Framtidens bredband till allmännyttan i GBG

Permalänk
Medlem

Gick ner igen för natten, så inget löst än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

Fick den vita kartongen med röd kabel idag, 4m!??? det räcker ju ingenstans
funkade vid 19 tiden.
Enkelt att kolla om det är tvättiden som styr, gå ner i tvättstugan vid 20:40 och slå på torktumlaren, när stömmen går där 20:45-21:00 så har du telefonkontakt med någon hemma, slutar dom samtidigt så är du 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dykis:

Fick den vita kartongen med röd kabel idag, 4m!??? det räcker ju ingenstans
funkade vid 19 tiden.
Enkelt att kolla om det är tvättiden som styr, gå ner i tvättstugan vid 20:40 och slå på torktumlaren, när stömmen går där 20:45-21:00 så har du telefonkontakt med någon hemma, slutar dom samtidigt så är du 100.

fick den för någon dag sedan, hade gärna kollat tvättstugan om de va så att jag hade nyckel ner till den, men den e längre ner på gatan å jag har inte den nyckeln. Fattar inte att dom inte göra något åt saken, hur jävla svårt kan de vara? eller e de så att dom inte får reda på de man ringer å klagar på?

Permalänk
Medlem

Hej på er.

Jag bor också på Rundradiogatan i Frölunda. Beställde runt kl 18:00 (Bahnhof) fungerade fram till 20 - 21 tiden och sen dog det. Får ingen ip av dhcp servern...

Ser att andra har samma problem, hoppas det löser sig snart, får köra med gamla sunkiga comhem så länge

Förövrigt är det tvättider till 22 i mitt hus så det känns inte som att det går på samma ström som tvättgrejjerna.

/Henrik

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk

någon mer än jag som inte kan ansluta till nätet just nu? det gick ner strax innan 12

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbesweb:

någon mer än jag som inte kan ansluta till nätet just nu? det gick ner strax innan 12

Kan ju hoppas på att dom kopplar om elen...

Permalänk
Skrivet av Rallie:

Kan ju hoppas på att dom kopplar om elen...

ja det får man verkligen hoppas

Permalänk

nu funkar det igen får se hur det blir i kväll......

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbesweb:

nu funkar det igen får se hur det blir i kväll......

gött, jag har fx dioden igång, men annu ingen uppkoppling, fick ett mess å ett mail i morse av bahnhof som skrev att felet skulle vara åtgärdat, men inte ett skit har dom fixat, börjar bli riktigt trött på detta... iTUX killarna jobbar ju säkert inte helger heller... tack för den!

Permalänk

Vadå alltså, menar ni att switchen i flera hus är kopplat på tvättstugeströmmen?

Bor på en av Dragspelsgatorna och fick igång mitt precis, bäst för dem att det inte går ned kl 22 efter sista tvättiden

Visa signatur

1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats Myntsamlare:

Vadå alltså, menar ni att switchen i flera hus är kopplat på tvättstugeströmmen?

Bor på en av Dragspelsgatorna och fick igång mitt precis, bäst för dem att det inte går ned kl 22 efter sista tvättiden

inte nödvändigtvis tvättstugan, men det vekar ju helt klart som de e något tidstyrt iaf. kan ju vara i stationen med, med tanke på att det verkar vara i väldigt många hus detta är ett problem... får ju hoppas på att de va de dom fixade idag vid 12 tiden?

Permalänk
Medlem

kan ni som har eran lina igång posta lite resultat från bredbandskollen.se eller liknande samt va ni har för isp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

kan ni som har eran lina igång posta lite resultat från bredbandskollen.se eller liknande samt va ni har för isp.

Rundradiogatan, Bahnhof 100/100
Bredbandskollen: 95/85 bakom en extremt kass Dlink DI-524 router. är extremt imponerad att den klarar så högt
Med laptop direkt på porten fick jag 95/92

Det fungerar nu men gissar att det går ner runt 21 ikväll...

//Henrik

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av gtihenke:

Rundradiogatan, Bahnhof 100/100
Bredbandskollen: 95/85 bakom en extremt kass Dlink DI-524 router. är extremt imponerad att den klarar så högt
Med laptop direkt på porten fick jag 95/92

Det fungerar nu men gissar att det går ner runt 21 ikväll...

//Henrik

vad får du om du kör kabeln rakt i med din stationära då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

vad får du om du kör kabeln rakt i med din stationära då?

Orkar inte dra om kablarna

Min laptop är dock core i7 8gb ram 128gb SSD (trådburet 1G port)

//H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk

internet funkar och kl är över 22 . Dom verkar ha fixat det nu.det var säkert därför det var abvrott en halvtime tidigare idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbesweb:

internet funkar och kl är över 22 . Dom verkar ha fixat det nu.det var säkert därför det var abvrott en halvtime tidigare idag.

Mjo det har funkat hela kvällen utan problem på rundradiogatan

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

fusk, nu blev jag ju inte mindre sugen på att dom skall fixa min lina iaf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

fusk, nu blev jag ju inte mindre sugen på att dom skall fixa min lina iaf..

Asså din e fortfarande nere? Mitt funkar kanon från igår, vart på hela natten oxå.
Jobbigt asså för dig :/

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

hur är det med pingen då är det något att ha? Den är jag ju ganska nöjd med hos comhem, men de e ju det ända med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

hur är det med pingen då är det något att ha? Den är jag ju ganska nöjd med hos comhem, men de e ju det ända med.

Pingen till bbkollen va 1 ms, men när jag spelar spel och har torrents igång + att vänner tankar från min nas så låg min ping i lol runt 28-29 eftersom det e just nu det enda jag spelar.
Med bbb som jag hade innan 27/8 så låg min ms runt 60-80 utan något annat igång. Så jag är nöjd.

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Nedfryst:

Pingen till bbkollen va 1 ms, men när jag spelar spel och har torrents igång + att vänner tankar från min nas så låg min ping i lol runt 28-29 eftersom det e just nu det enda jag spelar.
Med bbb som jag hade innan 27/8 så låg min ms runt 60-80 utan något annat igång. Så jag är nöjd.

Vad är bra ping egentligen?! Såg lågt som möjligt givetvis, men är 28 bra även om du inte torrentar osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Vad är bra ping egentligen?! Såg lågt som möjligt givetvis, men är 28 bra även om du inte torrentar osv?

28 ping i lol är bra ja, det är ju olika i olika spel... Ii CS ligger man runt 5ms ibland
1ms e ju sjukt bra

Permalänk
Inaktiv

Val??

tjena grabbar:) jag bor i bergsjön och slår jag in adressen på framtidens bredband står det att det kopplas in den 28 oktober och jag undrar ifall ni vet vilken operatör jag borde köra på... vill ju så klart få det bästa möjliga 100/100 med ip telefoni... blir lite skraj kring det här med bindningen om det nu inte visar sig att jg får det jag vill ha så vill man ha möjligheten att byta...

tror ni att ifall man ringer och kollar med dem olika utgivarna var deras stationer ligger och ser vilken som är närmast och välja den?

jättetacksam för svar och om det finns fler från bergsjön som skall fixa fiber hör gärna av er så kan vi diskutera!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon118684:

tjena grabbar:) jag bor i bergsjön och slår jag in adressen på framtidens bredband står det att det kopplas in den 28 oktober och jag undrar ifall ni vet vilken operatör jag borde köra på... vill ju så klart få det bästa möjliga 100/100 med ip telefoni... blir lite skraj kring det här med bindningen om det nu inte visar sig att jg får det jag vill ha så vill man ha möjligheten att byta...

tror ni att ifall man ringer och kollar med dem olika utgivarna var deras stationer ligger och ser vilken som är närmast och välja den?

jättetacksam för svar och om det finns fler från bergsjön som skall fixa fiber hör gärna av er så kan vi diskutera!!!

alla kör via samma nät/stationer? Allt e ju nybyggt, jag har nästan bara hört bra om bahnhof. Det är de jag har valt iaf.

Permalänk
Medlem

Är enormt nöjd med Bahnhof 100/100 som jag valde och innan jag fick Bahnhof så hade jag ComHem så det är den ända leverantören jag kan jämföra med och för mig är skillnaden enorm. Ger Bahnhof 10/10 då jag inte haft det minsta problemet med vare sig nedkoppling eller minskad hastighet.

Laddar mycket torrents så jag hade märkt direkt om nätet inte fungerade som det ska. Lite har väl också med min router (Linksys/Cisco E3000 @ DD-WRT) och göra då den till skillnad från ComHems skräp (Netgear CG3100) faktiskt fungerar och klarar av saker å ting.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk

Kul!

Använder du anonine oxå? Isf, funkar det bra?

Permalänk

nu var nätet nere gick ner strax innan 14 .....

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbesweb:

nu var nätet nere gick ner strax innan 14 .....

är det i drift igen eller?

Permalänk
Skrivet av Rallie:

är det i drift igen eller?

Ja det var nere ca 30 min.

Skickades från m.sweclockers.com