Apple räknar in 1 miljon förbokningar av Iphone 4S på ett enda dygn

Permalänk
Medlem

Men är det så svårt att förstå? Senaste stora uppgraderingen för de som valt att köra iOS på telefonen var för över ett år sedan. Alla som köpte 3Gs direkt efter lanseringen (och några månader till i och med att man kan uppgradera efter 21 månader på et 24 månaders abo.) står nu och ska ha ny lur. De kan då välja på iPhone 4 eller iPhone 4s.

Är man nöjd med sin existerande iPhone så är väl chansen stor att man håller sig kvar på den platformen där man vet hur allt fungerar, har en del pengar investerade i apps och vet att alla inställningar och sådant bara följer med över till nya luren.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så tänker inte jänkarna till riktigt i det här fallet

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Jag känner igen det beteendet från en annan grupp användare här på forumet...... Gissa vilken?

OT: Ja jag undrar det verkligen: Vilken kan det vara?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

*Suck* Apple i ett nötskal. Påminner lite om hur en sekt fungerar: För alla som följer Apple så finns det inget förutom Apple innom datorvärlden.

Låt oss nu rasera hela ditt uttalande med ett enda faktum:

Jag "följer" Apple (har Macbook, iPhone och iPad)
Jag reparerar, bygger, spelar på och "följer" den stationära PC-marknaden, och skaffar och uppgraderar stationära datorer kontinuerligt.

Tadaa, yet another small mind busted -.-'

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Jag kommer troligtvis inte köpa den och äger ingen iphone.

Men är det inte lite väl att säga att dom som köper är idioter m.m. inte fan vet någon här varför folk prioriterar luren.
Majoriteten som köper bryr sig inte ett öre om hårdvaran utan har annat som tilltalar som just iphone har.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

De flesta satt säkert med en gammal 3G eller 3GS och bara väntade på att nästa telefon skulle släppas. Själv sitter jag kvar med min 3GS i 9 månader till, får se vad Apple släpper då.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Jaha, nåja skönt att jag aldrig kommer hamna i en apple statistik iallafall, oj föresten det gör man kanske över dom som aldrig kommer köpa nått som apple varit framme och fingrat på

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

Jävlar vilken hype, skrämmande att en telefon kan bli så rekord såld när det nästintill samma sak som föregående. Håller med om att det är en bra telefon men lite överprisat och sämre batteritid!

Och vad är inte alla Android telefoner?

Sämre batteritid? standby tid jaa? man måste ändå ladda ALLA dagens smartphones varje dag (beroende på hur mkt du använder den)..

Tror aldrig du klarar av att låta telefonen ligga helt stilla i mer än 24 timmar, kanske om du är arbetslös och har samma dyngsryttm som Merlin Mansson.. så ge er ffs..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Mycket imponerande siffror

Edit:

Är det inte fel på datumet i artikeln? Det är väl den 14:e som man få telefonen?

det har senarelagts pga efterfrågan. Det var 14 oktober från början i England.

och nu börjar jag fundera på om jag ska beställa därifrån om jag vill ha en 4S den här sidan julafton....

fan att Jobs skulle gå och dö sådär!

Skrivet av ancient_ac:

Ofattbart hög siffra förbokningar för en knappt uppdaterad produkt o_O

för de som har en iPhone 4 så är det inte så mycket att hurra för. Men för oss som har 3G och 3GS (och vill fortsätta ha iPhone) så känns det värt att uppgradera.

Skrivet av Atlas Tasume:

*Suck* Apple i ett nötskal. Påminner lite om hur en sekt fungerar: För alla som följer Apple så finns det inget förutom Apple innom datorvärlden.

konstigt då det inte passar in på mig.
Kan inte tänka mig något annat (just nu) än iPhone som mobil men jag har precis byggt en windowsdator och skulle aldrig i världen se det försvarbart att köpa en stationär Appledator.

Permalänk

Ny Apple produkt inkommande -> Folk blir galna tar lån dem inte kan betala tillbaka och förhandsbokar den nya produkten -> Få svår ekonomi bara för att Apple produkten var helt värd det -> Ekonomin balanserad -> Ny Apple produkt inkommande -> repeat.

Permalänk
Medlem

Perfekt uppgradering för de som skaffade 2års abb och iPhone 3GS, de med iPhone 4 redan är det inte sån stor ide att byta om du inte har pengar och spendera

Och hoppas inte den här tråden blir full av "Varför köpa en iPhone när XXX är snabbare.". Det finns mer till en telefon än hur snabb den är, det är det sista jag tänker på iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Och vad är inte alla Android telefoner?

Sämre batteritid? standby tid jaa? man måste ändå ladda ALLA dagens smartphones varje dag (beroende på hur mkt du använder den)..

Tror aldrig du klarar av att låta telefonen ligga helt stilla i mer än 24 timmar, kanske om du är arbetslös och har samma dyngsryttm som Merlin Mansson.. så ge er ffs..

Sluta försvara att telefonen har sämre batteritid erkänn istället att det är halvkasst att släppa en ny modell med sämre batteritid än föregående!
Tacka vet jag Samsung, dom jobbar iaf i rätt riktning... hur långt man kommit är en annan fråga som för mig kommer i andra hand.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Folk klagar på Apple-fanatiker men det räcker med att läsa trådar som denna för att se hur jobbiga Androidfanatikerna är istället.

Det är en bra telefon och levererar uppenbarligen vad många vill ha. Alla vill inte ha stora, plastiga Androidmobiler som dyker upp i nya utgåvor varannan vecka.

Skrivet av Se33:

Sluta försvara att telefonen har sämre batteritid erkänn istället att det är halvkasst att släppa en ny modell med sämre batteritid än föregående!
Tacka vet jag Samsung, dom jobbar iaf i rätt riktning... hur långt man kommit är en annan fråga som för mig kommer i andra hand.

Dubbelt så snabb processor, upp till sju gånger snabbare GPU och detta intryckt i samma lilla formfaktor som föregångaren. Trots det längre taltid (men sämre standbytid). Hur är det en dålig prestation?

Permalänk

Jag skulle känna mig blåst om ett halvår om jag köpte mig en ny Iphone

Permalänk
Skrivet av Se33:

Sluta försvara att telefonen har sämre batteritid erkänn istället att det är halvkasst att släppa en ny modell med sämre batteritid än föregående!
Tacka vet jag Samsung, dom jobbar iaf i rätt riktning... hur långt man kommit är en annan fråga som för mig kommer i andra hand.

Det är ju bara standbytiden som blivit sämre, taltid, surftid och allt annat har ju blivit bättre. Jag vet inte hur du gör med dina telefoner, men jag brukar räkna bra batteritid som batteritiden den har när den används. Vem fan bryr som om standby.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

1 miljon människor kan inte ha fel, skit är gott!

Inget går upp mot lite hype och det är väl lite som när en rockikon dör, då brukar deras skivor rusa på listorna.

kan nog vara en orsak till att så många köper iPhone 4S faktist. Sympatiköpare + den extrema exponeringen som Apple och iPhone fick iom Jobs död har nog bidragit en hel del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

kan nog vara en orsak till att så många köper iPhone 4S faktist. Sympatiköpare + den extrema exponeringen som Apple och iPhone fick iom Jobs död har nog bidragit en hel del.

Mycket har jag sett i mitt liv, men att folk stödköper elektronik (pga dödsfall) är inte en av de sakerna.

Permalänk
Medlem

Äh, som många redan sagt, många som väntat in nästa generation. Vad ska dom nu göra? Sitta kvar på sis pre-4 lur i väntan på en 5a, eller köpa en 4s? Och just detta.... inte direkt så att det var nått helt nytt företag som genererade 1 mill bokningar.... utan det var ju folk som redan sen innan var beredda att klicka boka-knappen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

tror mer apples konkurenter gör en lättnads suck då de räddar årests budget o slipper fila på en ny supermobil då ipone 4s inte var en "ny" iphone! men feteprestsanda!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

kan nog vara en orsak till att så många köper iPhone 4S faktist. Sympatiköpare + den extrema exponeringen som Apple och iPhone fick iom Jobs död har nog bidragit en hel del.

en del kan vara riktigt extrema (eller bara konstiga)

finns t.o.m. de som säger att iPhone 4S står för "iPhone for Steve"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Låt oss nu rasera hela ditt uttalande med ett enda faktum:

Jag "följer" Apple (har Macbook, iPhone och iPad)
Jag reparerar, bygger, spelar på och "följer" den stationära PC-marknaden, och skaffar och uppgraderar stationära datorer kontinuerligt.

Tadaa, yet another small mind busted -.-'

OT: Ja man kan ju undra vem som är den med en "small mind" här. Den som ger sitt påståeende, eller den som slår ner på påståeendet och avslutar med ett "-.-" ansikte.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Det här bevisar ju att folk köper vilket skit som helst bara det står Apple på grejen, otrolig sits dom sitter i där dom kan skeppa ut vad som helst med i princip 0 utvecklingskostnader!

Permalänk
Skäggig legend

Det gör mig inte förvånad. Jag skulle inte klassa mig själv som en fanbooii men det skulle andra göra. Jag har ägt 3G, 3Gs och nu äger jag iPhone 4.

Jag förstår varför folk väljer Appleprodukter, de håller en helt annan standard i själva bygget - stommen om man vill kalla det så. När de släpper en produkt är det för ALLA människor och inte tekniskt begåvade ungdomar som kan "hacka" telefonerna och göra vad de till. 95% av användarna vill ha en telefon som fungerar och inte strular, det är var en iPhone är och inte gör! iPhone 4s må ha samma utsida, men insidan är det en annan historia.

Det här med att den redan har hårdvara som finns i andra telefoner kan jag säga att de andra Android telefonerna är som bensin, snabba och rappa men när det handlar om rå styrka kommer man inte långt. Det är då iPhone kommer med A5 som finns i iPad 2 som jag skulle vilja kalla för en diesel som inte är lika snabb eller rapp, men helvetiskt mycket starkare som orkar dra mycket.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

OT: Ja man kan ju undra vem som är den med en "small mind" här. Den som ger sitt påståeende, eller den som slår ner på påståeendet och avslutar med ett "-.-" ansikte.

Förmodligen den som lägger påståendet utan att backa upp det med fakta....... Att bygga sin argumentation på generaliseringar brukar fungera så där bra.

Permalänk
Musikälskare

Älskar alla inlägg om att folk är hjärntvättare etc. så roligt att läsa

Men bättre telefon finns inte på marknaden idag så... mad?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Folk klagar på Apple-fanatiker men det räcker med att läsa trådar som denna för att se hur jobbiga Androidfanatikerna är istället.

Det är en bra telefon och levererar uppenbarligen vad många vill ha. Alla vill inte ha stora, plastiga Androidmobiler som dyker upp i nya utgåvor varannan vecka.

Dubbelt så snabb processor, upp till sju gånger snabbare GPU och detta intryckt i samma lilla formfaktor som föregångaren. Trots det längre taltid (men sämre standbytid). Hur är det en dålig prestation?

Det är väl ingen som har tagit upp Android förutom Du, Rawet, m0rk och Foxtra och samtidigt pratat upp iPhone?...

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Eller så är de bara inte intresserade av Android

....och windows 7, Meego, Symbian, ELLER EN VANLIG JÄVLA SONY ERICSSON! (typ K800i alltså)

nae men OT, vad är det med folk? snacka om hjärntvättning..."åh en ny iPhone, gief me" -.-´

Inget emot Apple, bara folket som köper deras saker (däribland jag själv, andra hand dock...vill inte stödja dem för mycket, tror dem klarar sig bra som dem gör nu...)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Skulle vara kul att veta hur många av den miljonen som har en iphone 4.

Permalänk
Medlem

Kudos till Apple. Alltid älskar designen på iMac, Macbooks och iPhone'en, problemet är att de passar inte mina ändamål. Jag vill ha större frihet helt enkelt. Har provat en macbook i en månad som ända dator men trivdes inte i deras miljö så provade med bootcamp men det var alldeles för segt. Mac'ar fungerar bra med OSX vilket jag tycker är synd för jag så gärna skulle vilja ha en Windows maskin med prestanda i ett iMac skal...

Så kudos till Apple och hoppas att de som gillar använda iOS osv blir nöjda. Tillsvidare kör jag med linux och windows på en PC och Android.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jag kommer troligtvis inte köpa den och äger ingen iphone.

Men är det inte lite väl att säga att dom som köper är idioter m.m. inte fan vet någon här varför folk prioriterar luren.
Majoriteten som köper bryr sig inte ett öre om hårdvaran utan har annat som tilltalar som just iphone har.

Jag kommer inte heller att köpa den och äger en iphone, en 3GS. (som jag gav 3000kr för på blocket för över ett år sen)

Och håller med om att det är lite väl korkat att kalla folk idioter som väljer 4S:en

Alla har vi ett egenval att välja, och hur skönt är inte det!

Jamen, bla bla bla bla bla säger alla Androidfanboys. Men det skiter väl vi i som vill ha en iphone!

Är man vad vid en sak, så väljer man oftast det!

Själv så köper jah alla mina mobiler på blocket, det finns hur många som helst som bara är 2-3mån gamla, med garanti, typ Tintin har köpt en ny mobil och helt plötsligt kommer han på att han inte hade råd, det är ett riktigt guldköp

Min nästa lur blir såklart en iphone 4 och från blocket, jag har inte bråttom, jag kan vänta lite till, och är väldigt nöjd med min Jailbreakade 3GS, så den får hänga med ett tag till

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]