Permalänk
Medlem

Blev precis hackad

Som titeln lyder, blev hackad under eftermiddagen. Men hackern skapade en ticket...

"Oh,fuck, I got hacked.I hope you can help me to find all my things.Thx"

Så alla mina prylar låg i mailen när jag loggade in.

Snäll hacker iaf.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Hehe. Inte illa. Skaffa blizzards authenticator så slipper du förhoppningsvis bli hackad framöver.

Permalänk
Medlem

Och/eller se över ditt lösenord. Säkra lösenord ska aldrig innehålla riktiga ord, eftersom hackingverktyg använder ordlistor också, utan bara till synes slumpvis tecken.

Ett jättebra knep är att hitta på en ramsa på minst tio ord som ENDAST du vet om, låt sedan lösenordet bli första bokstaven av varje ord i ramsan samt baka in några siffror någonstans.
Då får du ett till synes krångligt lösen men busenkelt för dig att komma ihåg.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Och/eller se över ditt lösenord. Säkra lösenord ska aldrig innehålla riktiga ord, eftersom hackingverktyg använder ordlistor också, utan bara till synes slumpvis tecken.

Ett jättebra knep är att hitta på en ramsa på minst tio ord som ENDAST du vet om, låt sedan lösenordet bli första bokstaven av varje ord i ramsan samt baka in några siffror någonstans.
Då får du ett till synes krångligt lösen men busenkelt för dig att komma ihåg.

När de gäller WoW så primärt använder de ej något som "bruteforcar" fram lösenordet.
De kör med keyloggers, för att få exakt användarnamn och lösenord. Därav så blir din idé oanvändbar, men man ska som du alltid säger ha ett säkert lösenord som inte är logiskt för nån annan än dig själv

Bästa är att hålla datorn ren från skit och kör Authenticatorn, om du har en Android eller iphone lur så är de ju gratis och väldigt värt det

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

När de gäller WoW så primärt använder de ej något som "bruteforcar" fram lösenordet.
De kör med keyloggers, för att få exakt användarnamn och lösenord. Därav så blir din idé oanvändbar, men man ska som du alltid säger ha ett säkert lösenord som inte är logiskt för nån annan än dig själv

Det du säger vet jag inte är sant av egen erfarenhet. För några månader sedan hände det för mig att en kompis med ett inaktivt konto var plötsligt inloggad i min friendlist med sin character. Jag blev mycket förundrad och kontaktade honom och nej, han hade inte börjat lira igen. Han hade då inte lirat på ett helt år och kunde således inte ens vara måltavla för en sådan keylogger.
Sen kanske du har rätt i att keyloggers är vanligast (iaf på aktiva konton), men det är lite farligt att tro det skulle vara det enda hotet.

Det enda positiva i denna historien var att när hans länsade konto var återställt av Blizzard fanns ca 20 dar kvar att spela för som kontotjuven betalat, vilket kompisen passade på att nyttja.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Det du säger vet jag inte är sant av egen erfarenhet. För några månader sedan hände det för mig att en kompis med ett inaktivt konto var plötsligt inloggad i min friendlist med sin character. Jag blev mycket förundrad och kontaktade honom och nej, han hade inte börjat lira igen. Han hade då inte lirat på ett helt år och kunde således inte ens vara måltavla för en sådan keylogger.
Sen kanske du har rätt i att keyloggers är vanligast (iaf på aktiva konton), men det är lite farligt att tro det skulle vara det enda hotet.

Det enda positiva i denna historien var att när hans länsade konto var återställt av Blizzard fanns ca 20 dar kvar att spela för som kontotjuven betalat, vilket kompisen passade på att nyttja.

Skrev primärt
Jag har erfarenhet så långt att jag jobbat som Game Master, hehe.
Och som du skrev och jag höll med om, lösenordet ska vara ologiskt för alla förrutom en själv.
Såg en del konstiga sätt som folk hackades på. Men inaktiva konton som återaktiveras är ibland om du är på en community, skapar konto med din användamail och även har samma lösen.
Hela grejen är att de måste komma åt mailen till att börja med

Men de är ytterst sällsynt, de jag vill påpeka, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Skrev primärt
Jag har erfarenhet så långt att jag jobbat som Game Master, hehe.
Och som du skrev och jag höll med om, lösenordet ska vara ologiskt för alla förrutom en själv.
Såg en del konstiga sätt som folk hackades på. Men inaktiva konton som återaktiveras är ibland om du är på en community, skapar konto med din användamail och även har samma lösen.
Hela grejen är att de måste komma åt mailen till att börja med

Men de är ytterst sällsynt, de jag vill påpeka, hehe.

Blev oxå hackad idag, en guildmate frågade om jag börjat spela igen på msn... mitt account var inaktivt i typ 6 veckor, och jag tog bort min authenticator för en vecka sedan. Dummt av mej! Tydligen var min mailadress kapad. Var ganska kul att se hur hackaren öppnat tickets på dårlig engelska och försökte ändra secret question etc (och lyckades!) fick tillbaka mitt account via cd-key. Fick dock ingen speltid, så får fixa all skit som han orsakade när jag börjar spela igen när jag kommer hem igen i februari

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Nyfiken fråga. Yttersta bevis på ägandet är CD-key som sägs. Vilken måste man uppge då? Måste man ha kvar den första nyckeln ifrån original-WoW, eller uppger man vilket som helst av de expansioner man har? T.ex. sin Cataclysm key?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Nyfiken fråga. Yttersta bevis på ägandet är CD-key som sägs. Vilken måste man uppge då? Måste man ha kvar den första nyckeln ifrån original-WoW, eller uppger man vilket som helst av de expansioner man har? T.ex. sin Cataclysm key?

Så vitt jag vet och kommer ihåg, så krävs valfri cd-key som är länkad med kontot och uppvisande av identifikation. Funkar att ta kort på pass/körkort

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Nyfiken fråga. Yttersta bevis på ägandet är CD-key som sägs. Vilken måste man uppge då? Måste man ha kvar den första nyckeln ifrån original-WoW, eller uppger man vilket som helst av de expansioner man har? T.ex. sin Cataclysm key?

Dom kräver bara 6 första siffrorna på valfri wow expansion, var riktigt smidigt:D

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

blev hackad, mitt acc blev låst pga goldselling, jag fick tillbaka det, blev hackad igen, de bytte bara lösen, fick tillbaka igen och nu har jag 60 dagars playtime som blev tillagt 24/06/11 (4 dagar sedan) så nu har jag gratis playtime tack snälla goldfarmer. (fick även ca 3k guld haha)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

blev hackad, mitt acc blev låst pga goldselling, jag fick tillbaka det, blev hackad igen, de bytte bara lösen, fick tillbaka igen och nu har jag 60 dagars playtime som blev tillagt 24/06/11 (4 dagar sedan) så nu har jag gratis playtime tack snälla goldfarmer. (fick även ca 3k guld haha)

Kommer ihåg att vi snacka stort om det när jag jobba där
Att folk får gratis playtime när de blir hackade om de har tur, många surmuppar tyckte de skulle tas bort om så var fallet.. men nää

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Kommer ihåg att vi snacka stort om det när jag jobba där
Att folk får gratis playtime när de blir hackade om de har tur, många surmuppar tyckte de skulle tas bort om så var fallet.. men nää

Det vore ännu mera fel om det togs bort. Blizzard har trots allt fått pengar inbetalda för den speltiden, även om fel person betalade är det ändå en legetim betalning för Blizzard. Togs det bort skulle de således annars fått betalt för en tjänst de inte levererar, och det vore mycket sämre.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Kommer ihåg att vi snacka stort om det när jag jobba där
Att folk får gratis playtime när de blir hackade om de har tur, många surmuppar tyckte de skulle tas bort om så var fallet.. men nää

Kommer ihåg att vi snacka stort om det när jag jobba där haha va? jobba på blizz eller vad menar du?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Kommer ihåg att vi snacka stort om det när jag jobba där haha va? jobba på blizz eller vad menar du?

Japp, jag jobbade för Blizzard under början av 2009

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Japp, jag jobbade för Blizzard under början av 2009

Jaha hahaha, trodde du jobbade som goldseller /hacker först haha :D, roligt på blizz?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KRQKAN:

Jaha hahaha, trodde du jobbade som goldseller /hacker först haha :D, roligt på blizz?

Återgå till ämnet, vill du veta mer om hans jobb på Blizzard så kan du ta det via PM.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hilton:

Återgå till ämnet, vill du veta mer om hans jobb på Blizzard så kan du ta det via PM.

umadbro?

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Dom kräver bara 6 första siffrorna på valfri wow expansion, var riktigt smidigt:D

Åfan, när jag blev av med mitt konto precis när SC2 var nytt så fick jag ange hela min cdkey för classic WoW samt SC2 (mitt WoW account hade vid den tiden legat inaktivt i ca 5-6 månader, men hade precis satt igång med SC2 och det var WoW så klart som var måltavlan, fick 2 månader playtime, blev dock av med items som Blizzard inte kunde verifiera att jag nånsin haft vilket var lite surt.. satt med en tank som saknade 3 items)
Men så fick jag tillbaka kontot medan jag satt i telefon med de också och det hela tog ca 5 minuter och efter det fixade jag en authenticator.
Vet fortfarande inte hur någon kom över kontot då den datorn jag använder hemma var helt ren från Malware, men gissar att jag loggat in på battle.net forums och min mail från en kompromissad dator nånstans.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.