[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av frallan123:

Skön server, synd att det laggar =/

Dice/EA har ju problem, bara vänta tills de löser sig

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Skrivet av SIR_HanZen:

Dice/EA har ju problem, bara vänta tills de löser sig

Var dock bara på en bana tehran highway eller vad den heter. Går väldigt bra nu asså

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
SpelClockers

Bra lir idag.

Tobblish och Frallan, fy fan för er

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av xurra:

Bra lir idag.

Tobblish och Frallan, fy fan för er

Äckel Engineer med den där sjukt op A 91, nej fy

Permalänk
Medlem

Bra spelat, Tobblish spelade sjukt bra! Spelade som ett nötskal själv.

Permalänk
Medlem

Tack för en underbar fredagsnatt!

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Där kom min första MVP ribbon!

Tycker ni ska ta bort FF, blir bara arg på skiten.. -.-

Permalänk

Mja rätt skönt liir efter man kom hem från jobb
Roligt headshot jag fick som recon när jag sköt ner piloten i helin! ;D

Och jet flygandet gick väl hyfsat eller vad säger ni ;D

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farner:

Tack för en underbar fredagsnatt!

Oj det där var nog lite för mycket information ; )
Btw är det bara jag som inte kommer in på en enda server?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Flawwoo:

Lär kika in och dra några rundor senare idag :). Hur är aktiviteten på Mumble?

Den var riktigt hög, vid start var vi kanske 40 på mumble och blev fler senare. Räknade aldrig efter dock.

Skrivet av Muss3:

Tycker ni ska ta bort FF, blir bara arg på skiten.. -.-

Varför blir du arg på den, ge oss ett skäl så vi förstår ditt resonemang?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Riktigt bra början måste jag säga!
Jag pratade med väldigt många och hjälpte de som inte kunde ansluta och hade andra problem, diskuterade klasser, taktiker, vapen osv.
Alla var riktigt trevliga och trots det att jag är en av de yngsta i sällskapet (15, snaaart 16 ) så fick jag vara med de stora farbröderna ändå!
Tack ska ni ha för en trevlig fredagsnatt. Nu ska jag fortsätta spela lite!

Permalänk
Hedersmedlem

Jättekul att ni verkar vara nöjda med servern!

Jag måste bara be om ursäkt i efterhand för att jag säkert "dissade" många frågor och annat i chatten, men det är inte lätt när man gärna vill prestera i spelet. Det var min första kväll, så självklart var man själv lite hänförd av det underbara spelet! Att man sen inte kan få upp chatten förutom när någon precis har skrivit gör ju inte saken lättare. Om ni har frågor och funderingar så får ni gärna hoppa in i samma Mumble-kanal som jag sitter i (när jag inte sitter i admin), det är mycket lättare att prata under tiden jag dödar er än att skriva!

Donationsstatus: 1230 kr på kontot!! Helt otroligt!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ljungan11:

Riktigt bra början måste jag säga!
Jag pratade med väldigt många och hjälpte de som inte kunde ansluta och hade andra problem, diskuterade klasser, taktiker, vapen osv.
Alla var riktigt trevliga och trots det att jag är en av de yngsta i sällskapet (15, snaaart 16 ) så fick jag vara med de stora farbröderna ändå!
Tack ska ni ha för en trevlig fredagsnatt. Nu ska jag fortsätta spela lite!

Det är exakt den andan som gör det extra kul att ordna sådana här saker!

Vi hoppas på många roliga kvällar och tillfällen att skratta! I alla fall med vissa tekniska förbättringar, blev inget spel för min del. Satt och harvade med PB och forum, för att inte tala om denna auktorisering av spel...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är riktigt bra att ni kör instant spawn på jetplan. Hindrar mycket camp i spawn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Äckel Engineer med den där sjukt op A 91, nej fy

Vill inte ens veta hur många gånger du dödade mig Blev ett par svordomar iaf, haha.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R5 Moderkort ASUS B450F CPU Ryzen 3600x
GPU Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil Minnen Corsair Vengeance Black 32GB 3200MHz SSD Samsung 840 EVO 250GB, Samsung 970 EVO 500GB
HDD Western Digital Caviar Black 1TB PSU Fractal Design Newton R3 600W 80+ Platinum
Skärm MSI Optix MAG321CQR, 32" 1440p 144hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av widL:

Donationsstatus: 1230 kr på kontot!! Helt otroligt!

Galet! Sweclockers är minst sagt en community med själ!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Sökte på Sweclockers igår runt 21 tiden men då var det 0/64 , tyckte det såg så ut mesta dels av kvällen. Kanske missade någon tidpunkt?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Orio:

Sökte på Sweclockers igår runt 21 tiden men då var det 0/64 , tyckte det såg så ut mesta dels av kvällen. Kanske missade någon tidpunkt?

Från 20:00:30 och framåt var det 55+ inne på servern (mindre än 30 sekunder och vi hade fullt vid start), oftast 64 och en låååång kö som försökte ta sig in. Vi övervakade via loggarna och såg allas försök att ansluta. Det var rätt många kan vi säga när det väl blev en slot ledig.

Så vad du såg vet jag inte (kanske otur och mitt i ett kartbyte) men servern var smockfull in på småtimmarna om jag förstått de som stannade kvar efter att jag gav mig.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Riktigt bra början måste jag säga!
Jag pratade med väldigt många och hjälpte de som inte kunde ansluta och hade andra problem, diskuterade klasser, taktiker, vapen osv.
Alla var riktigt trevliga och trots det att jag är en av de yngsta i sällskapet (15, snaaart 16 ) så fick jag vara med de stora farbröderna ändå!
Tack ska ni ha för en trevlig fredagsnatt. Nu ska jag fortsätta spela lite!

Blir så glad när någon ger sig på mina fördommar (i det här fallet om yngre spelare), tack för det!
Härligt att höra så mycket positivt om servern alla redan, får ta och ladda ner muble och ge mig in på servern efter jobbet. Kunde tyvärr inte spela så mycket igår (eller snarare i morse) i och med att jag var en av alla dom som inte lyckades aktivera spelet. Men nu är jag riktigt taggad och har ju hela helgen framför mig

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Orgondor:

Blir så glad när någon ger sig på mina fördommar (i det här fallet om yngre spelare), tack för det!
Härligt att höra så mycket positivt om servern alla redan, får ta och ladda ner muble och ge mig in på servern efter jobbet. Kunde tyvärr inte spela så mycket igår (eller snarare i morse) i och med att jag var en av alla dom som inte lyckades aktivera spelet. Men nu är jag riktigt taggad och har ju hela helgen framför mig

Välkommen, ta med dig den inställningen! Desto bättre community känsla.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Galet! Sweclockers är minst sagt en community med själ!

Jag tror att det kommer öka när det finns fler donationsalternativ. Har inte möjlighet att betala med sms, annars hade jag skjutit till en hundring i månaden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av olycka:

Jag tror att det kommer öka när det finns fler donationsalternativ. Har inte möjlighet att betala med sms, annars hade jag skjutit till en hundring i månaden.

Skicka ett PM till widL så kan han eventuellt lösa något.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Beställer dator till helgen endast för BF3, då blir det att lira. Ser fram emot att köra på SweClockers server!

Ni kanske skulle öppna ytterligare en server?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rolfsaurus:

Beställer dator till helgen endast för BF3, då blir det att lira. Ser fram emot att köra på SweClockers server!

Ni kanske skulle öppna ytterligare en server?

Det är glädjande att höra hur mycket folk uppskattar initativet med en BF server men det kommer att gå ett bra tag innan vi går längre. Det är mycket som ska klaffa för att driva en server framgångsrikt. Vi får försöka oss på att driva denna först ett tag och sedan utvärdera. Men onekligen, av donationerna att döma så vill verkligen SweC medlemmarna se fler servers...det är en stark indikation! Mycket roligt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Rolfsaurus:

Beställer dator till helgen endast för BF3, då blir det att lira. Ser fram emot att köra på SweClockers server!

Ni kanske skulle öppna ytterligare en server?

Lan(novar) sa igår att de skulle börja med en server, i alla fall tills en början. Men jag håller med om att de borde öppna fler servrar i framtiden!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ljungan11:

Lan(novar) sa igår att de skulle börja med en server, i alla fall tills en början. Men jag håller med om att de borde öppna fler servrar i framtiden!

Och i posten ovanför din, jag kanske borde försöka bli mindre långrandig....:)

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Oj, ser att Tobbe (Tobblish) är i svängarna på bf3. Kommande vecka kommer nog spenderas på servern!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Från 20:00:30 och framåt var det 55+ inne på servern (mindre än 30 sekundeer och vi hade fullt vid start), oftast 64 och en låååång kö som försökte ta sig in. Vi övervakade via loggarna och såg allas försök att ansluta. Det var rätt många kan vi säga när det väl blev en slot ledig.

Så vad du såg vet jag inte (kanske otur och mitt i ett kartbyte) men servern var smockfull in på småtimmarna om jag förstått de som stannade kvar efter att jag gav mig.

Ska erkänna att det kanske var tidigare än 21 så kan mycket väl vara så att jag kikade tidigare.
Jag anade att den skulle vara full nämligen Får försöka senare ikväll bara. Ska även dra ner mumble också.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Ta inte bort ff... folk får lära sig aima & låta bli att va så nerviga bara 1200 spänn va väl inte mycke :/ trodde det skulle va mer, fast det hela har ju iofs inte varit igång så länge än. skickar en slant senare idag. Sätt på lösen på servern också

Permalänk

Nån som spelar?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//