Framtidens bredband till allmännyttan i GBG

Permalänk
Medlem

Inte igång ännu här iaf verkar det som då jag får fram denna sidan: http://data.fuskbugg.se/skalman02/dd0068f6_bahnhof.png

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Inte igång ännu här iaf verkar det som då jag får fram denna sidan: http://data.fuskbugg.se/skalman02/dd0068f6_bahnhof.png

Händer inte ett skit när jag pluggar in kabeln, får inte ens de meddelandet du fick... verkar helt dött
Va ju inte direkt otippat... eller?

Edit: Står på iTUX sida
"Grattis! Din lägenhet är inkopplad och du kan beställa de tjänsteleverantörer och de tjänster du vill ha och ta del av aktuella erbjudanden. "
så de verkar ju inte vara flyttat datum, inte än iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

Händer inte ett skit när jag pluggar in kabeln, får inte ens de meddelandet du fick... verkar helt dött
Va ju inte direkt otippat... eller?

Edit: Står på iTUX sida
"Grattis! Din lägenhet är inkopplad och du kan beställa de tjänsteleverantörer och de tjänster du vill ha och ta del av aktuella erbjudanden. "
så de verkar ju inte vara flyttat datum, inte än iaf.

Samma här, då vet jag att det inte bara är för mig det är så.

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

Skriv gärna när ni fått igång det för jag har inte tid å testa med jämna mellanrum.
Har barn som vill leka
Går fort å titta i mobilen.

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

Killar! Mitt är uppe nu och funkar.
men vet inte om bredbandskollen resultat var så jättebra.
Ta emot 94.26mbit/s
Skicka 73.04mbit/s
Kan nog bero på att jag har en 15 meter kabel från jacket till router.

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk

Det funkar för mig

Ringde comhem i morse och flyttade över mitt bredbrand från det gamala nätet till det nya fibernätet. Fick tre månader gratis utan bindningstid. sen kan jag vällja att säga upp eller förlänga abonemang. Rinde vid 9 tiden och det blev aktiverat vid 17 tiden. funkar jätte bra... mycket bätre en comhems gamla nät.

Permalänk

Tobbesweb: Vad får du för hastigheter på bredbandskollen?

Nedfryst: vilken isp var det?

Förövrigt är detta andra dagen som jag inte fick någon fiber indragen. Trots att de har postat en lapp om att de ska in i lägenheten. Det slulle ju vara klart förra veckan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Tobbesweb: Vad får du för hastigheter på bredbandskollen?

Nedfryst: vilken isp var
Skickades från m.sweclockers.com

bredband2 har jag

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

Vart fan bor ni ? jag bor i högsbo och allt verkar vara draget osv, men har inte testat att koppla i någon kabel ännu.

Visa signatur

not so fast

Permalänk

Skulle fixa Tyfon utan bindningstid, såg erbjudandet där 3 första månaderna var gratis men då utan varning ingick 12mån bindningstid. Ångrade dagen efter då jag såg att det kom en bindningstid (Jag kommer bara bo i denna lägenhet fram till Juli) då vart det ett jävla problem för dem. Det gick inte att byta till den kampanjsfria versionen eller ta bort skiten utan det måste då gå igenom 500 faser innan dem kan ta bort mitt avtal. Snart har 14 dagar passerat och dem har inte lyckats fixa det än. Börjar bli tokig.

För övrigt är Framtidens Bredband grejjen simpel och effektiv.

Plugga in kabel, vänta 3-5minuter, starta webläsaren och man kommer in till itux portalen där man skapar konto sedan väljer ett bredband efter smak och tycke. 5-20min senare kan man surfa ut till världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nedfryst:

Killar! Mitt är uppe nu och funkar.
men vet inte om bredbandskollen resultat var så jättebra.
Ta emot 94.26mbit/s
Skicka 73.04mbit/s
Kan nog bero på att jag har en 15 meter kabel från jacket till router.

fusk! mitt funkar inte, vi bor ju bara någon gata ifrån varandra juh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

fusk! mitt funkar inte, vi bor ju bara någon gata ifrån varandra juh

Asså? va skumt, lider med dig. Suger när det inte funkar fastän vid nästan är grannar.

Skrivet av Skjulet:

Vart fan bor ni ? jag bor i högsbo och allt verkar vara draget osv, men har inte testat att koppla i någon kabel ännu.

Järnbrott i frölunda.

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nedfryst:

Asså? va skumt, lider med dig. Suger när det inte funkar fastän vid nästan är grannar.

Behövdes det någon form av aktivering för dhcp eller liknande för bradband2 kunder?

Permalänk
Medlem

Jag älskar iTux just nu....
Jag skulle varit inkopplad idag. Min uppkoppling är beställd och klar på portalen.itux, problemet är att iTux aldrig skickade beställningen vidare till Bahnhof. De på Bahnhofs support påstår att de inte kan göra något förrän jag är i deras system, och någon på iTux går inte att få tag på (bara massa fula telefonsvarare eller vidarekoppling till andras support). Så jag har allting bekräftat från iTux, inget bekräftat från Bahnhof, och inte något bredband.
En väninna till mig två kvarter bort kommer inte ut på linan för att de helt enkelt är kopplade till fel lägenhet. Bahnhof felanmälde deras till iTux för typ två-tre timmar sen, ännu inget hänt.

Allt detta ackompanjerat av ett fult paket i brevlådan där det stod att man skulle vara igång på 10 min.
Så iTux: troll eller lol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nedfryst:

Killar! Mitt är uppe nu och funkar.
men vet inte om bredbandskollen resultat var så jättebra.
Ta emot 94.26mbit/s
Skicka 73.04mbit/s
Kan nog bero på att jag har en 15 meter kabel från jacket till router.

Över 100 meter kan du börja att oroa dig..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Över 100 meter kan du börja att oroa dig..

...om inte kabeln är dålig eller ligger med transformatorer eller annat som ger starka magnetfält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

Behövdes det någon form av aktivering för dhcp eller liknande för bradband2 kunder?

Ingen aning, ringde bredband2 och dom sa bara att allt va ok från deras sida.
En stund senare så va det igång.

Skrivet av Xake:

...om inte kabeln är dålig eller ligger med transformatorer eller annat som ger starka magnetfält.

Nope, inte vad jag vet. går bara bakom tv:n med allt som hör till där, tv reciever osv. men ändå ca 50 cm ifrån allt.

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Bahnhof och som sa att dom hade haft ett par samtal från mitt område från folk som inte kommer ingång med sin lina, han skulle göra en felanmälan till iTUX så de lär ju ta nån vecka innan som får fart på skiten. någon som vet hur man skall göra för att själv komma i kontakt med dom på iTUX så man kan få prata? Känns som jag kan förklara och ge bättre information än vad han på tel-supporten för bahnhof kan göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

någon som vet hur man skall göra för att själv komma i kontakt med dom på iTUX så man kan få prata?

Du menar det där bolaget som gör allting för att göra sig totalt okontaktbara? Som får Google att framstå som en öppen famn för folk som bara kan hantera telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xake:

Du menar det där bolaget som gör allting för att göra sig totalt okontaktbara? Som får Google att framstå som en öppen famn för folk som bara kan hantera telefon?

Ja, precis. Det är dom jag menar ja. Förstår inte hur det kan vara så satans svårt att få saker å ting att funka i tid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

Ja, precis. Det är dom jag menar ja. Förstår inte hur det kan vara så satans svårt att få saker å ting att funka i tid!

Med tanke på att de redan skjutit datumet två gånger....

Permalänk
Medlem

Jag ringde bahnhof i morse och killen sa att dom skulle höra av sig senare. Sedan när jag kom hem vid 2 tiden i eftermiddags så fungerade allt. Bor i Tynnered.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Skrivet av ClowneN:

Jag ringde bahnhof i morse och killen sa att dom skulle höra av sig senare. Sedan när jag kom hem vid 2 tiden i eftermiddags så fungerade allt. Bor i Tynnered.

Gött!!! Vad får du på bredbandskollen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Gött!!! Vad får du på bredbandskollen?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Hos mig verkar de ha satt switchen på någon timer. Har länk(FX) 08:00 - 20:30, resten av tiden så är länken nere.
Tack itux!

Permalänk

nu verkar nätet liga nere. någon mer som har samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rejjan:

Hos mig verkar de ha satt switchen på någon timer. Har länk(FX) 08:00 - 20:30, resten av tiden så är länken nere.
Tack itux!

Switchen sitter säkert på samma el som tvättstugan som är utan ström nattetid. Skarvdosa till annat eluttag och vips löst. Händer även tex comhem med vanliga fastighetsförstärkare ibland.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

fick tag på bahnhof precis innan stängning. hade äntligen kommit in i deras system. tyvärr kunde han bara bekräfta att itux router låste mig till itux lokala nät, så han fick lägga en felanmälan till dem, vilket förhoppningsvis fixas inom en till tre DAGAR...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Switchen sitter säkert på samma el som tvättstugan som är utan ström nattetid. Skarvdosa till annat eluttag och vips löst. Händer även tex comhem med vanliga fastighetsförstärkare ibland.

Undrar ju vad för typ av övervakning de sitter med när detta har pågått i några veckor. Bör väl ligger rullande ICMP mot switch och larma?

Sitter och väntar på att man ska felanmäla istället för att fixa det direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rejjan:

Undrar ju vad för typ av övervakning de sitter med när detta har pågått i några veckor. Bör väl ligger rullande ICMP mot switch och larma?

Sitter och väntar på att man ska felanmäla istället för att fixa det direkt.

Vet inte hur itux fungerar, dom har väl fullt upp med alla nyinkopplingar och glömt att fundera på övervakningen Det jag nämner tidigare är en klassiker, berör i så fall även ett par av dina grannar. En kompis med bbb blev less på liknande fel och kopplade om elen själv. Kräver dock att man kommer åt switcharna såklart. Tror det är installationsfirman av utrustningen och eventuellt det underlag frör elinkoppling från fastighetsägaren som strulat. Kom på en gång då elen råkat bli kopplad på trappbelysningen efter en helt orellaterad firma lånat elen till annat renoveringsjobb och sedan kopplat tillbaka till annat uttag fungerade bara ibland på kvällarna då såklart

Visa signatur

Dooh!