Apple räknar in 1 miljon förbokningar av Iphone 4S på ett enda dygn

Permalänk
Medlem

kul att folk förboka den så snabbt när Samsungs nexus är runt hörnet, tänk om den(ve och fasa) skulle vara bättre än 4S?

med tanke på hårdvaru uppgraderingen i 4S så blir det inte svårt, 4S är dålig innan den ens kommit i princip:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Till att börja med vill jag säga att jag inte har något hat mot varken Apple eller dess konkurrenter samt att jag har provat på båda sidorna.

Skrivet av frozrr:

Finns lite "Apple-fanatiker" här. Och mängder av "Andriod-fanatiker". Därför uppstår dessa problem här hela tiden. Och ingen kan respektera att folk tycker olika. Men det dummaste av allt är nästan, Så fort det står "Apple" i någon nyhet kommer ett antal "Android-fanatikerna" och "PC-fanatikerna" och kastar skit på Apples produkter. Även om det inte handlade om deras produkt i nyheten. Man kan inte klaga på att Apple inte vet hur man göra produkter när dom är ett av Världens största företag. Att kalla Apple-produktköperna för "IT-Handikappade" osv bevisar bara hur omogen och hur desperat personen som sa det är. Jag är iallafall glad att byta min 3G mot en 4GS. Blir kul med lite nytt!

Håller med dig till viss del, men inte om allt. Det är inte speciellt konstigt att dessa ämnen leder till ett ordkrig, personerna som krigar med varandra har lagt ner mycket pengar på sina produkter och måste således motivera sina köp. Dessutom, vilket sätt är bättre att motivera sitt köp på än att säga att någon annans köp är uruselt?

Gällande om att det inte handlar om ens produkt i en nyhet och huruvida man bör kommentera nyheten eller inte så håller jag inte med dig. Jag t.ex. kommenterar den här nyheten utan att varken äga en produkt från Apple eller en het konkurrent(bortsett från min PC då). Bara för att man inte äger en viss produkt kan det fortfarande finnas ett bakomliggande teknikintresse, eller som i mitt fall då jag vill se hur dessa diskussioner urartat sig.

Slutligen, du har enbart delvis rätt när du skriver "Man kan inte klaga på att Apple inte vet hur man göra produkter när dom är ett av Världens största företag." - Det är förvisso helt korrekt men vad personer mer klagar på, eller vad som åtminstone är den bakomliggande orsaken till att de klagar är p.g.a:

a) De vill motivera sitt köp.
b) De gillar inte Apples affärsmodell.
c) De anser inte att iOS är något för dem.

Skrivet av flancen:

kul att folk förboka den så snabbt när Samsungs nexus är runt hörnet, tänk om den(ve och fasa) skulle vara bättre än 4S?

med tanke på hårdvaru uppgraderingen i 4S så blir det inte svårt, 4S är dålig innan den ens kommit i princip:p

För det första så skulle jag mig vilja påstå att du är rätt vinklad och trångsynt. Även om Samsung Nexus skulle vara bättre än allt annat på marknaden på pappret, betyder det inte att den telefonen är bäst när köparen väl håller den i handen. Android och iOS är två helt olika operativsystem, så pass olika att detta faktum kan motivera ett köp åt bägge sidor.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

kul att folk förboka den så snabbt när Samsungs nexus är runt hörnet, tänk om den(ve och fasa) skulle vara bättre än 4S?

med tanke på hårdvaru uppgraderingen i 4S så blir det inte svårt, 4S är dålig innan den ens kommit i princip:p

Vara bättre? IPhone har mycket bättre batteritid, smidigare OS, bättre/mer applikationer och mycket bättre app-store, snyggare design och bättre storlek för oss med normala händer. Plus att 4s är bra mycket bättre grafikmässigt och Cpun är också bättre. Alla söker inte benämningen Dual Core 1.2ghz i beskrivningen till sin telefon.

IPhone utgör den näst intill perfekta telefonen och jag skulle gladeligen gett 5k för den.

/Htc Sensation-ägare.

Permalänk
Medlem

Jag tror man måste komma ihåg att Sweclockers är en sida för entusiaster och teknikintresserade, så det är få här som skulle kunna tänka sig en Apple produkt då vi är mer teknikmedvetna/kunniga. Apple riktar sig till såna som är snarare intresserade av något snyggt och med status och folk som är allmänt okunniga/ointresserade av teknik.

Så för oss är det svårare att förstå folk som blint köper Apple produkter medans det i något forum för hemmafruar eller börsmäklare skulle vara svårt att förstår varför man lägger pengar på en bra processor exempelvis.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Både iPhone 3S och iPhone 4 kostade ca $200 att tillverka. Det är nog säkert att anta att 4S ligger i samma storleksordning. Sen är frågan hur stora marginaler återförsäljarna har men om de är samma som resten av mobilbranchen hamnar största delen av mellanskillnaden hos Apple.

Annars kan man ju bara titta på lite andra siffror för att få en uppskattning av hur stora marginaler de har. Apple har 5-10% av marknaden för hemdatorer och en 5 % av mobilmarkanden. Har inte hittat några siffror för surfplattor men det är i sammanhanget inte lika mycket pengar. Jämför de siffrorna med Apple's vinst på 14 miljarder dollar och en omsättning på 65 miljarder så är det uppenbart att de har bra marginaler på sina prylar. Det är större omsättning än Intel och AMD har tillsammans.

Starkt jobbat av ett företag som var nära konkurs för inte så många år sedan.

Vilken modell är iPhone 3S?
Det var ganska många år sedan de var nära konkurs, 1993 närmare bestämt, sedan Jobs kom tillbaka 1997 har de bara gått uppåt

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk

Skratta så jag nästan föll av stolen, word!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Intressant att alla Apple-användare använder produkter från en mängd tillverkare men de som skriver att Apple är en sekt har aldrig använt en Apple-produkt (enligt egna utsagor; "skulle aldrig...").

Och ordet du utelämnat är "köpa", inte "använda". Så, you fail.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag vet inte vilka mobiler du syftar på. Men jag pratar om de som i princip har samma hårdvara som galaxy s2 och senaste versionen av android. Även om iPhone 4s är bättre, så blir prisglappet för stort. Andra tillverkare kommer bli tvungna att sänka priserna. Men känner jag apple rätt så behåller de prissättningen fram till nästa lansering?!

Mobilerna från Huawei är jävligt prisvärda

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRetro:

För det första så skulle jag mig vilja påstå att du är rätt vinklad och trångsynt. Även om Samsung Nexus skulle vara bättre än allt annat på marknaden på pappret, betyder det inte att den telefonen är bäst när köparen väl håller den i handen. Android och iOS är två helt olika operativsystem, så pass olika att detta faktum kan motivera ett köp åt bägge sidor.

hårdvaru mässigt var det ingen större uppgradering, dualcore har funnits ute på marknaden ett tag nu, vilket OS som är bäst sa jag väl aldrig?:)
sen är det ju så att sjukt många köper luren bara för det är ett äpple på den, andriod lurar finns av flera olika märken:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

HTC Sensation, Samsung Galaxy S2 osvosv

På vilket vis menar du att dessa skulle vara bättre? Om argumentet skulle vara större skärm så är svaret att alla inte vill ha så stor skärm. Om argumentet är bättre prestanda så är svaret att du antagligen har underskattat prestandan hos A5.

Oavsett vilket föredrar många helt enkelt iOS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zebra3:

Vara bättre? IPhone har mycket bättre batteritid, smidigare OS, bättre/mer applikationer och mycket bättre app-store, snyggare design och bättre storlek för oss med normala händer. Plus att 4s är bra mycket bättre grafikmässigt och Cpun är också bättre. Alla söker inte benämningen Dual Core 1.2ghz i beskrivningen till sin telefon.

IPhone utgör den näst intill perfekta telefonen och jag skulle gladeligen gett 5k för den.

/Htc Sensation-ägare.

Håller fullkomligt med dig, det killen du svarade på inte förstår att en iPhone är optimerad med sitt OS, något som aldrig en Android-mobil kan bli på samma sätt då det finns så många tillverkare som använder det med olika prestanda, klar fördel till Apple, samma princip med deras datorer, allt är optimerat för de vet vad de har att jobba med hårdvarumässigt

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Jag tror man måste komma ihåg att Sweclockers är en sida för entusiaster och teknikintresserade, så det är få här som skulle kunna tänka sig en Apple produkt då vi är mer teknikmedvetna/kunniga. Apple riktar sig till såna som är snarare intresserade av något snyggt och med status och folk som är allmänt okunniga/ointresserade av teknik.

Så för oss är det svårare att förstå folk som blint köper Apple produkter medans det i något forum för hemmafruar eller börsmäklare skulle vara svårt att förstår varför man lägger pengar på en bra processor exempelvis.

Det där är en grov generalisering... Det finns inget ställe som man ser så mycket Apple produkter, framförallt datorer, som på högskolor. På min egen institution (informatik) så skulle jag säga att mellan 40-50% av alla lärare använder Mac och runt 30% av alla studenter. Liknande siffror på avdelningen för datorteknik.
På Google, ett företag som många här älskar, kör en stor del av personal med Mac... Lika så på många andra utvecklingsföretag. Den här iden som många har om att köpare av Apple produkter skulle vara ointresserad eller okunniga av teknik saknar stöd i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Mobilerna från Huawei är jävligt prisvärda

Njae... Eller jo den jag har. kostade 300 kr och går att ringa och messa med. Annars kör deras androidmobiler på förhållandevis gammal hårdvara. Dubbelkärniga mobiler i 2000 kronors klassen från "noname" tillverkare är vad de etablerade företagen har att konkurrera med inom en snar framtid. Synd att apple blivit så trendiga att folk är villiga att betala vad som helst för de bästa mobilerna på marknaden. Jag skulle max kunna sträcka mig till 4000kr för en iPhone 4s. Går inte det så köper jag hellre en kina mobil för 2000 som jag stör mig på.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Jag förstår helt ärligt inte riktigt vem som skulle välja iphone 4s över iphone 4.. bryr sig folk inte om batteritid överhuvudtaget?

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Fantastiskt att folk bara verkar bry sig om cpu prestanda och pris på detta forumet.

Att det finns en HTC mobil eller en Dell dator med snabbare cpu än apples motsvarigheter för samma pris har inte med saken att göra.
För vill man ha en Apple produkt så finns det inga konkurrenter. Hade OSX och iOS gått att köra på andra tillverkares hårdvara så hade jag förstått varför folk kanske tycker att Apples dyrare mobiler är ett sämre val.

Jag personligen byter inte os varje gång jag uppgraderar mina produkter så att jämföra produkter med olika OS är som att jämföra äpplen med päron imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Jag förstår helt ärligt inte riktigt vem som skulle välja iphone 4s över iphone 4.. bryr sig folk inte om batteritid överhuvudtaget?

100 timmar hit eller dit?!
Mobilen är väl ändå till för att användas och då skiljer det inte speciellt mycket?
Själv ångrar jag att jag inte köpte iPhone 3gs från tele2 med student rabatt. 50kr i månaden i 24 månader om man tecknade kompis student med surf. Dvs 1200 kr.. hade varit sjukt värt =/

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

100 timmar hit eller dit?!
Mobilen är väl ändå till för att användas och då skiljer det inte speciellt mycket?
Själv ångrar jag att jag inte köpte iPhone 3gs från tele2 med student rabatt. 50kr i månaden i 24 månader om man tecknade kompis student med surf. Dvs 1200 kr.. hade varit sjukt värt =/

Det där är abonnemangsavgiften, sen tillkommer en förhöjd månadsavgift på ett par hundra eller så.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Det där är abonnemangsavgiften, sen tillkommer en förhöjd månadsavgift på ett par hundra eller så.

nope... 50kr i förhöjd avgift. abonnemanget låg på 69kr i månaden eller nåt sånt. Tänkte att erbjudandet skulle hänga kvar ett tag och tänkte då invänta vad jag förväntade mig skulle vara iPhone 5 för att se om det var värt eller ej. Nu ångrar jag att jag inte nappade. Erbjudandet försvann bara efter ca 2 veckor.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av zebra3:

Vara bättre? IPhone har mycket bättre batteritid, smidigare OS, bättre/mer applikationer och mycket bättre app-store, snyggare design och bättre storlek för oss med normala händer. Plus att 4s är bra mycket bättre grafikmässigt och Cpun är också bättre. Alla söker inte benämningen Dual Core 1.2ghz i beskrivningen till sin telefon.

IPhone utgör den näst intill perfekta telefonen och jag skulle gladeligen gett 5k för den.

/Htc Sensation-ägare.

Okej öh.. Iphone har bättre batteritid? källa på det?

200 timmar standbytid under ideala förhållanden.. 33% lägre än iphone 4 som är relativt känd för att var värdelös på just batteritid. Ingen av mina vänner kan ha sin 4:a i mer än en dag, och de flesta måste ladda på den under dagen för att den ska räcka till kvällen.

4s har en närmast identisk processor till den nu snart ett år gamla tegra 2, gällande OS så har jag svårt att tänka mig att någon beskriver iOS som "smidigare" snarare "enklare", ungefär som att logga in på en dator i ett biblotek.. Du kan inte göra så mycket men du kan omöjligt förstöra något.

Svårt att se att någon på allvar menar att apple har en bättre app-store än android i dagsläget, i princip allt som finns på apple finns på android och vice versa. Dock klarar ju inte alla android telefoner av de senaste apparna (precis som i PC världen).

Design och storlek tror jag är en smaksak som skiljer sig från person till person, Jag personligen tycker att runt 4 tum är perfekt, då den inte känns i fickan men inte är så taskigt liten o titta på, när man exempelvis kollar youtube.

Du har inte nämnt de starka delarna hos apple, anledningarna till att köpa denna telefonen är

* Du behöver inte vara teknisktkunnig för att unyttja den till 100%
* Du kommer troligtvis aldrig dyka på något strul med mjukvara
* iOS 5 kommer stödja dubbelkärnigt 100% vilket inte finns på android telefoner förrens 3.0 släpps (ungefär samtidigt som iOS 5).
* Sjukt starkt andrahandsvärde, eftersom apple's konsumenter generellt inte bryr sig om prestanda så håller sig en gammal telefon betydligt bättre i värde jämfört med android telefoner.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Tjusigt välförtjänat. Håller dock i pengarna och ser vad som händer i sommar på mobilfronten. Snabbare processor har inte gjort mobilerna mer användbara det senaste året iaf. Så hoppas på något annat.

Permalänk
Medlem

Jaha, Det är här Androidgänget hänger? Ja, ja, det kan ju vara kul och se vilka finesser som lanserats i en Iphone, för att veta vilka finesser som kommer i en framtida Samsung telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

hårdvaru mässigt var det ingen större uppgradering, dualcore har funnits ute på marknaden ett tag nu, vilket OS som är bäst sa jag väl aldrig?:)
sen är det ju så att sjukt många köper luren bara för det är ett äpple på den, andriod lurar finns av flera olika märken:)

Nej, men på dig lät det som att det var ett dumt köp. Som sagt, alla människor har olika behov och olika krav, därav finns olika produkter. Och det är i sig inget fel med att folk köper den för att det är ett äpple på den, ett förtroendeingivande företag får även lojala kunder, inga konstigheter.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av turismo:

Jaha, Det är här Androidgänget hänger? Ja, ja, det kan ju vara kul och se vilka finesser som lanserats i en Iphone, för att veta vilka finesser som kommer i en framtida Samsung telefon.

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

100 timmar hit eller dit?!
Mobilen är väl ändå till för att användas och då skiljer det inte speciellt mycket?
Själv ångrar jag att jag inte köpte iPhone 3gs från tele2 med student rabatt. 50kr i månaden i 24 månader om man tecknade kompis student med surf. Dvs 1200 kr.. hade varit sjukt värt =/

Grejen är att det inte är 100 timmar, det är 33%.

Om du håller igång alla appar och uppdateringar (mail,facebook etc) och ringer enstaka korta samtal så håller din 4:a i 24 timmar, nu kommer det vara 16 timmar. Så har du SGS2 som håller sig i 48.. så blir det en stor skillnad.

Alla smartphone ägare, oavsett märke vet hur snabbt batteriet kan flyga iväg när man sitter på youtube eller liknande, du sitter lite uttråkad på en föreläsning och vips så har du bara 30% batterikvar. Då är det jobbigt om standbytiden är så låg att du är "tvungen" att gå hem o ladda.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

4s har en närmast identisk processor till den nu snart ett år gamla tegra 2, gällande OS så har jag svårt att tänka mig att någon beskriver iOS som "smidigare" snarare "enklare", ungefär som att logga in på en dator i ett biblotek.. Du kan inte göra så mycket men du kan omöjligt förstöra något.

Skillnaden ligger mest i att A5 bättre minnesbandbredd och bättre GPU än Tegra2

Skrivet av Lösbonde:

* Du behöver inte vara teknisktkunnig för att unyttja den till 100%
* Du kommer troligtvis aldrig dyka på något strul med mjukvara
* iOS 5 kommer stödja dubbelkärnigt 100% vilket inte finns på android telefoner förrens 3.0 släpps (ungefär samtidigt som iOS 5).
* Sjukt starkt andrahandsvärde, eftersom apple's konsumenter generellt inte bryr sig om prestanda så håller sig en gammal telefon betydligt bättre i värde jämfört med android telefoner.

Du glömde att ta med att du alltid kan räkna med uppdateringar med jämna mellan vilket är något Android telefoner inte alltid har begåvats med

Permalänk
Medlem

Totalt störd om man köper en telefon för 8 tusen kronor, man kan faktiskt ha roligare.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

"Steve Jobs skapade världen" - Apple fanboys

"Apple suger" - Alla andra

Both arguments are invalid - gud skapade bägge

Själv trodde jag det var Big Bang... men det är kanske bara jag...

Permalänk
Skrivet av Lösbonde:

Grejen är att det inte är 100 timmar, det är 33%.

Om du håller igång alla appar och uppdateringar (mail,facebook etc) och ringer enstaka korta samtal så håller din 4:a i 24 timmar, nu kommer det vara 16 timmar. Så har du SGS2 som håller sig i 48.. så blir det en stor skillnad.

Alla smartphone ägare, oavsett märke vet hur snabbt batteriet kan flyga iväg när man sitter på youtube eller liknande, du sitter lite uttråkad på en föreläsning och vips så har du bara 30% batterikvar. Då är det jobbigt om standbytiden är så låg att du är "tvungen" att gå hem o ladda.

Åter igen, det är standbytiden som är kortare, medan strömförbrukningen under användning är effektiviserad. Så när man faktiskt ringer, lyssnar på musik, surfar, etc, så är batteritiden bättre än Phone 4. Som sagt, den som bryr sig om standbytid istället för brukstid borde inte ha smartphone.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Så de drog in niosiffrigt varje timma, inte dåligt.

Permalänk
Medlem

Ännu en gnäll tråd hur mycket Apple suger. Jävla sandlåda.

OnT: Hm, ja det är ju lite stålar. Dom tänker inte på att dom kan sälja mer med att sänka priset typ 2500kr? Och gå med större vinst?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD