Framtidens bredband till allmännyttan i GBG

Permalänk
Medlem

Det var tvättstugan elen var kopplad till i stationen förut. Pratade precis med en på kundservice, men han kunde fortfarande inte få fram vad de kan vara för fel på min lina, han ser när jag startar om min fiberkonverterare, men han kan fan inte komma i kontakt med datorn som jag har anslutit till den... Kan det vara konvertern som e kass? Verkar ju lattjo!

Permalänk
Avstängd

Ni som har Bahnhof, hur är det med ip nummer ? Får man 1 eller flera ?

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Kul!

Använder du anonine oxå? Isf, funkar det bra?

Kör inte anonine.

Mitt nät var nere större delen av dagen igår och man får hoppas det är barnsjukdomar som sedan försvinner

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Antar att bahnhof inte har fast ip som tjänst i ITUX nätet?

Betalar gärna extra för den funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Kör inte anonine.

Mitt nät var nere större delen av dagen igår och man får hoppas det är barnsjukdomar som sedan försvinner

Kollar man på bahnhofs sida så har stoppet igår vart ett planerat driftstopp sedan en tid tillbaka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

Kollar man på bahnhofs sida så har stoppet igår vart ett planerat driftstopp sedan en tid tillbaka...

Det hade jag missat totalt

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

(sk) iTUX

Hej !

Funkar bredbandet för dig nu( rallie. ) Bor i trakterna runt kondensatorsgatan

o jag kommer inte ut på portalen (framtidens bredband) ens , suttit i supportkö till bahnhof i timmar,

men dom hänvisar till iTUX som säger att dom har signal till mitt modem i hallen, fick till slut

ge upp o ta gamla trotjänaren comhem (3 hål i väggen)

Mycke mail o lite verkstad känns det som

Permalänk
Medlem
Skrivet av glading:

Hej !

Funkar bredbandet för dig nu( rallie. ) Bor i trakterna runt kondensatorsgatan

o jag kommer inte ut på portalen (framtidens bredband) ens , suttit i supportkö till bahnhof i timmar,

men dom hänvisar till iTUX som säger att dom har signal till mitt modem i hallen, fick till slut

ge upp o ta gamla trotjänaren comhem (3 hål i väggen)

Mycke mail o lite verkstad känns det som

Mitt funkar inte heller, har du nummer till iTUX så hade de vart bussigt om du kunde PMa mig det!
Har pratat med Bahnhofs kundtjänst 6gånger sedan den 11 då de skulle daragits i drift. Lika bra att vända sig till iTUX å klaga lite nu då..
var nere på gatan å knackade på i fiberstationen, men dom som va där påstod att de inte va där iTUX höll till... Tvivlar jag starkt på, antar nog att dom bara ville slippa tjöt, då dom säkert inte själva vet vad som är felet (?).

Permalänk
Medlem

sk itux

Skrivet av Rallie:

Mitt funkar inte heller, har du nummer till iTUX så hade de vart bussigt om du kunde PMa mig det!
Har pratat med Bahnhofs kundtjänst 6gånger sedan den 11 då de skulle daragits i drift. Lika bra att vända sig till iTUX å klaga lite nu då..
var nere på gatan å knackade på i fiberstationen, men dom som va där påstod att de inte va där iTUX höll till... Tvivlar jag starkt på, antar nog att dom bara ville slippa tjöt, då dom säkert inte själva vet vad som är felet (?).

du har väl fått en liten kartong me sladd o häfte i de häftet står tele nr ..

kom igång tele : 031-7304242 du kommer till en tel svarare ... så ringer dom upp .. lycka till ..

från en som gett upp

Permalänk
Medlem

Har vänner på bildradiogatan som när de når portalen får fel lägenhetsnummer. Bahhof får upp i sitt system signal fram till "deras modem". Så uppenbarligen har iTux lyckats med att koppla två lägenheter fel, men signalerar tillbaka till bahnhof konstant i tid och otid att det ska vara fixat...

iTux: LOL...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xake:

Har vänner på bildradiogatan som när de når portalen får fel lägenhetsnummer. Bahhof får upp i sitt system signal fram till "deras modem". Så uppenbarligen har iTux lyckats med att koppla två lägenheter fel, men signalerar tillbaka till bahnhof konstant i tid och otid att det ska vara fixat...

iTux: LOL...

verkar vara lattjo allt detta...
Bahnhof ser att jag startar min konverter, men ser inte min dator... å jag kommer inte ens åt portalen... Kanske skall se över personalen som jobbar med nätet?

Permalänk
Medlem

Sådär, då har man beställt 100/100 från Bahnhof!

Hoppas bara att allt fungerar här i Gärdsås den 28:e, verkar ju som det strular en hel del för vissa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury DDR5 6000 MHz 64GB | Asus RTX 4080 16 GB TUF Gaming | be quiet! Dark Power 12 1000W | be quiet! Dark Base 700 | 2x Western Digital M.2 SN850X 2TB | Samsung 870 QVO 2TB | Creative Sound Blaster X-Fi | Acer Predator XB323QKNV 32" | 2x Acer XB271HU 27" | Mionix Naos 7000 | Corsair Gaming K70 Rapidfire MX Speed | Sennheiser GAME One

Permalänk
Medlem

mitt är ännu inte igång, bara 15 dagar efter datum nu, jävla luffare!

Permalänk
Medlem

Imorgon mellan 13 å 15 skall de komma hem någon tomte till mig å kolla vad felet var... skall bli spännande å se vad dom har att komma med..

Permalänk
Medlem

hej gubbar.
fick fiber indraget hemma idag. nån som vet ungefär när jag kan beställa tex bahnhof?

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Tja!
Fick min låda för 1 månad sen och vet inte ännu vilket företag jag ska välja...
Funderar på Universal 100/100 + telefoni

Visa signatur

Chassi: Lian-Li A4 H2O Moderkort: Gigabyte X570i CPU: 5800X3D Kylare: EK AIO 240 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3600Mhz CL18 GPU: Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse Nätagg: Corsair SF600 SSD Samsung Pro 990 1TB Tangentbord: KBD67 Lite R4, WS Silent Tactile, MW Retro Lights Hörlurar: SteelSeries Arctis Nova 7 Skärm: HP X34 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Logitech G900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

mitt är ännu inte igång, bara 15 dagar efter datum nu, jävla luffare!

Här e stendött också,har fått lägenhet o modem uppmätt allt funkar här men ingen portal lik förb..
verkar som problemet ligger längre ut på linan / kablarna . kanske några hårt arbetande koppartjyvar
som vart i farten,så nu e de tillbaks till itux igen ,,suck ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av glading:

Här e stendött också,har fått lägenhet o modem uppmätt allt funkar här men ingen portal lik förb..
verkar som problemet ligger längre ut på linan / kablarna . kanske några hårt arbetande koppartjyvar
som vart i farten,så nu e de tillbaks till itux igen ,,suck ..

var precis några nissar här å kikade, dom kollade de jag redan berättat för dom över tel 10ggr, å så förklarade dom att det inte funkar... NÄHÄE!?
får bli till att kontakta itux igen för mig med... jävla skräp! fel programmerat?

Tycker för övrigt att det e lustigt att några som bygger stadsnät har den segaste sidan på denna del av klotet.. ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glading:

Här e stendött också,har fått lägenhet o modem uppmätt allt funkar här men ingen portal lik förb..
verkar som problemet ligger längre ut på linan / kablarna . kanske några hårt arbetande koppartjyvar
som vart i farten,så nu e de tillbaks till itux igen ,,suck ..

Skrivet av Rallie:

var precis några nissar här å kikade, dom kollade de jag redan berättat för dom över tel 10ggr, å så förklarade dom att det inte funkar... NÄHÄE!?
får bli till att kontakta itux igen för mig med... jävla skräp! fel programmerat?

Tycker för övrigt att det e lustigt att några som bygger stadsnät har den segaste sidan på denna del av klotet.. ?

Kommer få mitt nu 1 Nov. Bahnhof 100/10.

Blir rädd när man läser om skiten här. Hoppas jag slipper erat strul. Vill ju inte sitta med 18 månadersbindningtid (Bahnhof) i telefon med inkompetenta Itux i 1,5 år, fasar för detta redan innan det är igång här.

Permalänk
Medlem

Nähe, det gick inte igång som utlovat den 28:e. Kan knappast säga att jag är förvånad... Får ingen IP-address tilldelad Den där FX-lampan lyser inte på boxen heller, betyder det att det inte är inkopplat eller?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury DDR5 6000 MHz 64GB | Asus RTX 4080 16 GB TUF Gaming | be quiet! Dark Power 12 1000W | be quiet! Dark Base 700 | 2x Western Digital M.2 SN850X 2TB | Samsung 870 QVO 2TB | Creative Sound Blaster X-Fi | Acer Predator XB323QKNV 32" | 2x Acer XB271HU 27" | Mionix Naos 7000 | Corsair Gaming K70 Rapidfire MX Speed | Sennheiser GAME One

Permalänk
Medlem

Hmm de har börjat gräva här hos oss (Björkekärr, östra gbg) men det ska tydligen inte komma igång förrän hösten -12.... kanske lika bra med tanke på vad mycket problem ni verkar ha

Permalänk
Skrivet av Tanari:

Nähe, det gick inte igång som utlovat den 28:e. Kan knappast säga att jag är förvånad... Får ingen IP-address tilldelad Den där FX-lampan lyser inte på boxen heller, betyder det att det inte är inkopplat eller?

Enligt framtidensbredband.se så är min lägenhet ansluten men jag får ingen ip när jag ansluter datorn till fiberkonverteraren. Jag skulle förövrigt oxå vara ansluten den 28:e..

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en felanmälan i fredags, har fortfarande inte hört av dem. Känns som det kommer bli en låååång väntan innan något fungerar här...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury DDR5 6000 MHz 64GB | Asus RTX 4080 16 GB TUF Gaming | be quiet! Dark Power 12 1000W | be quiet! Dark Base 700 | 2x Western Digital M.2 SN850X 2TB | Samsung 870 QVO 2TB | Creative Sound Blaster X-Fi | Acer Predator XB323QKNV 32" | 2x Acer XB271HU 27" | Mionix Naos 7000 | Corsair Gaming K70 Rapidfire MX Speed | Sennheiser GAME One

Permalänk
Medlem

De är alltid så här. Inkörsproblem. Alla lägenheterna ska kontrolleras och sedan ska de sparka igång. Detta problem har man en gång och de har väldigt sällan något med den operatör man i slutändan väljer att göra. Så man får härda ut typ. Jag får mitt installerat den 15 december och jag har planerat att comhem ska dö 31 december. Så jag tål cirka 15 dagar av strul iaf.

Jag har dock inte ännu bestämt mig för vilken ISP jag ska ta. Jag sökte lite här på forumet och hittade en annan tråd men det är mest snack om flyttproblem och såna saker.

Alla operatörer har mer eller mindre problem med flytt i olika grad. Men de intresserar inte mig iaf. Jag är mer angelägen om hur svarstiderna är, hur peeringen är och hur mkt av utlovad prestanda som man får.

Min kusin beställde Bredband2 (Itux vid Frölunda Torg) för ett par veckor sedan. Han är inte fullt nöjd. De problem han har idag är att när han maxar sin lina så dör allt. Det är tydligen itux's nät som strular, enligt Bredband2's kundtjänst.

Jag lutar mot att beställa Bredband2 100/100 men också kanske Bahnhof. Frågan är vad som blir bäst.. Månadskostnaden skiljer på 5kr typ. Jag vill bara ha bredband.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

skitux

Skrivet av radx:

De är alltid så här. Inkörsproblem. Alla lägenheterna ska kontrolleras och sedan ska de sparka igång. Detta problem har man en gång och de har väldigt sällan något med den operatör man i slutändan väljer att göra. Så man får härda ut typ. Jag får mitt installerat den 15 december och jag har planerat att comhem ska dö 31 december. Så jag tål cirka 15 dagar av strul iaf.

Jag har dock inte ännu bestämt mig för vilken ISP jag ska ta. Jag sökte lite här på forumet och hittade en annan tråd men det är mest snack om flyttproblem och såna saker.

Alla operatörer har mer eller mindre problem med flytt i olika grad. Men de intresserar inte mig iaf. Jag är mer angelägen om hur svarstiderna är, hur peeringen är och hur mkt av utlovad prestanda som man får.

Min kusin beställde Bredband2 (Itux vid Frölunda Torg) för ett par veckor sedan. Han är inte fullt nöjd. De problem han har idag är att när han maxar sin lina så dör allt. Det är tydligen itux's nät som strular, enligt Bredband2's kundtjänst.

Jag lutar mot att beställa Bredband2 100/100 men också kanske Bahnhof. Frågan är vad som blir bäst.. Månadskostnaden skiljer på 5kr typ. Jag vill bara ha bredband.

Får du bredband från itux på 15 dar e de bara att grattulera har väntat i snart 1 månad på att portalhelvetet ska funka,

mitt tips e att du behåller ditt nuvarande b band tills du fått igång de nya.

Från de ena till de 3 e, hur går det för dig( rallie) har de blett nå bredband ??

Ett annat tips är att ringa supporten o säga att du har problem , får du hänga i tel kö i 40 minuter, kanske man ska

fundera över isp en extra gång .

Permalänk
Medlem
Skrivet av glading:

Får du bredband från itux på 15 dar e de bara att grattulera har väntat i snart 1 månad på att portalhelvetet ska funka,

mitt tips e att du behåller ditt nuvarande b band tills du fått igång de nya.

Från de ena till de 3 e, hur går det för dig( rallie) har de blett nå bredband ??

Ett annat tips är att ringa supporten o säga att du har problem , får du hänga i tel kö i 40 minuter, kanske man ska

fundera över isp en extra gång .

Får hoppas du har fel. Min kusin fick den "röda kabeln" i brevlådan och kunde surfa 5minuter efter han pluggat i kabeln i jacket. Fast de har ju varit lite störningar och stabilitetsproblem. Fast vem vet, kanske har jag tur å både kan surfa 5minuter efter och utan problem

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Skrivet av radx:

Får hoppas du har fel. Min kusin fick den "röda kabeln" i brevlådan och kunde surfa 5minuter efter han pluggat i kabeln i jacket. Fast de har ju varit lite störningar och stabilitetsproblem. Fast vem vet, kanske har jag tur å både kan surfa 5minuter efter och utan problem

Jag skulle nog inte räkna med fem minuter precis, men du kommer iaf inte bli ansluten kring industrisemestern. Min kompis fick vänta i 2 veckor innan han kom fram till portalen. Själv har jag väntat 2-3 dar och min lägenhet blev ansluten en vecka efter de andra i kåken...

Btw. Är det någon som vet vilka lampor som ska lysa om det funkar? Hos mig lyser bara power-lampan än så länge...

Permalänk
Medlem

Power, LAN och lampan till höger om LAN lyser/blinkar för min del. Kommer dock inte åt portalen man beställer bredband på eller något öht. Det som irriterar mig mest är att Bahnhof sa att det skulle ta 2-3 dagar innan ITUX hörde av sig om att problemet var fixat... Känns som det aldrig kommer fungera Och precis när BF3 släppts och allt...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury DDR5 6000 MHz 64GB | Asus RTX 4080 16 GB TUF Gaming | be quiet! Dark Power 12 1000W | be quiet! Dark Base 700 | 2x Western Digital M.2 SN850X 2TB | Samsung 870 QVO 2TB | Creative Sound Blaster X-Fi | Acer Predator XB323QKNV 32" | 2x Acer XB271HU 27" | Mionix Naos 7000 | Corsair Gaming K70 Rapidfire MX Speed | Sennheiser GAME One

Permalänk

Jag orkar snart inte vänta längre..
"Kyrkbyn – Marknät är under byggnation och fastighetsnät påbörjas vintern 2011"

Allt är indraget och klart i min lägenhet och dom är klara utanför med grävande... vad är det som tar sån tid...vad är det jag väntar på nu ...? :/

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monsterspelaren:

Jag orkar snart inte vänta längre..
"Kyrkbyn – Marknät är under byggnation och fastighetsnät påbörjas vintern 2011"

Allt är indraget och klart i min lägenhet och dom är klara utanför med grävande... vad är det som tar sån tid...vad är det jag väntar på nu ...? :/

Tyvärr är det så att dom inte släpper på innan HELA kyrkbyn är klar =(

Sitter i samma båt själv också från kyrkbyn fick informationen från kvartersvärden =/
märkligt dock att det står februari på poseidon och familjebostäder men Mars på bostadsbolaget.