Svensk Minecraft server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roserud:

Det är nog onödigt då troligen inte alla förstår att det kommer att försvinna.

Hosta din egna server istället för att skriva att de onödigt till andra som försöker få folk att ha lite kul. Det var en vanlig freebuild server och de som ville spela hade fått göra det hur fan de ville.
Jag skrev att den var tillfällig dessutom. Så istället för att både du och klosterkatten skriver att de är onödigt låt folk avgöra det själva för fan.

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Nu ska vi inte bli fientliga här.

Cirderf är snäll att fixa en server som man kan leka på med varandra tills den riktiga kommer upp igen. Det skall vi vara glada över.
Dock kan ju Cirderf vara mer klar med att verkligen skriva att den läggs ned sen när riktiga kommer upp så att det verkligen inte blir något missförstånd.

Du har inte gjort fel eller så men det kan ju finnas osmarta människor som inte läser ordentligt

Men fram tills att den riktiga servern är uppe tycker jag att det är kul att det finns en server man kan leka på med de man annars bygger med på riktiga.

Bra gjort säger jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Nu ska vi inte bli fientliga här.

Cirderf är snäll att fixa en server som man kan leka på med varandra tills den riktiga kommer upp igen. Det skall vi vara glada över.
Dock kan ju Cirderf vara mer klar med att verkligen skriva att den läggs ned sen när riktiga kommer upp så att det verkligen inte blir något missförstånd.

Du har inte gjort fel eller så men det kan ju finnas osmarta människor som inte läser ordentligt

Men fram tills att den riktiga servern är uppe tycker jag att det är kul att det finns en server man kan leka på med de man annars bygger med på riktiga.

Bra gjort säger jag

de kan ja hålla med om men skriver man tillfällig server får folk skylla sig själva om de inte förstår :p.

Blir bara så sur över att de alltid ska klagas när någon annan försöker göra ngt för andra.

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirderf:

de kan ja hålla med om men skriver man tillfällig server får folk skylla sig själva om de inte förstår :p.

Blir bara så sur över att de alltid ska klagas när någon annan försöker göra ngt för andra.

Förstår det men jag uppskattar det i alla fall Nu spelar jag inte dock då jag ska sova, haha.
Men lär göra det imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Förstår det men jag uppskattar det i alla fall Nu spelar jag inte dock då jag ska sova, haha.
Men lär göra det imorgon

Trevligt att någon gör det ^^. Ja den bör vara på sålänge inte den andra servern är fixad

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirderf:

Hosta din egna server istället för att skriva att de onödigt till andra som försöker få folk att ha lite kul. Det var en vanlig freebuild server och de som ville spela hade fått göra det hur fan de ville.
Jag skrev att den var tillfällig dessutom. Så istället för att både du och klosterkatten skriver att de är onödigt låt folk avgöra det själva för fan.

Ehm, finns ingen anledning att vara otrevligt. Vill du hosta en server så får du gärna göra det. Men denna tråden är för den här servern. Så enkelt är det.

Nu vet vi att du bara ville hjälpa till men vi sa det som det är. Ta det på kinden människa.

Som sagt, kartan blev korrupt. Inte lyckats fixa det. Backupen är från 8 imorse så det blev bara förlust på ca. 7 timmar. Tyvärr. Men nu ska vi fixa något stabilt, och då kan det ta någon dag eller två.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Cirderf, menade inte något illa så sätt. Att du vill erbjuda dig att hosta en server för de som är sugna är väldigt snällt och uppskattas troligen av de flesta, även jag men jag tror att du måste förtydliga att det verkligen är en server som inte kommer att spara det som byggs tills den riktiga för det brukar alltid bli en hel del missförstånd med sånt.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

Tur att jag inte spelade så jätte mycket idag då *puh*

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KlosterKatten:

Ehm, finns ingen anledning att vara otrevligt. Vill du hosta en server så får du gärna göra det. Men denna tråden är för den här servern. Så enkelt är det.

Nu vet vi att du bara ville hjälpa till men vi sa det som det är. Ta det på kinden människa.

Som sagt, kartan blev korrupt. Inte lyckats fixa det. Backupen är från 8 imorse så det blev bara förlust på ca. 7 timmar. Tyvärr. Men nu ska vi fixa något stabilt, och då kan det ta någon dag eller två.

Hur gick det med att köra den där batchfilen som tar backup ifall servern kraschar och även startar om den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Ehm, finns ingen anledning att vara otrevligt. Vill du hosta en server så får du gärna göra det. Men denna tråden är för den här servern. Så enkelt är det.

Nu vet vi att du bara ville hjälpa till men vi sa det som det är. Ta det på kinden människa.

Som sagt, kartan blev korrupt. Inte lyckats fixa det. Backupen är från 8 imorse så det blev bara förlust på ca. 7 timmar. Tyvärr. Men nu ska vi fixa något stabilt, och då kan det ta någon dag eller två.

I början av tråden står det inget om att tråden endast anger en enda server. Att jag blev irriterad var över att båda 2 anmärkte. 1 räcker. + att jag redigerade inlägget och skrev allt tydligt lik förbannat kom en till o skrev efter dig och klagade. vissa inlägg bör förbli oskrivna. Deusstom var jag inte otrevlig innan då har du inte sett mig på krigsstigen de vill du inte heller haha ^^

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Tråden är till för en specifik server, dock utan namn men det är till för den server som alla som sökt whitelist till och även den mapen vi använt. Även det lite oklart, men läser man första posten i tråden så är det nog inte så oklart

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hur gick det med att köra den där batchfilen som tar backup ifall servern kraschar och även startar om den?

Spelar ingen roll när java kraschar, data förloras fortfarande.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Bara en fundering. Om den server som denna tråd är skapad till inte finns för tillfället är det verkligen då så fel att lägga upp en tillfällig server för de på den riktiga servern tills den riktiga är klar?

Jag förstår inte riktigt då den server som Cirderf gjort är som en "reserv server" där man kan leka tills den andra är klar.
Den försvinner ju så fort som den riktiga är klar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Bara en fundering. Om den server som denna tråd är skapad till inte finns för tillfället är det verkligen då så fel att lägga upp en tillfällig server för de på den riktiga servern tills den riktiga är klar?

Jag förstår inte riktigt då den server som Cirderf gjort är som en "reserv server" där man kan leka tills den andra är klar.
Den försvinner ju så fort som den riktiga är klar

Alla förstår inte det, men som sagt så är det en väldigt bra tanke av honom att lägga upp den. Det är verkligen snällt men jag tror att det kan bli problem då inte alla personer är så uppmärksamma. Tyvärr. Men vi jobbar på en lösning för den riktiga servern

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KlosterKatten:

Spelar ingen roll när java kraschar, data förloras fortfarande.

Ah ok, tråkigt:/

Permalänk

nu är 1.5 ute

och här har ni en svensk server

#10967458

haha, nice nu regnar det
nu kom oskar också

katten ni kan inte få upp servern hoss dig igen sålänge?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

nu är 1.5 ute

och här har ni en svensk server

#10967458

haha, nice nu regnar det
nu kom oskar också

katten ni kan inte få upp servern hoss dig igen sålänge?

Kan köra upp den för dagen. Så jag gör det. Den är uppe atm, men det är som sagt temporärt för idag så vi får känna på 1.5. Var en rollback på 5-6 timmar från kraschen. Så ni vet det.

Blir för övrigt utan mods då bukkit inte är uppdaterat.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av KlosterKatten:

Kan köra upp den för dagen. Så jag gör det. Den är uppe atm, men det är som sagt temporärt för idag så vi får känna på 1.5. Var en rollback på 5-6 timmar från kraschen. Så ni vet det.

Blir för övrigt utan mods då bukkit inte är uppdaterat.

ok, tack

ehm adressen?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

ok, tack

ehm adressen?

Samma address som alltid..

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

har inte sparat den, o den står inte på första sidan nu

KlosterKatten.com:25566

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Då har man köpt spelet:)
Är totalnybörjare men skulle ändå gärna vilja hoppa in då och då om det går för sig.

Facebook och twitterprofil finns i signatur.

Permalänk

skaffa en auto backup/auto save plugin, fungerar utmärkt på min server.

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

http://multichip.se är villiga att sponsra oss med en server, forumplats och även en licens för XenForo forumet. Jag har suttit hela morgonen och fixat med forumet som börjar bli klart. Servern är även ställd där den ska stå och den är precis strömsatt, det är dock lite jobb kvar innan den är klar att spela på.

Vi har en domän, http://minecraftonline.se där alla som vill fortsätta spela är välkomna att registrera sig. Dock är det inte helt klart ännu, men forumet och servern är förhoppningsvis klara inom några timmar.

Jag vet inte om vi ska göra med mapen som vi hade på den förra servern. Vad tycker ni? Ska vi generera en helt ny map med en "roligare" seed som någon föreslog eller ska vi köra på den gamla? Jag skapade omröstningar om det i det nya forumet så det är bara att gå in där och rösta på vad du tycker.

Rösta om mapen här: http://minecraftonline.se/index.php?threads/hur-ska-vi-g%C3%B...
Rösta om åldern här: http://minecraftonline.se/index.php?threads/vad-ska-minimum-%...

Registrera dig med ditt in-game namn!

Jag vill även tacka http://multichip.se som gör det möjligt för oss att spela vidare.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

Ska vi som var vitlistade hos katten söka nytt på multichip?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

När tror ni servern kommer upp igen då?

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt att vi ska ha kvar alla som varit vitlistade tidigare, det var väldigt aktiva och allmänt trevliga spelare som redan gjort en kortare ansökan här i tråden. Om någon inte sköter sig från den tidigare vitlistan så är det bara att den spelaren blir bannad, inget mer med det.

Vi vet inte när servern kommer online och man kan börja spela på den, men förhoppningsvis under kvällen eller morgondagen.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Skrivet av Roserud:

Jag hade tänkt att vi ska ha kvar alla som varit vitlistade tidigare, det var väldigt aktiva och allmänt trevliga spelare som redan gjort en kortare ansökan här i tråden. Om någon inte sköter sig från den tidigare vitlistan så är det bara att den spelaren blir bannad, inget mer med det.

Vi vet inte när servern kommer online och man kan börja spela på den, men förhoppningsvis under kvällen eller morgondagen.

Låter underbart

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Roserud:

Jag hade tänkt att vi ska ha kvar alla som varit vitlistade tidigare, det var väldigt aktiva och allmänt trevliga spelare som redan gjort en kortare ansökan här i tråden. Om någon inte sköter sig från den tidigare vitlistan så är det bara att den spelaren blir bannad, inget mer med det.

Vi vet inte när servern kommer online och man kan börja spela på den, men förhoppningsvis under kvällen eller morgondagen.

Gött, jag vill fortsätta på min stylade teater/vet inte vad det ska bli- byggnad

Hoppas inte alltför mycket gick förlorat på den bara.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog inte att spela på servern om inte det är samma map som tidigare. Lagt ner allt för mycket timmar på den....

/Fjuten

Permalänk

Detta låter super

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000