Permalänk
Inet
Skrivet av grapnel:

Blev lite fundersam när jag satt och kollade på grafikkort:

KFA2 GeForce GTX 460 1GB OC kostar 1790:-
KFA2 GeForce GTX 460 1GB SLI-PACK kostar 3690:-

Lite konstig prissättning tycker jag men det kanske är KFA2 som ger er konstiga priser på dessa? För såvitt jag förstår är det väl inget som skiljer korten åt, utan det är exakt samma?

Helt klart, vi har haft diskussion med KFA2 om att SLI-paketet bör vara billigare än att köpa två kort löst. Förhoppningsvis är det löst inom kort!

Skrivet av Cable:

När kommer ni få in detta kort och vad kommer den att ca. kosta?

Ny information, tyvärr kommer vi ej att få in detta kort, däremot kommer Asuskortet som tidigare diskuterades och nämns nedan att komma in!

Skrivet av TheDaemon:

Verkar även som att M4N98TD Evo är på väg in igen (imorgon) och inte bara som specialbeställning.

Asus M4N98TD EVO SLI - Inet.se

Skrivet av Dr.Pepper:

Hejsan inet! Har en fråga om Razer Black Widow Ultimate Mechanical Keyboard. Är det ett tangentbord med ÅÄÖ knappar eller är det som på bilderna?

Mvh/ Dr.Pepper

Tangentbordet är med ÅÄÖ.

Skrivet av Göteborgaren:

tänkte bara kolla hur det går med att kunna länka till sin sparade varukorg? så gott som slutat sätta ihop saker åt folk då det är jobbigt att fixa med bilder och ladda upp m.m

Det planeras att komma i nästa uppdatering, så håll ut!

Skrivet av Johen:

Det här var nästan för en månad sen, är kylarna fortfarande på väg eller har det hänt något strul?
Tänker ni fortfarande ta in dom i sortimentet?
Har ingen brådska men det skulle vara bra om man får någon form av besked iaf.

Nuså!

Sk - Inet.se

Skrivet av Solow:

Tycker det skulle vara bra om man kunde köpa nån form av tjänst där ni förinstallerar stora program när man köper en ny data. T.ex wow som nu ligger på typ 30 gigabyte 8-/)

Vi har tyvärr ingen möjlighet att göra detta direkt i produktion av datorerna, men det mesta går att lösa om du kontaktar vår serviceavdelning på 031-652700.

Skrivet av Peatear:

Hittade ett litet fel här:

Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE - Inet.se

Kapacitet - 8 GB, 2x2048MB

Fixat, tack!

Skrivet av zekelind:

Kommer ni få in asus gtx 580 ?

Vi har valt att fokusera på KFA2 samt Gigabyte, så tyvärr inte.

Skrivet av oskaaarn:

Hej inet!

Kommer ni att få in Asus M4N75TD i lager snart? Vill veta om det är värt att vänta eller om jag ska satsa på ett annat...

Om jag beställer en hel dator nu, när kommer jag att få hem den om chassit (Elite 430) inte är i lager förrän 19/12.

Tack o Hej

Senaste beskedet från leverantören är att moderkortet landar i mitten av december.

Ha en bra dag!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Då är jag såklart tvungen att fråga om du vet när ni får in kfa2 gtx 580 kortet?

Mvh

Permalänk
Inet

Bästa Sweclockare!
Inte nog med att ni Sweclockersläsare utett oss till årets datorbutik, Prisjakts användare har även utsett oss till butikernas butik, Årets Nätbutik! Årets nätbutik utsedd, och vinnaren är... - nyhet från Prisjakt

Vi är riktigt glada och firar med ett riktigt bra erbjudande, passa på och köp 1TB extern hårddisk för endast 390kr, gäller fram till 19:00 idag eller så långt lagret räcker!
Seagate Expansion External Drive 1TB - Inet.se

Ha en fortsatt trevlig kväll och en god jul!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Härligt erbjudande blir tyvär inget för mig den här gången köpte nyss en extern 2tb från wd men säkert många andra som blir glada:=)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Grattis Inet!! Värdig förstaplats

Permalänk
Medlem

Fan vad nice! Har alltid missat dessa erbjudanden vilket ha känt surt, men nu högg man som en kobra direkt när erbjudandet uppenbarade sig. Tack Inet!

btw, Jag har alltid beställt postpaket från er och har inte tänkt på att det är det enda alternativet (iaf nu) förens nu när jag funderat på att köpa ett nytt chassi och inte har möjlighet att hämta ett så stort paket från mitt uthämtningsställe, utan måste få det levererat till dörren. Är det något ni tänkt införa eller finns det någon direkt anledning till att ni bara har postpaket?

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Grattis till ännu en välförtjänt vinst, och tackar för nya hårddisken!=)

Permalänk
Keeper of Traditions

Jättebra erbjudande tänkte jag, innan jag läste lite recensioner om den hårddisken... Den lider tydligen av något fel som gör att den när som helst kan börja krångla och sen bara krascha... Inte så kul att förlora så mycket data när man endast använt disken nån månad...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Grattis till vinsten!

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Permalänk
Medlem

typiskt mig, väntat på 580 komma i lager i nästan en månad. sen ger jag upp när jag ser 570 är i lager och ändrar min order till ett sådant.
Sedan dagen efter ser jag nu att Inet fick in 580 och försöker ändra min order till ett 580 igen men säkert många som lagt orders före mig nu..

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jättebra erbjudande tänkte jag, innan jag läste lite recensioner om den hårddisken... Den lider tydligen av något fel som gör att den när som helst kan börja krångla och sen bara krascha... Inte så kul att förlora så mycket data när man endast använt disken nån månad...

Läste också det samma sak med deras 2tb därför valde jag wd 2tb:=)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

yeeeeeeeeeeeeeeeees äntligen finns mina sli 580 i lagret och reserverade fan vad man har väntat

Permalänk
Medlem

Känns så jävla surt att 580 kommer i lager. NÄr jag ändra order. Till 570.
Åååh blir så lack

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Grattis och tackar för en billig 1TB disk!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Såg att ni numera säljer Powercolors PCS+ version av 6870. Har ni några planer på att sälja PCS+ versionen av 6850? Känns tråkigt att beställa grafikkortet från någon annan butik om resten kommer från er.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crafting:

Känns så jävla surt att 580 kommer i lager. NÄr jag ändra order. Till 570.
Åååh blir så lack

Finns 4 stycken i lagret.. så ta bort ordern på 570 och lägg en order på 580 x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Finns 4 stycken i lagret.. så ta bort ordern på 570 och lägg en order på 580 x)

med lite tur(jag har ingen;)) så hinner dem läsa mitt mail och reservera 1 åt mig innan dem tar slut.

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Grattis Inet!

Nu får man själv vara med om ett ärende där ni får bevisa att ni är lika bra som jag/alla andra tycker Har rekommenderat er varmt hittills så får se om man får en anledning att försätta med det

Fick mitt Fractal design XL av er idag men det var trasigt vid leverans! Hela titaniumfronten var lös, alla piggar som håller ihop fronten med chassit var av så det enda som höll ihop dom två delarna var kablarna till usb/startknappen. Jag har kontaktat posten och gjort en felanmälan på eran sida och hoppas att ni tar kontakt med mig idag (fredag)
Har även bilder från då jag höll på att packa upp chassit för att jag ska göra en bygglogg här på sweclockers.Men jag har även det hela som projektarbete på skolan som ska vara klart till jul men jag vet inte riktigt hur det ska gå till nu Hoppas att det hela går fort då jag är lite beroende av chassit just nu...

MVH simon

Edit: har även skrivit ett inlägg i fractals egna tråd här på sweclockers.

Permalänk

Tjena.

1. Hur lång tid tar leveranserna? Säg att man beställt innan kl 17:00. Kan man då hämta ut datorn dagen efter, eller är det bara det att ni skickar paketet dagen efter?

2. Det finns produkter ni inte har i lager. När får man veta datumet ni får in dem, Komplett har en sådan funktion.

3. När får ni in fler av dessa? Ert vnr: 5409045
https://www.inet.se/artikel/5409045/gigabyte-radeon-hd68701gb

Permalänk
Skrivet av Crafting:

Känns så jävla surt att 580 kommer i lager. NÄr jag ändra order. Till 570.
Åååh blir så lack

Är inte kortet skickat är det bara ringa så fixar dom det, annars finns det något som heter ångerrätt.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Njae, lite fler än fyra moderkortsmodeller från Asus har vi allt! Vi har även börjat fokusera en hel del på MSI som har en del trevliga kort till bra priser.

Datorkomponenter - Moderkort - Inet.se

Datorkomponenter - Moderkort - Inet.se

Sorry, menade AM3 brädor ifrån Asus ;P De har nu gått ner till 3 olika modeller
(Datorkomponenter - Moderkort - För AMD-processor - Socket AM3 (DDR3) - Asus - Inet.se)
Aja, så ofta byter jag inte mobo, får väll överväga MSI eller kolla på någon annan återförsäljare som har bredare sortiment med Asus brädor till AM3.

Permalänk
Medlem

Har ni några planer på att ta in ZOWIE GEAR - CELERITAS ?

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att kunna åkta till butiken i sisjön och få se ett Cooler Master Haf X?
Chassit har ju grym kylning och massa funktioner, men jag skulle gärna vill se det IRL.

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med OCZs SSD-sortiment?

Permalänk

Canon PowerShot A490 Silver verkar vara en kamera utöver det vanliga: vikt 175 kg

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag undrar om ni inte skulle kunna skicka den här https://www.inet.se/kategori/517/adapter?sort=price i ett vanligt brev? För känns inte så värt att betala 29 kr i frakt när det kunde bli mycket billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danteee:

Hejsan, jag undrar om ni inte skulle kunna skicka den här https://www.inet.se/kategori/517/adapter?sort=price i ett vanligt brev? För känns inte så värt att betala 29 kr i frakt när det kunde bli mycket billigare.

29kr det är brevfrakt.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Inet
Skrivet av hanou:

Fan vad nice! Har alltid missat dessa erbjudanden vilket ha känt surt, men nu högg man som en kobra direkt när erbjudandet uppenbarade sig. Tack Inet!

btw, Jag har alltid beställt postpaket från er och har inte tänkt på att det är det enda alternativet (iaf nu) förens nu när jag funderat på att köpa ett nytt chassi och inte har möjlighet att hämta ett så stort paket från mitt uthämtningsställe, utan måste få det levererat till dörren. Är det något ni tänkt införa eller finns det någon direkt anledning till att ni bara har postpaket?

Vi har försökt med hempaket, men tyvärr var det både dyrt och riktigt mycket strul vilket gjort att vi valt och plocka bort det som alternativ. I dagsläget har vi inget bra alternativ till hempaket, men kommer att slänga upp det på hemsidan så fort vi hittar ett!

Skrivet av vitamin:

Såg att ni numera säljer Powercolors PCS+ version av 6870. Har ni några planer på att sälja PCS+ versionen av 6850? Känns tråkigt att beställa grafikkortet från någon annan butik om resten kommer från er.

Kommer upp under dagen på nedan adress.

GK PC PCIe HD6850 1GBPCS+ - Inet.se

Skrivet av Santy_8:

Grattis Inet!

Nu får man själv vara med om ett ärende där ni får bevisa att ni är lika bra som jag/alla andra tycker Har rekommenderat er varmt hittills så får se om man får en anledning att försätta med det

Fick mitt Fractal design XL av er idag men det var trasigt vid leverans! Hela titaniumfronten var lös, alla piggar som håller ihop fronten med chassit var av så det enda som höll ihop dom två delarna var kablarna till usb/startknappen. Jag har kontaktat posten och gjort en felanmälan på eran sida och hoppas att ni tar kontakt med mig idag (fredag)
Har även bilder från då jag höll på att packa upp chassit för att jag ska göra en bygglogg här på sweclockers.Men jag har även det hela som projektarbete på skolan som ska vara klart till jul men jag vet inte riktigt hur det ska gå till nu Hoppas att det hela går fort då jag är lite beroende av chassit just nu...

MVH simon

Edit: har även skrivit ett inlägg i fractals egna tråd här på sweclockers.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Vi har tyvärr ingen möjlighet att hjälpa till vid enskilda supportärenden här på SweClockers (se länk ovan), men du är välkommen att slå oss en signal på 031-652700 för att komma fram till en lösning!

Skrivet av Crysis 2 ...:

Tjena.

1. Hur lång tid tar leveranserna? Säg att man beställt innan kl 17:00. Kan man då hämta ut datorn dagen efter, eller är det bara det att ni skickar paketet dagen efter?

2. Det finns produkter ni inte har i lager. När får man veta datumet ni får in dem, Komplett har en sådan funktion.

3. När får ni in fler av dessa? Ert vnr: 5409045
https://www.inet.se/artikel/5409045/gigabyte-radeon-hd68701gb

1. Jupps, normalt sett levereras produkterna till utlämningsstället dagen efter, men det är tyvärr inget vi kan garantera då posten ej har någon sådan garanti. Men som sagt, i de flesta fall kommer leveransen dagen efter!

2. Jag är inte helt med på vad du menar. Om vi vet vilket datum en produkt kommer in står det utskrivet på hemsidan. Vi har även statusen försenad och obekräftad om datumet dragit över tiden eller är osäkert. Vi har även planer på att fixa en funktion som skickar ut ett mail så fort vi får in varan på lager.

3. Med lite tur få vi in några enstaka i veckan, dock kommer de flesta gå till backloggen.

Skrivet av muddiz:

Sorry, menade AM3 brädor ifrån Asus ;P De har nu gått ner till 3 olika modeller
(Datorkomponenter - Moderkort - För AMD-processor - Socket AM3 (DDR3) - Asus - Inet.se)
Aja, så ofta byter jag inte mobo, får väll överväga MSI eller kolla på någon annan återförsäljare som har bredare sortiment med Asus brädor till AM3.

Vi har valt att dra ner på sortimentet när det gäller Asus och fokusera på färre antal moderkort som vi tror täcker upp de flesta behov.

Kom gärna med förslag om ni anser att vi saknar någon modell som kan vara intresant!

Skrivet av Findah:

Har ni några planer på att ta in ZOWIE GEAR - CELERITAS ?

Ditt önskemål är vidarebefordrat till inköpsavdelningen!

Skrivet av Antar96:

Är det möjligt att kunna åkta till butiken i sisjön och få se ett Cooler Master Haf X?
Chassit har ju grym kylning och massa funktioner, men jag skulle gärna vill se det IRL.

Vi kommer att få in HAF X i Sisjöbutiken under morgondagen. Om du tar en lapp till rådgivningen finns alltid möjlighet och be om att få titta på chassit.

Skrivet av MolenXs:

Vad har hänt med OCZs SSD-sortiment?

Vi har tyvärr lite leveransproblem med OCZ, förhoppningsvis kommer diskar och nätaggregat tillbaka inom kort.

Skrivet av Gubbtjuven:

Canon PowerShot A490 Silver verkar vara en kamera utöver det vanliga: vikt 175 kg

Aningen tung.

Fixat, tack!

Skrivet av danteee:

Hejsan, jag undrar om ni inte skulle kunna skicka den här https://www.inet.se/kategori/517/adapter?sort=price i ett vanligt brev? För känns inte så värt att betala 29 kr i frakt när det kunde bli mycket billigare.

29 spänn är tyvärr vad vi måste ta för att gå någon krona plus på affären. Förutom porto kostar det även att ha någon som plockar kabeln samt packmaterial.

Men beställ lite extra och kom upp i över 500:- så bjuder vi på frakten.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Men inet! vad har ni gjort nu? Sidewinder x4 för 1905kr?
Microsoft SideWinder X4 - Inet.se
det kostar 299 på dustinhome.se

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SayZk:

Men inet! vad har ni gjort nu? Sidewinder x4 för 1905kr?
Microsoft SideWinder X4 - Inet.se
det kostar 299 på dustinhome.se

Hehe snyggt, det kostade 399 :- hos inet tidigare idag

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.