Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jeppezon:

Någon som vet om "Windows XP Professional (Single User) 64bit Edition" är på svenska eller engelska? Om det är på engelska kan man ladda hem gratis språkpaket?

Troligen engelska då jag inte set det på svenska förr. Språkpaket finnns nånstans ja och är gratis för nedladdning men inte hursomhelst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppezon:

Någon som vet om "Windows XP Professional (Single User) 64bit Edition" är på svenska eller engelska? Om det är på engelska kan man ladda hem gratis språkpaket?

Alla produkter i listan är på engelska om inget annat anges. Om det är på svenska så står det (Swedish) efter produktnamnet.

Språkpaketet till XP finns också att ladda ner via MSDNAA. Det heter "Windows XP Multilingual User Interface Pack (Multi-Language)"

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Leedow:

Alla produkter i listan är på engelska om inget annat anges. Om det är på svenska så står det (Swedish) efter produktnamnet.

Språkpaketet till XP finns också att ladda ner via MSDNAA. Det heter "Windows XP Multilingual User Interface Pack (Multi-Language)"

Eller via mig och min skydrive:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Eller via mig och min skydrive:)

Hehe ok. Jag hade nog valt MSDNAA som källa ändå.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Leedow:

Hehe ok. Jag hade nog valt MSDNAA som källa ändå.

Ja klart man kan det:)
Men om man nu inte har tillgång till det så har jag en mirror.

Permalänk

Fick lite småpanik idag när jag skulle aktivera mitt Win7 och fick meddelandet att jag överskridit antalet aktiveringar.
Som tur var hade jag en till nyckel tillhands, men den kommer ju då också ta slut efter ett par ominstallationer.

Får snåla lite med ominstallationerna tills man köpt en version av Win7

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosenquist:

Fick lite småpanik idag när jag skulle aktivera mitt Win7 och fick meddelandet att jag överskridit antalet aktiveringar.
Som tur var hade jag en till nyckel tillhands, men den kommer ju då också ta slut efter ett par ominstallationer.

Får snåla lite med ominstallationerna tills man köpt en version av Win7

Vad jag vet så brukar man behöva ringa MS och knappa med deras talsvar för att kunna aktivera igen..

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur lång tid det ska ta att få ner Win 7 64 bit swedish med downloadern? Har hållit på i 3 dagar streck nu och inte fått mer än 28% klart. Känns som det är lite väl seg hastighet och det är väl inte så för alla

liksom 1% tar 4,5 timmar xD

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lelle91:

Någon som vet hur lång tid det ska ta att få ner Win 7 64 bit swedish med downloadern? Har hållit på i 3 dagar streck nu och inte fått mer än 28% klart. Känns som det är lite väl seg hastighet och det är väl inte så för alla

liksom 1% tar 4,5 timmar xD

Hur snabbt internet har du?
Jag laddade ner Windows 7 x64, Svenska versionen i början av veckan och det tog väl ett par timmar som max.

Sitter på 100mbit från BBB.

Har du inte alltför långsam uppkoppling så kan det vara värt att testa starta om nedladdningen.
Du laddar inget annat under tiden förresten?

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Hur snabbt internet har du?
Jag laddade ner Windows 7 x64, Svenska versionen i början av veckan och det tog väl ett par timmar som max.

Sitter på 100mbit från BBB.

Har du inte alltför långsam uppkoppling så kan det vara värt att testa starta om nedladdningen.
Du laddar inget annat under tiden förresten?

Ja har också 100 mbit nät och har prövat starta om flera gånger t.o.m. ladda ner ny downloader men är alltid samma sega hastighet :S Nåja de går ju framåt xD 1% på 4,5 timmar innebär att de blir klart om 450 timmar xD

Permalänk
Medlem

Den här frågan har säkert ställts tidigare, men en snabbsökning gav inga resultat och har inte riktigt lust att kolla igenom 20+-sidor. Men hursomhelst, min fråga är helt enkelt om man kan regga sig här om man redan är medlem på ett Campus? Går på Chalmers dit mitt Mecenatkort är anslutet och får licenser via MSDNAA där. Dock fick jag nyligen även ett "Studentkortet" i brevlådan, så frågan är om jag kan regga det kortet på Pellesoft och få ett par licenser till?

Tack på förhand!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Tänkte bara upplysa om att jag gjorde detta förra veckan, jag blev registrerad på MDSNAA efter tre dagar och hade inga problem efter det med nedladdningar eller något sådant. Det enda som återstår är att installera mitt Windows 7 på datorn som kommer till helgen! Jättenöjd än så länge, sparade många hundralappar där!

Permalänk
Medlem

Jag har W7 från MSDNAA, men om jag skulle köpa en ssd och vill ha windows på den, går det att installera W7 på den med samma nyckel? eller måste man begära en ny nyckel?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av voro12:

Jag har W7 från MSDNAA, men om jag skulle köpa en ssd och vill ha windows på den, går det att installera W7 på den med samma nyckel? eller måste man begära en ny nyckel?

Varför skulle du behöva en ny nyckel? Den är låst till moderkortet och inte intallationen i sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Varför skulle du behöva en ny nyckel? Den är låst till moderkortet och inte intallationen i sig.

Ok tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Varför skulle du behöva en ny nyckel? Den är låst till moderkortet och inte intallationen i sig.

Åtminstone tidigare windows versioner på msdnaa har motsvarat retail versionen, alltså inte låst till moderkortet. Kan inte tänka mig att det är ändrat med windows 7.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av heande:

Åtminstone tidigare windows versioner på msdnaa har motsvarat retail versionen, alltså inte låst till moderkortet. Kan inte tänka mig att det är ändrat med windows 7.

Hm Ok så MSDN nycklar är likamed retail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hm Ok så MSDN nycklar är likamed retail?

har en MSDNA Windows 7 Standard och har haft det installerat på min stationära, och nu på min bärbara. Funkade bra, var dock tvungen att aktivera windows via telefon, men de kan ha berott på nått annat knas...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Visste att det fanns något sånt här för studenter men trodde att det skulle vara mycket krångligare att fixa. Sökte lite på mitt universitet och där kan man få ett MSDNAA-konto bara man registrerat sig och har en studentmail.

Alla ni som går på umeå universitet kan gå in via portalen och därifrån fixa ett gratis MSDNAA-konto

Permalänk
Medlem

Är det bara att bränna över på en skiva så kan man installera det på en helt ny dator? Är lite grön på sånt här.

Är det Windows 7 Proffesional x64 som erbjuds?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Är det bara att bränna över på en skiva så kan man installera det på en helt ny dator? Är lite grön på sånt här.

Är det Windows 7 Proffesional x64 som erbjuds?

Ja och ja

Permalänk
Medlem

Nu är det så att jag får min nya dator idag.

Jag köpte bonus och beställde mdnaa-konto i söndagskväll. Jag fick ett mail om att det skulle ta 1-5 dagar innan jag skulle få ett mail från microsoft. Fem dagar idag. :S

När ska jag börja bli orolig?
Behöver OS.
Kan man få mailet på helgen också?

Tack o Hej

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Nu är det så att jag får min nya dator idag.

Jag köpte bonus och beställde mdnaa-konto i söndagskväll. Jag fick ett mail om att det skulle ta 1-5 dagar innan jag skulle få ett mail från microsoft. Fem dagar idag. :S

När ska jag börja bli orolig?
Behöver OS.
Kan man få mailet på helgen också?

Tack o Hej

Skicka ett mail till han så löser det sig ganska snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Skicka ett mail till han så löser det sig ganska snabbt

Gjorde det.

Han skrev att han skulle fixa det i Helgen så det löser sig nog

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Fungerar serienyckeln från den engelska versionen till den svenska versionen? Har för mig att jag läste det någonstans.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av voro12:

Fungerar serienyckeln från den engelska versionen till den svenska versionen? Har för mig att jag läste det någonstans.

Jag har för mig att svaret och frågan finns säkert på hundratals ställen i detta forum.
Har också för mig att sökfunktionen funkar.

Ta en titt i min signatur och se om du hittar nåt användbart:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag har för mig att svaret och frågan finns säkert på hundratals ställen i detta forum.
Har också för mig att sökfunktionen funkar.

Ta en titt i min signatur och se om du hittar nåt användbart:)

Haha visste inte att man kunde söka i en specifik tråd
Aja, hittade det nu

Permalänk
Medlem

Jag håller på att ladda ner windows som jag ska bränna på en skiva sen och lägga in i en ny dator. Det tar jättelång tid att ladda ner och filen är på 16gb. Är det rätt fil?, jag är ju ute efter iso-filen.

Snälla svara snabbt

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Jag håller på att ladda ner windows som jag ska bränna på en skiva sen och lägga in i en ny dator. Det tar jättelång tid att ladda ner och filen är på 16gb. Är det rätt fil?, jag är ju ute efter iso-filen.

Snälla svara snabbt

Läs igenom tråden.. din fråga är redan besvarad några gånger.

Visa signatur

RTS :D