En ersättare till klassikern SE C902?

Permalänk
Medlem

En ersättare till klassikern SE C902?

Tjena

Dags och inhandla en ny mobil, har idag en vanlig klassiker SE C902 där skalet är utav stål och skulle gärna vilja ha en snarlik mobil med ett skal utav stål men kan tyvärr inte hitta någonstans utan det mesta har plast.

Finns det verkligen inget snarlikt som jag kan ersätta min gamling med?

MVH

Permalänk
Medlem

Nokia N8 är av god kvalité med en unibody av aluminium.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Nokia N8 är av god kvalité med en unibody av aluminium.

Tack men som sagt ska vara en med knappsats dvs. ingen smartphone.

Permalänk
Medlem

Nokia c3-01 touch and type, om jag mins rätt har stål skal.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=718913 har både knappsats och touchscreen.

6700 classic: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=393355
Skalet är mestadels stål, har en i lådan för backup.
Gps och Voice navi har den också, har inte provat gps'n så mycket.
Droppade den i hink med vatten engång, funkar bra ännu.

Nokia 6300 är också bra, om du kan hitta den nånstans.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoClue:

Nokia 6300 är också bra, om du kan hitta den nånstans.

Den har dock ingen vidare kvalitet, Plasten för skärmen spricker lätt. Knapparna flagnar lätt. Metallbiten på fronten separerar enkelt från plastskalet, Kameran kunde de likagärna strunta i att sätta dit.
Det var iaf min upplevelse med den telefonen

6700 är nyare och bättre.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

SE Xperia ARC, ruskigt bra kamera

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk

Nokia E6 består i alla fall några ståldetaljer och har tangentbord. Nokia E7 har chassie helt i aluminium, samt har utdragbart tangentbord.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av retret:

SE Xperia ARC, ruskigt bra kamera

Den har bara pekskärm eller kommer det en pro variant?

Men som någon sa så är ju Nokia E7 bra dock en smartphone som du inte ville ha.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Den har bara pekskärm eller kommer det en pro variant?

Men som någon sa så är ju Nokia E7 bra dock en smartphone som du inte ville ha.

Det nya tider, fysisk knappsats är ute. Prova SE Arc i en butik, knäpp några bilder. Kan säga så här att även om den inte uppfyller ditt krav av stål hölje, så tror jag inte att du kommer att bli besviken.

Snabbare kamera som tar bra bilder/video får du leta efter! Den har även en underbar skärm och så kör den senare version av Android (uppgraderingsbar) bra pris också! Vinn-Vinn om du frågar mig

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem
Skrivet av retret:

Det nya tider, fysisk knappsats är ute. Prova SE Arc i en butik, knäpp några bilder. Kan säga så här att även om den inte uppfyller ditt krav av stål hölje, så tror jag inte att du kommer att bli besviken.

Snabbare kamera som tar bra bilder/video får du leta efter! Den har även en underbar skärm och så kör den senare version av Android (uppgraderingsbar) bra pris också! Vinn-Vinn om du frågar mig

Det är inte jag som är trådskaparen. Jag bara påpekade att den inte uppfyllde kriterierna Men jag skulle inte köpa en telefon utan tangentbord ändå. Jag körde typ ett år med en telefon som bara var pekskärm, men sen fick jag tag på en billig Vivaz pro, och kan säga att jag inte vill va utan tangentbord iaf. Bara för att modet säger att knappar är dåligt.
(Spela på mobilen är ju värdelöst utan knappar ex)

Sen med kameran vet jag inte riktigt men Nokia brukar ju vara bland de bättre där.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb