Få ett program att stanna kvar även vid formatering

Permalänk

Få ett program att stanna kvar även vid formatering

Hej!

Hur får man ett program att stanna kvar även vid formatering? Det är ett blockeringsprogram för gamblingsajter och programmet går inte att avinstallera och jag vill likaså att det ska "fastna" på hårddisken. För annars är det lätt att formatera så är programmet borta som blockerar. Är det omöjligt eller det går? Kom med förslag!

/SilverPower

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk

Men det är väl bara att installera igen efter att du formaterat hårddisken?

Permalänk
Skrivet av kristian.l:

Men det är väl bara att installera igen efter att du formaterat hårddisken?

Klart, men så kommer kanske speldjävulen in i bilden så blir det inte av att man installerar det igen. Perfekt om det redan ligger där från start, men det är kanske helt omöjligt?

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Medlem

Ladda ner programmet till ett USB-minne, koppla ur datorn från internet och installera om, installera programmet från USB-minnet innan du kopplar upp dig mot internet?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Ladda ner programmet till ett USB-minne, koppla ur datorn från internet och installera om, installera programmet från USB-minnet innan du kopplar upp dig mot internet?

Idén är inte dum men likaså där så kan man också skita i att installera programmet från USB-minnet. Det går inte att iintegrera redan från uppstart eller i formateringen eller på hårddisken?

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Ladda ner programmet till ett USB-minne, koppla ur datorn från internet och installera om, installera programmet från USB-minnet innan du kopplar upp dig mot internet?

Jag förstår inte den här idén?

Alltså, varför ska man inte var uppkopplad t.ex? Problemet är väl inte att han inte kan installera ett program, hehe.. för det låter när man läser som om du förklarar hur man installerar ett program när man är nerkopplad.

Ja just det, kör du windows 7?
Vill du göra en helt egen windows 7 skiva personlig? Du kan ta bort och lägga till drivrutiner och program och stänga av tjänster och så vidare, allt som går att göra i windows, så när du gjort denna personlig så kan du bränna ut skivan (eller lägga på usb-minne eller vad du nu vill) så du har allt redo på lagringsenheten du la allt på så när du installerar från det precis som man annars gör vid en windowsinstallation, så finns allt där precis som du vill ha det. Jätteskönt vid installation då man slipper krångla med drivrutiner, progarm och ALLT som man än vill att windows ska vara redo för när det är installerat

Du får PM'a för vad programmet heter om du vill ha det, för det får jag väl inte säga här på forumet antar jag

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Inaktiv

ominstallera windows, installera ditt program, skapa därefter en image/backup av hårddisken som du därefter bränner ut på dvd. Nästa gång du installerar om så finns ditt program där från start

Permalänk
Skrivet av Skillz:

Jag förstår inte den här idén?

Alltså, varför ska man inte var uppkopplad t.ex? Problemet är väl inte att han inte kan installera ett program, hehe.. för det låter när man läser som om du förklarar hur man installerar ett program när man är nerkopplad.

Nej det är sant. Problemet är att programmet försvinner vid en formatering, det som är bra är att de inte går att avinstallera så man inte kan komma åt spelsidorna, men vore kanon att få det kvar på hårddisken även efter en formatering som man måste göra då och då.

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Medlem

Jag editerade mitt inlägg ovan, du var lite för snabb att citera mig

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Skrivet av Skillz:

Jag editerade mitt inlägg ovan, du var lite för snabb att citera mig

Det kanske inte framgick men jag har problem med spelandet och ska köpa ett vettigt blockeringsprogram/filter som blockerat allt med gambling. Programmet är bra på så sätt att man kan välja i setupen att det aldirg ska gå att avinstallera det och det är så jag vill ha det. Men vid en formatering så försvinner filtret. Men det kanske går att lägga på skiva så det är intregerat på Windows 7 skivan som jag kör?

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilverPower:

Det kanske inte framgick men jag har problem med spelandet och ska köpa ett vettigt blockeringsprogram/filter som blockerat allt med gambling. Programmet är bra på så sätt att man kan välja i setupen att det aldirg ska gå att avinstallera det och det är så jag vill ha det. Men vid en formatering så försvinner filtret. Men det kanske går att lägga på skiva så det är intregerat på Windows 7 skivan som jag kör?

Ja, det var ju precis det jag förklarade i mitt inlägg, att du kan integrera detta program jätteenkelt. Så varje gång du installerar om så ligger det där och kör.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Skrivet av Skillz:

Ja, det var ju precis det jag förklarade i mitt inlägg, att du kan integrera detta program jätteenkelt. Så varje gång du installerar om så ligger det där och kör.

Såg det nu :).. Kanon bra då gör jag först en kopia på min Windows 7 Professional skiva? Sen lägger till det här programmet ,så även det installeras under installationen? Har du lust så kom men en kort guide.

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det kan låta lite krångligt men vill du ha det installerat varje gång är det sysprep du vill titta på, jag har en länk i min signatur som förklarar det och lite till, du behöver ju inte följa alla steg såklart.

Annars använder du setupcomplete.cmd för att installera program:)

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Det kan låta lite krångligt men vill du ha det installerat varje gång är det sysprep du vill titta på, jag har en länk i min signatur som förklarar det och lite till, du behöver ju inte följa alla steg såklart.

Annars använder du setupcomplete.cmd för att installera program:)

Jag vill ha det på min egna Windows skiva som jag ska skapa tillsammans med övriga windows filer.

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SilverPower:

Jag vill ha det på min egna Windows skiva som jag ska skapa tillsammans med övriga windows filer.

Du har fortfarande de två alternativen:)
Utför du första måste du "fånga" den mha imagex till en ny install.wim och du får bara programvaran på den medans på den andra ligger de direkt på skivan och kommer alltid installeras på alla versioner.

Permalänk
Hedersmedlem

Allt detta förutsätter ju att du har självdisciplin nog att installera om med den modifierade installationsskivan/avbildningen.
Men nej för övrigt så går det inte att ha ett program kvar på hårddisk om hela hårddisken formateras.
Ett tankeexempel:
Schack är ett spel där det är bestämda regler för hur varje pjäs får röra sig, i spelets värld. Tänk dig att du är en springare där men så tar en person och med en hand sveper alla pjäser av brädet. Springaren (du) har inget sätt att förhindra denna fysiska manöver ty du är bara en pjäs i ett logiskt spel där det inte agerar fysiskt. Lika lite kan ett windowsprogram klamra sig kvar på hårddisken om hela systemet töms (ettorna och nollorna ligger där tills de är överskrivna men det räknas inte).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du har fortfarande de två alternativen:)
Utför du första måste du "fånga" den mha imagex till en ny install.wim och du får bara programvaran på den medans på den andra ligger de direkt på skivan och kommer alltid installeras på alla versioner.

Ska se över de två alternativen, att det installeras på alla versioner är det bästa.

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Skrivet av Aqualize:

Allt detta förutsätter ju att du har självdisciplin nog att installera om med den modifierade installationsskivan/avbildningen.
Men nej för övrigt så går det inte att ha ett program kvar på hårddisk om hela hårddisken formateras.
Ett tankeexempel:
Schack är ett spel där det är bestämda regler för hur varje pjäs får röra sig, i spelets värld. Tänk dig att du är en springare där men så tar en person och med en hand sveper alla pjäser av brädet. Springaren (du) har inget sätt att förhindra denna fysiska manöver ty du är bara en pjäs i ett logiskt spel där det inte agerar fysiskt. Lika lite kan ett windowsprogram klamra sig kvar på hårddisken om hela systemet töms (ettorna och nollorna ligger där tills de är överskrivna men det räknas inte).

Nej det låter logiiskt, bra förklaring i ditt tankeeexempel också, tack.

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |