Vilka mekaniska tangentbord med svensk layout kan ni rekommendera?

Permalänk
Medlem

Letade runt ett bra tag efter mekaniska tangentbord och fastnade för mx blue/brown switchar. Till slut orkade jag inte leta mer eller att beställa från utlandet så jag köpte mig ett Razer blackwidow, inte ultimate.

Är riktigt nöjd faktiskt, trodde att det skulle vara sämre pga makroknapparna åt vänster men det stör mig inte det minsta längre. Finns på dustin för 720kr (student) eller onoff rätt billigt nu som gått i konkurs.

Permalänk
Medlem

Finns det några mekaniska tangentbord med låga profil på tangenterna, precis som logitech illuminated. Jag kan verkligen inte spela med höga tangenter, känns helt fel.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

De två förstnämnda är alldeles för mycket fjortis bling bling för mig. De är säkert väldigt bra men jag vill ha lite mer stilrent.

Jag har kollat på Filcos men du kan rekommendera mig dem alltså?

HAHA hur kan SS 6gv2 vara för mycket fjortis bling bling? det är ett svart tangentbord som är precis lika stilrent som filco bara det att dom har en logga på windows tangenten (och att det inte är någon windows tangent fast de kallar jag knappast bling bling, mer en alternativ lösning på mediaknappar).

hehe förstår om du inte vill ha det tangentbordet men jag tyckte det var lite konstigt argument xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Finns det några mekaniska tangentbord med låga profil på tangenterna, precis som logitech illuminated. Jag kan verkligen inte spela med höga tangenter, känns helt fel.

Håller med och letar också efter något sånt. Nån som vet nått mekaniskt lågprofil tangentbord?

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Skrivet av scoorch:

Ursäkta men vad med Steelseries är blingbling?! MK-80 är ju ett rymdskepp i förhålllande!

Jupp, äger ett MK-80 själv. De blåa switcharna får en att flyga.

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av surtl:

Letade runt ett bra tag efter mekaniska tangentbord och fastnade för mx blue/brown switchar. Till slut orkade jag inte leta mer eller att beställa från utlandet så jag köpte mig ett Razer blackwidow, inte ultimate.

Är riktigt nöjd faktiskt, trodde att det skulle vara sämre pga makroknapparna åt vänster men det stör mig inte det minsta längre. Finns på dustin för 720kr (student) eller onoff rätt billigt nu som gått i konkurs.

Det var droppen, åkte iväg en beställning nu när jag såg att man kunde få det för 720kr

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Avstängd

Stör ni inte er på blåa switchar vid dubbeltap?
Provade lite Sc2 och wow med Blackwidow (blåa) och dubbeltappa var helt f..kd.
Vill ha ett budget keyboard med brown. Typ runt 600-800kr utan massa macrogojs knappar.
Svarta är för sega för sc2 o wow där man spammar knappar ;>

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Stör ni inte er på blåa switchar vid dubbeltap?
Provade lite Sc2 och wow med Blackwidow (blåa) och dubbeltappa var helt f..kd.
Vill ha ett budget keyboard med brown. Typ runt 600-800kr utan massa macrogojs knappar.
Svarta är för sega för sc2 o wow där man spammar knappar ;>

Jag lirar SC2 med svarta

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Stör ni inte er på blåa switchar vid dubbeltap?
Provade lite Sc2 och wow med Blackwidow (blåa) och dubbeltappa var helt f..kd.
Vill ha ett budget keyboard med brown. Typ runt 600-800kr utan massa macrogojs knappar.
Svarta är för sega för sc2 o wow där man spammar knappar ;>

Men blåa och bruna är ganska lika i karaktären, kanske är röda rent utav du är ute efter? Lättare version utav svarta.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Breddas:

Men blåa och bruna är ganska lika i karaktären, kanske är röda rent utav du är ute efter? Lättare version utav svarta.

Jo men det är ändå så pass stor skillnad (tyckte jag när jag provade celeritas och widow. Men celeritas har en hel del problem och är snordyrt

Om man kollar på http://www.overclock.net/keyboards/491752-mechanical-keyboard... ser man att det är rätt stor skillnad faktiskt.
Röda hade varit intressant men då blir det import och mja.

Permalänk
Skrivet av definition:

Stör ni inte er på blåa switchar vid dubbeltap?
Provade lite Sc2 och wow med Blackwidow (blåa) och dubbeltappa var helt f..kd.
Vill ha ett budget keyboard med brown. Typ runt 600-800kr utan massa macrogojs knappar.
Svarta är för sega för sc2 o wow där man spammar knappar ;>

bruna switchar är jävligt svåra att få tag på, tänkte köpt ett filco först men blir ju typ 1400 med frakt och avgifter.
kör själv sc2 med blackwidow, det tar ett tag att vänja sig vid hur man ska trycka för att "dubbeltappa", man kan inte trycka så hårt som med ett vanligt tangentbord, inte heller trycka knapparna så långt ner då det registreras ca halvvägs nere.

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Stör ni inte er på blåa switchar vid dubbeltap?
Provade lite Sc2 och wow med Blackwidow (blåa) och dubbeltappa var helt f..kd.
Vill ha ett budget keyboard med brown. Typ runt 600-800kr utan massa macrogojs knappar.
Svarta är för sega för sc2 o wow där man spammar knappar ;>

Det får du nog tyvärr inte tag på för det priset. Inte än iaf. Köpte ett Qpad MK-80 och är riktigt nöjd med det. Spela fungerar hur bra som helst, och dubbeltap fungerar över förväntan. Tangenten behöver inte vara ända upp innan nedslag för att den ska registreras. Så det var en positiv överraskning.

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

Lade en beställning på ett Majestouch Tactile med svensk layout. Hade varit trevligt att få det med blanka tangenter så att man kanske äntligen kan lära sig skriva ordentligt men det får gå ändå. landade på strax över 1300:- med frakt och en röd Esc. En jävla massa pengar för ett enda tangentbord men förhoppningsvis är det värt det.

Det blir ju en del uppsatsskrivande och om några år är det ju examensarbeten och whatnot.

Beräknas komma i lager den 10:e så någon gång efter det återkommer jag med lite tankar.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Lade en beställning på ett Majestouch Tactile med svensk layout. Hade varit trevligt att få det med blanka tangenter så att man kanske äntligen kan lära sig skriva ordentligt men det får gå ändå. landade på strax över 1300:- med frakt och en röd Esc. En jävla massa pengar för ett enda tangentbord men förhoppningsvis är det värt det.

Det blir ju en del uppsatsskrivande och om några år är det ju examensarbeten och whatnot.

Beräknas komma i lager den 10:e så någon gång efter det återkommer jag med lite tankar.

Är du villig att spendera ytterligare lite pengar så borde det gå att lägga till en sats blanka tangenter till ordern. Maila och fråga.

http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=692

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Är du villig att spendera ytterligare lite pengar så borde det gå att lägga till en sats blanka tangenter till ordern. Maila och fråga.

http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=692

Jo, jag vet. Men jag tycker inte att det var värt 20 pund. Frågade om man kunde få ett blankt tbord men de kunde tyvärr itne fixa det pga deras leverantör.

Och om jag ska lägga 230 spänn på TANGENTER så måste jag motivera mig ltie bättre först(vilket jag nog kommer göra i sinom tid). Och isåfall blir det till att lägga några tior extra och skaffa ett vitt ducky-ansi set i PBT och färga det själv i blandade fina nyanser

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av superst4r:

Det får du nog tyvärr inte tag på för det priset. Inte än iaf. Köpte ett Qpad MK-80 och är riktigt nöjd med det. Spela fungerar hur bra som helst, och dubbeltap fungerar över förväntan. Tangenten behöver inte vara ända upp innan nedslag för att den ska registreras. Så det var en positiv överraskning.

Jag ska inte klaga De tål nästan hur mycket som helst. Faktiskt riktigt gediget. Tungt som attans. Dock tål det inte ett svärdshugg, det har jag provat.

Permalänk
Avstängd

Väntar fortfarande på att någon gör ett mekaniskt med brown utan massa skit så dom får ner priset.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på mekaniskt tangentbord med mediaknappar där man inte måste offra vänstra windows tangenten?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Med Windows knapp.
Lite synd amerikanska tangentbordet Xarmor inte finns här i sverige då dom har billiga Brown.
Antar att Q-pad snott designen ifrån dom också ser EXAKT likadana ut men xarmor har funnits längre än qpad så vitt jag vet.

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3322
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4010
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3152
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3153

Permalänk
Medlem

"We hope for the Swedish Ninja to be available by Christmas"

saxat från ett mail jag fick från www.keyboardco.com nyss.. frågade om text trycket på FILCO keyboard som är pad printing.. är orolig över att det kommer att slita ut texten med tiden.. nån som vet hur bra dessa pad printing är.. eller ska man vänta till jul och hoppas att det kommer SWE ninja version..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Finns det något bra handledsstöd till FILCO som inte kostar 500 kronor?

Visa signatur

citera!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av .di:

saxat från ett mail jag fick från www.keyboardco.com nyss.. frågade om text trycket på FILCO keyboard som är pad printing.. är orolig över att det kommer att slita ut texten med tiden.. nån som vet hur bra dessa pad printing är.. eller ska man vänta till jul och hoppas att det kommer SWE ninja version..

Kan du ställa frågan här

http://geekhack.org/index.php

och återkomma med svar?

Tackar!

Permalänk
Avstängd

Många har klagat på texten försvunnit/börjat nötas efter några månader på filco.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dosshell:

Finns det något bra handledsstöd till FILCO som inte kostar 500 kronor?

Går ju att använda vilket handledsstöd som helst, lär finnas på Claes Ohlsson, Kjell C&O och kanske även Biltema.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av definition:

Stör ni inte er på blåa switchar vid dubbeltap?
Provade lite Sc2 och wow med Blackwidow (blåa) och dubbeltappa var helt f..kd.
Vill ha ett budget keyboard med brown. Typ runt 600-800kr utan massa macrogojs knappar.
Svarta är för sega för sc2 o wow där man spammar knappar ;>

Du kanske har hört talas om den kände proffsspelaren för EG; IdrA? Som även han spelar med ett SS6Gv2

Hur var det att spela med annars? Känslan i knapparna osv

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pizzabulle:

Du kanske har hört talas om den kände proffsspelaren för EG; IdrA? Som även han spelar med ett SS6Gv2

Hur var det att spela med annars? Känslan i knapparna osv

Struntar rätt mycket i vad andra spelar med, men ska vi köra det så :D:

Fler sc2 progamers som spelar med blåa än svarta.
Och många progamers som spelar med bruna, ex hela startale, Flash osv.

Jag spelar hellre med blåa än svarta iaf, mycket mjukare. Svarta är blörk i min mening, för hårda.
Men jag stör mig på dubbeltapp ibland med blåa.
Sure man kan vänja sig men varför ska man göra det när bruna är perfekta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Går ju att använda vilket handledsstöd som helst, lär finnas på Claes Ohlsson, Kjell C&O och kanske även Biltema.

Jo, det gör det förstås. Jag tänkte mer på om det fanns något fint och bra handledsstöd i typ läder eller liknande för en billig peng någonstans.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Liten updatering. Tangentbordet jag beställde förväntades komma in i laqer hos dem idag. Och runt elvatiden idag fick jag ett mail om att det var skickat.

Jag kan VERKLIGEN rekommendera keyboardco.com, jävligt snabba på mail och utskick. Och de man pratar med kan faktiskt något om produkterna

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Gör lite reklam för min recension: http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1029312-m... Det kan jag varmt rekommendera.