Sista kollen innan köp av dator på 9k!!!!!

Permalänk
Medlem

Sista kollen innan köp av dator på 9k!!!!!

Denna dator har jag tänkt att beställa idag: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1039876/klarte/
Finns inget att förbättra? Ska kosta högst 9000 med montering. Jag ska ha den ssd disk som jag har där och ingen vanlig stor disk.

Om ni kan göra ett bättre paket för samma summa hade det varit väldigt snällt.

Kommer det moderkortet klara av att jag klockar upp processorn en aning?

Permalänk
Medlem

Skulle kört på denna: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1044290/2011-10-26

Fördel är att du får lite mer prestanda med grafikkortet och minskar strömförbrukning. Därför behöver du inte mer än 550w på agget. Nackdelar är väl att agget inte är modulärt men eftersom du inte ska bygga den själv så spelar nog inte det så stor roll.

Edit: Den kommer klara av att klocka en aning men för mer "Hardcore" -överklocking behövs en mer påkostad mammaplanka med bättre ström-försörjning dock. Angående ssd så funkar den du valt men tänk på att ssd'er inte är till för lagring. Om du behöver plats så köp en hdd eller använd en extern.

Visa signatur

gg

Permalänk
Medlem

Okok, ska kolla på det, men grejen är att jag har verkligen MAX 9k, inte ett öre till. Men tycker du jag ska byta moderkort? Grafikkort byter jag nog så som du har gjort där, eller på något annat sätt.

Permalänk
Medlem

Tror ni jag kan klocka processorn till typ 4000 mhz med det moderkortet och fläkten?

Permalänk
Medlem

cpu kylaren, svar ja, angående modekortet, titta på ressentioner på kortet på inet, den killen har tydligen lyckats;)

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Tack, blir nog ett kap imorrn då

Permalänk

Ganska tråkigt chassi imo

Visa signatur

GIGABYTE 990-FXA-UD3 | PHENOM X4 965BE@ 4GHz | CORSAIR 8GB 1600Mhz | GIGABYTE 460 OC SLI@ 900/1800/2000 | NZXT H2 | XFX 750W Core Edition | CM HYPER 212+

Permalänk
Hedersmedlem

Palmlol, det är inte tillåtet att bumpa eller korsposta så jag låser din andra tråd men nästa gång blir alla trådar låsta och du förlorar då möjligheten att få hjälp i ämnet. Tänk på detta och läs reglerna noggrant!

Tack

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM