Permalänk

Razer mamba!

Tjena!
Jag har tänkt länge på att köpa en razer mamba men jag kan inte bestämma mig?
Jag undrar hur e den?
E den skön o ha i handen eller den e obekväm?
E det bra glid eller inte?
Ja ni fattar säkert vad jag menar!

Jag har även funderat på en xai också, vilken föredrar ni xai eller mamba?
Snälla ge mig svar? (:

Permalänk
Medlem

om du vill ha en trådlös gaming mus kör på en logitech g700, tar mamba med längder

Visa signatur

<Dator 1> CPU: Intel I9 9900K@5Ghz | CPU Kylare: Noctua NH15 | MB: Asus Maximus XI Gene | RAM: G.Skill 32GB DDR4 3200MHz CL14 Trident | HDD: Samsung M.2 970 1tb | GPU: Asus RTX 3080TI Strix
<Dator 2> CPU: Intel I7 8700K@4.8Ghz | CPU Kylare: Be Quite Dark Rock Pro 4 | MB: Asus Z370-H | RAM: G.Skill 16GB DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws V | HDD: Samsung M.2 970 500gb | GPU: Asus 2080 Dual

Permalänk
Medlem

Har själv en mamba.. och kan säga rakt av att den är jävligt skön att spela med, bra glid osv.. men det finns en del problem med den... nästan alla som köper en kommer förr eller senare få problem med att scrollen gör ett gnisslande ljud. går att fixa genom att följde den:YouTube - Razer Mamba mouse scroll wheel squeaking fix how to do it yourself
köp crc siliconespray den fixar biffen!

Ett till problem som jag har märkt har varit när jag kopplar in sladden i musen, och sen in i laddaren igen så kan jag inte klicka på något, endast röra runt muspekarn.. men det är enkelt fixat genom att koppla in och ut igen. och mer problem finns det som andra upplever som jag inte upplevt och har haft den i snart ett år..

Personligen tycker jag inte att det är allt för stora problem, då de är väldigt lätt fixade. Musen är som sagt väldigt bekväm att spela med, den är JÄVLIGT snygg osv. Men vill jag kommer inte köpa en ny när denna är trasig. Men har du inget emot lite krångel så kan jag rekommendera den:P

Visa signatur

[ Razer Mamba | Razer Black Widow | Steelseries Siberia V2 | Razer Scarab BF3 ]

[CM HAF X | P6T Deluxe V2 | Corsair HX 850w | CPU: i7 930 + Corsair H50 | Corsair XMS3 3x2GB | Gigabyte GTX460 SOC | OCZ agility 3 120gb | WD 500Gb | WD 2tb ]

Permalänk

Okej tack för hjälpen!
Skulle du i nuläget välja en mamba före en xai?

Permalänk
Medlem

vet ej då jag inte har använt en xai själv :/ men har hört gott om både den och logitech g700

Visa signatur

[ Razer Mamba | Razer Black Widow | Steelseries Siberia V2 | Razer Scarab BF3 ]

[CM HAF X | P6T Deluxe V2 | Corsair HX 850w | CPU: i7 930 + Corsair H50 | Corsair XMS3 3x2GB | Gigabyte GTX460 SOC | OCZ agility 3 120gb | WD 500Gb | WD 2tb ]

Permalänk

Grym mus, ergonomisk, snygg. det enda jag har problem med är att om man glömmer sätta den i laddaren VARJE gång du inte använder musen så kommer du vara tvungen att använda sladden istället, Jag kör Mamban enbart med sladd nu för att batteritiden är så usel. Om jag hade vetat det jag vet idag skulle jag köpt en Razer med sladd istället, exemplevis Deathadder, och tjänat några hundralappar! Det där med att ha knappar för att ställa in olika DPi används sällan, om det inte är fler som använder datorn.

Permalänk
Medlem

Min mamba har ett väldigt irriterande problem, när man klickar så flyttas pekaren, detta trots en hyffsat hård musmatta och en "o-ring" som razer sa skulle fixa problemet. Dessutom skall detta vara ett vanligt problem enligt FAQ på razers hemsida

Permalänk
Inaktiv

Inte testat Mamba, men jag är supernöjd med min Xai, som jag har nämnt i dylika trådar så tycker jag att du ska slänga ett öga på Zowie! Kan även tillägga att 80% av all CS elit spelar med Xai och vad jag vet så lirar ingen med Mamba, nu kanske du inte lirar cs eller är särskilt hardcore men hur som helst är Xai ett säkert val som jag inte tror kommer göra dig besviken!

Det kan ju även vara värt att nämna vilka möss du haft och hur din uppfattning av dessa var, om du har stora eller små händer.

Permalänk
Medlem

Jag har en razer copperhead och måste säga att jag inte kan rekommendera razer. När jag köpte den var musen perfekt men över tid tog den upp mer och mer störningar tills det blev helt omöjligt att dra ett rakt sträck (efter typ 2 månader). Jag reklamerade musen och fick en ny. Den nya visar nu samma problem och är lika illa efter ca 1 månad. Här är några sträck ritade i paint med mus nr två:

Bilderna visar först när musen var ny (2010-11-12) och efter en månad (2010-12-11).

Visa signatur

Processor: i5 760 Morderkort: Gigabyte GA-P55A-UD4 Ram: 4 Gb Grafikkort: XFX HD5850 Black edition Nätagg: Dark power Pro 750W Operativdisk: Corsair Force 120 Gb Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio Bulk

Permalänk
Inaktiv

Copperhead är den sämsta skitmusen som gjorts genom tiderna. Minns när jag fick den i julklapp av min far när jag var en liten pojk (jag hade önskat mig den). Gav den en chans i ca 2 hela dagar, men den va ju så förbannat obekväm att använda. Lät den ligga på hyllan i ca 4år och gav den till brorsan när han hade gjort sönder sin mus, även han tyckte att det va en riktig skitmus. 5Aces, köp en ny mus! och undvik razer!

Permalänk
Medlem

ja, lärt mig min läxa, ska gå utterligare ett varv genom reklamation dock. Hoppas på att de låter mig välja en ny eftersom det verkar troligt att även nästa Copperhead är lika dålig. Men måste säga att passformen vänjer man sig vid.

Visa signatur

Processor: i5 760 Morderkort: Gigabyte GA-P55A-UD4 Ram: 4 Gb Grafikkort: XFX HD5850 Black edition Nätagg: Dark power Pro 750W Operativdisk: Corsair Force 120 Gb Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio Bulk

Permalänk
Medlem

Ett irriterande problem jag har med min Mamba är att den fryser ca 1 sek (!) när jag lyfter musen för att förflytta den. Frysningen är inte varje gång och oftare om jag kör utan musmatta. Det kan bero på att jag har eett mörkt skrivbord och just mörka ytor verkar den ha problem med.

Jag skulle rekommendera att köpa någon annan mus än Mamban. För dyr, för mycket problem.

Visa signatur

Intel i5 6600k@4,3 GHz, Asus GeForce GTX 1080 Strix Gaming OC, 16 GB DDR4 2666MHz, Acer Predator X34P.

Permalänk
Medlem

Mamba: Samma passform som deathadder, kasst batteri, dålig mjukvara, saftig prislapp och antagligen den bästa/mest avancerade musen som finns.
Det är svårt att motivera prislappen, men tekniskt sätt så är den den bästa (och "skönaste" men det är subjektivt) av de bästa.

I efterhand så tycker jag inte att den var värd pengarna, men tycker samtidigt att det är den bästa (och definitivt den dyraste haha) musen jag någonsin har haft. Den sämsta med musen är batterietiden. Mitt Dinovo Edge behöver laddas en gång om halvåret, Mamban en gång om dan (går ju dock att ladda genom sladden medans den används men ändå...).

Inga tekniska problem (eller gnissel) förutom att alla Razer's inställningar tar 100 år att överföras till musens minne (den fryser utills den är klar). Seriöst det räcker att trycka på apply/ok i mjukvaran utan att ens ha ändrat något och då fryser musjäveln under lika lång tid som när man faktiskt gjort nåt haha. Ställ in den med sladden inkopplad (går snabbare då) och rör sedan aldrig mjukvaran igen (räcker att öppna programmet så fryser den för att "läsa inställningar".