Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Hur får man en invite?

Permalänk
Skrivet av Proxann:

Hur får man en invite?

Läs dom två senaste sidorna så får du reda på hur du kan få chansen att få en invite.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Jag har köpt MoH Limited edition men jag aktiverade mitt ex bara för någon dag sedan. Alpha invit'en fick jag före mailet där det stod att min BF3-betaplats är säkrad då jag har MoH LE. Det verkar som att man har chans att få en invite om man är en "Veteran".

En online-kompis som inte har MoH men är "Veteran" har också fått invite så det hänger nog inte ihop med Medal of Honor.

Hur registrerade du din MOH? På Origin eller?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Men vilket underbart ljud!!

Permalänk
Skrivet av chaval:

Hur registrerade du din MOH? På Origin eller?

Japp, knappade in spelets cd-key efter jag valt lös in produktkod i Origin.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Såg att den här alphan slutar 1:a augusti.

Undrar hur det funkar. De lär nog ta in en del erfarenheter, förbättra och därefter beta.
Vore kul om MOH betan drar igång innan den öppna.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Var uppe en video nyss på lite snipergameplay, men den videon försvann efter typ 5 minuter.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Jag hatar er med Alfa-invites så hårt att jag skulle strypa er och sno eran nyckel direkt om ni var här.

Ni med nyckel, hur hög veteranstatus har ni?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Om ni inte hittar några filmer, titta här: http://www.youtube.com/results?search_type=videos&search_quer...
Klicka på "upload date" så visar den nyaste videor först

Permalänk
Medlem

Men som andra sagt, dessa blir bortplockade på löpande band så enklast är å ständigt söka på youtube

Ifall nån ser klipp på animated knife takedown, spara gärna det videoklippet å ladda upp på extern site. Vill se

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

7Uc3WaLwwyI

COspYbTXXrg

tX8ZarDzrZQ

Men som andra sagt, dessa blir bortplockade på löpande band så enklast är å ständigt söka på youtube

Ifall nån ser klipp på animated knife takedown, spara gärna det videoklippet å ladda upp på extern site. Vill se

menar du detta?
http://www.youtube.com/watch?v=PaJY6_oIuFw

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att mani inte blev mindre sugen på spelt nu när man har sätt filmerna

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

kartorna ser grymt bra ut hoppas jag hittar några att spela med bara (mina irl kompisar cod all the way)

Permalänk

Någon mer än jag som har problem att uppdatera mina stats på http://www.battlefieldbadcompany2.com/soldier ?

Mina stats är uppdaterade för 30 veckor sen senast och när jag trycker på refresh så går det inte. Lyckades iallafall registrera mitt bf2 med expansions. Imorgon blir det ett samtal till supporten om jag inte kan regga mitt bf1942

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer så tidigt som bara möjligt nu till kommande höst, och hoppas hoppas hoppas att det inte blir massa uppskjutningar av releasen! Skall gamas hårt! :D:D

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Trevligt som fan att invites drar igång.
Hoppas att man själv får en ^^

Tror ni det bara är veteran status(5) dom kör på eller måste man hänga på deras forum med?
Btw,behövs MoH för alphan?
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sjukt ljud verkar det vara.
http://www.youtube.com/watch?v=s3z6Wr7A0zY

0:41 i den när raketen flyger förbi.

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som har fått invites: Veteran rank? Hur är hitboxen?!

Kollade lite filmer, och ljudet verkar vara helt otroligt bra!

Permalänk
Medlem

Jag läste precis att folk(ni som har här på SweC) har fått invite till Alfa test, kollade mailen precis..
har fått mail om alfan.. "Din plats i Battlefield 3-Betan är bokad" står det i mailet glad ändå

.. i hate uuu! jag vill också joina på alfa! D:

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem

Blir o köpa ny dator inför det här spelet.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Japp, knappade in spelets cd-key efter jag valt lös in produktkod i Origin.

Vart köpte du ditt limited edition?

http://www.game.co.uk//PC-Games-and-Downloads/Shooter/First-P...

Jag har precis beställt det där och hoppas det innehåller beta access!

Permalänk
Medlem

arrgghhh vill ha spelet.....*torkar bort dregglet*

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

det är ju bara o köra med ea egnas program,

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

att inte släppa ut BF3 på steam är som att lansera ett datorspel enbart på Mac.

jag skulle gissa på att de "ändrar" sig i sista minuten.

jag kommer inte att köpa saker via origin !
det kommer sluta med att varenda jävla utgivare har ett eget steam.

ska origin konkurera med steam så får de i så fall ta och dra in alla andra utgivares spel.
och samtidigt vara bättre än steam på alla punkter.

Skrivet av Kazen:

Open beta betyder inte att alla får spela hur som helst.

Closed = mindre grupp
Open = större grupp

Och i Battlefields fall så måste man ha MoH för att komma med i open beta.

Skrivet av kikoelz:

Alla kommer att få spela open beta.

closed är att man behöver nyckel eller någon annan form av autentisering för att få tillgång till betan.

open är att vem som helst kan tanka installern och sätta igång direkt, alternativt att det finns oändligt med nycklar tillgängliga för alla.

Skrivet av Samurai237:

Så du tycker det är helt okej att de säger att bara de som köper Moh: LE eller Tier 1 får spela BF3-betan för att sedan ändra sig och säga att Alla får spela betan?

Det hade inte varit något konstigt om bara de med Moh hade fått spela betan då det bl.a. både har varit så med Halo Reach och Gears of war 3 att man behöver köpa ett annat spel för att få spela betan.

tycker inte man skickar rätt signaler till utvecklarna genom att betala för betor, sånt ska väck.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

att inte släppa ut BF3 på steam är som att lansera ett datorspel enbart på Mac.

jag skulle gissa på att de "ändrar" sig i sista minuten.

Låter inte helt otroligt. På så sätt kan man få många att välja Origin, medan man samtidigt inte förlorar den otroligt stora marknadsandel som Steam är. Med tanke på att Steam står för 40%+ av alla sålda PC-spel känns det konstigt att man med en sådan här stor AAA-titel för PC helt skulle ignorera den marknaden.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Tack så mycket för svaret! Själv sitter man här bara med rank 2 tyvärr. Det låter väl som en vanlig BF-lansering tycker jag, fast detta är alpha.

Ser fram emot att höra hur hitboxen är!

Skickades från m.sweclockers.com

Själv så har man veteran rank 7 visar 6 i bfbc2 och har inte fått nått så.... Lite synd, har inte heller fått nått mail angående MOH som jag har lagt till.. Blir lite sådär smått orolig om man nu får köra betan ens

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem

Tycker också att de borde släppa BF3 till Steam eftersom så mycket annat finns där och det verkligen är en bra platform. Installerade Origin igår bara för att se hur det verkade och så farligt var det inte, är det de som krävas för att man ska få lira BF3 så visst, får väl gå för denna gången. Kikade lite vad programmet drog i bakgrunden o då min steam-klient ligger runt 50 mb så ligger origin-klient o idlar på 120 mb vilket är lite väl biffigt. Men men, oavsett vad man måste ha för att kunna spela så kommer det bli riktigt kul och köra för att se utifrån de videos som börjar poppa upp på youtube är det riktigt skön tyngd i spelet!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vad jag hört så är hela syftet med Alpha Testing att just testa Servrarna, inget annat. Så att dom är stabila när väl betan kommer så dom kan finslipa resten.

Blir galen, hade 0 Veteran när jag kollade tidigare idag, för dom hade flyttat sidan tydligen, hade Rank 3 förut, har lyckats regga 3st igen, men kan inte regga fler spel för det har varit problem på sidan hela natten, kan inte få tag på customer support heller, värdelöst.

har du provat ea's live chat support?
finns inte tillgänglig på den svenska supportsidan , däremot den engelska.
var dock beredd på att det kan sitta ett rikigt ärkemongo i andra änden.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

har du provat ea's live chat support?

Kan inte, går ej att logga in med mitt account, kan bara göra ett nytt, men då måste jag ju ha annan mail/namn, hur ska dom då kunna hjälpa mig på mitt EA konto om jag är på ett annat EA konto :/

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Det första som slog mig när första BF3 trailern kom var att det är otroligt likt MoH. Och nu när man har fått se alla alpha gameplay videos så är det helt ärligt inte alls olikt på något sätt. Det ser ut och vara samma känsla, rekylen menat då och hela interfacet är nästan identiskt med MoH. Hoppas att min veteran rank 8 och att jag registrerat mitt MoH: Teir1 på Origin ger mig en Alpha key...