Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Något kommer denna veckan..... ..... !!!!!!!!

http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/115847715799310336

Citat:

This week is going to be off the hook #BF3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Undrium:

Med lite nätverkskunskap så bör man veta att en subdomän är ganska svårt att göra "fake". Troligtvis är allting hostat via Amazon, till och med battlefield.com.

Jag har goda nätverkskunskaper så jag är väl medveten om det Det är mycket möjligt att allt är hostat via Amazon, kollade precis på battlelog.battlefield.com och även den pekar på mot Amazon, battlelog-bf-1367612562.us-east-1.elb.amazonaws.com [50.19.236.161].

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Amazon har en stor farm med moln tjänster och servrar, många använder de som hosts, så det är inget konstigt.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem

Lugn pojkar open betan kommer snart, jag är nästan 100% säker på att den kommer den 29 september

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkah:

Lugn pojkar open betan kommer snart, jag är nästan 100% säker på att den kommer den 29 september

Ojojoj! Blir tight som fasen det här! Har beställt ny dator och måste hinna sätta ihop den innan betan drar igång oO

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk

Fan ni ökade pulsen på mig radikalt när ni börjar skriva att något är på gång!

Det är lite som att sitta på förlossningskliniken och sjuksköterskan skriker " Jag ser något! " =D

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

http://twitter.com/#!/locust9/status/115759585704415232
Ännu en anställd som säger samma sak!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vad kommer det i veckan? Troligt nästa vecka suck:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ja, nu börjar det koka upp Får snart spasmer!

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Går väl inte ens skapa en subdomän om någon annan äger domänen? Eller är jag helt off nu?

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReQuaker:

Går väl inte ens skapa en subdomän om någon annan äger domänen? Eller är jag helt off nu?

Nä, är inte subdomäner till och med serverside?(insåg att detta är nog fel)

Och det här med "gonna be a great week" har man ju hört 100ggr nu...
så släpper de en stor blogpost om hur de prioriterar PC även om det inte märks.
Men nu börjar det ju bli såpass sent att det knappast kan handla om något annat än betan, hoppas!

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Får la se om dom kanske släpper det till helgen, lär bli folktomt på krogen då dock

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Uppdateras inte PSN på tisdagar?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

1. BF3Beta.Battlefield.com hemsidan uppe
2. Battlefield Italia facebook skriver att dem kommer släppa en nyhet vi alla väntat på imorgon
3. zh1nt0 säger att det kommer bli en bra vecka
4. en annan dice arbetare säger att det kommer bli en bra vecka

= Beta.. eller iallafall beta information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

1. BF3Beta.Battlefield.com hemsidan uppe
2. Battlefield Italia facebook skriver att dem kommer släppa en nyhet vi alla väntat på imorgon
3. zh1nt0 säger att det kommer bli en bra vecka
4. en annan dice arbetare säger att det kommer bli en bra vecka

= Beta.. eller iallafall beta information.

nomnomnomnom

känns ju nästan som julafton det här

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

1. BF3Beta.Battlefield.com hemsidan uppe
2. Battlefield Italia facebook skriver att dem kommer släppa en nyhet vi alla väntat på imorgon
3. zh1nt0 säger att det kommer bli en bra vecka
4. en annan dice arbetare säger att det kommer bli en bra vecka

= Beta.. eller iallafall beta information.

Rättelse, det är nu 3 stycken anställda som säger det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Någon gjorde bort sig ganska hårt tror jag

Citat:

Govind: Hi, my name is Govind. How may I help you?
KKay: Hi, is it true that the beta keys for BF3 is beeing sent out?
Govind: yes, it are being send
Govind: by the servers.
KKay: the keys for the closed beta? 48h
Govind: Sorry but we haven't received any information about that, yet.
KKay: But you said you are sending out the keys?

Personen dissar mig just nu.

Edit:

Citat:

KKay: But you said you are sending out the keys?
Govind: wait sorry for the confusion, yes keys are being send out but we don't have any information that when it will be available to play.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Någon gjorde bort sig ganska hårt tror jag

Personen dissar mig just nu.

Edit:

Haha! åfyfan! Nu smäller det ju snart då

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Någon gjorde bort sig ganska hårt tror jag

Personen dissar mig just nu.

Edit:

Laddar upp:) hoppas denne vecka:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Står det såhär i allas mail från EA? xD
''Vi kommer att starta betatestet under september och du står fortfarande på den exklusiva listan över dem som får tidig access till betan''

Eller är jag lite exklusiv? ^^

Kom ihåg guys! Ni som bokat BF3 på Origin kommer få 2 dagar tidigare än alla andra, så de som inte bokat där, märker självklart när betan börjar!

EDIT: KUNDER SOM REDAN HAR KÖPT MEDAL OF HONOR LIMITED EDITION ELLER TIER 1 EDITION HAR REDAN DENNA FÖRMÅN.
Läste det på Origin store.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk

I de här senaste twitterinläggen så syftar man på en företagskickoff - det blir korvgrillning, paintball och pinnbröd för hela slanten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

I de här senaste twitterinläggen så syftar man på en företagskickoff - det blir korvgrillning, paintball och pinnbröd för hela slanten.

Du kanske borde ange en källa om du skriver sånt där?

Edit:
Jag kontaktade support igen, och tänkte fråga när nycklarna dyker upp, om dom bara skickats till US hittills.
Denna person nekade allt jag frågade om beta nycklar, låtsades som att jag hade frågat om när betan släpps osv. Och frågade vem som sa att nycklarna har släppts, och sedan vart jag kickad i princip för att jag inte slutade fråga om nycklarna.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

I de här senaste twitterinläggen så syftar man på en företagskickoff - det blir korvgrillning, paintball och pinnbröd för hela slanten.

Dem firar ju självklart är beta builden är klar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Du kanske borde ange en källa om du skriver sånt där?

Edit:
Jag kontaktade support igen, och tänkte fråga när nycklarna dyker upp, om dom bara skickats till US hittills.
Denna person nekade allt jag frågade om beta nycklar, låtsades som att jag hade frågat om när betan släpps osv. Och frågade vem som sa att nycklarna har släppts, och sedan vart jag kickad i princip för att jag inte slutade fråga om nycklarna.

Ingen ide att hänga på det de verkar ju börja släppa ut nycklarna ^^ Tack för infon iaf!

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Får la se om dom kanske släpper det till helgen, lär bli folktomt på krogen då dock

HAHAHA fan att man inte kan gilla som på facebook isåfall hade du nog fått en del gilla

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undrium:

Med lite nätverkskunskap så bör man veta att en subdomän är ganska svårt att göra "fake". Troligtvis är allting hostat via Amazon, till och med battlefield.com.

Vad menar du med "fakea"? Du kan lägga upp et cname som pekar på vilken server som helst, oberoende av var A namet är hostat eftersom det görs direkt i DNS en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

I de här senaste twitterinläggen så syftar man på en företagskickoff - det blir korvgrillning, paintball och pinnbröd för hela slanten.

Btw, varför skulle dom isf nämna BF3 i tweeten?
http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/115847715799310336

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Woot woot?

Hoppas det släpps till helgen för alla, det vore underbart i så fall

Permalänk
Medlem

Jag kontaktade supporten och sa att jag hade fått Battlefield 3 Beta key och undrade hur jag skulle göra för att lösa in nyckeln och när jag kunde börja spela, efter ett bra tag fick jag följande svar:
"Okay! I don't think so, because we don't have any information about this."
Antar att det tog så länge att svara för hon frågade sina arbetskollegor om dem skickat ut nycklarna ännu, eller något.
Frågade sedan om hon visste när dem skickade ut nycklarna och då sa hon att hon inte hade någon aning.