Intel påbörjar leveranserna av uppdaterade styrkretsar den 14 februari

Permalänk
Melding Plague

Intel påbörjar leveranserna av uppdaterade styrkretsar den 14 februari

Intel gör allt i sin makt för att skynda på utrullning av uppdaterade styrkretsar för Sandy Bridge, och nu framkommer det att leveranserna påbörjas redan på måndag.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar hur långt ned de Svenska leverantörerna hamnar på prioriteringslistan.

Permalänk
Medlem

Det gick väldigt snabbt.

jag skulle vilja se Intels bank-konto den senaste veckan.. minus hela tiden?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk

Det lär ta ett bra tag innan butiker får in en skara kort.
Bra att de redan börjar iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Det gick väldigt snabbt.

jag skulle vilja se Intels bank-konto den senaste veckan.. minus hela tiden?

Det finns så mycket stålar på det kontot att man inte kan förstå.

Permalänk
Medlem

Visst var man tvungen att skicka in sitt SB moderkort för att få ett nytt, samt ha kvitto då förstås? Eftersom moderkorten ändå kommer slängas borde man ju få behålla det och bara få ett nytt.

Permalänk

Jag tycker det är en fin tidpunkt som nyheten preseteras på. 23 minuter i 14.

För övrigt tycker jag också att det gått ganska fort för Intel, frågan är om de varit desperata att få ut moderkorten och att det påverkar framtida produktioner också. Jag kommer iaf vänta och inhandla Asus Sabertooth för 1155.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reko85:

Visst var man tvungen att skicka in sitt SB moderkort för att få ett nytt, samt ha kvitto då förstås? Eftersom moderkorten ändå kommer slängas borde man ju få behålla det och bara få ett nytt.

Ja, återvinning sysslas det ju inte med inom dator branschen
Nä men de kräver nog tillbaka de gamla korten.

Permalänk
Medlem

Flygas in...räkna med ett högre pris på korten

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Bra jobbat!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Tänker inte betala ett öre mer för mitt iallafall.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av mille666:

Det gick väldigt snabbt.

jag skulle vilja se Intels bank-konto den senaste veckan.. minus hela tiden?

Nja det finns så mycket kapital så det är nog knappt kännbart. Dem har till räckligt starka ekonomiska muskler för att klara av fler kriser än detta. Bra jobbat Intel samt att skicka korten med flyg än båtar. Hur som helst, bra att det är snabba puckar, så slipper kunderna vänta allt för länge.

Permalänk
Medlem

Någon som vet kraven från butikerna? Inet , komplett och Dustin?
Får man skicka in sitt kort man har nu eller är det köpa nytt som gäller?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raxox:

Ja, återvinning sysslas det ju inte med inom dator branschen
Nä men de kräver nog tillbaka de gamla korten.

Nä precis
http://www.sweclockers.com/nyhet/13471-miljoner-moderkort-for...

Skrivet av Orio:

Någon som vet kraven från butikerna? Inet , komplett och Dustin?
Får man skicka in sitt kort man har nu eller är det köpa nytt som gäller?

http://www.inet.se/kampanj/sandy-bridge/
http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=5860
http://www.dustinhome.se/dp_3632.aspx
http://www.webhallen.com/hardvara/kampanjer/intel_sandy_bridg...

Länkar ovan taget från http://www.sweclockers.com/nyhet/13426-extra-intel-aterkallar...

ASUS och Gigabyte har egna sidor (säkert flera med men tog de jag hittade snabbt).
http://www.sweclockers.com/nyhet/13434-asus-upprattar-returpr...
http://en.gigabyte.ru/media/1699

Permalänk
Medlem

Låter bra!

Permalänk

Då kanske man kan köpa en ny burk i slutet av mars ändå då.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

köpa nu....
kommer inte Z68 i typ april...?
eller vänta på Ivy Bridge o P77 till i början på nästa år...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lunaspice:

Jag tycker det är en fin tidpunkt som nyheten preseteras på. 23 minuter i 14.

Precis

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunaspice:

Jag tycker det är en fin tidpunkt som nyheten preseteras på. 23 minuter i 14.

För övrigt tycker jag också att det gått ganska fort för Intel, frågan är om de varit desperata att få ut moderkorten och att det påverkar framtida produktioner också. Jag kommer iaf vänta och inhandla Asus Sabertooth för 1155.

Valde ni tidpunkten att publicera nyheten med flit?

Så en transistor för mycket var inte problemet?
Låter skumt med ett extra lager, låter som de återvinner gamla B2 kort, även om Intel förnekar det så kan man undersöka det.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunaspice:

Jag tycker det är en fin tidpunkt som nyheten preseteras på. 23 minuter i 14.

OT: Förstår inte riktigt vad som är roligt med 23 minuter i 14...? Kan någon förklara?

OnT: Frågan är ju när detaljhandeln får tag på korten och kan börja skicka ut.

Permalänk
Medlem

Märkte med klockslaget, fint!

Ont: Undrar som tidigare nämnt, hur lång tid det tar innan vi stackare får byta våra

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Skrivet av abb313j:

OT: Förstår inte riktigt vad som är roligt med 23 minuter i 14...? Kan någon förklara?

OnT: Frågan är ju när detaljhandeln får tag på korten och kan börja skicka ut.

13.37 - LEET - Elite

Har du sovit förra årtiondet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av abb313j:

OT: Förstår inte riktigt vad som är roligt med 23 minuter i 14...? Kan någon förklara?

OnT: Frågan är ju när detaljhandeln får tag på korten och kan börja skicka ut.

13.37 LEET

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Valde ni tidpunkten att publicera nyheten med flit?

Så en transistor för mycket var inte problemet?
Låter skumt med ett extra lager, låter som de återvinner gamla B2 kort, även om Intel förnekar det så kan man undersöka det.

Det stämmer bra.
Dom inskickade moderkorten återvinns och blir pålagt med ett extra lager,
nyheten tidigare om att alla moderkorten skrotas är felaktigt.

Vet inte hur MSI gör men vet åtminstone att ASUS och
ASrock inte skrotar dom gamla moderkorten utan återvinner gamla B2 kort.

Permalänk

=)

Skrivet av Reko85:

Visst var man tvungen att skicka in sitt SB moderkort för att få ett nytt, samt ha kvitto då förstås? Eftersom moderkorten ändå kommer slängas borde man ju få behålla det och bara få ett nytt.

Självklart inte, dom kör efter ICA principen. Förstör hellre produkten än att ge bort den för det mättar marknaden. På ICA lagren blir det "kross" helt schyssta produkter men som har fått sig en stöt och då slänger man hela kollit. I stället för att dela ut detta till personalen eller sälja det för en lägre slant så väljer man att betala för transport till Stockholm och sen betalar man igen för själva destruktionen. Man anser att man tjänar på detta, förmodligen samma sak för Intel.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zodiakonline:

13.37 - LEET - Elite

Har du sovit förra årtiondet?

Så onödig fotnot. Vad spelar det för roll vad anledningen är varför han inte vet vad 13.37 betyder?
Eller juste, fram med e-penisen och skryt om att du visste vad 13.37 betydde redan förra årtiondet..

Geez.

OnT: Det var snabbt! Vill vänta på GTX 590 och AMD 6990 först dock men sen kan man ju äntligen skaffa dator!

Permalänk
Medlem

Då får man väl hoppas att det inte är fler fel på SB-moderkortet...

Permalänk
Medlem

Så med andra ord riskerar man att få ett begagnat kort nu? Blir väl att vänta på Z68 eller bulldozer vilket iofs var lika så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

Så med andra ord riskerar man att få ett begagnat kort nu? Blir väl att vänta på Z68 eller bulldozer vilket iofs var lika så bra.

Ja du får ett begagnat moderkort, rakt från högen "elektronikskrot". (Hint: Läs tidigare nyhet)

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux