Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

naeeh den gör stor skillnad ;), det är ju av en anledning som WD har bestämmt att leverera dessa HDD:s med den kylflänsen

Den ger bara av en tredjedel av värmen som en 7200PRM 3,5" disk. Så du kanske helt enkelt har för lite luftflöde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Den ger bara av en tredjedel av värmen som en 7200PRM 3,5" disk. Så du kanske helt enkelt har för lite luftflöde?

ehhm, den lilla disken snurrar i 10000rpm +/- 15%, diskarna är väldigt lätta dem med så var tror du då, den producerar väldigt bra med värme då den snurrar full rulle nästan non stop...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

ehhm, den lilla disken snurrar i 10000rpm +/- 15%, diskarna är väldigt lätta dem med så var tror du då, den producerar väldigt bra med värme då den snurrar full rulle nästan non stop...

Som sagt, en tredjedel av värmen. Det ser man i specifikationerna på antalet Watt den drar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Som sagt, en tredjedel av värmen. Det ser man i specifikationerna på antalet Watt den drar.

njaah skulle nog säga mer än 50% men nog om det!

Idag har jag ju hämtat ett väldigt stort paket iaf! Var precis så jag hann till posten efter jobbet!
Hjur awsome är inte det ? :D!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Ahaa, jo läste på mig lite angående "RAID", kan inte fatta att man har glömt så pass mycket efter 5år :O! Kunde det som rinnande vatten innan men i min del blev det mer och mer inaktuellt och man slutade använda raid och kunskaperna gick med ovetandet

Okej, så i detta fall har jag besämmt mig för att använda Windows7 Ulitmate & Windows8 64bit på SSD:n, samt installera dem Applicationer samt spel man spelar mest och resten får hoppa in i HDD:n helt enkelt, scorpiodisken är ju snabb den men så det skall ju inte vara några problem.

Jag har tänkt på att köpa en WD VeliciRaptor disk och ta bort 2.5" HDD:n från sitt 3.5" hölje/adapter-kylare, men då vet jag dock inte hur det kommer att påverka temperaturen för HDD:n, haru någon aning angående det ?

Minns inte vilket moderkort du skulle köra med. Men z68 har ju möjlighet till ssd-cache.

edit: Kanske t.o.m är ute på fels socket..

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Idag har jag ju hämtat ett väldigt stort paket iaf! Var precis så jag hann till posten efter jobbet!
Hjur awsome är inte det ? :D!

Var det något roligt i paketet?
Väntas det en update nu när du fått saker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Minns inte vilket moderkort du skulle köra med. Men z68 har ju möjlighet till ssd-cache.

edit: Kanske t.o.m är ute på fels socket..

Skall köra med ett Zotac Z68-ITX WIIF
Mm stämmer väldigt bra det, det är endast med z68 chipsetet där man har möjligheten för det.

Skrivet av boblish:

Var det något roligt i paketet?
Väntas det en update nu när du fått saker?

jag ska fota idag hade jag tänkt, så det blir väl en update senare...förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem

Jag ger er en liten sneakpeak sålänge :), var berädda för morgondagens update!

/Kosovar

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Jag ger er en liten sneakpeak sålänge :), var berädda för morgondagens update!

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/f4bff5ca...

/Kosovar

Y U NO UPDATE NAO?

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem

Nej blir förmodligen imorrn, såg nu att jag saknade 2 saker från paketet, var väldigt rädd att nått var borta då det var ett stort hål i paketet när jag hämtade ut det från posten...får se hur det b lir med den saken :(, fan då!

Permalänk
Medlem

One more sneaky picture for the peaople!

Permalänk
Medlem

Update plox ^^

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzix:

Update plox ^^

Det blir update så fort jag kommer hem, hoppas bilderna duger bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Dat is so not fair... VI ÄR HUNGRIGA PÅ UPDATEEEE

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Nu är det äntligen dags för update, jag han snabbt ta lite foton innan man ska slänga sig till sängs...är helt jävla utmatad efter dagens jobb, har kännt mig skittrött hela dagen :/...Men nu får jag lägga upp den efterlängtade updaten....som även har gjort så jag äntligen kan börja sätta dremeln i chassit !

Jag måste helt enkelt tacka Adrian från "Specialtech" för att han visar intresse för mitt projekt genom att sponsra mig med dessa härligheter!
Det jag blev sponsrad med:
1x Hardware Labs Black Ice® GT Stealth 120mm Single X Flow Radiator Black
1x Hardware Labs Black Ice® GT Stealth 240mm XFLOW Radiator
1x 500 x 500 x 1mm Brushed Aluminium Panel : Gold
4x Neoprene Rubber Edging Trim (1m)
1x Tubing Cutter
1x 500ml Squeezy Bottle for filling Watercooling Systems
1x Koolance 1/4" Thread Male to Male Coupling Adapter Black
1x Bitspower Mesh Radgard 240 Dual Radiator Grill Black
1x Bitspower 1/4" Thread Universal T Fittings Matt Black

Hittade lite guld

U-list & Slangkaparen

Raddarna...I'm in love again <3

Tyvärr så har dessa delar blivit borttappade eller stulna när dem blev fraktade, därav det stora hålet på bild nummer 2

1x Koolance 1/4" Thread Male to Male Coupling Adapter Black
1x Bitspower 1/4" Thread Universal T Fittings Matt Black

Denna håller på att skickar för tillfället
1x Bitspower Mesh Radgard 240 Dual Radiator Grill Black

Permalänk

Barnförbjudet :3 !!
Fan vad kul att du ska sätta tänderna i chassit :D, me like...hoppas du har kvar din precision !

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroBugg:

Barnförbjudet :3 !!
Fan vad kul att du ska sätta tänderna i chassit :D, me like...hoppas du har kvar din precision !

håller med dig till 100%...men då får jag ju inte kolla :'(

Permalänk
Skrivet av NeroXxo:

håller med dig till 100%...men då får jag ju inte kolla :'(

hehe det var la synd :P, men det gör nog inget nån dag måste du bli en man hahaha !

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroBugg:

Barnförbjudet :3 !!
Fan vad kul att du ska sätta tänderna i chassit :D, me like...hoppas du har kvar din precision !

Ohjaa, har redan börjat med en grej, skall endast skäras ut och bockas!
Det har jag säkert kvar...eller rättare sagt, jag kommer att behöva det som fan ;D

Skrivet av NeroXxo:

håller med dig till 100%...men då får jag ju inte kolla :'(

äsch det skadar ju inte...så farligt är det inte

Permalänk
Avstängd

Detta var ju minst sagt väldigt frestande :D, får mig endast att vilja bygga ett mini-itx system själv....trots att man inte akn göra det :/
Jag uppskattar det du gör, och önskar man kunde bygga som du hela tiden !

EDIT: GRATTIS till dina 500 första kommentarer! Hur känns det ?

Permalänk

Grymt fint arbete, skriver så den hamnar i mina trådar

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryostatic:

Grymt fint arbete, skriver så den hamnar i mina trådar

Jag håller med!
Och om du vill följa trådar utan att posta så kan du klicka på verktyg uppe i högra hörnet och sedan "bevaka".

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Jag håller med!
Och om du vill följa trådar utan att posta så kan du klicka på verktyg uppe i högra hörnet och sedan "bevaka".

Samma här...har gjort det för alla hans proejkt o moddar :), Kosovar är helt awsome när det gäller mods!

Precis, det finns där uppe vid flikarna :), verktyg/bevaka denna tråd, sedan klickar du så får du fam en annan sida och där trycker du väljer:
"Omedelbar e-postmeddelande", under "meddelandetyp"
efter det så trycker du på "Lägg till bevakning" knappen
And your are done !

EDIT:
GRATTIS TILL 500 Kommentarer :), att du fått så mycket publicitet på så kort tid är fantastiskt :), du har ju gått om massa i toppen! GJ

Permalänk
Medlem

Fina små prylar du fick

Väntar STARKT tills du har satt ihop detta bygge, kanske behöver större chassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0xAn_Xhander:

Detta var ju minst sagt väldigt frestande :D, får mig endast att vilja bygga ett mini-itx system själv....trots att man inte akn göra det :/
Jag uppskattar det du gör, och önskar man kunde bygga som du hela tiden !

EDIT: GRATTIS till dina 500 första kommentarer! Hur känns det ?

Jasså, det kan jag tänka mig ;), Allt går med lite vilja!
jadu det är bara att kämpa på så blir även du en bra moddare!
Tackar så hemskt mycket !

Skrivet av Cryostatic:

Grymt fint arbete, skriver så den hamnar i mina trådar

Bara att följa Microbuggs lilla guide

Skrivet av Marcusk:

Jag håller med!
Och om du vill följa trådar utan att posta så kan du klicka på verktyg uppe i högra hörnet och sedan "bevaka".

Stämmer bra det!

Skrivet av MicroBugg:

Samma här...har gjort det för alla hans proejkt o moddar :), Kosovar är helt awsome när det gäller mods!

Precis, det finns där uppe vid flikarna :), verktyg/bevaka denna tråd, sedan klickar du så får du fam en annan sida och där trycker du väljer:
"Omedelbar e-postmeddelande", under "meddelandetyp"
efter det så trycker du på "Lägg till bevakning" knappen
And your are done !

EDIT:
GRATTIS TILL 500 Kommentarer :), att du fått så mycket publicitet på så kort tid är fantastiskt :), du har ju gått om massa i toppen! GJ

Ojojoj...Tackar!
Fan vad glad man blir o läsa detta! Snacka om motivationspepp!

Stämmer hur bra som helst det, bra beskrivning :)!

Känn skitbra känner mig framförallt nöjd att jag också gör min del när det gäller sponsorerna :D!

Skrivet av LarssoN:

Fina små prylar du fick

Väntar STARKT tills du har satt ihop detta bygge, kanske behöver större chassi?

Väldigt fina är glad som ett barn :D!
Vem gör inte det liksom ? !

Neeh nu blir det o testa Battlefield 3 i min nya GTX470 3-Way-SLI konfig :D!
Hare gött så länge!
/Kosovar

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Väldigt fina är glad som ett barn :D!
Vem gör inte det liksom ? !

Neeh nu blir det o testa Battlefield 3 i min nya GTX470 3-Way-SLI konfig :D!
Hare gött så länge!
/Kosovar

Tidig julafton hos dig

GL and HF !
Tror jag är den ända som har skippat att ladda ner betan :S , nöjer mig med Alphan
Näre kommer ut, måste vi spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Tidig julafton hos dig

GL and HF !
Tror jag är den ända som har skippat att ladda ner betan :S , nöjer mig med Alphan
Näre kommer ut, måste vi spela

Det kan man lungt säga
jasså? jag brukar vara väldigt emot dessa beta och alpha verisioner...har alltid väntat på den riktiga releasen
Jag hoppas att bf3 multiplayer är lika bra som MWF2 då jag är ett stort cod och cs 1.6 fan

Permalänk
Medlem

Fick ett meddelande från Mick på mayhems dye att min kylvätska till vattenkylningssystemet är så gott som färdigt producerat och testat!
Den klarade alla tester så den skall absolut inte klumpa ihop sig, skapa slagg, missfärga slangarna och wattenblocken eller tappa färg med tiden!
Den skall endast bli lite mörkare i färgen som jag önskat...

1L Chocolate Teptation Fluid - är påväg till mig än så länge då dem inte har så mycket kvar.
Då dem nyligen har producerat deras nya Aurora(micropearl) kylvätska i mängder och är klar för försäljning :).
Jag får såklart resten utav kylvätskan vid ett senare tillfälle, samt backup vätska för ett byte eller två
SNACKA OM ATT JAG KÄNNER MIG GLAD! Detta är ju pure custom och jag längtar som fan tills det kommer:

Teaserbilder från Mick på kulören och konsistensen ;D
Thats real motherf***king Chocolate!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Fick ett meddelande från Mick på mayhems dye att min kylvätska till vattenkylningssystemet är så gott som färdigt producerat och testat!
Den klarade alla tester så den skall absolut inte klumpa ihop sig, skapa slagg, missfärga slangarna och wattenblocken eller tappa färg med tiden!
Den skall endast bli lite mörkare i färgen som jag önskat...

1L Chocolate Teptation Fluid - är påväg till mig än så länge då dem inte har så mycket kvar.
Då dem nyligen har producerat deras nya Aurora(micropearl) kylvätska i mängder och är klar för försäljning :).
Jag får såklart resten utav kylvätskan vid ett senare tillfälle, samt backup vätska för ett byte eller två
SNACKA OM ATT JAG KÄNNER MIG GLAD! Detta är ju pure custom och jag längtar som fan tills det kommer:

Teaserbilder från Mick på kulören och konsistensen ;D
Thats real motherf***king Chocolate!

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/999b7738...

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/ad3fb8d0...

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/493bf8c3...

Färdig och dricka eller hur var det?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Fick ett meddelande från Mick på mayhems dye att min kylvätska till vattenkylningssystemet är så gott som färdigt producerat och testat!
Den klarade alla tester så den skall absolut inte klumpa ihop sig, skapa slagg, missfärga slangarna och wattenblocken eller tappa färg med tiden!
Den skall endast bli lite mörkare i färgen som jag önskat...

1L Chocolate Teptation Fluid - är påväg till mig än så länge då dem inte har så mycket kvar.
Då dem nyligen har producerat deras nya Aurora(micropearl) kylvätska i mängder och är klar för försäljning :).
Jag får såklart resten utav kylvätskan vid ett senare tillfälle, samt backup vätska för ett byte eller två
SNACKA OM ATT JAG KÄNNER MIG GLAD! Detta är ju pure custom och jag längtar som fan tills det kommer:

Teaserbilder från Mick på kulören och konsistensen ;D
Thats real motherf***king Chocolate!

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/999b7738...

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/ad3fb8d0...

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/493bf8c3...

Fan vad snyggt! Ser ut som riktig chokladmjölk ju!
Trodde först att du tagit kort på när du fikade

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"