Permalänk

Raketfarts nya datta.

Slängde precis ut min gamla C2D E8500 dator pga buggar i en SSD disk. (Kunde inte installera windows 7)

Så det blev ett nytt moderkort, cpu, ram och kylning samat chassi.

Bara graffekort kvar att byta.

Raketfarts nya datta.

Permalänk

HELVETE vad blockerat luftflöde frontfläkten hade!

Annars fint bygge

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Du kanske ska vända på nätagget så det suger in luft i botten istället för varmluft från chassit

Permalänk
Medlem

Har du monterat nätagget så det suger luft inifrån burken ist för underifrån?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D PSU: Corsair HX 650W MOBO: ASUS P8 P67 B3 PRO CPU: Intel i5 2500k @ 4.3 GHz CPU-kylning: Zalman CNPS 9900 MAX RAM: Corsair VENGEANCE 16 GB @ 1600 MHz GPU: Gainward GTX 570 GS GLH SSD: Corsair Force Series 3 120 Gb HDD: Samsung SP F3 1 Tb 7200 RPM Skärm: BenQ GL 2750HM

Permalänk
Medlem

du vet om att nätagget är upp och ner va?
Edit: var visst inte först

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Datta? vet inte vad det är. Jag såg bilder på en dator.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

dator*

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Tyran26:

Datta? vet inte vad det är. Jag såg bilder på en dator.

Skrivet av cosmos92:

Om ni hade läst texten under beskrivningen av bygget så hade ni då sett att han skrivit dator, med andra ord så var han ironisk när han skrev "datta".

Permalänk

fin datta

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

tackar, tackar.

Angående Nätagget, så ja man skulle kunna vända på detta. Och I mångas ögon är det "det rätta".
i över 20år så har alltid fläkten på nätaggen suttit på insidan för att ta varmluft och driva ut det genom, eftersom det inte fanns massa fancy fläktar åt alla håll och riktiningar.

Nät agget dör inte eller mår sämre när hela lådan ligger på 27grader.

Sen sitter det en 200mm fläkt från sidan som drar in luft. så det är ingen fara där heller.

angående datta så precis som huttala så var jag ironisk.

Permalänk
Hedersmedlem

oj! Vad intressanta inlägg det är i denna tråden. Nätagg och gramatik. Påpekningar ang ev stavfel/felskrivningar driver knappast någon trå framåt.

Fint bygge! Alldeles för stort chassi för min smak.
Du har väll sett mina byggen

Har du bytt grafikkortet ännu?
Låter det inte väldigt mycket med så många fläktar? Har själv bara 4fläktar totalt i min dator, det inkluderat nätagg och grafikkort.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace