Hårdvara för att kunna enkelt stänga av och på en projektor.

Permalänk

Hårdvara för att kunna enkelt stänga av och på en projektor.

Hejsan!

Som rubriken lyder. Vet inte hur jag ska få till en sån bra lösning som möjligt. Det är en dator i ett konferransrum som har en datorskärm och projektor inkopplad till sig. Projektorn ska kunna stängas av och sättas på. Lösningen måste vara väldigt enkel så att vem som helst ska kunna använda den. De banorna jag tänker i är att man använder sig av en kvm-switch och sedan kör clone på skärminställningarna. Tror ni det hade varit en bra lösning eller ni kanske vet nåt som skulle kunna vara bättre ? Kom jättegärna med förslag

Permalänk
Keeper of the Bamse

KVM-switch känns väl onödigt om du bara har en PC. Stänga av projektorn gör du väl lämpligast med fjärrkontrollen, eller? Och "clone" är default när du kopplar in en proj.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kRiLLo_the_only:

Hejsan!

Som rubriken lyder. Vet inte hur jag ska få till en sån bra lösning som möjligt. Det är en dator i ett konferransrum som har en datorskärm och projektor inkopplad till sig. Projektorn ska kunna stängas av och sättas på. Lösningen måste vara väldigt enkel så att vem som helst ska kunna använda den. De banorna jag tänker i är att man använder sig av en kvm-switch och sedan kör clone på skärminställningarna. Tror ni det hade varit en bra lösning eller ni kanske vet nåt som skulle kunna vara bättre ? Kom jättegärna med förslag

Finns eluttag som styrs med fjärr på de flesta affärer med hemelektronik.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

Finns eluttag som styrs med fjärr på de flesta affärer med hemelektronik.

Fast det skulle bara innebära att han dödade projektorn, en projektor behöver ett par minuter efter att lampan går av för att kylas.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Täck över alla knappar på fjärren utom poweknappen? Ingen som kan trycka och ändra inställningar längre.