Apple räknar in 1 miljon förbokningar av Iphone 4S på ett enda dygn

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Lilla gubben? Du borde kunna lista ut genom att se när jag blev medlem på detta forum att jag inte är så liten

Som sagt jag angav precis samma länk fler inlägg tidigare i tråden (kl 23.33) om du läser den ordentligt. Om du kommer med motbevis så kan vi fortsätta denna diskussion men i nuläget är den meningslös.

Jag sa att du var en liten gubbe, så jag tycker det är ganska logiskt. Såg din kommentar nu, missade den för jag svarade på ginux1234 och glömde bort att kolla på din. My bad:P hoppas du inte har ragat för mycket;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Så vilka delar i apples avtal bryter mot gällande lagar?;) Sen så äger du inte ett os bara för att du har en kopia på din hårdvara;)

På samma sätt som du får flasha din xbox och installera windows på din mac så får du jailbreaka din iphone. Det absolut värsta som kan hända är att garantin inte längre gäller.

Här har du lite läsmaterial:

http://www.google.com/search?client=opera&rls=sv&q=jailbreak+...

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Har beslutsångest, får se om det blir 4s eller nexus prime.
Men känner jag mig rätt blir det en 4s och så slipper jag böket med andriod.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

*Suck* Apple i ett nötskal. Påminner lite om hur en sekt fungerar: För alla som följer Apple så finns det inget förutom Apple innom datorvärlden.

Snarare du som är sektmedlemmen som tvångsmässigt måste titta på vad andra köper för telefoner... Jag förstår inte hur man kan bli upprörd ens en gång av vad andra människor handlar för TELEFON? Sjuklig besatthet stämmer in på dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krigarkungen:

"Den är bara bäst", typiskt iPhone-argument.

Argument? Varför tror du att ett telefonköp är en debatt? Är det dina pengar folk handlar för eller? Vem fan bryr sig om vad andra har för telefoner?

Kan någon förklara för mig varifrån den här patologiska besattheten av andras telefoner kommer ifrån?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyriak:

Jag tror man måste komma ihåg att Sweclockers är en sida för entusiaster och teknikintresserade, så det är få här som skulle kunna tänka sig en Apple produkt då vi är mer teknikmedvetna/kunniga. Apple riktar sig till såna som är snarare intresserade av något snyggt och med status och folk som är allmänt okunniga/ointresserade av teknik.

Så för oss är det svårare att förstå folk som blint köper Apple produkter medans det i något forum för hemmafruar eller börsmäklare skulle vara svårt att förstår varför man lägger pengar på en bra processor exempelvis.

Du menar att datorentusiaster har svårt att tänka sig Unix i ett aluminiumskal med 27" IPS-panel? =/ Det ska vara ASUS Motherfucker 2.0 Killerz? Förövrigt ruggigt märkligt resonemang.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lösbonde:

Jag förstår helt ärligt inte riktigt vem som skulle välja iphone 4s över iphone 4.. bryr sig folk inte om batteritid överhuvudtaget?

Då ska du inte jobba i IT-branschen eftersom folk uppenbarligen väljer 4S framför 4. Kvar står du med öppen mun och ingenting förstår... Världen måste vara en skrämmande plats för dig?

Permalänk
Medlem

När de enda Dual Core mobilerna har Android så är det helt plötsligt jätteviktigt att ha Dual Core, men när Apple släpper en telefon med Dual Core så är det helt plötsligt ingen skillnad mot tidigare modeller? Apple har ju iaf någon vettig chans att få appar/spel som utnyttjar två kärnor.

Permalänk

Undrar om jag inte ska byta min HTC mot en iPhone. Sen publicera bilder av mig på forumet och se hur många besök till psykjouren det kommer att resultera i.
Känner många som håller på med både utveckling och teknik. Sliter hela dagarna med problem. Men, när dom kommer hem så vill dom bara njuta av att allt ska fungera utan massa pill. Förutom på sambon

Permalänk
Medlem

Fördelen med att köpa en iPhone är att den har ett så himla bra andra hands värde så man förlorar inte så mycket när man säljer den.

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

ISlaves ;D

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Sluta försvara att telefonen har sämre batteritid erkänn istället att det är halvkasst att släppa en ny modell med sämre batteritid än föregående!
Tacka vet jag Samsung, dom jobbar iaf i rätt riktning... hur långt man kommit är en annan fråga som för mig kommer i andra hand.

Vad ska jag erkänna? att du fortfarande kan använda telefonen precis lika mycket, fast du kan inte låta den ligga en hel vecka i streck lika länge?

Erkänn att du aldrig bryr dig om standby tiden när du köper en mobil istället!

Och hur ofta är det Samsung specificerar "rätt" batteritid?
Apple är väldigt väldigt kända att skriva en batteritid som faktiskt stämmer överens med verkliga livet, det kommer du inte ifrån, för det vet både du och jag.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

När de enda Dual Core mobilerna har Android så är det helt plötsligt jätteviktigt att ha Dual Core, men när Apple släpper en telefon med Dual Core så är det helt plötsligt ingen skillnad mot tidigare modeller? Apple har ju iaf någon vettig chans att få appar/spel som utnyttjar två kärnor.

Android utnyttjar väl inte båda kärnorna fullt ut vad jag hört?

Citat:

according to AndroidEncyclopedia.com:

This new series of multi core processors destined for the smartphone market will be sampling in the first quarter of 2011 and will enter mass production sometime in the second half of the same year. This comes really as a bit of a disappointment really as the Tegra 2 processor is already out and is kind of setting new standards on every test which has the ability to optimally use the multi-core technology. The biggest inconvenience the processors really faces is the lack of proper Android support when it comes to recognizing the multi-core architecture and thus using it to its full potential.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

"Den är bara bäst", typiskt iPhone-argument.

Istället för att irritera dig på det så kanske du skulle försöka få lite insikt till varför folk tycker som dom gör? Jag tycker det är så mycket enklare att verkligen förstå varför folk gör det ena eller det andra om man försöker sätta sig in i deras situation, på gott och ont. Jag lovar, det är inte farligt att tycka om något så som folk gör, det är därför det blivit så storslaget som det blivit.

Inte hade det blivit så stort om det var en dålig produkt, eller tror du verkligen det?

Rätt lustigt att se hur folk säger att andra är hjärntvättade, börjar ju nästan undra om dom som säger det, är det det själva.. Ingen som helst insikt eller förmåga att se in i någon annans ögon.. halleluja, vart är världen på väg!
Folk verkar lida av att inte kunna respektera olika åsikter, det verkar vara en svår sak att göra idag, i alla fall alla som är anti-apple, konstigt nog.. Jättekonstigt om du frågar mig..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skillz:

Istället för att irritera dig på det så kanske du skulle försöka få lite insikt till varför folk tycker som dom gör? Jag tycker det är så mycket enklare att verkligen förstå varför folk gör det ena eller det andra om man försöker sätta sig in i deras situation, på gott och ont. Jag lovar, det är inte farligt att tycka om något så som folk gör, det är därför det blivit så storslaget som det blivit.

Inte hade det blivit så stort om det var en dålig produkt, eller tror du verkligen det?

Rätt lustigt att se hur folk säger att andra är hjärntvättade, börjar ju nästan undra om dom som säger det, är det det själva.. Ingen som helst insikt eller förmåga att se in i någon annans ögon.. halleluja, vart är världen på väg!
Folk verkar lida av att inte kunna respektera olika åsikter, det verkar vara en svår sak att göra idag, i alla fall alla som är anti-apple, konstigt nog.. Jättekonstigt om du frågar mig..

Håller med helt.

Värt att notera är hur de första sidorna i en nyhet om apple alltid domineras av hatkommentarer, mer nyanserade och mogna inlägg dyker upp först efter några sidor. Har apple-hatarna inget annat att göra än att häcka vid varenda nyhetssida och slänga sig över tangentbordet vid första bästa applenyhet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Till att börja med så är luren ganska billig i USA. Såg nått om 199$ för 16gb och 399$ för den större. För det andra är det ju faktiskt så att många tycker om saker som bara fungerar. Inget mekande, pillande, klockande eller dylikt. Så att hacka på dom som gillar Apple produkter är som att hacka på alla som köper en BMW, istället för en turbokonverterad Nissan med intercooler och Nira-insprut. Man får gilla olika.....

Permalänk
Medlem

Hahaha, detta är så typiskt.

Denna videon stämmer mycket bättre än vad jag trodde : http://www.youtube.com/watch?v=FL7yD-0pqZg

Fick höra för ett litet tag sen från en person att han skulle minsann köpa den nya IPhonen och detta var alltså innan de gått ut med några detaljer. Man bryr sig alltså inte ens om att titta upp på vad konkurrenterna har utan är det en produkt från Apple så ska den köpas oavsett vad. Jag undrar vad det kallas?

Visst säger det lite om företaget men det säger desto mer om personen i fråga ;).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Vad ska jag erkänna? att du fortfarande kan använda telefonen precis lika mycket, fast du kan inte låta den ligga en hel vecka i streck lika länge?

Erkänn att du aldrig bryr dig om standby tiden när du köper en mobil istället!

Och hur ofta är det Samsung specificerar "rätt" batteritid?
Apple är väldigt väldigt kända att skriva en batteritid som faktiskt stämmer överens med verkliga livet, det kommer du inte ifrån, för det vet både du och jag.

Lägre standbytid betyder antagligen att CPU eller annat tillhörande SoC:et är mer strömkrävande, vilket kan resultera i lägre batteritid överlag. Det återstår att se tills den blir testad på riktigt.

Obs. No hater, har varken iOS eller Android. Bytte mig faktiskt ifrån Android då jag tycker det känns hemskt oeffektivt. Om iPhone hade varit billigare hade det möjligtvis vara ett trevligt alternativ.

Permalänk
Medlem

Vad har dom nu lurat i de stackars applefansen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Lilla gubben, jag fick inga motbevis förän din sista kommentar;) Sen så finns det inget syfte att jailbreaka om man inte tänker ta ner olagliga appar;)

Du har isåfall aldrig förstått syftet med att roota en Android eller jailberaka en Iphone om du tror att det man "ska" göra är att ladda ned piratkopior på Applikationer. Vad sägs om att byta tema? Kunna browsa i mapparna (iOS)? Att inte roota/jailbreaka är som att inte vara admin på sin egen dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Så vilka delar i apples avtal bryter mot gällande lagar?;) Sen så äger du inte ett os bara för att du har en kopia på din hårdvara;)

1: Lär dig att svara på flera inlägg i samma svar din spammare!

2: Sluta lägga in 357 tusen blinkande smilys, får dig bara att se ännu värre ut och gör det ännu svårare att ta dig seriöst!

3: Lär dig att sluta argumentera när du har blivit bevisad fel 5 gånger (helst tidigare men jag inser begränsningarna)..

Herre gud! ...

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av ginux1234:

Värt att notera är hur de första sidorna i en nyhet om apple alltid domineras av hatkommentarer, mer nyanserade och mogna inlägg dyker upp först efter några sidor. Har apple-hatarna inget annat att göra än att häcka vid varenda nyhetssida och slänga sig över tangentbordet vid första bästa applenyhet?

Inget konstigt med sånt beteende alls. Det här är Internet...

Sedan så är det inte heller konstigt att folk inte gillar Apple. Ett av de större problemen för stora företag (speciellt i alla fall de som säljer personliga prylar) är att många kommer alltid att gå mot strömmen. Hatet skapas som kontrast när folk börjar dyrka iProdukter, på samma sätt som musik, filmer, religion, etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Så du går emot apples avtal?;) Sen så säger du att jag har fel men har ändå inga bevis emot mig;) man börjar ju undra vem det är som sprider ut falsk information?;)

Det är sedan 2010 lagligt att jailbreaka i USA, och har i Sverige varit lagligt redan sen i början
http://www.macrumors.com/2010/07/26/u-s-government-to-explici...

Så länge du inte kör programvara som tillhör någon annan (piratkopierade appar) så begår du inga brott. Allt som finns tillgängligt i Cydia är fritt fram att ladda ner och installera då upphovsmannen själv lagt det där för nerladdning, och det bryter inga avtal man har med Apple.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

3 saker man aldrig ska disskutera.
Religion, politik och Apple. Tror nog Apple och deras produkter är enblandning av religion och politik givet de vilda debatterna, och de vilda åsikterna (bokstavstrogna VS ateister)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Lägre standbytid betyder antagligen att CPU eller annat tillhörande SoC:et är mer strömkrävande, vilket kan resultera i lägre batteritid överlag. Det återstår att se tills den blir testad på riktigt.

Obs. No hater, har varken iOS eller Android. Bytte mig faktiskt ifrån Android då jag tycker det känns hemskt oeffektivt. Om iPhone hade varit billigare hade det möjligtvis vara ett trevligt alternativ.

well, vi pratar om några få procent sämre, big deal?
Klart det är en big deal för alla hate'ers som måste försöka hitta minsta lilla fel

om du är ute efter maximal batteritid ska du nog ha med dig ditt egna diselaggrigat överallt dessutom klarar du en Zombieepidemi lättare, win win situation!

Edit: Sen när angav Apple felaktiga batteritider?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ginux1234:

Nej det gör du inte. Jailbreak möjliggör att du kan installera tredjepartsmjukvara som ej godkänts av Apple. Om du då själv installerar piratkopierad mjukvara är det ett upphovsbrott men det är inte relaterat till jailbreaken. Piratkopierade filmer går utmärkt att lägga in på en iPhone även utan att jailbreaka den.

Ursäkta... måste lägga in en fråga här till moderatorerna.

VARFÖR... är det fullt tillåtet att diskutera JAILBREAK av iPhone, men absolut tabu att diskutera liknande om spelkonsolerna?

Båda sakerna möjliggör användandet av piratkopierad mjukvara... ÄVEN om man nu kanske inte alls hade tänkt använda det till något annat än "homebrew".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

well, vi pratar om några få procent sämre, big deal?
Klart det är en big deal för alla hate'ers som måste försöka hitta minsta lilla fel

om du är ute efter maximal batteritid ska du nog ha med dig ditt egna diselaggrigat överallt dessutom klarar du en Zombieepidemi lättare, win win situation!

Edit: Sen när angav Apple felaktiga batteritider?

Standbytider brukar allt som oftast ge ett bra hum om hur mycket kräm man får vid användning. Nu 100h en rätt drastisk skillnad, så vi får se hur stor skillnaden blir vid användning när utförliga test kommer ut.

Sen vet jag inte vad resten av ditt inlägg har att göra med mitt inlägg att göra. Jag har aldrig sagt att jag behöver maximal batteritid, och jag har aldrig hävdat att Apple angett felaktiga batteritider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ancient_ac:

Ofattbart hög siffra förbokningar för en knappt uppdaterad produkt o_O

Hur menar du knappt? allt utan utseende är omgjort typ.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderstruck:

snacka om att folk e hjärntvättade -.-

ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Hur menar du knappt? allt utan utseende är omgjort typ.

Omgjort? Eller bara lite uppdaterad och såld med en flerårig sjukt hjärntvättande marknadsföringskampanj som säljer skit lättare än Peter Monyleux.