League of Legends, LoL - Inspirerat av DotA

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Finns det några vettiga level 30s som har lust att spela?
Så otroligt trött på randomteams så det inte är sant.

EDIT: heter Krews ;p fattas ett RRRR xD

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Nickar "Kalkih" på NA. Har spelat på NA sen releasen men även lite på EU också men gick tillbaks till NA pga att EU servrarna var helt ostabila. Så det är bara att dra iväg en vänförfrågan om någon har lust att dra några games, för det är trots allt inte så roligt med solo qeue games.

Permalänk
Medlem

Visst heter M3mon in-game.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

Samma här, söker också vettiga spelare för att få lite teamwork i spelen. Bara lägga till Haziza ingame.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Nu har den här tråden varit död nog länge.

Experimenterar med builds just nu. Då menar jag inte att testa gå ap-shaco istället för ad-shaco, nej nej. Tank-veigar. Tank-teemo. AP-trynd och AD-morgana. They won't know what hit you. Det som fungerar bäst är helt klart tank-buildsen. Veigar har kvar sin stun och ulti, samt kan fortfarande farma AP om han känner för't. Teemo är underbar som tank, snabb, slow med Rylais och Hammer gör honom till pain för alla i motståndarlaget. De felsta matcher går förvånansvärt bra med dessa setups.

Man kanske inte ska spela med ragers då man riskerar bli anmäld för intentional feeding om man misslyckas.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Nu har den här tråden varit död nog länge.

Experimenterar med builds just nu. Då menar jag inte att testa gå ap-shaco istället för ad-shaco, nej nej. Tank-veigar. Tank-teemo. AP-trynd och AD-morgana. They won't know what hit you. Det som fungerar bäst är helt klart tank-buildsen. Veigar har kvar sin stun och ulti, samt kan fortfarande farma AP om han känner för't. Teemo är underbar som tank, snabb, slow med Rylais och Hammer gör honom till pain för alla i motståndarlaget. De felsta matcher går förvånansvärt bra med dessa setups.

Man kanske inte ska spela med ragers då man riskerar bli anmäld för intentional feeding om man misslyckas.

Intressant! Tror aldrig jag har sett en Teemo som tankar. OCh en trynda som bygger AP. Hur funkar det egentligen? Ökar det då hans abilities damage? Gör inte vanlig AD det med? Ska helt klart testa detta!

Sen måste man våga misslyckas, för att lyckas. Så det är bara att köra på. Lär inte bli någon ban iaf, så länge man inte har 0/20/0

EDIT: Vad brukar du köra för build när du tankar med teemo?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Tror det finns en stor chansen att du åker ditt om du hamnar i tribunalen, jag om inte annat kollar på buildsen bla, för att se om det är seriöst. Nu menar jag mest att folk är ganska narrow-minded och inte att det inte kan funka och självklart måste man experimentera lite för att hitta nya grejer men gör det i normal, custom eller coop

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Fan, det här spelet är ju ganska roligt en polare som fick mig att dra ner det för någon vecka sedan och nu är jag lvl 13 och jobbar på Lite jobbigt att det är så många afkers och spelare som saknar lagkänsla och samarbetsvilja bara.

om någon vill lira eller lära mig några nya knep så äre bara och adda mig. iamtheros in game.

brukar köra poppy eller tristana

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Intressant! Tror aldrig jag har sett en Teemo som tankar. OCh en trynda som bygger AP. Hur funkar det egentligen? Ökar det då hans abilities damage? Gör inte vanlig AD det med? Ska helt klart testa detta!

Sen måste man våga misslyckas, för att lyckas. Så det är bara att köra på. Lär inte bli någon ban iaf, så länge man inte har 0/20/0

EDIT: Vad brukar du köra för build när du tankar med teemo?

Det funkar jättebra, på sätt och vis. Istället för att rabbla om't så kan jag räkna upp buildsen.

Veigar: Frozen Heart, Banshee's, Mercury's, möjligtvis Quicksilver om man går Swiftness och därefter rena tankitems som exempelvis Thornmail. Man lever på stunnen och Veigars Ulti, i övrigt spammar man bara så gott man kan. AP kan man delvist samla utan items.

Teemo: Rena tankbuilds men först Rylai's och Frozen Mallet och möjligtvis Randuin's. Slow, slow och slow ftw. Glöm dessutom toxic tills man skaffat Hammer. Ju snabbare Teemo är desto bättre, så Swiftness och Force är det som gäller.

Trynd: AP boostar q-healen och dmg på snurren. Få upp 200 AP på rätt items och du gör ca 500 dmg på creeps med en snurr. I övrigt fungerar inte AP. Det rekas därmed att man går items som Gunblade och Guinsoo's. Har inte testat köra med Malady, men kan tänka mig att det går väl ihop med snurren när man jagar någon.

Det finns en tanke bakom. Vissa champs fungerar det inte gå andra builds med, mest beroende på att deras abilities är som de är. Exempelvis Ashe har bara sin ulti att gå på ifall hon kör AP, och endast frost arrow och ulti om hon går tank.

Skrivet av Jockesjö:

Tror det finns en stor chansen att du åker ditt om du hamnar i tribunalen, jag om inte annat kollar på buildsen bla, för att se om det är seriöst. Nu menar jag mest att folk är ganska narrow-minded och inte att det inte kan funka och självklart måste man experimentera lite för att hitta nya grejer men gör det i normal, custom eller coop

Jag tycker inte om tribunalen delvist beroende på detta. Spelare blir typ rädda göra bort sig och många anmälningar sker ändå mest i rage. Bah, ge oss replays istället.
Tack och lov går man experimental bara på normal, trots det så ragear folk och kallar en noob för att man är den enda AP-champen med positiva stats och tank. It makes sense.

"I'm Morgana and I'm going tankbuild, just as I said I would do before we started."
"nub thats not how you ply"

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Självklart experimenterar man bara i normal

Alakai:
Jo brukar bli så där fåniga svar. Jag har gett upp, och säger bara att jag inte kommer gå in i något flamewar, eftersom det endå inte leder någon vart.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Jag tror jag kommer att lägga ned iom spliten av eu. Klart man kommer lira ett par gånger men väntar in D3 och pyssla med annat tills dess

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Bara jag som tror EU-spitten kommer bli okay? Bättre servrar och sådär... I och för sig får vi alla greker och ryssar (som i min empiriska studie visat sig vara sämst i spelet) men vafan, lira premade med nordbor då!

Jag spelar helt okay och ligger på lvl 30 om ni vill lira...
jagarne

Permalänk
Skrivet av jagarne:

Bara jag som tror EU-spitten kommer bli okay? Bättre servrar och sådär... I och för sig får vi alla greker och ryssar (som i min empiriska studie visat sig vara sämst i spelet) men vafan, lira premade med nordbor då!

Jag spelar helt okay och ligger på lvl 30 om ni vill lira...
jagarne

Tror det kommer bli jätte bra... betydligt kortare köer etc etc. sen vill man byta eu server så får man ju en fri transfer

Permalänk
Medlem

Tjo, tänkte om det är någon som vill lira med mig? bara lägga till Jobbig i spelet.
23 år 160 wins och har skype samt ventrilo. Lirar lite då och då är best med AD range eller tank.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Detta forum har gått mig helt förbi, nice

Jag och mina kompisar tänker iaf flytta över till west... //bredpappa

Hej m3mon förresten!

Permalänk

Är det bara för mig som FPS:n i spelet varierar från olika speltilfällen?

igår tex. spelade så var alla settings inställda på high som vanligt men hade en fps som pendlade mellan 15-22 typ. (vilket gjorde att jag blev tvungen att dra ned allt till medium utan att det förbättrades speciellt mycket)

Men andra gånger jag kört är FPS betydligt högre trotts att jag kör allt på high. Har detta med min hårdvara att göra eller är det fler som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Önskar verkligen det fanns smidigt system för replays. Senaste tiden har man spelat som ett mandrillarsle men jag kan fortfarande inte sätta fingret på vad som verkligen går snett förutom småsaker och fokus. Antar att jag bara är trött och behöver pausa :/

Bonus: Most hillarious picture of the day?

Noteras bör attdenne Karth var den enda med positiva stats i laget

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Önskar verkligen det fanns smidigt system för replays. Senaste tiden har man spelat som ett mandrillarsle men jag kan fortfarande inte sätta fingret på vad som verkligen går snett förutom småsaker och fokus. Antar att jag bara är trött och behöver pausa :/

Bonus: Most hillarious picture of the day?
http://i.imgur.com/f43gK.png

Använd LoLReplay: http://www.leaguereplays.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Jotack, grejen är att man inte har den uppe varje dag i veckan. Senaste matcherna har det blivit precis på detta sätt. Ska försöka komma ihåg't dock, tack.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Vilken server borde man spela på? har precis börjat spela och har ett level 6 acc på EU Nordic & East, verkar mest vara ryssar osv där, och en hel del spelare som totalt skiter i taktiker och bara gör som de vill..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

League of Legends

League of Lgegends är en F2P variant av DoTA. Lite simplare och lite snabbare. Personligen föredrar jag det framför orginalet och HoN.

Jag undrar om det finns några fler LoL spelare här på Sweclockers? Om ni känner för det kan ni lägga till Bramm isf

Nya champoinen Talon bör komma idag, någon som ser fram i mot honom? Han ser rätt läskig ut.. han och Akali eller Shaco kommer bli en väldigt jobbig ganking-duo.

Vad har ni för favorit champions? Mina är:

AD - Wukong, Lee Sin
Tank/Support - Leona, Singed
AP- Gragas, Twisted Fate

Generellt sätt när jag lirar med polare är det jag som är AD carry/ganker.

Vad har ni för spelstil?

Permalänk
Medlem

Simplare sa bill, ja inga denies sa bull!

Men det finns redan en LoL tråd så du kan ju hålla dig till den?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jestrix:

League of Lgegends är en F2P variant av DoTA. Lite simplare och lite snabbare. Personligen föredrar jag det framför orginalet och HoN.

Jag undrar om det finns några fler LoL spelare här på Sweclockers? Om ni känner för det kan ni lägga till Bramm isf

Nya champoinen Talon bör komma idag, någon som ser fram i mot honom? Han ser rätt läskig ut.. han och Akali eller Shaco kommer bli en väldigt jobbig ganking-duo.

Vad har ni för favorit champions? Mina är:

AD - Wukong, Lee Sin
Tank/Support - Leona, Singed
AP- Gragas, Twisted Fate

Generellt sätt när jag lirar med polare är det jag som är AD carry/ganker.

Vad har ni för spelstil?

De flesta på sweclockers är 16+, så kommer du inte hitta många LoL-spelare.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

De flesta på sweclockers är 16+, så kommer du inte hitta många LoL-spelare.

Haha så bara folk under 16 som spelar LOL? Dummaste jag läst!

Permalänk

Snälla HoN spelare, gå och flama nån annan stans. LoL e inte så djävla simpelt och P12-aktigt som ni verkar tro. Och nej, bara för att man e 16+ så betyder det inte att man inte gillar LoL. Jag e själv 20 och stora delar av min vänskapskrets spelar LoL och dom e 18+. Snälla dra till eran egen tråd och gnäll där istället så vi som uppskattar LoL kan få diskutera i våran tråd/trådar.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrsloken91:

vi som uppskattar LoL kan få diskutera i våran trådar.

Just där är problemet, sluta skapa nya trådar om samma spel!?

Skrivet av krigarkungen:

De flesta på sweclockers är 16+

Om man ska se till all larvig fanboy rage mot t.ex. Apple så har jag svårt att tro på detta

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Spelar mest AP Teemo mest för lols men kan vara en väldigt bra support. Även Singed är kul att spela, blir oftast tvingad att köpa tank items men det gör han inte mindre rolig

Är lvl 28 spelar några matcher per kväll,
Nickname: Patrask

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Avstängd

Jag föredrar tråd titeln på denna tråd.

Vilken AD Carry anser ni vara bäst i late game? ;D
Jag börjar & säger... Tristana!<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrsloken91:

Snälla HoN spelare, gå och flama nån annan stans. LoL e inte så djävla simpelt och P12-aktigt som ni verkar tro. Och nej, bara för att man e 16+ så betyder det inte att man inte gillar LoL. Jag e själv 20 och stora delar av min vänskapskrets spelar LoL och dom e 18+. Snälla dra till eran egen tråd och gnäll där istället så vi som uppskattar LoL kan få diskutera i våran tråd/trådar.

Så du menar att de flesta LoL-spelarna inte är under 16?

Let the flame commence.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Jag har ett antal personer på min gymnasieskola som spelar LoL.

När jag frågar dem hur det kommer sig att de spelar LoL istället för HoN så säger dem:

LoL är gratis.

Nu har ju iförsig HoN också blivit gratis men :E