Iphone 4S på svenska Apple Store med priser från 5 795 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Vill bara säga att du gjorde ett bra svar/inlägg till jonteponte! Ni gillar olika, och kan diskutera som vuxna! Och alla flamewars inlägg som kastar skit, borde ta efter och växa upp! Och då menar jag inte åldern, för visst kan man vara smart/ta kritik/acceptera någons annans åsikt fast man är 14!!

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar. Det är det som forum används bäst till enligt mig. Flamewars är löjligt och man lär sig inte lika mycket av att bara diskutera med de som tycker likadant som en själv, eller om man alltid utgår från att man kan allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Stiger man ner till samma nivå ser jag inte hur man förtjänar medkänsla inför problemet. Än mindre när den du svarade skrev relativt sakligt varför han föredrog det ena och skrev tydligt att det inte var något fel med det andra. I just det fallet framstod du som den oresonliga.

Skillnaden är dock att han inte sa att de som köper android är dumma i huvudet så som många android-fan säger att de som köper iphone är.

Han sa att han inte gillar android och förklarade varför. Vad är det för oresonligt med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Stiger man ner till samma nivå ser jag inte hur man förtjänar medkänsla inför problemet. Än mindre när den du svarade skrev relativt sakligt varför han föredrog det ena och skrev tydligt att det inte var något fel med det andra. I just det fallet framstod du som den oresonliga.

Det var lite påfluget, men det var ingenting som var riktat specifikt mot han/hon utan mer mot alla som bara kommer in hit för att klaga på Apples produkter och hur dyr dom är, och som jag i alla fall får en känsla av, mest för sakens skull. Jag kunde ha hoppat ett stycke efter första meningen, för det var egentligen bara första meningen som var konkret riktat mot han/hon, så my bad.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Skillnaden är dock att han inte sa att de som köper android är dumma i huvudet så som många android-fan säger att de som köper iphone är.

Han sa att han inte gillar android och förklarade varför. Vad är det för oresonligt med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Han jämför Android-telefoner med en buffé som blivit hälsovådlig och kallar det också "skit på tallriken" och jag har svårt att se det som så väldigt mycket mer sakligt. "Full av buggar" är svårt att tolka som korrekt eller fel då det inte säger så mycket.

Skrivet av Gender Bender:

Det var lite påfluget, men det var ingenting som var riktat specifikt mot han/hon utan mer mot alla som bara kommer in hit för att klaga på Apples produkter och hur dyr dom är, och som jag i alla fall får en känsla av, mest för sakens skull. Jag kunde ha hoppat ett stycke efter första meningen, för det var egentligen bara första meningen som var konkret riktat mot han/hon, så my bad.

Okej, då ska jag inte dra det vidare, fast jag vidhåller nog att lite mindre negativt målande ord lätt håller diskussionen i vänligare ton. Vi kan iaf enas om att det är tråkigt med de som idiotförklarar folk pga märkesval.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Se fetmarkerad text. Tack för det erkännandet! Jag kan ju tycka att det känns ganska bra om man kan erkänna både brister och bra egenskaper, oavsett om det gäller Apple, Samsung, Google, Microsoft etc, än att bara sticka huvudet under sanden och inte faktiskt se likheterna, och självklart även skillnaderna. Jodå, Apple kopierar också, precis som många andra företag. Och det är inte direkt något fel i det, enligt min åsikt. Men jag tycker att Samsung har gått lite väl långt i vissa avseenden. Att kopiera lite här och där kan jag tycka är ok, men när man börjar kopiera (eller efterlikna för mycket) en stor del av en annans företags produkt(er) tycker jag det är att gå till överdrift. Och där tycker jag att Samsung har gått lite för långt.
Angående bildappen så var det väl mer den studsande effekten som Samsung blev beskyllda över att ha kopierat från Apple, inte att man kunde bläddra till höger och vänster?

Ja, jag försöker så gott det går att vara saklig för båda sidor. Jag föredrar ju en produkt över den andra då den passar mina behov bättre, precis som alla andra hittar sin rätta produkt, men den har sina brister precis som alla andra produkter. Jag skulle nog dock önska att företagen var lite bättre på att samarbeta med patent då det gynnar kunderna, men nu får vi se hur det går.

Vad gäller bildappen så var det inte så jag uppfattade den artikel jag läste, men den behöver ju inte ha beskrivit det helt korrekt. Jag antar att jag också utgick från den bildapp som funnits på Galaxy S-serien och där är det ingen studsande effekt, men har jag haft fel kan det ju ha rört sig om en annan app ifall de använt olika på tableten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chjp:

Beställde du ifrån applestore?

Ja, det gjorde jag. Vadårå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Vem tar en man/kvinna med Apple logga och iMac 27" seriöst i en debatt som handlar om apple vs X?

Jag har fyra servrar som kör Linux och Unix, en VPS fast det är knappast en dator jag äger..
Har sen haft fler PC's än Mac's..

Sen att jag har valt att utsmycka SweC med ett Äpple tycker jag endast var lite roligt.

Du behöver inte ta mig seriöst om du inte vill.

Skrivet av Kid_A:

"Även om iOS snodde det gjorde dom det till något snyggare och bättre imo!" - Om iOS nya notification system.

http://www.youtube.com/watch?v=CW0DUg63lqU

Och nej, jag fick inte nån Steve hysterik när han gick bort, jag kunde de mesta om Steve Jobs långt innan han ens avgick från sin post.. såg Pirates of the Silicone Valley för typ 4-5 år sen..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Ja, det gjorde jag. Vadårå?

Bara undra, fundera på beställa där med. Men känns ju ganska långt leverans datum.. :/

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Och nej, jag fick inte nån Steve hysterik när han gick bort, jag kunde de mesta om Steve Jobs långt innan han ens avgick från sin post.. såg Pirates of the Silicone Valley för typ 4-5 år sen..

Du vet uppenbarligen mer än jag då jag inte hade någon aning om att han var med i sådana filmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chjp:

Bara undra, fundera på beställa där med. Men känns ju ganska långt leverans datum.. :/

Ja, tycker jag med. Men tror nog leveranstiderna är ännu längre hos operatörerna. :/

Permalänk
Medlem

är ute efter ny mobil och blev lite glad och tänkte "oj, bara 6000 kr".
sen insåg jag hur mycket man egentligen kan göra för 6000 kr, ifall jag bara ska kasta 6k på elektronik ser jag nog hellre en uppgradering på datorn.

överlever nog ett tag till med min iphone 3g.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Beställde en Iphone 4s nu när jag såg att den släpptes för beställning. Står att jag kan få den mellan 17-24 november.. vilket jag tycker verkar rätt lång tid.

Jaha, det står ju "Färdig att skickas: 1–2 veckor" på Apple Store.

Lägre pris vad än jag hadde förväntad mig men jag avvaktar för mer tester/pris mellan 4S och Galaxy Nexus.

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk

Iphone stulen

Körde först på första Iphone gsm som aldrig kom till Sverige... fick den stulen så har väntat ett tag nu och kört med dåliga mobiler..
Så nu blir det en 4s Vit på 32 gb

Permalänk
Skrivet av #enbom:

-Lika dyr som iPhone i samma klass.

Säg en Android i samma klass som en iphone 4 som kostar runt 7k

Permalänk

och jag har en sony ericsson g900 som har nästan exakt samma funktioner som en iphone för fleera tusen x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av imperatormedia:

och jag har en sony ericsson g900 som har nästan exakt samma funktioner som en iphone för fleera tusen x)

kan du spela plants vs zombies på den?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av IceDread:

2000kr till och man får en bra fin bärbar dator!

Helt galet högt pris för en mobiltelefon.

Håller med. Jag är lite sugen på att byta ut min Hero men jag tänker inte lägga så mycket pengar på en telefon. Får väl vänta något år till så får man väl motsvarande prestanda och ett moget ICS för en lite mer human peng.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenshiin:

Ligger i samma prisklass som Galaxy Nexus, dock inget revolutionerande i 4S jämfört med 4, så detta pris är egentligen ganska löjligt.

Men den kostar inte så mycket mer än 4:an gjorde för inte länge sen. Bättre kamera och bättre prestanda men sämre batteri.

Skrivet av IceDread:

2000kr till och man får en bra fin bärbar dator!

Helt galet högt pris för en mobiltelefon.

Beroende på om man använder den eller inte så är det inte så farligt tycker jag. Min SGS2 kostar mig 4800kr med den förhöjda avgiften på mitt abb. Använder den nästan lika mycket som jag använder min dator, förgyller varenda rast på jobbet och bussresan när jag pendlar etc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av imperatormedia:

och jag har en sony ericsson g900 som har nästan exakt samma funktioner som en iphone för fleera tusen x)

Fast du har ingen cool Home knapp som vi Iphone användare har

Permalänk
Medlem

spår att det skulle bli en apple vs rest tråd av detta :I
not suprised

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hampa10:

spår att det skulle bli en apple vs rest tråd av detta :I
not suprised

Det är inte jag heller, men de gnäller bara för att de inte har råd med en, det komiska är att det är bara Android-fanboys som gnäller, hör aldrig en iPhone ägare gnälla, åtminstonne inte börjat tjafset

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

Skulle väl säga smaken är som baken, gillar man tweak, köp en android. Vill du ha en stabil telefon där du låter apple styra köp iphone.
Prismässigt kunde 16gb varit 500kr billigare, då hade den legat mer rätt prismässigt tycker ja.

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Permalänk
Medlem

Blir till att beställa en.Allt annat är ju gay..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chjp:

Skulle väl säga smaken är som baken, gillar man tweak, köp en android. Vill du ha en stabil telefon där du låter apple styra köp iphone.
Prismässigt kunde 16gb varit 500kr billigare, då hade den legat mer rätt prismässigt tycker ja.

Prismässigt så kostar iPhone alltid vad den kostat vid release i $, när 3G kom kostade 16GB $199, när 3GS kom kostade den $199 för 16GB och $299 för 32GB så att 3G 16GB togs bort, när iPhone 4 kom kostade 16GB $199 och 32 $299 så att 3GS sjönk till $99 för 16GB och $199 för 32GB, samma sak nu med 4S, sånuvarande prissättning är (i USA) när du tecknar abonnemang:
iPhone 3GS 8GB $FREE
iPhone 4 16GB $99
iPhone 4S 16GB $199
iPhone 4S 32GB $299
iPhone 4S 64GB $399

Prissatt av Apple och håller trenden, vilket gör att du alltid kommer att veta vad en iPhone kommer att kosta när en ny kommer

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Iphone är inte längre en statuspryl...en statuspryl är en sak som inte så många har och är lite unik i sig, Iphone vad jag vet är inte unik längre....

+1

Precis så jag ska tänka nu när jag ska ha ny mobil tack för tipset.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Avstängd

Status?! Vad är det mer än en ändlös jakt på något som inte finns av folk med låg självkänsla

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Prismässigt så kostar iPhone alltid vad den kostat vid release i $, när 3G kom kostade 16GB $199, när 3GS kom kostade den $199 för 16GB och $299 för 32GB så att 3G 16GB togs bort, när iPhone 4 kom kostade 16GB $199 och 32 $299 så att 3GS sjönk till $99 för 16GB och $199 för 32GB, samma sak nu med 4S, sånuvarande prissättning är (i USA) när du tecknar abonnemang:
iPhone 3GS 8GB $FREE
iPhone 4 16GB $99
iPhone 4S 16GB $199
iPhone 4S 32GB $299
iPhone 4S 64GB $399

Prissatt av Apple och håller trenden, vilket gör att du alltid kommer att veta vad en iPhone kommer att kosta när en ny kommer

Min syster är i USA och skall köpa med sig en iPhone hem. Hur funkar det med de för 199$, kan man få dem så billigt med kontantkort, eller måste man teckna abonnemang med månadskostnad?

Och priserna på Apples amerikanska sida är exklusive moms va? Vad ligger momsen på?

Tack på förhand!

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Defeat^:

Min syster är i USA och skall köpa med sig en iPhone hem. Hur funkar det med de för 199$, kan man få dem så billigt med kontantkort, eller måste man teckna abonnemang med månadskostnad?

Och priserna på Apples amerikanska sida är exklusive moms va? Vad ligger momsen på?

Tack på förhand!

Det är med abonnemang, en upplåst 4S kostar $649 för 16gb.

Moms är ett svenskt påhitt, ingenting du behöver tänka på i staterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Min syster är i USA och skall köpa med sig en iPhone hem. Hur funkar det med de för 199$, kan man få dem så billigt med kontantkort, eller måste man teckna abonnemang med månadskostnad?

Och priserna på Apples amerikanska sida är exklusive moms va? Vad ligger momsen på?

Tack på förhand!

Vad jag vet måste man teckna abonnemang i Usa, tydligen kan man köpa den utan kontrakt tidigast i november någon gång. Antar mobiloperatörerna köpt upp rättigheterna i början.

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

+1

Precis så jag ska tänka nu när jag ska ha ny mobil tack för tipset.

varför ha en mobil som är status? tejpa den i pannan och visa att du har något ingen annan har?
Inte bättre att välja produkter som fyller din personliga funktion eller den kanske bara handlar om att vara unik?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |