Permalänk

Gaming skärm - Budget 3500 KR

Så, tänkte att det skulle vara dags att skaffa en ny skärm och kasta min 19 tummare med 60 HZ en gång för alla.

Krav är 120 HZ, har kollat runt lite och är mest intresserad av den här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=628084.

Har dock ganska dålig koll och undrar om det kommer komma någon ny skräm inom dom närmaste månaderna (ej senare än november) som kommer vara värd att vänta för eller om det redan finns en bättre skärm än den jag linka.

Budet är 3500 KR men kan sträcka mig lite om det skulle vara en markant bättre skräm. Vill ej ha större än 24 tum.

Vore väldigt tacksam för hjälp så man inte bränner pengarna på fel produkt.

/Henrik.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en W2363D för några veckor sedan men köpte den över Amazon.co.uk. Skärmen kommer snart att sluta säljas pga att nya modeller kommer (som nödvändigtvis inte behöver vara bättre) och de flesta kända butiker har sålt slut på skärmen.

Har du tur kan du hitta nån kvar på Amazon för runt 1800kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker:

Jag köpte en W2363D för några veckor sedan men köpte den över Amazon.co.uk. Skärmen kommer snart att sluta säljas pga att nya modeller kommer (som nödvändigtvis inte behöver vara bättre) och de flesta kända butiker har sålt slut på skärmen.

Har du tur kan du hitta nån kvar på Amazon för runt 1800kr

Lite nyfiken, funderar nämligen på att köpa precis den skärmen. Blev alltså slutkostnaden 1800 kr för dig? Det är ju väldigt bra i så fall...

Permalänk

Jag kan rekommendera dig en benq xl2410t. Köpte den själv för ca 4 månader sedan och har varigt väldigt nöjd. Musen man får med tycker jag var riktigt bra också, påminner lite om intellimouse 3.0 och deathadder.
http://www.inet.se/artikel/2203147/benq-tft-24-xl2410t-120hz-...
3290 kr, inom din budget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_1994:

Jag kan rekommendera dig en benq xl2410t. Köpte den själv för ca 4 månader sedan och har varigt väldigt nöjd. Musen man får med tycker jag var riktigt bra också, påminner lite om intellimouse 3.0 och deathadder.
http://www.inet.se/artikel/2203147/benq-tft-24-xl2410t-120hz-...
3290 kr, inom din budget.

LGs och Asus 120hzare är bättre val.

Permalänk
Avstängd

LG's är helt klart mest prisvärd men den är svår att hitta nu. Köpte min för 1800 för några månader sedan.
Dom andra 120hz är dyra i min mening.
Samsung har ny 23" som kanske är något, dyr dock imo 3500.

Asus är också rätt bra men det är en Glossy skärm och det hade jag aldrig kunnat ha.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

LGs och Asus 120hzare är bättre val.

Det är inget bättre val när han har en budget på 3500kr. Benq skärmen är bättre, kostar lite mer. Helt klart värt det i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_1994:

Det är inget bättre val när han har en budget på 3500kr. Benq skärmen är bättre, kostar lite mer. Helt klart värt det i mina ögon.

Hur fan tänker du nu? BenQ-skärmen är inte bättre på någon punkt som berör bild. LGs 120hzare är bättre än BenQs 120hzare. Asus 120hzare är bättre än LGs 120hzare.

Vilken slutsats drar du av det? LGs 120hzare är snabbare än BenQs 120hzare, Asus 120hzare är långsammare än LGn men är en bättre allroundskärm.

Har man ingen aning så kniper man.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Hur fan tänker du nu? BenQ-skärmen är inte bättre på någon punkt som berör bild. LGs 120hzare är bättre än BenQs 120hzare. Asus 120hzare är bättre än LGs 120hzare.

Vilken slutsats drar du av det? LGs 120hzare är snabbare än BenQs 120hzare, Asus 120hzare är långsammare än LGn men är en bättre allroundskärm.

Har man ingen aning så kniper man.

Har sett dig runt om i lite trådar nu, starka åsikter och verkar inte ha så bra koll som du tror. Följ ditt eget råd och knip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_1994:

Har sett dig runt om i lite trådar nu, starka åsikter och verkar inte ha så bra koll som du tror. Följ ditt eget råd och knip.

Vad tror du jag baserar mina åsikter på?

http://www.digitalversus.com/asus-vg236h-p357_8913_150.html

http://www.digitalversus.com/lg-flatron-w2363d-p357_8104_35.h...

http://flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=129171...

Du får gärna förklara för mig hur jag har dålig koll, ska bli kul att höra.

Om 1994 står för din ålder så förstår jag, det är viktigt att ha rätt, fast nu blev du extremt motbevisad.

Digitalversus verkar uppdatera sina äldre recensioner med tiden. När LG kom med sin 23-tummare utsåg de den till den bästa allround-120hzare, sen kom Asus och ersatte den.

Permalänk
Avstängd

Benqs 120hz ÄR sämre än LG och Asus 120hz.
Inget nytt.
Enda bra benqen har är ergonomiska inställningar som andra saknar.

Och Dreas har rätt mycket bättre koll än vad du verkar ha andreas.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Vad tror du jag baserar mina åsikter på?

http://www.digitalversus.com/asus-vg236h-p357_8913_150.html

http://www.digitalversus.com/lg-flatron-w2363d-p357_8104_35.h...

http://flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=129171...

Du får gärna förklara för mig hur jag har dålig koll, ska bli kul att höra.

Om 1994 står för din ålder så förstår jag, det är viktigt att ha rätt, fast nu blev du extremt motbevisad.

Digitalversus verkar uppdatera sina äldre recensioner med tiden. När LG kom med sin 23-tummare utsåg de den till den bästa allround-120hzare, sen kom Asus och ersatte den.

Benq har inställningar och färger som är anpassade för gaming, den är utvecklad utav fd gamers. Asusen och lg.n är inte lika anpassad för gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_1994:

Benq har inställningar och färger som är anpassade för gaming, den är utvecklad utav fd gamers. Asusen och lg.n är inte lika anpassad för gaming.

Men snälla, sluta vara så naiv. Det där är så mycket försäljningsbullshit att man blir mörkrädd. Färger anpassade efter gaming?

De enda inställningar som BenQn har som är vettiga för gaming är den med aspect ratios. Asus och LGs skärmar presterar bättre, således är det bättre skärmar.

Ska du uttala dig, styrk dina uttalanden med fakta eller knip. Jag har raddat upp tre recensioner, en på din kära BenQ där de klart och tydligt säger att LGs 120hzare är det bättre valet även om BenQ inte är ett dåligt val.

Ett tips, allt som reklamen och de som är med och tjänar pengar på produkten säger ska tas med tre nävar salt!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Dreas89:

Men snälla, sluta vara så naiv. Det där är så mycket försäljningsbullshit att man blir mörkrädd. Färger anpassade efter gaming?

De enda inställningar som BenQn har som är vettiga för gaming är den med aspect ratios. Asus och LGs skärmar presterar bättre, således är det bättre skärmar.

Ska du uttala dig, styrk dina uttalanden med fakta eller knip. Jag har raddat upp tre recensioner, en på din kära BenQ där de klart och tydligt säger att LGs 120hzare är det bättre valet även om BenQ inte är ett dåligt val.

Ett tips, allt som reklamen och de som är med och tjänar pengar på produkten säger ska tas med tre nävar salt!

jag ska skaffa mig en ny skärm och då undrar jag om jag inte hittar LG 120zhare ska jag då skaffa BenQ:S eller är den helt dålig? tack!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av andreas_1994:

Benq har inställningar och färger som är anpassade för gaming, den är utvecklad utav fd gamers. Asusen och lg.n är inte lika anpassad för gaming.

Vilka färger är bättre i spel? utvecklad av föredetta gamers? nej dom Sponsrar zowie och får därför använda hans namn i produkter, tror du på allvar att han själv kan göra en bättre skärm än vad stora företag kan göra? han har kommit med ideer säkert om att det ska va 120 hz och kanske några ergonomi tips osv. men inte gjort skärmen. hur skulle dom inte vara anpassade för spel? dom är också 120hz och asusen är lika snabb och lgn är 1 ms långsammare alltså du märker ingen skillnad irl.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_1994:

Benq har inställningar och färger som är anpassade för gaming, den är utvecklad utav fd gamers. Asusen och lg.n är inte lika anpassad för gaming.

Rofl.
Dummaste jag hört
Det är svårt att ändra color settings själv så man får samma skit som benqen, dvs överdriven contrast.

Permalänk
Skrivet av Klocker:

Jag köpte en W2363D för några veckor sedan men köpte den över Amazon.co.uk. Skärmen kommer snart att sluta säljas pga att nya modeller kommer (som nödvändigtvis inte behöver vara bättre) och de flesta kända butiker har sålt slut på skärmen.

Har du tur kan du hitta nån kvar på Amazon för runt 1800kr

Important Message
LG W2363D-PF 23" Monitor; 3 ms; W2363D-PF (W2363D-PF) cannot be shipped to the selected address.

Kollade på 4 olika UK-sidor, ingen vill skicka till Sverige :/ Hade varit ett förjävla fynd annars.