Permalänk

razer lachesis problem

Hej, fick hem en ny laptop idag som jag kopplade in min razer lachesis mus till. Det fungerade bra tills jag valde att ladda ner nya drivrutiner och ny firmware till musen. Nu lyser den när jag kopplar in den fast man ser inte på datorn att den är ansluten. Testat alla usb portar och det går inte att nedgradera firmware för att den inte hittar musen. Testat med en annan mus och det fungerar samt att datorn hittar usb minne och extern hdd. Det är alltså något fel med uppdateringen utav firmware.
Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Avstängd

Radera drivrutinen för musen, stoppa in musen, låt windows känna igen den, ta ut den, ladda ner drivrutiner, installera, stoppa in musen.

Testa det och se om det funkar då.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk

Tack för tipset men det fungerade tyvär inte.

Permalänk
Medlem

vet inte men kan det hjälpa med att göra en systemåterställning?

Visa signatur

| AMD Phenom II x4 910e @ 3.45 Ghz | Scythe Grand Kama Cross cooler | ASUS Crosshair formula IV | Corsair VX 550W | Cooler Master HAF 922 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Corsair XMS3 4gb 1600mhz | Samsung 22X DL SH-S223C | AMD Radeon 6870 XFX |

Permalänk
Skrivet av knezovic:

vet inte men kan det hjälpa med att göra en systemåterställning?

Testade det och det fungerade inte, tror problemet ligger i musens firmwire nu.

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag har haft samma problem och vet inte hur jag ska åtgärda.

Jag har redan testad systemåterställning 1dag innan allt har sket.
Testad installera om den alla uppdatering och firm.

Rensad linsen med bomulls tops (ej hård) samt rengjort mattan (brukar rengöra regelbundet) och trots det så funkar inte musen.

Först i början kunde jag knappt röra musen men klickning och scrollning funkade. Jag startade om datorn och då slutade hela musen med allt rörelse utom klickningar.

Finns det något lösning på det här?

Kan ej lämna musen till affären pga jag är utomlands och haft den här knappt 6månader.

mvh M

edit.

glömde säga jag kör med Win7 x64 laptop.

Permalänk

Razer Lachesis är den mest problemfyllda mus jag varit med om.
Köpte ett exemplar för ca 2 år sen, som fungerade felfritt i knappt 1 år, sen började den registrera enkelklick som dubbelklick allt mer regelbundet. Detta gick på garantin, och fick därpå en ny mus som jag har nu, och som de senaste månaderna har fungerat allt annat än felfritt, den med.
Med den nuvarande musen var det dock problem med att muspekaren med jämna mellanrum spontant flyttade sig en bra bit till vänster på en ingen stund alls, och dessutom "hakade den upp sig" på att bara röra sig i ibland endast horisontellt, ibland endast vertikalt.

Efter lite sökande så var jag tydligen långt ifrån ensam med dessa problemen, men så såg jag att en ny firmware hade släppts för den för några veckor sedan, så det var till att prova på den. Den installerades utan problem, och då musen inte ständigt felar så fungerade allt som det ska tills efter 15 minuter, då jag får en BSOD. Vad är detta? Efter en omstart så googlar jag efter en förklaring, och tror ni inte att det är flera som har haft samma problem där de efter en stund efter installation av Lachesis senaste firmware har fått en bluescreen.
Problemet där musen på måfå spontant bara hoppar runt på skärmen med jämna mellanrum har försvunnit, och efter kontroll så kan jag konstatera att firmwaren är installerad.
Men ändå, jag vet inte vad. Mer än att kanske avråda någon annan att köpa den här mus, eller vågar jag säga någon annan mus ifrån Razer.

Vet någon om någon mustillverkare där faktisk kvalitet är garanterad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datasnuten:

Razer Lachesis är den mest problemfyllda mus jag varit med om.
Köpte ett exemplar för ca 2 år sen, som fungerade felfritt i knappt 1 år, sen började den registrera enkelklick som dubbelklick allt mer regelbundet. Detta gick på garantin, och fick därpå en ny mus som jag har nu, och som de senaste månaderna har fungerat allt annat än felfritt, den med.
Med den nuvarande musen var det dock problem med att muspekaren med jämna mellanrum spontant flyttade sig en bra bit till vänster på en ingen stund alls, och dessutom "hakade den upp sig" på att bara röra sig i ibland endast horisontellt, ibland endast vertikalt.

Efter lite sökande så var jag tydligen långt ifrån ensam med dessa problemen, men så såg jag att en ny firmware hade släppts för den för några veckor sedan, så det var till att prova på den. Den installerades utan problem, och då musen inte ständigt felar så fungerade allt som det ska tills efter 15 minuter, då jag får en BSOD. Vad är detta? Efter en omstart så googlar jag efter en förklaring, och tror ni inte att det är flera som har haft samma problem där de efter en stund efter installation av Lachesis senaste firmware har fått en bluescreen.
Problemet där musen på måfå spontant bara hoppar runt på skärmen med jämna mellanrum har försvunnit, och efter kontroll så kan jag konstatera att firmwaren är installerad.
Men ändå, jag vet inte vad. Mer än att kanske avråda någon annan att köpa den här mus, eller vågar jag säga någon annan mus ifrån Razer.

Vet någon om någon mustillverkare där faktisk kvalitet är garanterad?

Kan du vara vänlig och berätta i ordning hur du gjorde för att få musen att fungera igen?

Grejen jag har testad senaste firmwaren och nu har hänt att hela musen har slutat fungera att röra på sig =/
Försökte rensa linsen med en tops men ej hårda rörelse men nu fungerar den knappt utan endast scroll och höger musklick.
Varför jag undra och tacksam för svar snarast som möjligt, är att jag kanske behövs inte köpa mus utan det är fel på mjukvaran, på det sättet kan jag spara in lite slantar som jag måste använda för IRL.

Jag har självklart kollad runt på google, brädor och youtube. Någon nämnde att jag ska gå fixa in via BIOS andra nämnde att jag ska göra på något annat sätt. Så jag är helt förvirrad hur jag ska lösa det här.

Nu efterhand som jag har läst att många har problem med Razer mus sorterna, speciellt Lachesis. Synd jag aldrig fick reda på det innan jag köpte den.

mvh M

Permalänk

Ja alltså, musen började aldrig "fungera igen", inte helt iallafall, problemet med att den låser sig fast i ett vertikalt eller horisontellt läge återstår även om jag har den senaste drivrutinen.

Jag vet inte hur eller varför din mus har slutat fungera helt efter uppdatering av den senaste firmwaren, men då den nu fungerar så pass som den gör så tycker jag, med mindre kunskap inom ämnet fast med den erfarenhet jag har, att du bör gå tillbaka till din återförsäljare och utnyttja garantin, och då antingen byta mot en förhoppningsvis fungerande ny Lachesis eller begära om att få byta mot en mus av annan modell.

Jag vill även ta tillbaka det jag okunnigt sa om att avråda ifrån andra Razer-modeller, då jag givetvis inte kan veta hur de presterar utifrån min uppfattning och erfarenhet utav Lachesis hårdvara och firmware, så om du är ett fan utav Razers produkter så är det kanske en annan modell man då ska testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datasnuten:

Ja alltså, musen började aldrig "fungera igen", inte helt iallafall, problemet med att den låser sig fast i ett vertikalt eller horisontellt läge återstår även om jag har den senaste drivrutinen.

Jag vet inte hur eller varför din mus har slutat fungera helt efter uppdatering av den senaste firmwaren, men då den nu fungerar så pass som den gör så tycker jag, med mindre kunskap inom ämnet fast med den erfarenhet jag har, att du bör gå tillbaka till din återförsäljare och utnyttja garantin, och då antingen byta mot en förhoppningsvis fungerande ny Lachesis eller begära om att få byta mot en mus av annan modell.

Jag vill även ta tillbaka det jag okunnigt sa om att avråda ifrån andra Razer-modeller, då jag givetvis inte kan veta hur de presterar utifrån min uppfattning och erfarenhet utav Lachesis hårdvara och firmware, så om du är ett fan utav Razers produkter så är det kanske en annan modell man då ska testa

Problemet jag är i annat land just nu och kan inte åka tillbaka till Sverige för att få tillbaka garantin, jag kommer posta till min kusin så får han lämna in med kvitton och i framtiden när jag är på besök hämtar jag den eller säljer skiten...har inte bestämd hur jag ska lösa nu, för jag är bara irriterad för att nu kommer 40k Space Marine och jag har ingen fungerande mus =(

Razer mus problem har jag läst nu på flera forum, förutom den modellen så var även tangentbord samt andra mus som folk har klagad. Så det känns jag kommer avvakta den märket framöver.

tack i alle fall för hjälpen.

mvh M