Apple räknar in 1 miljon förbokningar av Iphone 4S på ett enda dygn

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

SweC's redaktion sitter mac som någon sa, ganska bra exempel på att mac inte suger ^^

Offtopic:
Jodå, Apple maskiner + Windows är en bra kombo.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Mjaha. Får be om ursäkt om det inte stämde in på dem då, men min vän sade i princip "Jag köper vad de än släpper, jag hoppas på iPhone 5" och när det blev en iPhone 4S så sade han "Jaja, jag kommer att köpa den ändå, jag behöver en ny telefon". Känns lite som att Apple kunde släppa vilken sorts telefon som helst och en stor mängd personer köper den oavsett.

Detta skrev min kompis till mig i ett mail: Jag är så besviken! Jag har väntat på iPhone 5 sedan april. Vad ska jag göra nu, min nuvarande telefon sjunger på sista versen? Fan, det får väl bli en 4S ändå, bättre än ingenting, är så jäkla trött på min android.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madsoul:

Offtopic:
Jodå, Apple maskiner + Windows är en bra kombo.

Jo, man får något från alla världar! Win/Linux/Apple och dessutom så höjer man sin egen kunskapsnivå

Och man är genast mer eftertraktad på arbetsmarknaden, istället för om man skulle vara låst till ett system.

Ett gott råd till alla unga är (och kommer alltid att vara) kör på alla system!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av zebra3:

Vara bättre? IPhone har mycket bättre batteritid, smidigare OS, bättre/mer applikationer och mycket bättre app-store, snyggare design och bättre storlek för oss med normala händer. Plus att 4s är bra mycket bättre grafikmässigt och Cpun är också bättre. Alla söker inte benämningen Dual Core 1.2ghz i beskrivningen till sin telefon.

IPhone utgör den näst intill perfekta telefonen och jag skulle gladeligen gett 5k för den.

/Htc Sensation-ägare.

Visa gärna den fakta du använder när du påstår att batteriet, CPU:n och grafiken är bättre i 4S än i Galaxy S II (som jag antar att du pratar om).

Och hittar du en iPhone för 5k kan du skratta dig lycklig ^^

Permalänk
Skrivet av zebra3:

Vara bättre? IPhone har mycket bättre batteritid, smidigare OS, bättre/mer applikationer och mycket bättre app-store, snyggare design och bättre storlek för oss med normala händer. Plus att 4s är bra mycket bättre grafikmässigt och Cpun är också bättre. Alla söker inte benämningen Dual Core 1.2ghz i beskrivningen till sin telefon.

IPhone utgör den näst intill perfekta telefonen och jag skulle gladeligen gett 5k för den.

/Htc Sensation-ägare.

Sluta snacka innan du skämmer ut dej mer

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Nej, dom släpper verkligen inte telefoner för alla människor. Dom släpper telefoner för människor som inte bryr sig om teknik eller människor som inte vill göra nått utanför boxen och det är Apple som bestämmer precis hur stor boxen skall vara. Det är helt enkelt för människor som vill bli ledda. Människor som vill ha nått att se upp emot. Förr var det kyrkan som kom med boxen och Jesus var den som ledde dom.

För folk som inte vill vara begränsade så är aldrig Apple ett val. Det spelar ingen roll om man prövat den eller inte. Lika lite som jag måste lägga handen på en platta som lyser rött för att känna om den är varm så måste man inte testa en Iphone för att se om den är nått för mig eller inte. Man kan läsa sig till saker och bilda en tillräckligt bra uppfattning.

Rent skitsnack från en trångsynt person... Jag är mycket tekniskt intresserad, jobbar som systemutvecklare (på en mac) och följer utvecklingen av mobilutvecklingen mycket noga. Jag har dock absolut inget behov av att sitta och pilla med en massa inställning på min telefon, jag vill ha det som jag anser fungerar bäst för mig och det iOS i dagsläget. Finns inget som säger att tekniska personer inte kan gilla iPhone/iOS.

On-topic:

Måste jag säga att jag är lite överraskad. Att den skulle sälja bra var ingen svår gissning men trodde nog inte riktigt suget skulle vara så stort då jag tror många iPhone 4 gör som jag och hoppar över denna generation. Fatta om det faktiskt kommit en iPhone 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wildenboy:

Visa gärna den fakta du använder när du påstår att batteriet, CPU:n och grafiken är bättre i 4S än i Galaxy S II (som jag antar att du pratar om).

Och hittar du en iPhone för 5k kan du skratta dig lycklig ^^

CPUn i 4S är inte snabbare då båda är baserade på samma arkitektur och SGS är klockad högre, dock är GPUn (SGX 543MP2) i 4S klart vassare än den i SGS2 (Mali 400).

Källa (testerna är på en iPad 2 och frekvenserna är gissningsvis lite lägre på iPhone 4S men samtidigt är upplösningen lägre):
http://www.anandtech.com/show/4686/samsung-galaxy-s-2-interna...
http://www.anandtech.com/show/4940/qualcomm-new-snapdragon-s4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Tja, folk stödköpte ju skivor när [Lägg in valfri rockstjärna som dog en tidig död] så varför skulle inte folk köpa Iphone 4 Steve när han beskrevs som en rockstjärna inom affärsvärlden. Värre saker har folk gjort om man säger så...

Nej, dom släpper verkligen inte telefoner för alla människor. Dom släpper telefoner för människor som inte bryr sig om teknik eller människor som inte vill göra nått utanför boxen och det är Apple som bestämmer precis hur stor boxen skall vara. Det är helt enkelt för människor som vill bli ledda. Människor som vill ha nått att se upp emot. Förr var det kyrkan som kom med boxen och Jesus var den som ledde dom.

För folk som inte vill vara begränsade så är aldrig Apple ett val. Det spelar ingen roll om man prövat den eller inte. Lika lite som jag måste lägga handen på en platta som lyser rött för att känna om den är varm så måste man inte testa en Iphone för att se om den är nått för mig eller inte. Man kan läsa sig till saker och bilda en tillräckligt bra uppfattning.

Finns du på riktigt? Eller trollar du? Om du finns på riktigt, så hallåja!! Jag är riktigt trött i ögat nu, men jag kommer att komma tillbaka till denna posten, och editera mitt inlägg imorgon!! För jag måste bara ge min åsikt, och se vad du svarar. Sov gott alla Swecare

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Men gud...

Hoppas i alla fall att det är personer som inte redan har en 4:a

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Sluta snacka innan du skämmer ut dej mer

Alla har åsikter. Det bevisas otaliga gånger när Apple-nyheter kommer upp. Detta är min åsikt och jag har använt både Android och iPhone.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thunderstruck:

snacka om att folk e hjärntvättade -.-

Sådärja, 4 svar hann det bli innan det obligatoriska inlägget om hjärntvätt kom.

Skrivet av Atlas Tasume:

*Suck* Apple i ett nötskal. Påminner lite om hur en sekt fungerar: För alla som följer Apple så finns det inget förutom Apple innom datorvärlden.

... Och där kommer det obligatoriska sekt-inlägget.

Jag kan inleda med att säga att jag är en hjärntvättad stackare som köpt en iPhone 4 förra året, så egentligen har jag väl ingen talan. Det här att vara tekniskt handikappad är annars ett skönt argument. Vad säger att definitionen av hur teknisk man är gäller hur mycket man gillar att ställa in sin mobiltelefon? När man blir äldre än 16 (som snittåldern i den här tråden verkar vara) så inser man att det faktiskt finns ett värde i att produkten man köper fungerar utan handpåläggning.

Det är ju rent löjeväckande att se alla klanka ner på Apple utan någon som helst urskiljning så fort det kommer minsta lilla nyhet som handlar om dem. Ska det vara så inihelvetes svårt att inse att alla inte drar likhetstecken mellan maximalt antal klockcykler per sekund och bra mobil? Känns som många här lever i en bubbla och tror att de är mest tekniska i världen för de har rootat sin android-mobil.

Kan utan tvekan säga att jag är mer insatt i mjukvara än 90% av alla användare på forumet, ändå kör jag med en iPhone 4. Kanske lär man sig uppskatta enkelhet när man inser hur enkelt det är att göra svåranvända program - och hur svårt det är att göra lättanvända..?

Skrivet av Tempel:

Nej, dom släpper verkligen inte telefoner för alla människor. Dom släpper telefoner för människor som inte bryr sig om teknik eller människor som inte vill göra nått utanför boxen och det är Apple som bestämmer precis hur stor boxen skall vara. Det är helt enkelt för människor som vill bli ledda. Människor som vill ha nått att se upp emot. Förr var det kyrkan som kom med boxen och Jesus var den som ledde dom.

För folk som inte vill vara begränsade så är aldrig Apple ett val. Det spelar ingen roll om man prövat den eller inte. Lika lite som jag måste lägga handen på en platta som lyser rött för att känna om den är varm så måste man inte testa en Iphone för att se om den är nått för mig eller inte. Man kan läsa sig till saker och bilda en tillräckligt bra uppfattning.

Kära Tempel,
Du kallar mig alltså för en människa som inte bryr sig om teknik. Förra månaden spenderade jag 250 timmar framför en dator med mjukvaruutveckling enbart i mitt arbete, och därtill mer tid på fritiden. På vilket sätt är jag ointresserad av teknik och göra saker utanför boxen? Jag kan lova dig en sak, och det är att vår slutkund inte direkt klagar på att vi tänkt för mycket inom boxen.

Skrivet av Brusarn:

Holy shit, undrar hur mycket Apple tjänar per telefon? Dom har nog dragit in rejält med stålar redan

Jag har en stark känsla av att Tim Cook har råd med mat den här månaden också

Permalänk
Medlem

Har en Iphone 4 i dagsläget, men det blir sista gången jag äger en Appleprodukt, sjuka överpriset och ett rejält överdrivet brand.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FallenHero:

Vilken modell är iPhone 3S?
Det var ganska många år sedan de var nära konkurs, 1993 närmare bestämt, sedan Jobs kom tillbaka 1997 har de bara gått uppåt

3G ska det vara. Blandade ihop namnen.
Ja det var inte så länge sedan.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du bryter inte mot några regler alls!! Du skriver ner din åsikt, och det har alla rätt till!!

Swec har regler, och att bryta mot dom är en helt annan sak, och finns att läsa på regler, som du vet

Ett forum är till för som vi (du o jag) gör just nu, vi diskuterar varandras åsikter och det kommer du aldrig att bli bannad för!!
Så skriv du från hjärtat vad du menar, det gör jag

Sen undrar jag vad du menar med " din dator eller telefon skulle vara ett fängelse" ?

Och, min egen tolkning av teknik är, använd dig av det har nytta av (och i mitt fall, alla plattformar) och skit i politik/affärer !!

För gissa vem som drar nytta av det, ja du gissade rätt ---------JAG drar mest nytta av det

Sen så skiter jag väl i det ena eller det andra, jag vill att min hårdvara /mjukvara skall göra det jag vill!

Sen om det pågår ett fanboywar om det ena eller det andra, det ger jag blanka fan i. Jag vill ha mitt i teknikvärlden, jag blir nöjd!! Det är allt jag vill!! Allt annat är fail enligt mig!!

Äsch jag är nog bara lite paranoid efter att faktiskt ha varit avstängd någon gång tidigare. Jag minns att jag skrev en massa Apple-kritiska inlägg en lördagnatt när jag var full. Nästa dag mindes jag inte vad jag hade skrivit, och jag kunde inte hitta det eftersom det var raderat, men jag vart avstängd en tid. Hur som helst: Om fängelse - Det finns massor av exempel på hur man vill begränsa och styra användaren, återförsäljaren, etc. I den här artikeln finns några bra exempel:
http://www.idg.se/2.1085/1.409105/peter-sunde-darfor-vagar-in...

Permalänk
Medlem
Citat:

Apple, världens just nu rikaste företag, har genom Steve Jobs lyckats skapa ett närmast sektliknande förhållande till sina kunder. Ett par gånger per år annonserar företaget nya och/eller uppdaterade produkter på en tillställning som mer och mer liknar en religiös tillställning.

http://www.idg.se/2.1085/1.409105/peter-sunde-darfor-vagar-in...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Äsch jag är nog bara lite paranoid efter att faktiskt ha varit avstängd någon gång tidigare. Jag minns att jag skrev en massa Apple-kritiska inlägg en lördagnatt när jag var full. Nästa dag mindes jag inte vad jag hade skrivit, och jag kunde inte hitta det eftersom det var raderat, men jag vart avstängd en tid. Hur som helst: Om fängelse - Det finns massor av exempel på hur man vill begränsa och styra användaren, återförsäljaren, etc. I den här artikeln finns några bra exempel:
http://www.idg.se/2.1085/1.409105/peter-sunde-darfor-vagar-in...

LOL...Peter Sunde artikeln som jag höll på att ROTFLMAO tidigare idag, vilken soppa av sörja och vanföreställningar .

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

hahaha så det är därför jag köper en iPhone

jag är okunnig och ointresserad av teknik. tänk om det vore så enkelt i min värld som i din bittra lilla värld
fast å andra sidan är jag nog lite gladare kanske

Rent generellt ja, sedan finns det såklart undantag.

Å nej, det var bara ett konstaterande

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

LOL...Peter Sunde artikeln som jag höll på att ROTFLMAO tidigare idag, vilken soppa av sörja och vanföreställningar .

Tja det är väl upp till dig att tycka vad du vill. Om jag skriver att 1+1=2 så får du tycka att jag inte hajjat nånting om matematik och bara har fel. Men så länge du inte på något sätt kan tillbakavisa vad Peter Sunde skriver, så väger ju inte dina åsikter särskilt tungt. Jag antar att alla delar av Peters artikel var fel, inklusive att Apple har fått mycket mediauppmärksamhet på senare år, åh du allvetande ?

Permalänk

"Allt går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt(Iphone) "

Påminner mig om hypen för Ipod för 6-7 år sedan. Och netbook för 4 år sedan.

Dags flugor kommer och går, endast PC består !

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginux1234:

Sådärja, 4 svar hann det bli innan det obligatoriska inlägget om hjärntvätt kom.

... Och där kommer det obligatoriska sekt-inlägget.

Jag kan inleda med att säga att jag är en hjärntvättad stackare som köpt en iPhone 4 förra året, så egentligen har jag väl ingen talan. Det här att vara tekniskt handikappad är annars ett skönt argument. Vad säger att definitionen av hur teknisk man är gäller hur mycket man gillar att ställa in sin mobiltelefon? När man blir äldre än 16 (som snittåldern i den här tråden verkar vara) så inser man att det faktiskt finns ett värde i att produkten man köper fungerar utan handpåläggning.

Det är ju rent löjeväckande att se alla klanka ner på Apple utan någon som helst urskiljning så fort det kommer minsta lilla nyhet som handlar om dem. Ska det vara så inihelvetes svårt att inse att alla inte drar likhetstecken mellan maximalt antal klockcykler per sekund och bra mobil? Känns som många här lever i en bubbla och tror att de är mest tekniska i världen för de har rootat sin android-mobil.

Kan utan tvekan säga att jag är mer insatt i mjukvara än 90% av alla användare på forumet, ändå kör jag med en iPhone 4. Kanske lär man sig uppskatta enkelhet när man inser hur enkelt det är att göra svåranvända program - och hur svårt det är att göra lättanvända..?

Kära Tempel,
Du kallar mig alltså för en människa som inte bryr sig om teknik. Förra månaden spenderade jag 250 timmar framför en dator med mjukvaruutveckling enbart i mitt arbete, och därtill mer tid på fritiden. På vilket sätt är jag ointresserad av teknik och göra saker utanför boxen? Jag kan lova dig en sak, och det är att vår slutkund inte direkt klagar på att vi tänkt för mycket inom boxen.

Jag har en stark känsla av att Tim Cook har råd med mat den här månaden också

Ha Ha Ha Ha Ha Ha *+Asgarv med kramp i både mage och rygg**

Väldigt bra skrivet, och man kan läsa din humör mellan raderna (om man nu har en förmåga till det) tycker att du svarar väldigt konkret och rakt på sak vad du menar!

Inget svävande alls utan bara rakt på sak, och jag gillar det!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Apple hit och android dit osv, är nog ganska bra att det finns olika produkter och system som passar olika människor, en del trivs med iphone, andra med nån android nalle, osv, tur vi är olika kanske.
Skulle vara jämra tråkigt om alla hade samma

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Tja, folk stödköpte ju skivor när [Lägg in valfri rockstjärna som dog en tidig död] så varför skulle inte folk köpa Iphone 4 Steve när han beskrevs som en rockstjärna inom affärsvärlden. Värre saker har folk gjort om man säger så...

Nej, dom släpper verkligen inte telefoner för alla människor. Dom släpper telefoner för människor som inte bryr sig om teknik eller människor som inte vill göra nått utanför boxen och det är Apple som bestämmer precis hur stor boxen skall vara. Det är helt enkelt för människor som vill bli ledda. Människor som vill ha nått att se upp emot. Förr var det kyrkan som kom med boxen och Jesus var den som ledde dom.

För folk som inte vill vara begränsade så är aldrig Apple ett val. Det spelar ingen roll om man prövat den eller inte. Lika lite som jag måste lägga handen på en platta som lyser rött för att känna om den är varm så måste man inte testa en Iphone för att se om den är nått för mig eller inte. Man kan läsa sig till saker och bilda en tillräckligt bra uppfattning.

Jag kan försäkra dig att ALLA här inne någon gång har tagit på en varm platta för att testa, och den som påstår annat har antingen förträngt det eller så vågar dom inte erkänna. Det finns mycket man kan göra med en Iphone som Apple inte vill att man kan göra. Du kan köra homebrew, du kan piratkopiera apps från App Store, du kan strukturera och göra om utseendet

Här är två exempel på hur man kan ha det

Och eftersom att Android är open source så går även det att installera på en Iphone, dock ser jag ingen anledning att göra de.

Argumenten som du och många andra kommer med skriker okunnighet, men det är i och för sig inte lätt att veta när man är så rädd för att ens testa och i stället bildar fördomar. Apple må kanske låsa dörren, men dom lämnar nyckeln alldeles utanför och allt du behöver göra är att plocka upp nyckeln, stoppa in den i nyckelhålet och vrida om så öppnar sig alla möjligheter du har med en Android.

Om du inte tycker om Iphone och Apple så är det helt upp till dig, men sprid ingen falsk propaganda utan säg bara rent ut att du hatar dom.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Alla har åsikter. Det bevisas otaliga gånger när Apple-nyheter kommer upp. Detta är min åsikt och jag har använt både Android och iPhone.

Att ha åsikter är väl en sak, men om du väljer att skriva din åsikt som fakta är det inte konstigt att folk börjar tjafsa:

Skrivet av zebra3:

Vara bättre? IPhone har mycket bättre batteritid, smidigare OS, bättre/mer applikationer och mycket bättre app-store, snyggare design och bättre storlek för oss med normala händer. Plus att 4s är bra mycket bättre grafikmässigt och Cpun är också bättre. Alla söker inte benämningen Dual Core 1.2ghz i beskrivningen till sin telefon.

IPhone utgör den näst intill perfekta telefonen och jag skulle gladeligen gett 5k för den.

/Htc Sensation-ägare.

Och vilken telefon du jämför med lyser med sin frånvaro, dock citerade du en som nämnde Samsung Nexus vilken ingen har någon information om än.

Men Google Nexus One har ungefär likvärdig batteritid, Google Nexus S har bättre, sen om Samsung Nexus har bättre eller sämre återstår att se. Men att skriva att iphone (spelar ingen roll om du syftar på 3 eller 4) har mycket bättre batteritid än Samsung Nexus som inte har släppts än är ju ren spekulation. Och om du jämförde med Samsung Galaxy S2 så har du helt fel. Så då återstår frågan vilken telefon du jämförde med?

Bättre/mer applikationer, är detta något man verkligen kan säga? Mer måhända även fast jag personligen skiter om det är 300 000 vs 500 000. Eller är det bara din åsikt? Samma sak med design. Samma sak med bättre storlek. Dock hör jag ofta folk som äger iphone4 att en liten större skärm inte skulle ha skadat. Så återigen, fakta och åsikt = 2 skilda saker. Dock kan man ju säga ang. tex batteritiden att du har totalt fel och backa upp detta med fakta som är odiskutabelt.

Permalänk
Medlem

Alltid kul att läsa vad Applehatarna och den sektistiska Androismaffian har för argument till att en Applepodukt säljer

För det kan ju absolut inte vara så att iPhone och dess ekosystem är förbannat j**vla bra och att iPhone 4 precis blev ännu bättre och HELT OMGJORD under skalet

Undra hur många av alla t.ex Androidtelefoner som släpps som ger 2xPrestandan,7xGPU prestanda, 2xnätprestanda, 8 MP/1080p kamera (vs 5MP)med teknik under för att dra nytta av det, bättre/samma användningstid. Till detta kommer Ios 5 samt ett uppdämpt behov av personer som troligen byter sin 3GS samt T-mobilekunder. För de stackars Amerikanare som sitter i CDMA träsket och reser så är inte en Worldphone helt fel heller...

Sure jag hade oxå hoppats på en iPhone 5 med LTE stöd (Finns ingen lösning på marknaden som kan ge Iphone LTE stöd utan ett extra chip enl Anandtec), ännu tunnare och NFC stöd samt att den kunde lösa problem som Global Warning och finnanskrisen m.m...men när man väl kommit över det så är 4s ingen dålig uppdatering...man hade bara hoppats på lite mer...

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Tja det är väl upp till dig att tycka vad du vill. Om jag skriver att 1+1=2 så får du tycka att jag inte hajjat nånting om matematik och bara har fel. Men så länge du inte på något sätt kan tillbakavisa vad Peter Sunde skriver, så väger ju inte dina åsikter särskilt tungt. Jag antar att alla delar av Peters artikel var fel, inklusive att Apple har fått mycket mediauppmärksamhet på senare år, åh du allvetande ?

Att Apple får för mycket mediauppmärksamhet håller jag fullständigt med om men att ingen vågar kritisera Apple är dock helt fel. Har funnits mängder av kritiska artiklar i media.

Att Apple får sådan mediauppmärksamhet handlar enligt min åsikt till största del om pengar. Allt Apple gör väcker känslor, både för och emot. Det är bara att titta på vårat eget forum. Tråden om exempelvis nya Androidversionen har redan trillat ner till andra sidan på nyhetssidan, konstigt nog blev det ingen debatt om hur mycket bättre/sämre det är än iOS är som det ofta brukar sluta med i trådar kring Apple/iOS. Inte heller tråden om WP 7.5 spårar ut likt Appletrådarna.

Media älskar ju så klart det. Folk läser och har åsikter om allt rörande Apple, vilket resulterar i flera klick på sidan och mer annonsintäkter.

Permalänk
Skrivet av zebra3:

Alla har åsikter. Det bevisas otaliga gånger när Apple-nyheter kommer upp. Detta är min åsikt och jag har använt både Android och iPhone.

Du snackade inte om din åsikt utan gav ut falsk fakta om iphone;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Jag kan försäkra dig att ALLA här inne någon gång har tagit på en varm platta för att testa, och den som påstår annat har antingen förträngt det eller så vågar dom inte erkänna. Det finns mycket man kan göra med en Iphone som Apple inte vill att man kan göra. Du kan köra homebrew, du kan piratkopiera apps från App Store, du kan strukturera och göra om utseendet

Och eftersom att Android är open source så går även det att installera på en Iphone, dock ser jag ingen anledning att göra de.

Argumenten som du och många andra kommer med skriker okunnighet, men det är i och för sig inte lätt att veta när man är så rädd för att ens testa och i stället bildar fördomar. Apple må kanske låsa dörren, men dom lämnar nyckeln alldeles utanför och allt du behöver göra är att plocka upp nyckeln, stoppa in den i nyckelhålet och vrida om så öppnar sig alla möjligheter du har med en Android.

Om du inte tycker om Iphone och Apple så är det helt upp till dig, men sprid ingen falsk propaganda utan säg bara rent ut att du hatar dom.

Så om man nu inte vill ha iphonen som den är, vf inte bara köpa en android som är öppen från början?;) Det funkar inte att säga att vara olaglig är en lösning på ett problem, eller? För att jailbraka och dylikt är inte lagligt;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MightyKLARA:

Så om man nu inte vill ha iphonen som den är, vf inte bara köpa en android som är öppen från början?;) Det funkar inte att säga att vara olaglig är en lösning på ett problem, eller? För att jailbraka och dylikt är inte lagligt;)

Att jailbreaka är givetvis helt lagligt. Var skulle du hitta ett lagstöd som förbjöd dig att ändra mjukvaran i din egen enhet?

Permalänk
Skrivet av ginux1234:

Att jailbreaka är givetvis helt lagligt. Var skulle du hitta ett lagstöd som förbjöd dig att ändra mjukvara i din egen enhet? Så länge mjukvaran är licensierad givetvis.

men du gör så att appar med avtal om prissättning ges ut utan inbetalning, typ som att piratkopiera filmer;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MightyKLARA:

men du gör så att appar med avtal om prissättning ges ut utan inbetalning, typ som att piratkopiera filmer;)

Nej det gör du inte. Jailbreak möjliggör att du kan installera tredjepartsmjukvara som ej godkänts av Apple. Om du då själv installerar piratkopierad mjukvara är det ett upphovsbrott men det är inte relaterat till jailbreaken. Piratkopierade filmer går utmärkt att lägga in på en iPhone även utan att jailbreaka den.