Hur många kan sitta och spela på 8/1mbit ADSL?

Permalänk
Medlem

Hur många kan sitta och spela på 8/1mbit ADSL?

Hej!
Om några veckor hade jag tänkt att anordna ett litet större lan här i huset medan föräldrarna är bortresta. Innan har vi varit max 5 pers som suttit och spelat och då har det fungerat galant, men den här gången hade jag tänkt att dra ihop en sisådär 10-15 pers.
Problemet är att jag bara har 8/1mbit ADSL (får ut 7/0.8). Kommer det fungera att sitta så många och spela på den linan?

Spelen vi kommer spela är HoN, CS och möjligtvis lite WoW, om det nu är relevant.

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Det kommer garanterat att bli problem med så låg uppladdningshastighet. Hur illa det kommer bli vet jag inte, men förvänta dig inte att det kommer fungera smärtfritt.

Permalänk
Medlem

borde fungera fin fint, när vi hade LAN förut så brukade vi vara ca 10-14 personer ibland på 8/1 adls och hade aldrig nå problem (så länge ingen streama eller tankat nått dvs)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Tror inte det kommer vara trevligt ;P Spel som WoW och HoN går nog hyfsat upp tillochmed ca 8 pers innan man stör sej allt för mycket medan CS-lir tar "skada" redan vid 4-5pers om man vill ha hyfsad ping.

Permalänk
Medlem

Brukar fungera bra, dock som ovan nämnde så blir det dålig prestanda när någon streamar eller tankar.

Permalänk
Medlem

Jag har 6.57/Mbit ned och 0.68/mbit upp, ADSL och här kan vi köra med minst 6 datorer CS... ser inte problemet :/

Permalänk

Inga som helst problem att lira cs/css eller liknande, kan komma något tillfälligt lagg på en sekund om någon streamar nåt litet, tankar någon däremot så e det kört.

Permalänk
Medlem

de spel jag kollat tar i regel mindre bandbredd upp än man kan tro, skickas lite wasd, pressfire packets osv. däremot kan det ta emot en del data med dom andra spelarnas position, rörelser o dyl.

effekter som explosioner ligger i regel lokalt i spelet

nu är det väl olika från spel till spel men så här kan det se ut från en bf server (gul=in röd=ut)