Permalänk
Medlem

Jag har som många andra uppmärksammat studenterbjudandet på Blade'n. Men den är ju låst till Comviq, och dem verkar inte sälja några abonnemang utan endast kontantkort vad jag kan se.. Kan jag skaffa ett tele2-abonnemang och använda med denna Comviqlåsta telefon?

Sen ytterligare ser det ut som Zte Blade är på väg ur sortimentet hos de flesta säljarna, och hört av en vän att Zte Skate kommer kosta 1500kr när den släpps om några månader. Det gör ju köpet på Blade'n ganska dåligt imo.

Eller finns det någon annan med lite erfarenhet som kunde förklarat för mig. Vill gärna byta ut min gamla knapp-mobil

Permalänk

Undrar precis samma sak som exroz, går det att köra med tele2-abonnemang till denna? Man blir ju riktigt sugen, men man vill ju inte byta ut sitt kompis student mot kontantkort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Jag har som många andra uppmärksammat studenterbjudandet på Blade'n. Men den är ju låst till Comviq, och dem verkar inte sälja några abonnemang utan endast kontantkort vad jag kan se.. Kan jag skaffa ett tele2-abonnemang och använda med denna Comviqlåsta telefon?

Sen ytterligare ser det ut som Zte Blade är på väg ur sortimentet hos de flesta säljarna, och hört av en vän att Zte Skate kommer kosta 1500kr när den släpps om några månader. Det gör ju köpet på Blade'n ganska dåligt imo.

Eller finns det någon annan med lite erfarenhet som kunde förklarat för mig. Vill gärna byta ut min gamla knapp-mobil

Skrivet av Guergelmajs:

Undrar precis samma sak som exroz, går det att köra med tele2-abonnemang till denna? Man blir ju riktigt sugen, men man vill ju inte byta ut sitt kompis student mot kontantkort...

Enligt kundtjänsten på Comviq så kan man köra tele2 abonnemang på Comviq-låsta telefoner och vice versa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guergelmajs:

Undrar precis samma sak som exroz, går det att köra med tele2-abonnemang till denna? Man blir ju riktigt sugen, men man vill ju inte byta ut sitt kompis student mot kontantkort...

Ja det fungerar alldeles utmärkt! Köpte själv min från comviq och kör Kompis Surf Student i den nu.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Sen ytterligare ser det ut som Zte Blade är på väg ur sortimentet hos de flesta säljarna, och hört av en vän att Zte Skate kommer kosta 1500kr när den släpps om några månader. Det gör ju köpet på Blade'n ganska dåligt imo.

Eller finns det någon annan med lite erfarenhet som kunde förklarat för mig. Vill gärna byta ut min gamla knapp-mobil

Hinner hända en hel del på några månader.
Ska man tro de specs som jag sett så är Skate marginellt bättre än Blade (5 Mpix kamera och blixt, 200 MHz extra på processorn). Den har större skärm vilket medför större mobil (oförändrad upplösning). Idag är det kanske värt att lägga de 500 extra, men nu finns inte Skate vilket gör det hela lite krångligare

Sen finns Ideos X5 som är ytterligare ett steg upp i både pris och prestanda.

Jag tycker att Blade är såpass bra att det är värt att köpa den idag för 1000 kr alla gånger.
Det är så lite pengar för en telefon att man kan byta om ett halvår om man inte är nöjd

Men ska man främst ha den för att spela tunga spel är det bättre att se sig om lite mer.
Kameran är tråkig också.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Så där 2.2 inlagt, vad tycker ni om det? Jag känner ingen direkt skillnad i hastighet. WiFi delningen är trevlig dock

Permalänk
Skrivet av nmc:

Så där 2.2 inlagt, vad tycker ni om det? Jag känner ingen direkt skillnad i hastighet. WiFi delningen är trevlig dock

Jag får inte min USB drivrutin att funka så jag kan inte lägga in det, hur fixade du det? Har installerat den typ 10 ggr utan framgång:(

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk

Någon som vet hur jag kan få min lur att vibbrera vid sms?
Den vibbrerar annars när det ringer. Har ställt in inställningen på "Alltid", de tre andra alternativen är "Aldrig", "Bara i tyst läge" och "Bara i tyst läge" ännu en gång konstigt nog.

Har Comviqs med Android 2.2

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem

Jag får inte uppdateringen att funka. Vid 8% så blir telefonen svart och den förlorar kontakten, sen står det "failed".
Nå som har upplevt detta? Har Comviq (upplåst)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Så där 2.2 inlagt, vad tycker ni om det? Jag känner ingen direkt skillnad i hastighet. WiFi delningen är trevlig dock

Följde de instruktioner som fanns. Plockade ur batteriet och körde på. Inget speciellt.

Permalänk
Medlem

Köpte mig igår en ZTE Blade och är en av dem som inte kan uppdatera till 2.2. Riktigt surt. :/
Bara sitta och hoppas på att ZTE fixar det, ni som har lyckats uppdatera, när köpte ni telefonen och är era olåsta?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Köpte mig igår en ZTE Blade och är en av dem som inte kan uppdatera till 2.2. Riktigt surt. :/
Bara sitta och hoppas på att ZTE fixar det, ni som har lyckats uppdatera, när köpte ni telefonen och är era olåsta?

Eller så lägger du in en custom-rom istället? Finns ingen anledning att tro att officiella 2.2:an ska vara bättre än en bra custom rom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Eller så lägger du in en custom-rom istället? Finns ingen anledning att tro att officiella 2.2:an ska vara bättre än en bra custom rom.

Hittade till slut en download.exe fil som man kunde ersätta med original flashern och nu funkar 2.2 i min telefon.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Hittade till slut en download.exe fil som man kunde ersätta med original flashern och nu funkar 2.2 i min telefon.

Vart? Sitter på samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knobe:

Vart? Sitter på samma problem.

Orkar inte börja söka upp tråden vars download.exe filen så laddar upp den på min hemsida.
Så här gjorde jag (OBS! Jag ansvarar inte om det händer något med din telefon, jag var själv väldigt osäker på att göra detta men som sagt, man vet aldrig, det kan gå fel):

1. Ladda ner antingen Comviq eller Telia uppdateringen (körde själv med Telia som även ska vara mest "ren").
http://www.ztesweden.se/Exego.aspx?p_id=327

2. Ladda ner download.exe www.pnorberg.se/bla/download.zip
(Hittade nu vartifrån jag ladda ner den: http://android.modaco.com/index.php?act=attach&type=post&id=7.... Dock måste du registrera dig på sidan)

3. Starta ZTE uppdateringen.

4. Gå till den här mappen genom utforskarens adressfält c:\windows\sysdy\ och kopiera hela innehållet till en egen mapp någonstans på hårddisken, mappen är dold så bästa vägen är och gå genom adressfältet samt filerna i mappen syns bara när man startar uppdateringen. Därav måste du kopiera filerna till en egen mapp. Stäng sedan av ZTE uppdateringen.

5. Ersätt download.exe filen med den du laddade ner.

6. Starta uppdateringen genom nya download.exe filen och testa uppdatera telefonen.

Det här funkade som sagt för mig med min ZTE Blade Gen1 telefon, dock så finns det risker och det kan gå käpp rätt åt h******. Så du gör det på egen risk.

Hoppas du förstår min förklaring.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Fick hem min idag (kom på posten igår). Skulle sätta i mitt tele2-simkort från 2008, det funkar inte så jag ringer kundtjänst å de säger att mitt kort e för gammalt. De skickar ett nytt för 49 kr och jag får hålla mig till min gamla tills på onsdag när det beräknas komma fram.
Så om ni vet att ni har ett gammalt simkort så kan ni ju ringa å fråga om dom kan skicka ett nytt för dessa nya mobiler har en annan spänning och vad det nu var och det klarar inte de gamla korten...

Verkar som en asbra lur annars, lite jobbigt med alla comviq-apps bara...

Permalänk
Skrivet av Guergelmajs:

Fick hem min idag (kom på posten igår). Skulle sätta i mitt tele2-simkort från 2008, det funkar inte så jag ringer kundtjänst å de säger att mitt kort e för gammalt. De skickar ett nytt för 49 kr och jag får hålla mig till min gamla tills på onsdag när det beräknas komma fram.
Så om ni vet att ni har ett gammalt simkort så kan ni ju ringa å fråga om dom kan skicka ett nytt för dessa nya mobiler har en annan spänning och vad det nu var och det klarar inte de gamla korten...

Verkar som en asbra lur annars, lite jobbigt med alla comviq-apps bara...

Aj då, får väl hoppas att min funkar.
Vad jag har förstått köpte du alltså din lur från Comviq, när gjorde du det?
Vill bara fråga då jag också köpt från Comviq, och jag har ingen aning hur lång leveranstiden är eller om ens min order behandlats osv..

Permalänk
Medlem

Fick min telefon på ett par dagar från Comviq. Beställde för lite över en vecka sedan.

Skrivet av Guergelmajs:

Fick hem min idag (kom på posten igår). Skulle sätta i mitt tele2-simkort från 2008, det funkar inte så jag ringer kundtjänst å de säger att mitt kort e för gammalt. De skickar ett nytt för 49 kr och jag får hålla mig till min gamla tills på onsdag när det beräknas komma fram.
Så om ni vet att ni har ett gammalt simkort så kan ni ju ringa å fråga om dom kan skicka ett nytt för dessa nya mobiler har en annan spänning och vad det nu var och det klarar inte de gamla korten...

Verkar som en asbra lur annars, lite jobbigt med alla comviq-apps bara...

Mitt simkort, comviq visserligen, från 2003 funkade perfa.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Skrivet av Recall:

Mitt simkort, comviq visserligen, från 2003 funkade perfa.

Jaha... Aja får se vad som händer när det nya kommer... -.-

Skrivet av Frost_Bajt:

Aj då, får väl hoppas att min funkar.
Vad jag har förstått köpte du alltså din lur från Comviq, när gjorde du det?
Vill bara fråga då jag också köpt från Comviq, och jag har ingen aning hur lång leveranstiden är eller om ens min order behandlats osv..

Beställde den i tisdags eftermiddag och den kom i fredags, så ungefär 3 dagar tog det. Hade inte heller nån aning om hur lång tid det skulle ta men den kom iaf tillslut

Permalänk
Medlem

Är sugen på Orange versionen av Bladen och undrar hur man skall gå tillväga för att få denna. Att den ska köpas från UK förstår jag men vart ifrån?

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isty:

Är sugen på Orange versionen av Bladen och undrar hur man skall gå tillväga för att få denna. Att den ska köpas från UK förstår jag men vart ifrån?

Ebay finns.
Annars får du gå via nån som kan köpa den i UK och skicka till dig.

Varför du vill köpa den där förstår jag dock inte.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Ebay finns.
Annars får du gå via nån som kan köpa den i UK och skicka till dig.

Varför du vill köpa den där förstår jag dock inte.

Okej, lät onödigt krångligt.

Vad är det för fel med den då?

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isty:

Okej, lät onödigt krångligt.

Vad är det för fel med den då?

Inget direkt fel, det är ju exakt samma specs som den svenska förutom Orange-branding på skalet och mjukvaran.

Men de går för ungefär 150-170 pund med frakt (på ebay, billigare om man kan köpa den i butik där men frakt tillkommer) vilket är vad den kostar här, eller mer (Om man inte kan köpa via Comviq med studentrabatt för 999kr).

Garantiärenden blir extremt krångliga om man köpt den i UK.

Enda anledningen jag ser är om man skulle vilja ha den vita, men det är möjligt att den säljs av någon butik i sverige numera.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Dum fråga kanske, men hur aktiverar man "spell check" som rättar orden utifall man råkar trycka utanför de 2mm som bokstaven täcker när man skriver sms?

Edit: Ladda ner skandinaviskt tangentbord och svensk ordlista från market och det funkar prima

Permalänk
Medlem

Försöker uppgradera CM7 från version 7.0.0 till 7.0.3

Varje gång jag kör igång Rom Manager och väljer 7.0.3-zip filen så startar mobilen om utan att 7.0.3 installerasr. Har jag missat något?

Permalänk
Skrivet av Johank82:

Försöker uppgradera CM7 från version 7.0.0 till 7.0.3

Varje gång jag kör igång Rom Manager och väljer 7.0.3-zip filen så startar mobilen om utan att 7.0.3 installerasr. Har jag missat något?

7.0.3 är endast för Generation 2 av zte blade och du har troligen en Gen 1

så du måste antingen konvertera till gen 2 eller köra på 7.0

guide gen 2 konvertering

http://android.modaco.com/content/zte-blade-roms-rom-customis...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Håller inne mittenknappen och volym upp, kör en wipe och ominstallerade version 7.0.0 på min gen1 Blade härifrån: http://download.cyanogenmod.com/?type=stable&device=blade

Nu när jag startar om får jag upp en grön stor Android logo med vita kanter som täcker hela skärmen. Kommer inte vidare härifrån...

Permalänk
Medlem

Förra att bli av med operatörslåsningen: http://www.nextgenserver.com/calculator/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett mycket lättare sätt att låsa upp mobilen är Arius´s:

http://arrtoo.x10.mx/unlockBlade.php

Bara att skriva in IMEI-numret (står under batteriet och du får fram det genom att "ringa" *#06#) och klicka enter.

Stoppa sedan i ett SIM-kort som inte "tillhör" den operatören mobilen är låst till.

Knappa in din vanliga PIN-kod och knappa sedan in koden du fick via länken i rutan som ska hoppa upp automatiskt.

Kanske inte bästa förklaringen på hur man gör och kanske är repost, men jag chansar hellre än att läsa 328 inlägg.

Visa signatur

Main Rigg: Q9550, E0 @ 4GHz 1,37vcore + P5Q Deluxe + Corsair PC6400 @ 1060MHz + Asus GTX 670 Direct CU II TOP + CM Storm Scout + H50 + corsair HX 750w + Win 7 Ult x64
Sony Vaio S13P: i5 + 12gb + 830 256gb + 640m LE @ 1Ghz (Kepler)
__________________
HP 2230s - ZTE Blade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johank82:

Håller inne mittenknappen och volym upp, kör en wipe och ominstallerade version 7.0.0 på min gen1 Blade härifrån: http://download.cyanogenmod.com/?type=stable&device=blade

Nu när jag startar om får jag upp en grön stor Android logo med vita kanter som täcker hela skärmen. Kommer inte vidare härifrån...

Är i precis samma sits. Hur kommer man vidare?

Har också en Gen1 och följde guiden länkad i tre-fyra poster upp. Kan ngn vara så vänlig och pränta ner en guide hur jag bör göra för att få ett fungerande system nu?

Har noll erfarenhet av detta, så jag borde egentligen inte gett mig på det, men nu sitter jag i skiten som sagt...

EDIT: dvs denna guide: http://android.modaco.com/content/zte-blade-roms-rom-customis...

Mvh FeeSpray

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)