Valve avslöjar Counter-Strike: Global Offensive

Permalänk
Inaktiv

CS 1.6 (och i viss mån BF2) är de enda spel som håller i längden, IMO. Trots mina datorer i sig. så spelar jag nästan bara 1.6 idag. Det jag skulle önska, som många andra, är att allt utom grafiken (som bör vara minst lika bra som den i Crysis/Metro på maxinställningar) ska vara identiskt med 1.6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

jasså isåfall rekomenderar jag att du startar upp 1.6 går in på Dust 2 väljer T går mot B
och sen lika med CZ och jämnför med den här bilden ...

Ja grafiken på texturerna skiljer sig, det ser jag också. Menade mest att CZ har några andra banor också och ett SP-läge samt att de faktisk står CS och inte CZ på boxen. Det handlar inte om minne, utan att jag helt enkelt inte fick ihop det. Men så är det ju för xbox så det är väl kanske inte så konstigt...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Finns en känsla, vilket inte är i närheten av vad dagens spel har
Vapnena som finns, Något jag hatar med dagens spel är bazooka och granaterna som finns på colten i COD spelen.
Skadan man tar är bra i cs 1.6, blir man skuten i COD så är det bara gömma sig i 2 sekunder sen har man fullt liv
Skjuta genom väggar
Grafiken i cs 1.6, Quake, minecraft tycker jag är mycket skönare än nyare grafik
Skotten går inte spikrakt, vilken enligt mig är roligare

Är såklart en smaksak

Det som gör cs 1.6 så bra är Rekylen och efterfrågan efter bra aim är som högst i det spelet
sedan att kunna veta vart man ska kasta granaterna och veta exakt vart fienden befinner sig är ett måste i cs 1.6.
Det är det som gör cs bra, jag håller med dig och förstör vad den här "Känslan" betyder.
Cod är bara ett pang pang spel och Battlefield är Total war där alla springer in och försöker rädda varandra

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Kan ju först och främst hoppas på att de uppdaterar anticheat frekvent så man slipper alla fuskande snorungar.
Sedan vore det väldigt trevligt med rörelsemotorn från 1.6an då jag finner den väldigt skön. Skall oavsett bli riktigt intressant!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ja grafiken på texturerna skiljer sig, det ser jag också. Menade mest att CZ har några andra banor också och ett SP-läge samt att de faktisk står CS och inte CZ på boxen. Det handlar inte om minne, utan att jag helt enkelt inte fick ihop det. Men så är det ju för xbox så det är väl kanske inte så konstigt...?

CZ : Deleted Scenes är inte samma sak som vanilla CZ det är till och med två olika downloads på steam. och CZ kör en upp piffad version av GoldSource motorn (den i HL1) och det är samma motor med samma content I Xbox versionen av CS. dom döpte den till Counter-Strike med största sannolikhet för att det skulle sälja bättre. det handlar helt enkelt om att CS på xbox ser lika ut som CZ gör på PC.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

Kul att läsa alla svaren av er, märks verkligen hur lite ni är insatta i "fps-cs spelen", har spelat 1.6 i snart 6 år, och har provat Cod och vad alla andra hypade spel heter.

Ni sitter alltså och säger att 1.6 är ett skitspel med kass grafik? hm, vänta, vilket annat fps-spel, har hållt i 7 år, spelas över hela världen på stora lan med feta prispengar? låt oss höra detta, faktum är att Cod och liknande aldrig kommer bli ett riktigt e-sport spel.
Spelkänslan i 1.6 är något utöver det ovanliga, som inte finns i något annat spel (quake maybe).

Dessutom, när behöver man spelförståelse i cod och såna spel? man springer runt på en gigantisk bana med flygplan, stora hus och buskar, där folk sitter och gömmer sig med sniper och skjuter över andra sidan av banan, hm.

haters gonna hate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

CZ : Deleted Scenes är inte samma sak som vanilla CZ det är till och med två olika downloads på steam. och CZ kör en upp piffad version av GoldSource motorn (den i HL1) och det är samma motor med samma content I Xbox versionen av CS. dom döpte den till Counter-Strike med största sannolikhet för att det skulle sälja bättre. det handlar helt enkelt om att CS på xbox ser lika ut som CZ gör på PC.

Jo, det låter rimligt. Jag får ta dig på orden. Bara jag slipper installera CS1.6 igen, har liksom växt ifrån det

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av lagergren:

Kul att läsa alla svaren av er, märks verkligen hur lite ni är insatta i "fps-cs spelen", har spelat 1.6 i snart 6 år, och har provat Cod och vad alla andra hypade spel heter.

Ni sitter alltså och säger att 1.6 är ett skitspel med kass grafik? hm, vänta, vilket annat fps-spel, har hållt i 7 år, spelas över hela världen på stora lan med feta prispengar? låt oss höra detta, faktum är att Cod och liknande aldrig kommer bli ett riktigt e-sport spel.
Spelkänslan i 1.6 är något utöver det ovanliga, som inte finns i något annat spel (quake maybe).

Dessutom, när behöver man spelförståelse i cod och såna spel? man springer runt på en gigantisk bana med flygplan, stora hus och buskar, där folk sitter och gömmer sig med sniper och skjuter över andra sidan av banan, hm.

haters gonna hate.

1+

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem

CS 1.3 är enligt mig den bästa versionen då det fortfarande går att hoppa normalt samt att man slipper steam som förvisso inte kom förrän till 1.6

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Skit också, ännu en Valve-nyhet som inte handlar om Half-Life ep 3.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att släppa nästa Half Life någon jävla gång istället....

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Ja, TF2 spårade verkligen ur helt. Lite synd, för det var ett bra spel med bra potential som E-sport spel med en varierad och annorlunda spelstil.
Sedan började Valve introducera fler och fler allt fjantigare vapen och massa trams i form av hattar. Det hela blev som en stor lekstuga och naturligtvis attraherade det de spelare de "förtjänade".

Grejen är att det finns TF2-turneringar, och där så är i princip alla vapen förutom standardvapnena avstängda(kan tyvärr inte komma på vilka, såhär på rak arm). Dock så är ju inte hattarna avstängda

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Har spelat cs:s sedan det kom ut och innan det spelade jag 1.6.
Efter att ha spelat cs:s ett tag ville jag testa 1.6 igen.
Installerade spelet och gjorde mig redo för att dela ut lite pisk.

När jag väl är inne i spelet ser allt så otroligt fult ut, droppen kom när jag skulle
kasta en granat. Den var ju större än min lagkamrats skalle.
Jag kunde inte spela mer för jag störde mig för mycket på grafiken.

Då installerade jag tidernas bästa spel "DF:LW" deltaforce : landwarrior, det kändes skit konstigt,
i mitt minne så tyckte jag att spelet var skitsnyggt men när jag såg det nu ville jag spy legobitar.

näe jag är en av de som inte klarar av att nedgradera. kan inte säga att spel känslan är sämre än 1.6 heller.
Så jag ser fram mot att få uppleva sc:go

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Det som gör cs 1.6 så bra är Rekylen och efterfrågan efter bra aim är som högst i det spelet
sedan att kunna veta vart man ska kasta granaterna och veta exakt vart fienden befinner sig är ett måste i cs 1.6.
Det är det som gör cs bra, jag håller med dig och förstör vad den här "Känslan" betyder.
Cod är bara ett pang pang spel och Battlefield är Total war där alla springer in och försöker rädda varandra

Absolut, rekylen gör spelet väldigt svårt jämfört med många andra och gör att man måste aima bra. Fattar inte varför inte speltillverkare gör något liknande spel.

Tror inte heller att MW3 eller kommande BF kommer bli värt pengarna.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Med tanke på att valve jobbarmed half-life 3 med ny motor, är ju nya cs perfekt för dem attt testa motorn med.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

Själv gillade jag gamla 1.3 och 1.5 bättre än 1.6.

Permalänk
Hedersmedlem

Ge Gordon Freeman en chans att glänsa istället tack!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

CS 1.3 är enligt mig den bästa versionen då det fortfarande går att hoppa normalt samt att man slipper steam som förvisso inte kom förrän till 1.6

Yep, slutade spela cs efter 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Grejen är att det finns TF2-turneringar, och där så är i princip alla vapen förutom standardvapnena avstängda(kan tyvärr inte komma på vilka, såhär på rak arm). Dock så är ju inte hattarna avstängda

Jo, har kört TF2 i diverse klaner och turneringar i ett par år innan jag la av.
Visst, det är givetvis bättre. Dock känns det lite godtyckligt att förbjuda vissa vapen och tillåta andra. Olika ligor och olika turneringar har sina speciella regler och de kan dessutom ändras med tiden.
Jag skulle hellre föredra att ha en fast uppsättning vapen och grejer som inte ändras hela tiden så att man vet vad som gäller och kan bli bra på just det som finns. Det tror jag är anledningen till att cs är så populärt. Det är liksom en fast punkt som knappt ändras.
Visst har saker ändrats med vapnen i CS också, men långt ifrån i samma omfattning. Skulle jag börja med cs igen efter 10 år så skulle jag veta ungefär vad som väntade mig.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

CS? Otroligt fult och förmodligen väldens genom tiderna största Noob spel ! Fungerar antagligen att köra på en P2 300mhz med Quake2 grafik i software render! Ett spel som stannat i tiden och perfekt för folk som lägger pengarna på annat än en dator från 2000 talet haha

Skrivet av Thewiruz:

Alltid kul med bra grafik men prioriterar en del saker före det.

Kul att du säger i mot dig själv.

Permalänk
Medlem

Har en skiva med cs 1.5, där snackar vi.

Jag tror att CS GO kan bli bra om det får vettiga rekyler och hitboxes, grafiken skiter jag fullständigt i
(Men visst hade jag velat se ett bra fungerande promod.),

i cs är det och förblir hitbox och rekyl som spelar roll. Och eftersom det ska bli esport inriktat tror jag att alla p12:or kan sluta oroa sig för "XP" "unlock weapon" o dyl. Har ni ens spelat CS så tror jag ni vet att man har pengar, handlar vapen och skott... Varför skulle "nisseHS [SWE] [p12]" få köpa AWP bara för att han har stekt 1500 hs på tidigare matcher? Not going to happen.

CS är unikt och ni som föredrar spel som COD, BF o dyl. kan hålla er till dessa och sluta kasta skit.
Håller med lagergren:

Skrivet av lagergren:

Kul att läsa alla svaren av er, märks verkligen hur lite ni är insatta i "fps-cs spelen", har spelat 1.6 i snart 6 år, och har provat Cod och vad alla andra hypade spel heter.

Ni sitter alltså och säger att 1.6 är ett skitspel med kass grafik? hm, vänta, vilket annat fps-spel, har hållt i 7 år, spelas över hela världen på stora lan med feta prispengar? låt oss höra detta, faktum är att Cod och liknande aldrig kommer bli ett riktigt e-sport spel.
Spelkänslan i 1.6 är något utöver det ovanliga, som inte finns i något annat spel (quake maybe).

Dessutom, när behöver man spelförståelse i cod och såna spel? man springer runt på en gigantisk bana med flygplan, stora hus och buskar, där folk sitter och gömmer sig med sniper och skjuter över andra sidan av banan, hm.

haters gonna hate.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

CS 1.3 är enligt mig den bästa versionen då det fortfarande går att hoppa normalt samt att man slipper steam som förvisso inte kom förrän till 1.6

Jag har för mig att 1.0 var min favoritversion.
Den versionen där man kunde hoppa och sikta med pistoler, hitboxen var lite annorlunda och känslan var lite bättre för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Ja efter COD MW spårade det ur,Eller egentligen innan det! MW3 lär ha mycket att sätta emot när BF3 kommer eller inte!? Bara grafikmässigt ligger ju COD efter några år men som sagt det är iof inte det som gör spelet bra.Alltid kul med bra grafik men prioriterar en del saker före det.

Jag håller med. Essensen i CS ligger inte i grafikmotorn, den ligger i spelandet. Det finns ett fåtal spel som "överlevt", CS är ett av dem.
MW2 (och MW) står med byxorna nere i allt utom grafiken. Men den var ju iöverordnad speliden.

Jag tror att det som gjort CS så populärt är att målen de båda sidorna skall uppnå; rädda gisslan, detonera laddningen etc. Inget fjanta runt och stå på en viss plats en viss tid (ta en flagga).

Hoppas bara att Valve står emot att MW-fiera eller Battlefieldifiera CS:GO.

Permalänk
Medlem

CS dog med 1.3an för mig......

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

tror jag att alla p12:or kan sluta oroa sig för "XP" "unlock weapon" o dyl. Har ni ens spelat CS så tror jag ni vet att man har pengar, handlar vapen och skott...

Eh, och skillnaden ligger var?

Permalänk
Medlem

Gillade source bäst då folk inte fuskade och kunde alla "buggar" så man dog på alla konstiga sätt. Sen tycker jag att grafiken inte är allt, men det känns lite roligare att spela när det ser lite verkligare ut och fräschare. Man kastade ju soptunnor i 1.6 och inte granater.. ^^
Blir nog ett köp för mig iaf. Spelar inte mycket online eller sätter mig in i spelen längre men jag uppskattar en runda cs då och då och det var länge sen jag spelade det nu så en ny fräsch version kan bli en liten nytändning. Sen är det roligare för en svenssongamer som jag när inte alla kan banorna och knep utan och innan som jag inte kan och har en fördel av det.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Skrivet av mannen99:

Har en skiva med cs 1.5, där snackar vi.

i cs är det och förblir hitbox och rekyl som spelar roll. Och eftersom det ska bli esport inriktat tror jag att alla p12:or kan sluta oroa sig för "XP" "unlock weapon" o dyl. Har ni ens spelat CS så tror jag ni vet att man har pengar, handlar vapen och skott... Varför skulle "nisseHS [SWE] [p12]" få köpa AWP bara för att han har stekt 1500 hs på tidigare matcher? Not going to happen.

CS är unikt och ni som föredrar spel som COD, BF o dyl. kan hålla er till dessa och sluta kasta skit.
Håller med lagergren:

Hitboxen beror ju mycket på servrar men överlag är den ljusår bättre än Source hitboxen, kommer ihåg att man kunde skjuta i marken bredvid en fiende och få han i huvudet.

Att kunna skjuta genom väggar tycker jag är ett måste, känslan man får när man får en random hax är gudomlig

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av lagergren:

Kul att läsa alla svaren av er, märks verkligen hur lite ni är insatta i "fps-cs spelen", har spelat 1.6 i snart 6 år, och har provat Cod och vad alla andra hypade spel heter.

Ni sitter alltså och säger att 1.6 är ett skitspel med kass grafik? hm, vänta, vilket annat fps-spel, har hållt i 7 år, spelas över hela världen på stora lan med feta prispengar? låt oss höra detta, faktum är att Cod och liknande aldrig kommer bli ett riktigt e-sport spel.
Spelkänslan i 1.6 är något utöver det ovanliga, som inte finns i något annat spel (quake maybe).

Dessutom, när behöver man spelförståelse i cod och såna spel? man springer runt på en gigantisk bana med flygplan, stora hus och buskar, där folk sitter och gömmer sig med sniper och skjuter över andra sidan av banan, hm.

haters gonna hate.

Jag håller med i dina jämförelser. CS är ett väl genomtänkt spel som kräver lagarbete. Det är inte som CoD som är flera spelare som springer runt och skjuter på allt som rör på sig. Dock tycker jag att BF2 oxå är ett spel där man fokuserat på lagarbete. Och båda dessa är....inte helt nya.

Det skall bli spännande att se vad CS:GO har för nyheter, om de återigen lyckas komma fram med nya revolutionerande spelkoncept och ideér, eller om de fegar ur och satsar på det som är inne just nu.

Vad kostar CS 1.6 nu för tiden? Går det ens att köpa? Tur att man köpte sitt HL Generations.....för en så där 5-6 år sedan:-)
BF2 köper du för hundringen.

Roligt behöver vare sig vara dyrt eller nytt!

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Vad kostar CS 1.6 nu för tiden? Går det ens att köpa? Tur att man köpte sitt HL Generations.....för en så där 5-6 år sedan:-)
BF2 köper du för hundringen.

Roligt behöver vare sig vara dyrt eller nytt!

Ja det går att köpa, 10 euro då får du med 1.6 och CZ

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Jag känner bara "meh", cs folket vill inte ha snygg grafik utan vill ha ett spel som ser ut som att Bosse 7 år byggt ihop det och inte ha något som helst störande som gör att dom får svårt att se fienderna när dom kutar runt med sin awp railgun.