Permalänk
Medlem

Är inte 200 kg lite tungt för en extern hårddisk, som även står att den ska vara lätt i informationen?

http://www.inet.se/artikel/4303924/lacie-rikiki-usb-3-0-1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av zatzy:

har ni slutat att dela ut godis satt i bilen hem och öppnade paketet för att jag var så godis sugen men när jag väl öppnade det så fans det ju ingen godis

Men, va f.... Se det som en bonus, inte en självklarhet. Blev också paff när de inte låg godis i ett paket (men kom då på, att det är inte hela världen att det saknas).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robhult:

Är inte 200 kg lite tungt för en extern hårddisk, som även står att den ska vara lätt i informationen?

http://www.inet.se/artikel/4303924/lacie-rikiki-usb-3-0-1tb

stöld säker?
eller ja, inget man plockar upp med en näven iallafall

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

För vissa är det uppenbarligen det. Sammanställ tråden och du får en uppsjö av folk som klagar på saknat godis. Vore det inget problem skullle ingen heller posta om det.

Perfekt marknadsföring av Inet iaf med godisidén, det ger dem massor med reklam.

Roligab är ju att det faktiskt dom som tänker med magen före hjärnan här inne ibland.
Dock så har jag fått min favoritsmak båda gångerna så jag ska inte klaga

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robhult:

Är inte 200 kg lite tungt för en extern hårddisk, som även står att den ska vara lätt i informationen?

http://www.inet.se/artikel/4303924/lacie-rikiki-usb-3-0-1tb

I klass med kassaskpå ju

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robhult:

Är inte 200 kg lite tungt för en extern hårddisk, som även står att den ska vara lätt i informationen?

http://www.inet.se/artikel/4303924/lacie-rikiki-usb-3-0-1tb

"Köp en hårddisk och få en säckvagn på köpet!"

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det för inet att få in nya komponenter som är för tillfället slut?

Jag hade snart tänkt köpa en dator som jag ska bygga själv. JAg har nu gjort en kundvagn på inet där jag har med alla komponenter men vissa finns inte på lager. MIn fråga är: Hur lång tid tar det för inet att få in alla komponenter som inte finns på lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GanAinm:

Jag hade snart tänkt köpa en dator som jag ska bygga själv. JAg har nu gjort en kundvagn på inet där jag har med alla komponenter men vissa finns inte på lager. MIn fråga är: Hur lång tid tar det för inet att få in alla komponenter som inte finns på lager?

Med tanke på att inet har ett gigantiskt utbud så är det lite svårt att veta när just vilka delar du valt. Posta kundvagnen.

Permalänk
Medlem

Vad jag har märkt får jag godis när jag beställer en eller flera varor som de måste packa själva. Köper jag dock enbart ett chassi till exempel så kan det ju skickas i original kartongen = inget godis. Mycket förståeligt, skulle de skära upp förpackningen och trycka ner godiset? Nej.

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det ligger ett par 140mm fläktar under 120mm kategorin, någon ni kanske skulle vilja rätta till.

/Nagel

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nagel:

Det ligger ett par 140mm fläktar under 120mm kategorin, någon ni kanske skulle vilja rätta till.

/Nagel

Har varit uppe förut, dessa har troligtvis skruvhål för 120mm?

T ex http://www.inet.se/artikel/5321549/scythe-slip-stream-140mm-1...
"Innovativ 140mm-fläkt, som kan monteras i samma skruvhål som en 120mm fläkt."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Har varit uppe förut, dessa har troligtvis skruvhål för 120mm?

T ex http://www.inet.se/artikel/5321549/scythe-slip-stream-140mm-1...
"Innovativ 140mm-fläkt, som kan monteras i samma skruvhål som en 120mm fläkt."

La inte märke till det, såg bara det när jag scrollade igenom listan:P

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Ni har inga planer på att sänka priset på Asus Xonar D1?
Man vill ju helst beställa ifrån er, men CDON är 30% billigare, och jag vill inte betala 200:- för en pingvinstång

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeafBox:

Hej Inet!

Ni har inga planer på att sänka priset på Asus Xonar D1?
Man vill ju helst beställa ifrån er, men CDON är 30% billigare, och jag vill inte betala 200:- för en pingvinstång

Eh...hur får du 579 - 488 till 200?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Eh...hur får du 579 - 488 till 200?

Nja jag glömde adda frakten. Men eftersom Inet inte visste när dom skulle få in så tror jag det får bli CDON ändå :/

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Nja jag glömde adda frakten. Men eftersom Inet inte visste när dom skulle få in så tror jag det får bli CDON ändå :/

Det är väll fri frakt över 500kr på Inet om man lägger in "fri frakt" grejen i kundvagnen?

Skulle vara intressant å se hur pass många som handlat utan frifrakt trots att dom vet att den existerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Det är väll fri frakt över 500kr på Inet om man lägger in "fri frakt" grejen i kundvagnen?

Skulle vara intressant å se hur pass många som handlat utan frifrakt trots att dom vet att den existerar

Den var medräknad?
Men frakten ifrån CDON var inte det, det var det det klagades på

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av LeafBox:

Den var medräknad?
Men frakten ifrån CDON var inte det, det var det det klagades på

Lägg till något för 30 spänn så har du fri frakt på CDON också, annars kan du säkert fråga CDON här på SweClockers så fixar han nog fri frakt trots att xonar kostar 21 spänn för lite.

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in Raven RV03-Windowed?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det är två olika modeller, den ena är klockad 30MHz högre från fabrik.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Det är två olika modeller, den ena är klockad 30MHz högre från fabrik.

Ah där ser man. Derp. Försökte titta noga på dom, men uppenbarligen inte noga nog. Det kanske bode heta "OC" på produktnamnet?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ah där ser man. Derp. Försökte titta noga på dom, men uppenbarligen inte noga nog. Det kanske bode heta "OC" på produktnamnet?

Det kanske är ny version som är lägre/högre klockad, och därför heter de likadant. Men nu behöver vi ju inte OTa mer.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Inaktiv

200MHz mer på minnet också

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Maila info@inet.se med vilken kylplatta du vill beställa så kollar vi om det går att få in en till dig. Det finns två olika 3000-varianter om jag fått rätt uppgifter.

http://zalman.com/ENG/product/CategorySecond_Pic.asp?category...

Tack för det goda omdömet!

Det är en bra idé, men vi ändrar priserna flera gånger dagligen (bland annat baserat på dollarkursen) och som det ser ut idag är det inget vi kommer och lägga fokus på att implementera då vi har en hel del annat som ska programmeras först. Du får använda Prisjakt som redan har en färdig funktion för det.

Tyvärr hade vi ett fåtal ordrar som pga. diverse problem inte gick iväg igår. Det är inte annat än och beklaga att vi inte har nått upp till vårt löfte. Tyvärr räcker inte alltid sommarvikarier till då det uppstår en hel del fel vilket resulterar i att vissa paket "fastnar" och därmed inte går iväg samma dag.

Vår ordinarie personal kommer successivt att komma tillbaka under de kommande veckorna och därmed kommer allt snart och vara i sin ordning igen.

Vi ber om ursäkt över att du får vänta en dag extra och ber om lite extra tålamod under semestertider.

Det vore något, typ Glenn Hysen som drar fräckisar.

Vår första prio är att få upp en växel med vettig köhantering där ni kan höra plats i kön etc. När det är klart ska vi kolla vidare på vad som går att programmera upp för kul i växeln.

Låter underligt då instruktionsmailet (som går ut automatiskt) innehåller tydliga instruktioner att vår fraktsedel skall användas om man vill komma så billigt undan som möjligt. Givetvis kan man även gå till Posten och betala frakten själv i stället för att använda vår sponsrade fraktsedel, men då blir det som redan konstaterats betydligt dyrare än 100:- som vi tar för returfrakten.

Hm, verkar vara fixat nu?

Det är tyvärr inte möjligt att sänka mer då vi redan går rejält minus på kortet.

Vi har testat lite fram och tillbaka med AMD, men då det är Intel som ger lägst felfrekvens och är stabilast (enligt servicehistorik) har vi valt att endast bygga med dessa.

Mvh / Inet

Nix, ni är fortfarande sjukt dyra på MSI GeForce N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC 1GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=815079

Första seriösa CDOn tar 1990 sen får man 5% rabatt på det som sweclockare och fri frakt
Komplett och inwarehouse tar 1990 fast dyrare frakt då

Sen är det ett helt gäng som säljer dom billigare än er, något bättre pris måste ni väl kunna ge?

Ralf

Permalänk
Inet
Skrivet av korreWorre:

Hur gör ni om alla varor inte är i lager om man beställer många datordelar? Skickas allt samtidigt när sista delen kommer in i lagret?

Rent generellt skickas allt när ordern är komplett. Om det dröjer flera veckor innan sista delen kommer in kan vi lösa delleverans av ordern.

Skrivet av Duveke:

Kollade prisjakt på Corsair Cooling Hydro H100. 863:- på inet. Perfekt tänkte jag.
Eran hemsida 909:- ??
Olika priser?

....? Känns inte lika intressant att handla när den närmar sig 1000:-
7-800:- känns mer lagom Fundera på det

Justerat priset! Åttahundra är dock under inköpspris så det är inget den kommer att säljas för i dagsläget.

Skrivet av Lovan:

Kan ni inte lägga in länken för fri frakt i det första inlägget i tråden?
Jag får alltid leta länge efter länken.

Tack!

Lite ska ni få arbeta för att få fri frakt.

Skrivet av ShinyChrome:

Hej Inet. Vill bara ge er lite feedback och tacka för väldigt snabba leveranser. Har köpt väldigt mycket grejer från er under årets gång och har aldrig vart missnöjd. Har lite smått taskigt utbud i vissa kategorier, men det gör inget så det är småsaker. Fortsätt så!

/ Fredrik

Tack för det goda omdömet! Dra gärna ett mail till info@inet.se när du känner att vi saknar något i vårt utbud.

Skrivet av Balbuto:

Fick min beställning efter 2 dagar, ok pga semestertider osv, men jag fick inte Arctic Silver 5 pastan jag beställt och betalat för..

Lite tråkigt med tanke på att jag gärna installerat kylaren i helgen...

Skickades från m.sweclockers.com

Dra ett mail till info@inet.se med ordernummer så får vi fixa kylpastan!

Skrivet av Robhult:

Är inte 200 kg lite tungt för en extern hårddisk, som även står att den ska vara lätt i informationen?

http://www.inet.se/artikel/4303924/lacie-rikiki-usb-3-0-1tb

Skrivet av biorrith:

"Köp en hårddisk och få en säckvagn på köpet!"

Hehe, det vore något. Har fixat till specifikationen nu.

Skrivet av GanAinm:

Jag hade snart tänkt köpa en dator som jag ska bygga själv. JAg har nu gjort en kundvagn på inet där jag har med alla komponenter men vissa finns inte på lager. MIn fråga är: Hur lång tid tar det för inet att få in alla komponenter som inte finns på lager?

Skrivet av Majora:

Med tanke på att inet har ett gigantiskt utbud så är det lite svårt att veta när just vilka delar du valt. Posta kundvagnen.

Vänligen, ta inte orderspecifika frågor i tråden, skicka ett mail till info@inet.se så hjälper vi till!

Skrivet av LeafBox:

Hej Inet!

Ni har inga planer på att sänka priset på Asus Xonar D1?
Man vill ju helst beställa ifrån er, men CDON är 30% billigare, och jag vill inte betala 200:- för en pingvinstång

Har justerat priset något neråt. Vi jobbar på att få ner det ytterligare!

Skrivet av Akkid:

Kommer ni ta in Raven RV03-Windowed?

Kommer upp på hemsidan i slutet av veckan om allt går som det ska.

Skrivet av grapnel:

Nix, ni är fortfarande sjukt dyra på MSI GeForce N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC 1GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=815079

Första seriösa CDOn tar 1990 sen får man 5% rabatt på det som sweclockare och fri frakt
Komplett och inwarehouse tar 1990 fast dyrare frakt då

Sen är det ett helt gäng som säljer dom billigare än er, något bättre pris måste ni väl kunna ge?

Ralf

Vi körde kampanj på kortet när jag svarade senast, tyvärr är den slut nu, men har justerat ner priset så mycket det är möjligt!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej, vet du om http://www.inet.se/artikel/5409240/sapphire-radeon-hd6950-2gb stödjer eyefinity (3) + en till skärm i extended mode?

Om jag har förstått rätt är det Flex varianten.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som sidan har blivit otroligt seg på sistone?

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Skrivet av Decster:

Är det bara för mig som sidan har blivit otroligt seg på sistone?

Det tar väldigt lång tid för mig att ladda sidan men när man väl är där så går det bara lite långsammare än vanligt.

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |