Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Hej Inet! Har en fråga angående erat förhållande till Linux. På eran monterings information skriver ni att "licens måste beställas" vad innebär det? Byggnation av dator med valfria delar - Inet.se

Bygger ni ihopa Linux datorer eller är det bara Windows som gäller för er?

Tycker det borde vara en otroligt bra ide om ni skulle börja bygga Linux datorer. Själva operativet är fritt vilket innebär 0 kronor i kostnad för er del. Däremot kommer ni fortfarande att kunna få in 795 kronor på eran montering! Eller är det support frågan det hänger på eller vad är det som gör att Linux inte får vara ett alternativ till Windows?

Skulle vara kul att höra era åsikter kring detta! Ni monterar kanske redan Linux datorer vad vet jag!

Det blir ingen som helst skillnad. I priset ingår inte operativsystem

Skrivet av IluvBread:

Angående vattenkylning, är det en lite för nischad marknad för att ni skall ta in produkterna eller finns det helt enkelt ett för litet köptryck?
Eller någon annan anledning?

Det lönade sig inte. Tydligen måste butiken stå för skador som uppstår om vattenkylningen går sönder..

Skrivet av Toivo83:

Läser folk ens tråden?
andra inlägget på denna sida så står länken för frifrakt.

ja, självklart! 119 sidor är verkligen lockande att läsa igenom! Finns inte ens någon information i förstaposten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Vem säger att han behöver läsa igenom 119?

Andra inlägget på samma sida som han skrev finns länken till frifrakt.
Easy peasy to find.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Asus moderkort

Hej
Hur kommer det sig att ni har så få moderkort ifrån Asus? (4 olika modeller i skrivande stund)
Är lite orolig att ni tänker sluta sälja Asusbrädor :,<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crafting:

KFA2:s modell ska komma in nästa vecka.. skulle kommit i torsdags men det kom inte med planet tydligen..

Jag beställde gigabyte 580 och jag undrar verkligen om den kommer in denna månad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeval:

Jag beställde gigabyte 580 och jag undrar verkligen om den kommer in denna månad

Har med beställt Gigabyte, men har bett Inet ändra min order till KFA2.
Det är ju samma kort med ett annat klistärmärke bara. enligt mig.

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

butik i stockholm vore galet najjzz

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Permalänk

Gäller Fractal XL kampanjen också till den 15:e hos er, som de flesta andra återförsäljare?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Gäller Fractal XL kampanjen också till den 15:e hos er, som de flesta andra återförsäljare?

Och vad är det för fläkt som medföljer? Fractal 140mm?

Permalänk

Har ni något datum på Razer Black Widow Ultimate Mechanical Keyboard?
Det verkar vara problem att få tag i detta tangentbord med Svensk Layout ändå känns det som om det har snackats om den i evigheter
Spelbutiken har utlovade leveranser under den här veckan men håller mig gärna till Inet om möjligt som med alla mina datordelar. Så vore intressant att se om ni kunde få något liknande löfte från leverantör?

Mitt G15 håller på och dör på mig och jag är verkligen i behov av ny bräda och det är den som är mest intressant.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Frågan kanske är gammal men var finns fri frakt? Ska just beställa men behöver hitta den hjälp mig!!!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SeGabbe:

Frågan kanske är gammal men var finns fri frakt? Ska just beställa men behöver hitta den hjälp mig!!!

Ja det är den, har besvarats senast på denna sida i tråden ett flertal gånger.

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inet
Skrivet av Ovard:

Inget nyhetsbrev kanske med erbjudanden? Jag tror att det skulle funka jättebra

Nyhetsbrev är något som kommer att dyka upp i framtiden. Tyvärr är det inte bestämt när.

Skrivet av oskaaarn:

Hejhej!

Jag bara undrar varför ni har slutat att sälja Ocz nätdelar. Gillade deras modulära nätagg till det konkurrenskraftiga priset...

När får ni in Bitfenix's survivor, enligt facebook-inet skulle ni ha den uppe på hemsidan i förrgår...

Tack på förhand

Survivor kommer upp på hemsidan under veckan!

Som det ser ut nu har vi tyvärr leveransproblem med OCZ-nätagg. De kommer upp på hemsidan så fort vi får tag på några.

Skrivet av ericsundell2:

Tänkte kolla om ni har något release date samt pris för Razer´s nya trådlösa mmo mus NAGA EPIC ?
Det står 28:e dec på deras hemsida men vore bra att veta om ni får hem den då.

Mvh
Erik

Vi har tyvärr inget information om detta i dagsläget, men dra gärna ett mail till info@inet.se så svarar vi så fort ett svar finns!

Skrivet av dinler:

När man kollar på leveransdatum på gigabyte gtx580-korten så har komplett, inwarehouse och några mindre butiker ett satt datum på 2011-01-01 men ni vet inte när, har ni nån helt annan deal med gigabyte eller vill ni inte göra oss ledsna :)?

Vi får leveranser löpande, dock är det oerhört små volymer jämfört med backloggen vi har. Så släng in en order om ni vill ha ett kort så fort som möjligt!

Skrivet av Calathea:

Hur stor möjlighet har man att få en cpu med rätt batch från inet? Är intresserad av i3 550 eller 560 med den nya K0-steppingen.

Skicka ett mail till info@inet.se eller slå oss en signal på 031-652700 så ska vi försöka lösa det.

Skrivet av Swedish Berserk:

Hej Inet! Har en fråga angående erat förhållande till Linux. På eran monterings information skriver ni att "licens måste beställas" vad innebär det? Byggnation av dator med valfria delar - Inet.se

Bygger ni ihopa Linux datorer eller är det bara Windows som gäller för er?

Tycker det borde vara en otroligt bra ide om ni skulle börja bygga Linux datorer. Själva operativet är fritt vilket innebär 0 kronor i kostnad för er del. Däremot kommer ni fortfarande att kunna få in 795 kronor på eran montering! Eller är det support frågan det hänger på eller vad är det som gör att Linux inte får vara ett alternativ till Windows?

Skulle vara kul att höra era åsikter kring detta! Ni monterar kanske redan Linux datorer vad vet jag!

Kostnaden för monteringen är helt utan operativsystem, men om ni som kund köper till Windows hjälper vi till att installera detta och leverera en startklar dator. Det är tyvärr svårt för oss att erbjuda samma service för olika Linuxdistributioner då det är betydligt mer problem med drivrutiner och att ge support på olika linuxdialekter.

Passade även på att uppdatera beskrivning så att den inte går att misstolka som att man måste beställa operativsystem till.

Skrivet av MyZk0:

Den här frågan har säkerligen redan ställts ett par gånger, men kommer ni expandera till Stockholm inom en snar framtid?
Tycker ni borde placera er på Södermalm i sådana fall, kommer öka trevlighetsgraden rätt så mycket.

Den som lever får se!

Skrivet av snyggino:

beställde litet datorpaket från inet och fick 2 kolli nummer, antar att det är ett för chasit och ett för dom andra grejerna, på en av dom står det
Händelser
2010-12-03 12:31 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

och på andra
Händelser
2010-12-03 16:52 Göteborg Sorterad
2010-12-03 12:31 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen¨

betyder det att ett paket är kvar på inets "förråd" och jag kommer få chassit som jag antar att det är, senare?

Båda paketen bör ha gått iväg med samma leverans. Oftast är det posten som missar att scanna paket och då brukar det lösa sig efter några timmar.

Skrivet av muddiz:

Hej
Hur kommer det sig att ni har så få moderkort ifrån Asus? (4 olika modeller i skrivande stund)
Är lite orolig att ni tänker sluta sälja Asusbrädor :,<

Njae, lite fler än fyra moderkortsmodeller från Asus har vi allt! Vi har även börjat fokusera en hel del på MSI som har en del trevliga kort till bra priser.

Datorkomponenter - Moderkort - Inet.se

Datorkomponenter - Moderkort - Inet.se

Skrivet av Yeval:

Jag beställde gigabyte 580 och jag undrar verkligen om den kommer in denna månad

Med lite tur får vi ett par leveranser till med GTX580 innan årsskiftet.

Skrivet av Rickard11:

Gäller Fractal XL kampanjen också till den 15:e hos er, som de flesta andra återförsäljare?

Jupps, kampanjen gäller till och med den femtonde, sen går priset upp och ingen fläkt på köpet!

Skrivet av Lagom:

Och vad är det för fläkt som medföljer? Fractal 140mm?

Helt rätt!

Skrivet av ReloadMaster:

Har ni något datum på Razer Black Widow Ultimate Mechanical Keyboard?
Det verkar vara problem att få tag i detta tangentbord med Svensk Layout ändå känns det som om det har snackats om den i evigheter
Spelbutiken har utlovade leveranser under den här veckan men håller mig gärna till Inet om möjligt som med alla mina datordelar. Så vore intressant att se om ni kunde få något liknande löfte från leverantör?

Mitt G15 håller på och dör på mig och jag är verkligen i behov av ny bräda och det är den som är mest intressant.

Dessvärre verkar leverans av dessa tangentbord dröja till efter årsskiftet.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Dessvärre verkar leverans av dessa tangentbord dröja till efter årsskiftet.
Mvh / Inet

Snart kommer du väl och säger att tomten inte finns också :'(

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Snart kommer du väl och säger att tomten inte finns också :'(

sånt får man inte ens skoja om...

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Permalänk
Medlem

Blev lite fundersam när jag satt och kollade på grafikkort:

KFA2 GeForce GTX 460 1GB OC kostar 1790:-
KFA2 GeForce GTX 460 1GB SLI-PACK kostar 3690:-

Lite konstig prissättning tycker jag men det kanske är KFA2 som ger er konstiga priser på dessa? För såvitt jag förstår är det väl inget som skiljer korten åt, utan det är exakt samma?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grapnel:

Blev lite fundersam när jag satt och kollade på grafikkort:

KFA2 GeForce GTX 460 1GB OC kostar 1790:-
KFA2 GeForce GTX 460 1GB SLI-PACK kostar 3690:-

Lite konstig prissättning tycker jag men det kanske är KFA2 som ger er konstiga priser på dessa? För såvitt jag förstår är det väl inget som skiljer korten åt, utan det är exakt samma?

SLI-PACK = 2 st
Billigare att köpa 2 st för 1790 stycket dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi kommer att ta in NF980-G65 från MSI som är ett kort med dual X16 för SLI. Om inte det fungerar för dina behov är det bara att slå oss en signal på 031-652700 eller skicka ett mail till info@inet.se så ska vi försöka lösa en specialebeställning av ett ASUS M4N98TD EVO till dig!

Länk till MSI-kortet: MSI Europe ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

När kommer ni få in detta kort och vad kommer den att ca. kosta?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Cable:

När kommer ni få in detta kort och vad kommer den att ca. kosta?

Verkar även som att M4N98TD Evo är på väg in igen (imorgon) och inte bara som specialbeställning.

Asus M4N98TD EVO SLI - Inet.se

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Hejsan inet! Har en fråga om Razer Black Widow Ultimate Mechanical Keyboard. Är det ett tangentbord med ÅÄÖ knappar eller är det som på bilderna?

Mvh/ Dr.Pepper

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Synd att det var leveransproblem med OCZ :/

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

tänkte bara kolla hur det går med att kunna länka till sin sparade varukorg? så gott som slutat sätta ihop saker åt folk då det är jobbigt att fixa med bilder och ladda upp m.m

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johen:

Hej, hur går det med att få in Zalman VF3000F kylaren i ert sortiment?
(::: Zalman, leading the world of Quiet Computing Solutions :::)

Skrivet av inet.se:

Vidarebefordrat till vår inköpsavdelning, gissningsvis är den på väg och bör dyka upp på hemsidan under veckan!

Det här var nästan för en månad sen, är kylarna fortfarande på väg eller har det hänt något strul?
Tänker ni fortfarande ta in dom i sortimentet?
Har ingen brådska men det skulle vara bra om man får någon form av besked iaf.

Permalänk
Medlem

Tycker det skulle vara bra om man kunde köpa nån form av tjänst där ni förinstallerar stora program när man köper en ny data. T.ex wow som nu ligger på typ 30 gigabyte 8-/)

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

SLI-PACK = 2 st
Billigare att köpa 2 st för 1790 stycket dock

Ja, just därför borde det vara billigare att köpa SLI-packet

Permalänk
Medlem

Hittade ett litet fel här:

Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE - Inet.se

Kapacitet - 8 GB, 2x2048MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av grapnel:

Blev lite fundersam när jag satt och kollade på grafikkort:

KFA2 GeForce GTX 460 1GB OC kostar 1790:-
KFA2 GeForce GTX 460 1GB SLI-PACK kostar 3690:-

Lite konstig prissättning tycker jag men det kanske är KFA2 som ger er konstiga priser på dessa? För såvitt jag förstår är det väl inget som skiljer korten åt, utan det är exakt samma?

Tror kylningen skiljer något på SLI varianten för att säkerställa att de får plats bredvid varandra.

Permalänk
Medlem

Kommer ni få in asus gtx 580 ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Solow:

Tycker det skulle vara bra om man kunde köpa nån form av tjänst där ni förinstallerar stora program när man köper en ny data. T.ex wow som nu ligger på typ 30 gigabyte 8-/)

Dator!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solow:

Tycker det skulle vara bra om man kunde köpa nån form av tjänst där ni förinstallerar stora program när man köper en ny data. T.ex wow som nu ligger på typ 30 gigabyte 8-/)

Installation/specialuppgifter: timdebitering 600 kr/timme inkl. moms
Vill Du ha andra uppgifter uförda som t ex backup, installation av operativsystem, stora uppgraderingar, kloning av diskar mm. så debiterar vi per timma. Kom överens med våra servicetekniker om tidsåtgången när Ni lämnar in Era produkter.

Servicepriser - Inet.se

Permalänk
Medlem

Hej inet!

Kommer ni att få in Asus M4N75TD i lager snart? Vill veta om det är värt att vänta eller om jag ska satsa på ett annat...

Om jag beställer en hel dator nu, när kommer jag att få hem den om chassit (Elite 430) inte är i lager förrän 19/12.

Tack o Hej

Visa signatur

Слава Україні!