar) och så lite vanliga PC-maskiner på nedre planet på hylla två.

Hylla tre i korthet; kablar i kartonger, AUI-transcievers, IBM-memorablia, DEC VT220 (amber!), DEC VT420, IBM RS/6000, Compaq SCSI-låda (gammal som gatan), DEC SCSI-låda, två compaqburkar med P3 (en är dual :]).

Hylla fyra i korthet; Tangentbord, en del volvo 240-delar, motortidningar, laptops, mer kabel, nortel-switch, kvm-switchar, terminalservrar, 10base2-hub, hemmabyggd Z80-dator, DEC MicroPDP 11/73, stor DSSI-ansluten låda med 3 st fullhöjd 5.25" SCSI-diskar i plus konverter-kort till DSSI.

Glömde fota lill-hyllan men där är inte så mycket. En VIC20, C64, Spectravideo 318, ABC80, 2 st sparcstation IPX, ett atari-pong, fyra pärmar verkstadshandböcker för volvo 240 och lite småbjäfs.

Fun fact, allt detta förutom gästdatorn, proliants och bildelarna hade jag i min etta på 26 kvm också. Flickvännen och katten fick spela tetris...

Det var mitt mansrum det... Jag letar alltid efter fler stora maskiner, men i avvaktan på 19"-rack får rackmaskiner nog stryka på foten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cl3mens:

Mitt mansrum är min rigg, rummet är vigt åt datorer och annat platskrävande jag gillar (t.ex. volvo-delar).

Till höger är min WS, till vänster är spelmaskinen min kompis ställt hit för små spelkvällar. Gästmaskinen vilar på två tråkiga proliants med tillhörande FC-anslutet diskrack och min gamla TV-bänk; en Sun Ultra Enterprise 450.
http://www.infra.kth.se/~felhan/pics/2010.11.16-Man_cave/DSC0...

Sedan kommer långväggen...

Hylla ett och två i korthet; Sun sparcstations (2/4/5/10/20) och ultror (1/5/10/60), DEC microVAX:ar (4000-100 och 3100-98), lite hårddiskar, diverse SCSI-kabinett (CD-läsare, bandare, hårddiskar) och så lite vanliga PC-maskiner på nedre planet på hylla två.
http://www.infra.kth.se/~felhan/pics/2010.11.16-Man_cave/DSC0...

Hylla tre i korthet; kablar i kartonger, AUI-transcievers, IBM-memorablia, DEC VT220 (amber!), DEC VT420, IBM RS/6000, Compaq SCSI-låda (gammal som gatan), DEC SCSI-låda, två compaqburkar med P3 (en är dual :]).
http://www.infra.kth.se/~felhan/pics/2010.11.16-Man_cave/DSC0...

Hylla fyra i korthet; Tangentbord, en del volvo 240-delar, motortidningar, laptops, mer kabel, nortel-switch, kvm-switchar, terminalservrar, 10base2-hub, hemmabyggd Z80-dator, DEC MicroPDP 11/73, stor DSSI-ansluten låda med 3 st fullhöjd 5.25" SCSI-diskar i plus konverter-kort till DSSI.
http://www.infra.kth.se/~felhan/pics/2010.11.16-Man_cave/DSC0...

http://www.infra.kth.se/~felhan/pics/2010.11.16-Man_cave/DSC0...

Glömde fota lill-hyllan men där är inte så mycket. En VIC20, C64, Spectravideo 318, ABC80, 2 st sparcstation IPX, ett atari-pong, fyra pärmar verkstadshandböcker för volvo 240 och lite småbjäfs.

Fun fact, allt detta förutom gästdatorn, proliants och bildelarna hade jag i min etta på 26 kvm också. Flickvännen och katten fick spela tetris...

Det var mitt mansrum det... Jag letar alltid efter fler stora maskiner, men i avvaktan på 19"-rack får rackmaskiner nog stryka på foten.

Ha! Imponerande!
Jag är inte överrens med mig själv huruvida jag ska säga "I obey you master" eller helt sonika häva ur mig "dude! ,you'r sick"

Hur som haver är det porr för en datanerd!

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem
Skrivet av cl3mens:

inte för att vara pessimist eller glädjedödare, men åk till tippen. Vad har du för nytta av allt skräp?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cl3mens:

Jag avskyr själv att ha otroligt mycket prylar och särskilt att ha dessa framme för "allmän beskådan". Däremot glädjer jag mig väldigt mycket åt när folk har så mycket prylar men stuvar in det på ett sätt som får det att se ut som att det är en organiserad hylla och där tycker jag att du lyckas imponerande bra. Alla keyboards på ett ställe. Wellpapplådor som precis går in ovanpå ett chassi. Röda små-lådor för de mindre delarna på en hylla och större komponenter av samma slag på en annan. Du måste verkligen lagt ner ett hästjobb. Fantastiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirnaeth:

Ha! Imponerande!
Jag är inte överrens med mig själv huruvida jag ska säga "I obey you master" eller helt sonika häva ur mig "dude! ,you'r sick"

Hur som haver är det porr för en datanerd!

Skrivet av Ako:

Jag avskyr själv att ha otroligt mycket prylar och särskilt att ha dessa framme för "allmän beskådan". Däremot glädjer jag mig väldigt mycket åt när folk har så mycket prylar men stuvar in det på ett sätt som får det att se ut som att det är en organiserad hylla och där tycker jag att du lyckas imponerande bra. Alla keyboards på ett ställe. Wellpapplådor som precis går in ovanpå ett chassi. Röda små-lådor för de mindre delarna på en hylla och större komponenter av samma slag på en annan. Du måste verkligen lagt ner ett hästjobb. Fantastiskt!

Tack pojkar! Jag själv ser hyllorna som en tillfällig ordning just nu, det är egentligen bara ettan och tvåan som är så pass sorterade som jag vill ha det. Men det kändes bättre att i alla fall få in sakerna i hyllor och få golvet fritt än att vänta på den perfekta ordningen(tm). Åren i litet boende har nog hjälpt med att få till det som du gillar Ako, men jag känner att det finns mer att göra ändå. Tänkte först och främst bli av med bildelarna, sedan sortera mer i lådor (har köpt några i plast med lock för test, samlar mindre damm). Finns en komponenthylla vars små fack ska populeras också...

heande: Alla har rätt till sin åsikt. Och alla har rätt till sin egen sjuka hobby. Men lite gallring vore faktiskt inte fel, skulle gärna dumpa lite pc-grejer och få in mer skojiga maskiner.

Btw, för den som undrar över hyllorna så är det Julas lagerhyllor för 599 kr styck. Tål 265 KG per hyllplan enligt dom, och jag tror på det! Sjukt stadiga saker... Kan behövas, tex så väger nog raddan med sparcstations 130-150 kg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Rigg + ett pano. Tillsammans blir det ungefär hela lägenheten

http://i52.tinypic.com/2n3zt1.jpg

http://i51.tinypic.com/2hgg2dw.jpg

Ska inleda med att berömma dig på din fina lägenhetsinredning! riktigt snyggt.

Loftsäng, hemskt eller hemskt bra? Har du det av en nödvändighet (platsbrist)? Tröttnar du på att ha loftsäng, drömmer du dig bort till dagar med säng på golvnivå?

Kort och gott, erfarenheter med att ha loftsäng?

Permalänk
Proffsmoddare

uppdaterat kontor, fan ibland tycker tom jag att den här hobbyn håller på att spåra ur

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10543338']uppdaterat kontor, fan ibland tycker tom jag att den här hobbyn håller på att spåra ur

http://img87.imageshack.us/img87/6606/officex.jpg

Nu förstår jag allvarligt inte vad du menar:D

Nej vafan, kör på du bara, det är precis så där ett kontor/hobbyrum/nördhörna ska se ut!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10543338']uppdaterat kontor, fan ibland tycker tom jag att den här hobbyn håller på att spåra ur

http://img87.imageshack.us/img87/6606/officex.jpg

Hm.. 1 lite småkul fråga bara.

Vilken av datorerna är det du kör med? alltså vilken är ''Main'' Datorn som står i din sign? och vilken dator är kopplad till alla skärmar?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Jonssown:

Hm.. 1 lite småkul fråga bara.

Vilken av datorerna är det du kör med? alltså vilken är ''Main'' Datorn som står i din sign? och vilken dator är kopplad till alla skärmar?

det är lian li pc 201an som står bakom Eyfinity setupen. Sen är det den vita R3an någonstans bakom allt som är server (kopplad till samsung 24an på ovanpå lian li chassit) och sen den svart röda är även den en spelrigg med i7 860 och 5970 (Kopplad till Lenovo multitouch 24an) dock används den inte speciellt mycket.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10543338']uppdaterat kontor, fan ibland tycker tom jag att den här hobbyn håller på att spåra ur

Nej då, keep on going ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10543338']uppdaterat kontor, fan ibland tycker tom jag att den här hobbyn håller på att spåra ur

http://img87.imageshack.us/img87/6606/officex.jpg

Finns det planer på att måla om i din lya? (förlåt om du gillar vägfärgen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasqer:

Ska inleda med att berömma dig på din fina lägenhetsinredning! riktigt snyggt.

Loftsäng, hemskt eller hemskt bra? Har du det av en nödvändighet (platsbrist)? Tröttnar du på att ha loftsäng, drömmer du dig bort till dagar med säng på golvnivå?

Kort och gott, erfarenheter med att ha loftsäng?

Tackar. Loftsängen är ett nödvändigt ont med mina krav på möblering. Måste man inte absolut ha loftsäng så borde man undvika det som pesten. Det enda pluset är verkligen ytan under sängen. Eller tja.. i mitt fall:

+ golvyta
+ kostade gratis

- mycket sämre komfort än min gamla säng
- vinglig
- jobbig att klättra i
- dryg att bädda
- blir extra smutsigt under sängen

Permalänk
Medlem

Hur går det med damerna då?