Söker färdigbyggd speldator för MAX 9000, vilken av dessa är bra?

Permalänk

Söker färdigbyggd speldator för MAX 9000, vilken av dessa är bra?

Hej,

Jag har ett par stycken portabla bärbara och hade tänkt att investera i en bärbar som man kunde spela BF3 med, men efter noggrann undersökning kom jag fram till att en tillräckligt bra sådan skulle bli för dyr.

Jag vill ha datorn under 10 000 och då ska skärm ingå. Jag vill ha den färdigbyggd när den kommer eftersom jag inte vill bygga ihop den själv. Operativsystem får jag gratis från universitetet så det behöver jag inte :).

Vad tror ni om denna:

http://www.webhallen.com/hardvara/141239-webhallen_battlefiel...

Tack så mycket för hjälpen bröder och systrar

Knight

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk

Datorn du har länkat är inte färdigbyggd utan i delar, dvs ett paket med alla delar som du måste sätta ihop själv. Vill du ha en färdigbyggd dator skulle jag rekommendera att sätta ihop ett paket på inet och betala dem för att bygga den åt dig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av whiskerer:

Datorn du har länkat är inte färdigbyggd utan i delar, dvs ett paket med alla delar som du måste sätta ihop själv. Vill du ha en färdigbyggd dator skulle jag rekommendera att sätta ihop ett paket på inet och betala dem för att bygga den åt dig

Skickades från m.sweclockers.com

Okey tack!

Det finns typ 100 trådar där folk lägger upp egna konfigurationer av datorer från inet o komplett. Hur vet jag vilken jag ska välja, finns det någon bra tråd eller sida som lägger upp typ månadens dator eller liknande? Jag har för mig det men hittar inget om det!

Tack så mycket!

EDIT: Jag hade gärna valt grejerna själv men jag vet inte vilka produkter som passar till vad

vill lägga till
Visa signatur

In God We Trust

Permalänk
Skrivet av Knightstreet:

Okey tack!

Det finns typ 100 trådar där folk lägger upp egna konfigurationer av datorer från inet o komplett. Hur vet jag vilken jag ska välja, finns det någon bra tråd eller sida som lägger upp typ månadens dator eller liknande? Jag har för mig det men hittar inget om det!

Tack så mycket!

EDIT: Jag hade gärna valt grejerna själv men jag vet inte vilka produkter som passar till vad

Jag kan sätta ihop ett paket åt dig, kan fixa det om en dryg halvtimme

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
såg att det var 9000 och inte 10 000 nu :P
Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1036504/forslag
är vad jag skulle föreslå, med tanke på att bf3 ingår ligger du i budget, annars kan du alltid gå over till en phenom 2 processor så kan du spara några lappar

Permalänk
Medlem

här är en annan burk med matx storlek o skärm (duger för spel du har lite stram budget med skärm btw så denna fick det bli)
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1036680/med-skarm-och-lite-b...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Oj, vad många som ville hjälpa, tack så mycket!

Jag ska fundera lite nu med både det där färdiga systemet för 9990 såg bra ut, men dom som några av er satte ihop själva är också intressanta, speciellt då det kanske blir lite billigare?

Tack!

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk

ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB DirectCU II TOP (+battlefield 3) - 2190 kr

ASUS P8Z68-V LX - ATX / Intel Z68 / DDR3 / 2xPC... - 1149 kr

Corsair PowerSupply (PSU) 750W Enthusiast Series

Corsair Vengeance Low Profile 8GB DDR3 PC-12800... - 490 kr

Fractal Design Define R3 - Svart (Ej PSU / USB ... - 890 kr

Intel 80GB 320 Series Intern SATA 2.5" (SSD) (S... - 1190 kr

Intel Core i5-2500K 3,3GHz / 6MB / Socket 1155 ... - 1849 kr

Seagate Barracuda Green 2TB (Cache 64 MB / 5900... - 790 kr

Sony Optiarc Intern DVD±RW AD-7280S-0B Svart - 179 kr

Nu blev min budget lite större... Vad tror ni om denna som jag plockade ihop på webhallen?

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk

Föresten, har någon tips bra en sjysst skärm som man både kan spela spel och kolla på film me bra kvalité på? för max 1500-2000!

Visa signatur

In God We Trust