Apple räknar in 1 miljon förbokningar av Iphone 4S på ett enda dygn

Permalänk
Melding Plague

Apple räknar in 1 miljon förbokningar av Iphone 4S på ett enda dygn

Apples senaste iteration av Iphone slår alla rekord och når smått ofattbara 1 miljon förbokningar på bara 24 timmar, trots att enbart amerikanska kunder kan boka telefonen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Jäklar i det, det var inte lite.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Mycket imponerande siffror

Edit:

Är det inte fel på datumet i artikeln? Det är väl den 14:e som man få telefonen?

Permalänk

snacka om att folk e hjärntvättade -.-

Permalänk
Medlem

det trodde man inte skulle hända

Permalänk
Medlem

Holy shit, undrar hur mycket Apple tjänar per telefon? Dom har nog dragit in rejält med stålar redan

Permalänk
Medlem

Grymma siffror för en inte så grym telefon

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk

Ofattbart hög siffra förbokningar för en knappt uppdaterad produkt o_O

Permalänk
Medlem

Nog för att folk kan gilla iphone men de tkr ja inte den e värd, synd att flolk inte kan vakna "/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderstruck:

snacka om att folk e hjärntvättade -.-

Håller med! människor är idioter!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderstruck:

snacka om att folk e hjärntvättade -.-

Eller så är de bara inte intresserade av Android

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Holy shit, undrar hur mycket Apple tjänar per telefon? Dom har nog dragit in rejält med stålar redan

http://www.appleinsider.com/articles/11/10/10/apple_expected_...
Ca 70% marginal i produktion räknar man med.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tycker det är konstigt dock, om det varit en Iphone 5, med ny design mm så hade jag kunna förstå det, men inte nu, Iphone 4 kommer ju få IOS5, så enda skillnaden är ju kameran, sämre standy tid och snabbare CPU, men Iphone 4 lider ju inte direkt av slö CPU heller.

Skumt.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Är väl inte speciellt konstigt, smartphone-marknaden har växt mycket sedan Iphone 4 släpptes och antalet potentiella kunder är betydligt fler. När nästa Iphone släpps kommer det säkert vara 2 miljoner eller liknande.

Permalänk
Medlem

Jävlar vilken hype, skrämmande att en telefon kan bli så rekord såld när det nästintill samma sak som föregående. Håller med om att det är en bra telefon men lite överprisat och sämre batteritid!

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem

Där fick alla som sa att man inte kommer lyckas med "S"-konceptet en gång till.
Jag tror personligen att detta beror på att så många hypade iPhone 5 att de avstått från att köpa nån annan mobil och när bara denna kom så var den det enda de hade kvar att köpa ändå. Känner ett flertal personer som passar in i det resonemanget, även fast det inte går att förboka i Sverige än.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

*Suck* Apple i ett nötskal. Påminner lite om hur en sekt fungerar: För alla som följer Apple så finns det inget förutom Apple innom datorvärlden.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

*Suck* Apple i ett nötskal. Påminner lite om hur en sekt fungerar: För alla som följer Apple så finns det inget förutom Apple innom datorvärlden.

Jag känner igen det beteendet från en annan grupp användare här på forumet...... Gissa vilken?

Permalänk
Medlem

1 miljon människor kan inte ha fel, skit är gott!

Inget går upp mot lite hype och det är väl lite som när en rockikon dör, då brukar deras skivor rusa på listorna.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

/facepalm

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

Vadå hjärntvättade? Det är inget-snack-om-saken en bra telefon. Apple är ett starkt varumärke, som gör högkvalitativa mobiltelefoner och datorer. Att välja mellan iOS och android är en smaksak. Personligen har jag valt iOS, för att det liksom bara funkar. Och så är det fantastiskt stilrent.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Där lär Apples aktier ha återhämtat sig från förra veckans lilla nedgång ^^

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Är väl inte speciellt konstigt, smartphone-marknaden har växt mycket sedan Iphone 4 släpptes och antalet potentiella kunder är betydligt fler. När nästa Iphone släpps kommer det säkert vara 2 miljoner eller liknande.

Produkt som är 3 månader försenad, det är många 3GS kunder vars kontrakt nu når sitt slut; och det är den första vettiga Smartphone på Amerikanska Sprint.

Då är det inte så förvånande att ~7 dagars försäljning görs på en dag. Har sagt det förut, jag förväntade mig mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Jag känner igen det beteendet från en annan grupp användare här på forumet...... Gissa vilken?

Linux? xD

Visa signatur

Games!

Permalänk

Vadå "bara kunder i USA kan boka telefonen", man kan boka den i UK också, och bokningen öppnade samtidigt.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Linux? xD

Du är nära

Permalänk
Medlem

Undrar hur många av dem det är som sitter på en iP4 och bara måste ha den senaste trots att skillnaderna denna gången inte är direkt häpnadsväckande.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Kan det bero på Steve Jobs död? Eller dog han efteråt?