Helgsnack: "Värt att köpa spelburk?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ja, och din poäng är?

Om du inte förstod min poäng så tycker jag synd om dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Och RTS är ju också den populäraste genren på konsolerna?

Poängen är ju just det att det inte går att spela på konsoler men PC klarar det och allt annat.

.....
.......

Permalänk
Medlem

Fyfan vilket värdelöst samtalsämne. Nämen verkligen. Sweclockers borde ha skippat det och inte haft nåt helgsnack öht. Diskutera apelsiner och bananer istället.

Vissa saker kan man konstatera. PC har mer precis kontroll (och därför är det auto-aim på konsol för att man inte ska dampa loss alltför mycket framför TVn). PC är bättre anpassat för utvecklingens gång eftersom de ständigt blir bättre istället för gigantiska prestandahopp med 5-10 års mellanrum. PC kan man göra fler saker med utöver att spela.

JAG tycker dock det är skönare att lira spel med en bra handkontroll och föredrar konsoler pga det. Det blir även en mer avslappnad stämning och man kan välja hur man ska sitta i soffan för högsta bekvämlighet. Visst, med en mus kan man sikta mycket mer noggrant i FPS men det betyder inte att jag gillar det bättre. Tycker det är tidsvis störande att behöva ha armarna och händerna i samma position och sitta på spänn hela tiden BUT HEY that's just me! På samma sätt är det ert problem, PC-nördar, att ni inte gillar att spela med kontroller. Acceptera att folk har olika åsikter. Trångsynta idioter.

Permalänk
Medlem

Beror givetvis på vad man ska använda datorn till, det är det första jag frågar när jag fixar dator åt någon.

Surfa = Billig
Redigera = Medel
Spela = Max

Enligt mig finns det inte många steg alls, tex dator för 6, 7, 8, 10, 12, 13, 14.. antingen köper du en BRA dator, medelbra, eller en dålig.. 3 alternativ så gott som, dumt att spara in när man köper ny dator, då man oftast köper ny med 2 års mellanrum minst, dom flesta jag känner har haft sina datorer jag byggde i genomsnitt 4 år, fick nyligen hem en Dell XPS 730 med en Q6600, trasigt 8800GTX, 4GB DDR2, 1TB, den var köpt 2007, 4 år räckte den finfint till WoW, SC2 och en del random spel, inte Crysis/Stalker, men allt annat klarade den

Själv har jag haft majoriteten av min dator i snart över 3 år, fortfarande nästan bäst på marknaden, så att snåla in ett par tusenlappar när du köper ny dator var tredje/fjärde år är bara DUMT, har du inte pengar.. nej då uppgraderar du inte, så enkelt är det

Rekommenderar jag en mellanklass dator så ska det tvunget vara CF/SLI stöd

Som jag har tagit i en annan tråd på Swec, ang uppgradera nu eller vänta till höst.. det är helt upp till dig själv, då spelmarknaden är anpassat för konsoler och inte PC, dom 3 mest krävande motorerna på marknaden, CryEngine, X-Ray/4A Engine och Frostbite kräver trots allt inte så mycket, en Core i7 950 3.06GHz går loss på 2100kr idag, en 2600k 3.4GHz för 2400kr, båda klarar av dessa 3 spelmotorer på högsta inställningar utan problem, nu till grafikkorten då, ett (1st) Nvidia GTX580 oklockat tillsammans med en i7 i över 4GHz klarar Metro 2033 med ALLT på högsta, DX11 Tessellation hela rubbet i 40fps average, vilket är nästan spelbart, klarar Crysis 2 på högsta med 60fps konstant, har inte så bra koll på Call of Pripyat men det är nog nära 60fps

Min poäng, vilka spelmotorer kommer vi få se innom dom närmsta 2 åren? Dom enda jag kan komma på är Frostbite 2.0, vilket drar snäppet över Frostbite 1.5.. oj.. det var visst inga fler

Skyrim stöder DX9, GTA V kommer aldrig kräva så mycket, STALKER 2's nya motor blir nog saftigt, men vi har inget datum, Diablo 3 är ett skämt, Half-Life 3 aka Source Engine 2.0 dyker nog inte upp förens 2014

Så, vad har vi då kommit fram till.. en 2600k 3.4GHz som överklockas automatiskt av moderkortet 35% till 4.6GHz, klarar ALLA dagens spel INKLUSIVE alla spel dom kommande 2 åren på !högsta inställningar!

1st GTX580 klarar NÄSTAN alla dagens spel på högsta inställningar för 4000kr, 2st GTX580 för 8000kr.. klarar ALLA spel på marknaden med en bra bit över 100fps, och kollar vi då på vilka spelmotorer som kommer så ser vi att 2st 580 kommer klara det galant på högsta inställningar med dx11, aa och tessellation

Socket 1155 = Billig, Framtidssäker 2år
Socket 2011 = Dyr, Framtidssäker 4år

Då är mitt råd, upp till dig själv, vill du ha datorn nu eller sen, oavsett så byter du delar igen om !MINST! 2 år, vilket är JÄVLIGT länge

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoMercyZ:

Det är värt om du vill använda datorn till andra saker också eller om du vill köra med mus och tangentbord istället för kontroll annars är det inte så mycket värt att skaffa en speldator för att alla nya spel görs främst åt konsollerna och det finns vissa spel som inte ens släpps till PC.

Vice versa så finns det nog miljontals spel som kommer till PC och ej konsol....

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipfunk:

Håller med dig på punkterna.
Dock så kan man som jag och köra Xbox 360 kontroller på PCn

Permalänk
Medlem

Jag tycker definitivt det är värt att köpa en gamingdator. Däremot behöver du inte slå på stort med en gång utan du kan uppgradera efterhand.
Du behöver inte Crossfire / SLI med en gång ex. utan du kan köpa ett till grafikkort längre fram etc.

Köp min!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

varför inte dator med en XBOX handkontroll?:)

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Dock så kan man som jag och köra Xbox 360 kontroller på PCn

Jo, det kanske vore nåt. Fast då har man väl å andra sidan ingen chans att lira FPS mot PC-spelare, antar jag :/ Annars smart lösning!

Permalänk

Det här är egentligen helt fel forum för konsolförespråkare att hänga på eftersom det i grund och botten hänger mest pc-entusiaster här (menar det inte i någon negativ bemärkelse). Så det är egentligen lite döfött att argumentera för konsol.

Vi kan snacka pros & cons hur länge som helst. Tar herr pc upp ett korkat argument så kontrar herr konsol med ett lika korkat. En sak kan vi väl i alla fall fastslå: kontroll, dvs mus + tbord vs kontroll, är ingenting annat än smaksak. dvs vad man föredrar. jag skulle aldrig i hela mitt liv välja tangentbord och mus före handkontroll. saknar helt känsla och jag klarar verkligen inte av att styra med allt fladder. kontroller erbjuder mig den stabilitet i styrningen som jag eftersöker. Men jag är väl medveten om att många här inte håller med mig.

Sedan kan jag hålla med om att vissa konsoler idag ligger lite efter i grafiken. men kom igen, det är fortfarande inte fult. Alan wake, God of war 3, Crysis 2 (jo 360 versionen är inte ful, även om pc är grymt vassare), gears of war 3, heavy rain, gran turismo 3 mfl. de är alla helt fantastiskt snygga spel och jag förstår inte hur man kan tycka att dessa på något vis är fula även om inte tekniskt fulländade.

konsol har så oerhört många fördelar som ni helt glömmer bort när ni snöar in er på techs och specs. Ibland kan det vara skuj att glänsa lite. Men det är inte grafiken som gör ett spel.

kontrollbiten tycker jag vi kan släppa helt. för hur sjutton kan ni avgöra vad jag tycker är bra att spela med? tycker vi att tangentbord och mus är oanvändbara i spelväg, så kommer vi väl inte ändra oss för att vi blir tillsagda av en hoper pc gamers att det är fel? Vanesak helt enkelt.

datorn har många andra användningsområden och detta faktum kan vi inte frånkomma. men nu talar vi om datorn som spelplattform och inte arbetsverktyg.

Det tråkiga i sådana här inlägg är dock att pc gamers oftast inte ens tagit i en handkontroll eller ens spelat ett konsolspel seriöst, medan konsolgamers å andra sidan sitter på en sunkdator och inte har möjlighet att spela spelen som sig bör. Så det slutar bara med skitkastning och fanboyism.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipfunk:

Jo, det kanske vore nåt. Fast då har man väl å andra sidan ingen chans att lira FPS mot PC-spelare, antar jag :/ Annars smart lösning!

Jo kör Fifa, bil m.m med kontroller och FPS, RTS med mus/tangentbord ^^
Har sen ochså planer på att koppla upp datorn till 42tummarn så man kan slänga ut xboxet för gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RickWiz:

Jag köper alla multiplatform-spel till PS3an, föredrar helt enkelt att sitta avslappnat i soffan. Sen är det så sällan nu för tiden att spel görs ordentligt på PC, om det inte är exklusivt för PC vill säga.

Det är vad jag personligen föredrar. Samtidigt kommer ju spel som BF3 senare i år som man vill ha på PC.

Jag med! BF3 till PC är ett måste!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

PS3 och Xbox är bara för fattiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du vet väl om att Windows har inbyggda drivrutiner till Xbox 360 Handkontroll! Funkar perfekt

det visste jag faktiskt inte men
borde kunnat räkna ut ändå
men jaja nu har ju faktiskt ett ps3 så då känns det väl lite onödigt att inte använda det
men å andra sidan när jag köpte det (ps3) hade ja ju inte vad man kan kalla en spelbar PC heller

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Skrivet av dreams_in_digita:

Det tråkiga i sådana här inlägg är dock att pc gamers oftast inte ens tagit i en handkontroll eller ens spelat ett konsolspel seriöst, medan konsolgamers å andra sidan sitter på en sunkdator och inte har möjlighet att spela spelen som sig bör. Så det slutar bara med skitkastning och fanboyism.

Håller verkligen med, bra sagt

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem

konsol & bilspel = roligt
resterande spel = PC

därav äger jag inte konsol då jag gillar resterande spel bättre

Permalänk
Medlem

spelar bara forza och gt5 på konsol.

Tycker konsol vs pc är ungefär samma sak som tex iphone vs android . lika roliga att använda i början men efter 1 månad känner man hur begränsad man är. vad kan du göra på konsol som du inte kan på datorn?

Permalänk
Medlem

Jag har en Xbox kontroll och datorn klonad till tv,n. Är kanon att tex spela Mafia2 med fullhd och inställningarna på max. Gäller många spel med xinput. Spelar FPS vid skärmen men ibland skönt att ligga i soffan med fps/aväntyr. Metro2033 funkar tex utmärkt med kontroll och mycket bra stämning med bättre ljuseffekter och hög upplösning. Rekomenderas istället för köpa konsoll. HK 350 kr, extra dvi/hdmi kabel 200 spänn.

Visa signatur

I870 @3600 mhz
Asrock P55 extreme, 2x2gb OCZ SLI-Edition
GTX260 i SLI

Permalänk

Personligen föredrag jag helt PC; känslan av att vara "bortkopplad" från både internet, musik och online kompisar gör att jag alltid dragit mig från konsoler.

Antar jag är en ganska spattig gamer, för jag gillar alltid "multi-taska", har alltid mycket igång i bakgrunden som jag tabbar till i intervaller. Har också en stor tics att spel utan anti aliasing är nära på ospelbara, ser alltid kantiga linjer och får svårt fokusera på annat i bilden, och konsoler har ju tyvärr aldrig varit bra på AA..

Köpte ganska nyligen en Xbox 360 kontroll som fungerar kanon, dock väldigt få spel jag föredrar köra kontroll framför mus + tangentbord.

Permalänk
Medlem

Just ja, kan ju tillägga att den enda anledningen att jag skaffade en konsoll från början var p.g.a Halo, Halo 1 och 2 = Great! Halo 3 = Was alright!

Men nu finns det knappast någon anledning längre med det rena rama skämted Bungie gjorde till sitt senaste Halo spel kallat "Reach", som inte bara hade huvudvärks framkallande motionblur, utan även en story som faktiskt "hade sönder" den tidigare "canon" som uppgavs i böckerna, och utan böckerna så "makar" inga av spelen någon "sense at all".

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

PC för att det är roligt att bygga och man får kantutjämning

Plus att jag är en MMO:are

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk

Fast det är något visst att ha en burk som man kan tweeka, modda, klocka och rota runt lite i. Och för att det enda som, enligt mig, går att spela på konsol är sport-, racing- och fightingspel. Resten anser jag vara överlägsna på PC.

plus att SSD inte finns till konsol ännu, så laddningstiderna är lite sega.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag har hört att crysis 2 laggar på xbox360..? jag har en kompis som har ett ps3 slim och när man spelar mw2 på det är det typ en sekund fördröjning från att du gör något på kontrollen tills att det händer på skärmen. inte kul :/

Det kallas input lag och har ingenting med konsolerna att göra. Det är tvn som är fläskhalsen.

För mig är det konsol all the way. De få spelgenrer som gör sig bättre på PC såsom MMORPG och RTS tilltalar ändå inte mig.

Det var ett par år sedan man slutade att spela på PCn helt och jag ångrar mig inte kan jag ju säga. Slippa uppgraderingscirkusen. Oändligt många exklusiva AAA titlar. Sedan så är det så förbaskat skönt att luta sig tillbaka i en bekväm soffa med en handkontroll i handen framför Kuron

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Jag är så pass spelintresserad att jag spelar på alla plattformar. Xbox 360, PS3, PC och även bärbart, men det hör ju inte riktigt till diskussionen.

Vilken plattform jag föredrar varierar inte bara från spel till spel utan det går även i vågor. Ibland så är jag inne i ett PC-stim och lirar då nästan bara på datorn. Sedan släpps det kanske ett antal sköna äventyrsspel, rollspel och annat fint på konsol och jag sitter och myser i soffan, ensam, med flickvännen eller med en hög polare.

Det sistnämnda är och förblir såklart det största argumentet för konsolerna. Att sitta i en skön soffa framför en maffig tv med hemmabio och spela med flickvännen, kompisarna eller ensam är svårslaget och där kan liksom inte PC konkurrera. Jag har ALDRIG spelat ett PC-spel med min flickvän eller med några kompisar (självklart över internet, men det är ju knappast samma sak).

PC å sin sida har såklart även den solklara fördelar. Prestandan och grafiken är såklart alltid ett strå vassare. Detta blir speciellt påtagligt vid en tid som denna då konsolerna börjar gå in slutetappen av sina livscykler och datorn drar ifrån mer och mer för varje år. När nästa konsolgeneration är precis färsk så kommer såklart skillnaden vara extremt liten om inte obefintlig.

Vissa genrer är överlägsna på ett visst format. MMO, Fps och strategi skiner alltid på PC, medan beat-em-up, sport, bilspel och alla former av arkadaktiga spelupplevelser ofta är bättre på konsol.

PC är förmodligen det mest ekonomiska valet, spelen är som många sagt billigare och nöjer man sig med att bara ha en duglig speldator så behöver den verkligen inte kosta särskilt mycket. Dock så kräver PC att man faktiskt har ett visst teknikintresse, uppgraderingar och underhåll blir annars lidande och plattformen förlorar mycket av sina fördelar. För den som enbart är intresserad av spel är nog konsol alltid det bästa valet.

Skulle jag själv bli tvungen att välja så skulle jag nog välja en konsol, Xbox 360 eller PS3 och nöja mig med en surfdator som klarar det mesta förutom just moderna spel.

Permalänk

Jag tycker både PC och konsol har sina fördelar + nackdelar.
Som ni kan se i min signatur så har jag både en riktigt grym speldator som kan köra alla spel på högsta inställningarna och en grym konsol i PlayStation 3.
Jag kör FPS, Strategi, RPG och Peka & Klicka Äventyr mest till PC:n för att jag tycker det är omöjligt att styra såna spel med handkontroll. FPS utan mus & tangentbord är omöjligt men det kan ju bero på att jag har spelat så i kanske 15 år.
Bilspel, Action-Äventyr och plattformsspel spelar jag helst med handkontroll på PS3:an nedsjunken i soffan framför tv:n.
Sen så kommer ju vissa spel bara till en konsol. Då sätter jag PC:n i första hand när det kommer till multiplattforms-spel och så är jag helgarderad på resten. Vist Xbox 360 finns ju med men den saknar Blu-rayspelare och det känns som det kommer fler bättre exklusivare spel till PS3.

Sen är ju frågan om man bara får välja en av dessa så hade jag valt PC:n helt klart. Jag har en Xbox 360 handkontroll till datorn och kan koppla den till tv:n om jag vill. Sen så finns ju Steam som är 1000 ggr bättre än Playstation Store eller Xbox Live Arcade. Och sen har man ju allt annat som datorn gör bättre.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 950, 3.06GHz Motherboard:Asus Rampage III Formula HDD:Corsair SSD P3 Series 128GB (system), 2 st 1TB Western Digital Caviar Black 64MB Ram:Corsair 24GB (6x4096MB) XMS3 CPU-kylning:Noctua NH-D14 Grafikkort:2 st Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB Nätagg:Corsair AX 1200W 80+ GOLD Chassi:Corsair Graphite 600T Svart Headset:Corsair HS1A Skärm:BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz OS:Windows 7 Home Premium 64-bit Konsol:PS2, PS3

Permalänk
Medlem

Anledningarna är väl många. Jag klarar inte av att lira FPS utan mus och tangentbord, samt att många spel jag lirat på konsol fps-droppar rejält emellanåt (både Xbox och PS3). Alla titlar släpps inte heller till både konsol/pc. Så i mitt fall är det solklart att ha båda.

Men om man är tvungen att välja 1 p.g.a. bristanda ekonomi/utrymme, eller eventuellt en "regering" som tjatar öronen ur led på en, så är datorn det självklara valet. Det du kan göra på en konsol kan du göra på en dator + många tusen andra saker. Så, är det värt det? Om resurserna finns: ja!

Skrivet av moddelkaj:

plus att SSD inte finns till konsol ännu, så laddningstiderna är lite sega.

Hur menar du nu? Det är ju bara att trycka in en SSD i konsolen om du känner för det.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Testa att dubbelklicka på siktaknappen på black ops/ps3 så hittar du en inbyggd aimbot

Skrivet av Natoz:

Att byta till Xbox för att spela fps känns om att börja sitta i rullstol för att spela fotboll.

Skrivet av Zyriak:

Har aldrig ägt en konsoll i hela mitt liv och ser ingen anledning varför jag skulle göra det, en PC är överlägsen att spela på

Skrivet av Olegh:

Personligen kommer jag nog aldrig gilla att spela med handkontroll och dessutom märks det väldigt tydligt hur hårdvaran i t.ex ps3:an inte har en suck ens på min ganska gamla dator.

Skrivet av Esseboy:

En konsoll är för "idioter" (no offense) som inte orkar sätta sig in i hur datorer funkar...Att spela på en konsoll är som som att spela paintball i vatten allt går långsamt...online på Black ops tar det i regel 1-3 sekunder innan fienden hinner sikta på dej Ja menar är kontrollena så slöa? har man mus tar det 0,2-1 sekund att sikta rätt Dessutom har Konsollerna fruktansvärt dålig grafik...sat hos en kompis och de kändes som "back in the days" när man lirade GTA San andreas på PCn...

Skrivet av Dentoid:

ingen anti-aliasing på konsol
i rest my case

Skrivet av ArtMan:

Själv kan jag inte tänka mig ersätta datorn med konsol då jag inte gillar konsolspel eller när konsolspel "portas" till PC. Jag vill ha spel som görs just för pc eller att de iaf utvecklar spelen separat annars blir det bara massa dåliga port som sabbar spelupplevelsen på pc:n.

Skrivet av Oneone:

Inte värt det , finns ju inga snygga spel ens

Skrivet av Ant3:

Att spela FPS på konsoll är som att leva livet med boxningshandskar på sig 24/7. Segt drygt och ALLT blir så mycke jobbigare!

Jag kan bara hålla med!

Mus och tangentbord är överlägset för fps och rts!

Konsollerna har uråldrig grafik! Konsollernas populäritet förstör grafiken för pc-spel!

Konsollerna är ett hot mot allting pc-spel står för; bra grafik och tweaking. Den blockerade kommando-konsollen och bristen på FSAA i Crysis 2 var ett hårt slag mot pc-entusiaster och har sitt urpsrung i ett konsoll-tänkesätt.

Det finns dock ljus i tunneln: vardagsrums-pc:n! Det finns tecken på att vardagsrums-pc:n håller på att ersätta konsollerna och på sikt kommer att vara en vanligare spelplattform i vardagsrummet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Tycker spel på dator slår ps/xbox alla dagar i veckan. Men jag tycker inte man bör lägga ut 15k+ på en speldator för att kombinera det med vardagliga sysslor. Räcker med 7k~ plus/minus någon tusing för att få ut ok prestanda till de spel som faktiskt finns/kommer till pc.

Halvbillig spelburk för dagligt bruk + en xbox kanske?

Jag skulle snarare säga att 10 k gränsen fortfarande gäller spelburkar om de ska vara relativt "framtidssäkra".

Hur som helst så kommer det många bra multiplatspel till vintern.
Elders scrolls skyrim, mass effect 3 etc...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Avstängd

Det är klart värt att skaffa speldator om du vill ha bra upplevelse, ska spela FPS-spel och ska spela spel som
INTE är console-portade utan har grymmare kvallité på datorer än på TV-spel. Det måste komma nya consoles
nu för spelens grafik på dem börjar bli äckligt outdated enligt mina ögon. BF3 kmr bli WINNING! \\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Jyhan;11008029"]De få spelgenrer som gör sig bättre på PC/QUOTE]

Du menar nästintill alla då?